Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koven

gepakt..

Recommended Posts

nou ,ik heb bezoek gehad, van de petten.

 

ben er ziek van... had op zolder 4 lappen ,[en had nog tentje bij sinds kort 1200 w is dat dan te veel dat ze het door geven ]

de hoe , weten ze het nou? dat vreet aan je...

2weken terug de meter opnemer aan de deur .toeval?

ik zit bij stroom boer uit Rotterdam, maar er komt nog steeds de lokale stroom boer de meter op nemen.

 

 

vroegen als 1ste steel je stroom...ik nee..de petten he.."

 

in 1 uur waren ze weer weg ,en dan ga je boven kijken..dan staan de tranen in je ogen ik heb geen werk

moest er van leven

ik heb paar vragen aan mensen die ook gepakt zijn..."

 

komen ze later nog weer eens ff langs...na dat je gepakt bent..

want wil met 1 tent 1200W meteen weer starten ,want ik heb geen inkomen [eigen huis, en heel moeilijk werk te krijgen momenteel .]

heb ook geen uitkering.....

 

ik mag, van de week op bureau verklaring afkomen leggen,

wat vragen ze ?

...en hebben ze mijn historie van mijn stroom rek van de laatste jaren of zo..

 

heb 6 maanden terug alles verandert en ook nog wat bonnen van...

 

stroom verhaal , denk ik dat ik [eerst 4] wel kan verklaren..zonnebank, [2500w ]

kinderen die hier toen woonde ,enz...

gaan ze dan echt met de calculator ..hoeveel keer in de week onder de zonnebank..hoeveel mensen..* zo veel stroom..computersss tv laptop , enz

weet iemand dit????

 

 

heeft iemand nog tips....alles mensen...

ze hebben hier allen ge vraagt hoe lang ben je al bezich...

gaan ze ook vragen waar heb je je spullen gekocht? verkocht? [ heb verhaal van dit wel klaar]

de afzuig boxen waren open gemaakt en de motor er er uitgehaald waarom doen ze dat ,?[ kijken ze naar de motor hoe lang ze ge draait hebben?.

 

en van de grote koolstof filter was het kstof er uitgegooid ....doen ze dat omdat ie anders te zwaar is of ??

 

graag antwoorden van mensen die het WETEN , daar help je mij heel veel mee.

om door deze dagen beetje beter door te komen ,want ik voel me zwaar depri .

 

thxxx gr koof

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het hele verhaal 'n beetje onduidelijk eerlijk gezegd.

maar kan ook aan mij liggen.

 

enexis heeft 'n verbruikshistorie tot enkele jaren terug.

als elk jaar de meterstanden netjes zijn doorgegeven zal dat ook terug te vinden zijn op je eindafrekeningen.

daar staat meestal ook je verbruikhistorie bijvermeld.

 

heb je 'n slimme meter of nog 'n degelijke ouderwetse analoge meter?

 

daarnaast zou ik toch maar eens 1 of andere uitkering gaan aanvragen.

of is er 'n reden dat je geen uitkering hebt of krijgt??

iedere nederlander heeft recht op 1 of andere uitkering.

 

waar jij je spullen hebt gekocht en alles er omheen is privacy.

 

verder vind ik het hele verhaal raar dat ze filters leeg/omschudden en 'n afzuiger uit 'n kist slopen.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

arme koven toch. :rolleyes: ;)

nu niet bij de pakken blijven zitten.

traantjes wegvegen en je verdedigen.

het zal erop aankomen wat je al gezegt hebt en wat je

nog op het bureau gaat vertellen.

als ik je een goede raad mag geven,

zeg zo weinig mogelijk. (het zal altijd tegen u gebruikt worden.)

in uw geval (geen inkomsten) kan je altijd gratis een advocaat krijgen.

oke, het is een pro deo maar beter dan niks!

als je wordt uitgenodigd op het buro voor je verhoor / verklaring,

neem dan die advocaat mee en laat hem het woord voeren.

nu komt het er op aan wat je ze gaat vertellen.

alvast dit. je bent niet verplicht om mee te helpen aan je eigen veroordeling.

trouwens, hadden ze een huiszoeking bij?

mochten ze binnen van u ?

kijk even na met je advocaat of er in de huiszoeking fase procedure fouten gebeurt zijn.

de kans is vrij groot. (als dat het geval is ga je vrijuit)

 

hieronder een lijvig artikel dat ik vond op het net omtrend dit gegeven.

hopelijk heb je hier wat aan koven.

devlaming :D

 

 

 

Een onderwerp waar de meeste kwekers liever niet aan denken. Justitie!

Deze pagina is duidelijk niet geschreven voor de "grote jongens". Die weten meestal wel hoe ze zich moeten gedragen als het misgaat. Ze kunnen waarschijnlijk ook een dure advocaat betalen die hen redt, als ze toch een foutje maken.

Van een ander kaliber zijn de kleine kwekertjes, diegenen die het als hobby doen. Vaak brengen deze zichzelf in nog grotere problemen dan ze al hebben. Meestal door hun eigen naïviteit.

Iedereen hoopt natuurlijk dat het hem of haar niet gebeurt.

Toch is het misschien verstandig om eens van tevoren te bedenken wat je zou doen als de politie bij jou voor de deur staat. Als je pas begint met denken als ze al binnen zijn ben je duidelijk te laat.

Blijf kalm. Vloeken en tieren zal je zaak er niet beter opmaken.

Als je eenmaal justitie over de vloer hebt is het gewoon einde verhaal. Je kunt nu alleen nog maar proberen er het beste van te maken. Vraag eerst (beleefd) waar ze voor komen, misschien staat je auto wel fout geparkeerd of komen ze informeren naar jouw gevoel van veiligheid als je 's nachts om vier uur met de bus uit de koffieshop komt en daarbij over het winkelcentrum langs de geldautomaat moet lopen.

Heb je geen geluk vraag dan om het huiszoekingsbevel, iets wat ze uiteraard bij zich hebben. Probeer er ook achter te komen waarom ze nu uitgerekend bij jou een wiettuin denken te vinden.

Allemaal 'vertragingstactieken' je zult ze toch binnen moeten laten, maar het geeft je wat extra tijd.

Tijd die je even hard nodig hebt om je hoofd erbij te houden. Je kop verliezen betekent namelijk niet meer helder kunnen nadenken, en daardoor zeg je vaak dingen die je beter niet had gezegd.

Kijk uit met wat je vertelt.

Nadat je tuin is gevonden word je 'aangehouden' en moet je mee naar het bureau voor een verklaring. Hier gaat het vaak mis.

Omdat de meeste kleine kwekers vinden dat ze absoluut geen crimineel zijn maken ze de fout te denken dat justitie dat ook zo ziet. Vaak zal de ambtenaar die het verhoor afneemt je het idee geven het met je eens te zijn. Kweken moet kunnen.

Aardige man ;-)

Niet criminelen willen liefst zo snel mogelijk weer naar huis en denken dat dit alleen lukt als ze alles zo snel mogelijk opbiechten. De collega van voornoemde ambtenaar zal niet nalaten dit idee te bevestigen. (Het is een cliché maar ze zijn meestal met z'n tweeën, één smeert stroop, de ander probeert je kwaad (= uit balans) te krijgen.)

Het probleem is dat deze ambtenaren wel precies opschrijven wat jij allemaal vertelt. En wat je nú zegt wordt later tegen je gebruikt. Helaas kan bijna elke advocaat beamen dat de meeste mensen hun eigen zaak geen goed doen.

Zoals eerder gesteld lopen de meningen over het wel of niet crimineel zijn van (kleine) kweek nogal uiteen. Omdat justitie in ieder geval vindt van wel, kan het geen kwaad in de leer te gaan bij échte criminelen.

De door de wol geverfde dieven en geharde moordenaars zogezegd. Wordt (bijv.) een inbreker in Utrecht gepakt dan zal hij waarschijnlijk zijn rooftochten in Rotterdam verzwijgen. Ook van gelijksoortige inbraken in dezelfde wijk weet hij niks. Dat men hem rond heeft zien lopen berust op toeval, z'n hond was weggelopen. Pas als de bewijzen tegen hem overweldigend groot worden geeft hij misschien iets toe.

Deze inbreker is namelijk op de hoogte van het feit dat hij niet aan zijn eigen veroordeling hoeft mee te werken.

Je kunt daar niet extra voor worden bestraft. Je mag ontkennen, zwijgen of zelfs liegen om je hachje te redden. Ongeveer het enige wat je niet mag is iemand anders de schuld geven.

Nu heeft ontkennen voor een kweker natuurlijk niet veel zin als ze net je tuin hebben leeggehaald. En ook zijn we geen geharde criminelen. Een beetje mee werken zou inderdaad wel eens het verschil kunnen betekenen tussen wel of geen nachtje cel.

Maar dat wil niet zeggen dat je nu gelijk hoeft te vertellen dat je het al 25 jaar "doet", en met wie! Misschien is nú een nacht zonder "wie", beter dan straks een maand.

Een van de elementaire beginselen van een rechtstaat is tegelijkertijd een probleem voor justitie.

Het gegeven dat justitie alles moet kunnen bewijzen. Vermoedens zijn leuk, iedereen mag ze hebben, maar ze doen niet ter zake bij een rechtzaak. Worden deze vermoedens nu bevestigd door de verdachte - en dat ben jij - dan is het bewijs geleverd en heeft justitie (weer) een zaak gewonnen.

Een politieagent zou het vermoeden kunnen hebben dat dit niet jouw eerste oogst is. Hoe hij hierbij komt is onbekend, maar tijdens het verhoor spreekt hij dit vermoeden uit.

Ga jij nu trots zitten vertellen dat het al de vierde keer was dan is het bewijs geleverd. Einde onderzoek, je mag naar huis en over een jaar heb je 'ineens' een boete of pluk-ze vordering op je nek. In dit geval heb je dus helemaal zelf voor het bewijs gezorgd.

Geval nummer twee: onze oom agent vindt dat hij "bewijzen" heeft. De buren hebben al in geen jaren het gordijn of het raam open zien staan, ze zien je al jaren met dozen en vuilniszakken slepen, je hebt een hoge elektriciteitsrekening, etc., etc.

Nu wordt er wel gesteld dat er bewijzen zijn, maar ook dit zijn vermoedens. Als het bewijzen waren geweest, hadden ze je al jaren geleden opgepakt!

Niemand is verplicht ramen of gordijnen regelmatig te openen. Elektriciteit is voor van alles en nog wat te gebruiken. En buiten het feit dat buren altijd wat te zeuren hebben, niemand heeft gezien wat er in die dozen en zakken zat. Dat je die lampen al tien jaar geleden gekocht hebt, bewijst niet dat je er ook al die tijd (wiet) onder hebt gekweekt. Een advocaat die nèt z'n schriftelijke cursus rechten af heeft veegt al deze 'bewijzen' in twee minuten van tafel.

Behalve als jij toegeeft dat het zo is.

Bewijs geleverd! En alweer door jezelf!

Wat je absoluut niet moet doen is verhalen uit je duim gaan zitten zuigen. Alhoewel sommigen hier misschien wel mee wegkomen, maken de meeste mensen er al vrij snel een puinhoop van.

Werk mee en geef toe wat direct bewezen kan worden, hou over de rest je mond! Zelfs de verklaring dat de eerste oogst "mislukt" was, duidt aan dat je al langer bezig bent.

Noem nooit namen! Zoals gezegd, justitie schrijft alles op, en jouw verklaring zou voor een ander net het verschil tussen wél of géén zaak kunnen zijn. Vrienden die wel eens hebben geholpen (met blowen ;-), je moeder die ze eens water heeft gegeven, degene die jou de steks heeft geleverd, en de koffieshop die af en toe wat van je koopt, al deze mensen kunnen in de problemen komen als jij hun naam noemt. Soms pas jaren later.

Ook loop je de kans ineens, samen met je vrienden, een 'criminele organisatie' te zijn!

Ook het oproken "samen met wat vrienden" is goed voor een extra aanklacht. Je hebt dan (soft)drugs "ter beschikking gesteld aan", net zo erg als verkoop! Alles zelf oproken is misschien wel een heel karwei, maar ook een stuk minder strafbaar.

Zwijgen is heel gemakkelijk. Je zegt gewoon dat je op deze vraag liever geen antwoord geeft.

Je hoeft ook niet uit te leggen waarom je juist deze vraag niet wilt beantwoorden en andere wel. Je mag als verdachte gebruik te maken van je zwijgrecht. Als het goed is hebben ze je dit ook verteld. En vergeet niet, jij bent de verdachte!

Maken ze het je erg moeilijk dreig er dan mee dat je elke medewerking opgeeft tot je een advocaat hebt mogen raadplegen. En als dreigen niet helpt is het misschien verstandig om het ook ten uitvoer te brengen. Beantwoord dan elke vraag met het verzoek naar je cel terug te mogen tot er een advocaat aanwezig is. Uiteindelijk moet je er toch een hebben, dus.

Ook is het belangrijk dat je rustig en aandachtig de opgestelde verklaring leest voor je hem ondertekend! Let goed op teksten die anders kunnen worden uitgelegd (je zei het misschien wel zo, maar je bedoelde het anders). Laat alles veranderen waar je het niet mee eens bent, ook al kijkt die "aardige agent" van daarnet nu nog zo pijnlijk, het is niet jouw schuld dat ze ambtenaren geen typecursus geven. Pas als je helemaal "tevreden" bent met de verklaring zet je er je handtekening onder en niet eerder!

Nou is het natuurlijk ook weer niet verstandig om op het bureau de doorgewinterde boef te gaan zitten uithangen. Juist niet zou ik zeggen. Wie zich als crimineel gedraagt, word je ook zo behandeld.

Het geeft de politiek ook een prachtig handvat om nog strenger op te treden (Zie je wel, allemaal boeven).

Waar het om gaat is dat je jezelf niet nog meer moeilijkheden op de hals haalt dan je al hebt. Laat bijvoorbeeld gerust in het proces-verbaal opnemen dat je het gevoelsmatig niet eens kunt zijn met de wet op het kweken en gebruiken van wiet. (Uiteraard stop je wel met kweken ;-)

Misschien helpt het, misschien niet.

Om te verklaren dat wat jou betreft alle wetten wel kunnen worden opgedoekt, getuigt niet van al te veel realiteitszin en de vraag is of een rechter je er voor zal belonen. De meeste rechters in dit land hebben behoorlijk goed in de gaten wie ze voor zich hebben. Bij degene die het duidelijk "voor de poen" deden hebben ze het makkelijk, die krijgen een hoge boete.

Soms is er wat meer consideratie voor de "idealisten", maar dat wil niet zeggen dat deze er zonder kleerscheuren vanaf komen! Een werkstraf met boete heb je toch al vlot. Hoe hoog deze zijn hangt vaak af van verklaringen die je soms een jaar of langer geleden hebt afgelegd.

Een laatste opmerking nog over het "delen van schuld".

Je vriend is opgepakt, jij niet maar je had er ook mee te maken. Je denkt erover om je ook te melden en de schuld te delen. Justitie is wat dat betreft simpel; aan delen wordt niet gedaan. Je krijgt dus allebei een boete en/of werkstraf, het heeft dus weinig nut je te melden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt kut voor je man is klote ik heb het effe rete druk kom er vanavond effe

voor je op terug kan ik je wel het een en ander uitleggen voor je.

 

Belangrijkste is echt je mond houden op alles wat ze vragen.

Het enige wat je moet zeggen als je op politiebureau zit is

ik doe beroep op mijn zwijgrecht en ik wil mijn advocaat graag zien

in jouw geval, kan je van te voren je zelf goed voorbereiden dus

dat zit je mee. Pro deo advocaat die op bureau komen als je daar

zit zijn vaak niet echt goede advocaten, maar in principe kan je

iedere advocaat vragen jouw bij te staan op pro deo basis.

 

Rodney

 

@angel

 

wat een harde tante ben jij toch geen een woord van medeleven, voor een medekweker

die gepakt is? Ik vindt jouw echt vaak rare reacties geven.

 

filters leeg gooien doen ze wel vaker deden ze bij mij toen ook zware teringzooi

krijg je er van. plus ze maken nog een paar deuken in je filter zodat je hem niet

meer kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eogextreme

(voor NL)

 

Ik kan slechts 1 ding adviseren, bel met het Juridisch Loket.

 

 

 

* Het Juridisch Loket hoort je verhaal aan en wijst je eventueel een advocaat toe.

 

* Het Juridisch Loket toetst of je recht heb op een gratis (afhankelijk van inkomen) advocaat, er zit wel een plafond aan van ongeveer 900 euro. Je moet een eenmalige bijdrage aan je advocaat betalen die door de beschikking van het Juridisch Loket wordt vastgesteld. Bij een uitkering is dat rondt de 90 euro.

 

* Fuck de rechtsbijstandsverzekering, daar geloof ik niet in!

Ik zou geen rechtenstudentje, die stage loopt bij zo'n "rechtsbijstandsfabriek", aan mijn "ik ben gepakt..." zaak willen hebben werken. Daar ben je slechts een dossiernummer die op een grote stapel ligt tussen de autoschadezaken (doh!)

 

* Nogmaals, wanneer je een laag inkomen hebt heb je recht op een advocaat die tot ongeveer 900 euro gedekt wordt door de Staat (!) Het is wel zo dat wanneer het gedekte aantal uren overschreden wordt dat de advocaat voor de ongedekte uren de rekening bij jou neerlegt. Uiteraard zal de advocaat je hierover informeren, maar in alle redelijkheid zal het bedrag dekkend zijn.

 

* Wanneer je besluit een advocaat te nemen moet je vooral je mond houden. Maak het je advocaat niet onnodig moeilijk doordat jij dacht 'wijs' te zijn tegenover de politie (smoezen, verklaringen enzovoort)

 

* In het geval dat er ook medeplichtigen zijn gepakt kan ieder dezelfde advocaat nemen. Iedere medeplichtige met een laag inkomen krijgt ongeveer voor 900 euro gedekt door de Staat. De advocaat zal voor de medeplichtigen om een 'toevoeging' vragen bij het Juridisch Loket en zo kan het door de Staat 'gedekte bedrag' aan de advocaat behoorlijk oplopen :rolleyes:

 

/X

 

 

* Het Juridisch Loket is iedere werkdag telefonisch bereikbaar via ons landelijke telefoonnummer 0900-8020. Tussen 9.00 en 20.00 uur zitten onze medewerkers voor u klaar om u te voorzien van gratis advies en om uw vragen te beantwoorden. http://www.juridischloket.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

he zie ik het weer. Had wat tips bij hoogte boetes gezet. Kijk even misschien heb je er wat aan;)

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thxx voor het mee denken..dat doet je goed..echt...en de moeite die jullie nemen , thxxxxxx

 

 

 

ik heb nog wat bonnen van bouwmarkt ,waar ik dus mee kan bewijzen ,datum.

 

dat ik maar 2 keer [ de 3 hebben ze gevonden] geteeld hebt zal ik er 2 mee nemen.

 

is dat slim..of niet?.

 

gr koof

 

 

[ ps : d r Rodney Mckay ...dat je gepakt was ...komen ze dan soms terug...ff aan de deur..of nooit meer gezien of wat van gehoort ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees daar maar gewoon eerlijk in.

Stel dat je zegt maar 1 succesvolle kweek te hebben gedaan, en ze blijken tóch bewijzen te hebben dat je meer hebt gedaaid, zullen ze je dat zwaar aanrekenen!

Tenzij je zeker weet dat ze niet kunnen weten dat je meer gekweekt hebt.

Hebben ze een overdracht van jou naar een afnemer gespot? Is je afnemer misschien gepakt? Dat zijn de dingen die je moet weten.

 

Werk gewoon mee. Je wist dat je fout zat (hoe erg ik het vind overigens hoor!!) en dan moet je op de blaren zitten.

Gewoon ja en amen. Incaseren en later stiekum opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou holy buddy ben blij dat jij geen maat van me bent zeg zou niet met jouw

op politiebureau willen zitten.

 

Je bent echt een sukkel als je op politiebureau wat gaat zeggen je bent

helemaal nergens toe verplicht, en ze kunnen je niks zwaarder aanrekenen

je moet die jongen niet het verkeerde advies geven.

 

Koof je hebt morgen ochtend pm.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je hoeft niet mee te werken aan de bewijzen tegen je, je mag liegen wat je wil...

 

Altijd je eerste draai toch.

 

Bewijs maar dat het meerdere zijn een stroom rekening is niet direct bewijs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Werk gewoon mee. Je wist dat je fout zat (hoe erg ik het vind overigens hoor!!) en dan moet je op de blaren zitten.

Gewoon ja en amen. Incaseren en later stiekum opnieuw beginnen.

 

dat is gelijk dus die oversized buttplug in je st*r ;) :rolleyes:

 

als verdachte mag je alles om jou verhaal

zo mooi mogelijk te maken en echt te laten

lijken, in tegen stelling tot een getuige als

je als getuigen wordt gehoord en je blijkt

wat te verzwijgen of met opzet te liegen dan

kan het nog eens vies voor je uitpakken.

 

grtzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha gewoon je muil houwe... me oom was toen ook gepakt met 12x 600 watt en 400 planten maar die had al iets van 5 keer gedraaid of zo en die liet het overkomen alsof het eerste keer was, hahahahhaha ze kunnen niets anders dan je dan te geloven dus zolang je zelf niets zegt kunnen zei je niets maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

voet bij stuk houden iniedergeval,het was maar je 1e keer toch?

Ze kunnen niks hardmaken zonder jouw aanvulling/verklaring tegen je te gebruiken,mond dicht dussss ;)

sterkte,

May Jah guide you in dark times :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt goed kut man :D ...ieders worst night mare.... :wacko:

ik ben het helemaal eens met Rodney:

van bekennen is nog nooit iemand vrij gesproken.

Ga geen bewijs voor je eigen gelijk maken, zoeken.

jij hoeft nl helemaal niks....zij MOETEN MET BEWJS KOMEN.

 

tja, als ik je verhaal lees in het andere topic ben je door de mand gevallen door je stroom...

 

je kreeg een meter opnemer aan de deur ( die is altijd van de lokale netwerkbeheerder) die vroeg of je stroom jatte...en je zei nee...2 weken later was de inval...en je moet je deze week pas melden op buro...

 

ik moet wel even eerlijk zijn: als dit mij gebeurt was, waren die zelfde dag alle kweekspullen het huis uit....want een netwerkbeheerder die vraagt of je steelt is echt niet normaal hoor... :rolleyes: maar goed, daar heb je niets aan, jammer genoeg...

 

dan is er toch iets met je stroom geweest wat de aandacht vroeg...misschien wel die extra tent...

Misschien ging bij inschakelen wel de verlichting van de buren knipperen...?

liet je alle 6 lampen tegelijk aan gaan? misschien ook niet...want misschien kweekt er nog iemand bij je in de buurt die de meting heeft veroorzaakt...dat weet je nooit he?

 

je zegt het niet maar bij inval was daar ook de netwerkbeheerder aanwezig? (je hebt je stroommeter nog begrijp ik)

wat je gaan proberen is: meerdere jaren 6 lampen aan te tonen... :wacko:

pfffff...hou je vast aan Rodney in zijn pm...die heeft met dit bijltje gehakt en die weet misschien een goede advokaat voor je....

1 voordeel heb je...jij hebt geen werk en dus tijd zat ( laat dat niet blijken.. het is je troef )...ga er van uit dat je 6 (3x24+3dagen) dagen vast zit...is het minder dan valt het mee...en sta je er emotioneel sterker voor.Je hebt de link gelezen in dat vorige topic...dus je weet wat er max te verwachten is..

Geloof niets wat ze zeggen...alleen wat op papier staat teld...hun wereld bestaat op papier..

ga nog even na wat voor vermoeden/aanwijzingen ze kunnen hebben...heb je spullen besteld via internet en betaald per bank...de leeftijd van kweekspullen zegt niks...je kan alles gehaald hebben van de mp.

hoelang je geen baan meer hebt:..zij zullen je vragen: waar leefde u van? ook zullen ze vragen naar de contante bank stortingen op je betaalrekening, waar dat geld vandaan komt...Ik zou zeggen loop je bank afschriften na van zolang je kweekt..dan weet je wat er kan zijn tegen je.....

 

je had het al over een doorstart met 2 lampen...neem dan wel 2x evsa...die hebben een lagere aanloopstroom...maar of dat echt verstandig is ;) ( kweek dan 5 planten en kijk eens bij de verslagen van kramer997, die kweekt 5 planten onder 3x600) ...je buren weten nu ook dat je kweekte...en hebben misschien wel een hele andere mening over je...

 

ik zou maandag morgen naar de sociale dienst gaan als ik jou was...je moet geld hebben/krijgen om van te leven...

tja.. succes man !... je hebt het fucking nodig ! en dit is de eerste post op wf, waarin ik een dergelijke krachtterm gebruik...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is gelijk dus die oversized buttplug in je st*r :wacko: :D

 

als verdachte mag je alles om jou verhaal

zo mooi mogelijk te maken en echt te laten

lijken, in tegen stelling tot een getuige als

je als getuigen wordt gehoord en je blijkt

wat te verzwijgen of met opzet te liegen dan

kan het nog eens vies voor je uitpakken.

 

grtzz DH

 

Hmm.

Dus liegen blijkt te werken. ;)

Ik ben enkele jaren geleden met iets gepakt en loog alleen over wat men me niet kon aanrekenen of kon bewijzen.

Ik was een keurige jongen die een beetje het verkeerde pad was opgegaan.

Alle begrip van hun kant. Resultaat was een berisping, een boete en 3 maanden voorwaardelijk.

 

Misschien is het dan toch mijn onschuldig voorkomen. :rolleyes:

 

Maar goed. Topic starter was ook een keurig man. Koophuisje en een goede baan.

Vervolgens plotseling werkloos, vrouw en kinderen weg(?) in zak en as, maar vooral in geldnood.

Valt terug in bijstand en grijpt een kans om toch wat geld binnen te halen.

"Het is zo makkelijk verdienen>>", "Het leek zo simpel>>" "Als ik gewoon werk had gehad was ik nooit zover gekomen"

Een beetje sympathie kweken helpt altijd wel. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het toch nog effe doorvragen koven.

hadden ze een huiszoeking op zak?

devlaming :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valt terug in bijstand en grijpt een kans om toch wat geld binnen te halen.

"Het is zo makkelijk verdienen>>", "Het leek zo simpel>>" "Als ik gewoon werk had gehad was ik nooit zover gekomen"

Een beetje sympathie kweken helpt altijd wel. :rolleyes:

topic starter zegt in het andere topic helemaal geen uitkering te hebben.

Dus als de petten dat weten gaan ze vragen: waar leefde u dan van? ..ze vragen altijd door...en dat is hun wapen...

als je zegt van geleend geld...dan vragen ze hoeveel en van wie etc etc...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eogextreme

Uiteindelijk moet je toch voorkomen en krijg je een boete opgelegd, zeg (natte vinger) 12.000 euro en die mag je in maandelijkse termijnen van (bijvoorbeeld) 60 euro per maand afbetalen.

 

Echter na 7 jaar (geloof ik) verjaard de boete en dan heb je uiteindelijk (7jaar x12maanden x60euro) ongeveer 5000 euro betaald.

 

(Genoemde bedragen, aflossingen zijn fictief)

 

 

Met andere woorden, maak je niet al te druk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou vooral het bericht van devlaming heel goed lezen en onthouden .. dat is er teminste 1 waar je iets aan hebt

 

het beste is om op geen enkele vraag te antwoorden en je te beroepen op je zwijgrecht en idd een advocaat meenemen ..

 

heb je een brief van je stroomleverancier met een telefoon nummer wat je kunt bellen na een paar dagen ?

zo ja dan kunnen ze je vandeweek waarschijnlijk al vertellen wat je aan hun moet betalen .. als je daarvan de rekening krijgt staat daar precies op hoeveel dagen ze je kweek hebben geschat .. (bij enexis/essent teminste wel)( als jij zegt dit is pas de eerste ronde en het staat er bijvoorbeeld net een week op en ze kunnen verder niks bewijzen dan zullen ze toch een schatting maken van 1 hele kweek en die ene week van de zogenaamde eerste kweek.. reken dan op ongeveer 4000/5000 boete .. dan komen nog de kosten voor het terug plaatsen van je meter dat zal ook nog wel een paar 100 euro zijn ..)

dan krijg je volgende week ongeveer een brief van de gemeente waarin staat wat de reden was van de ontmanteling enz.. daar kun je eventueel tegen in beroep gaan.... en die kosten van het opruimen zul je ook zelf moetten gaan betalen ..

kan maximaal 2000 euro zijn geloof ik afhankelijk van de gemeente waarin je woont ..

 

en dan over een paar maanden of een jaar kijg je een dagvaarding en moet je voorkomen ..

 

het is natuurlijk niet bij iedereen allemaal hetzelfde .. hou je daarom niet teveel vast aan alles wat er gespeculeerd word hier en laat het allemaal op je af komen ..

 

vergeet niet dat je geen enkele vraag moet beantwoorden , en verder vooral netjes zijn tegen de politie ..die doen ook maar gewoon hun werk en vinden het vaak ook niet leuk om bij je langs te komen om een kwekerij op te rollen .. zijn er ook bij die het wel leuk vinden natuurlijk ...

 

ik denk ook niet dat ze nog een keer komen kijken .. want dan moetten ze weer een goede reden/verdenking hebben om binnen te mogen komen..

 

verder wens ik je veel sucses met die emmer stront die ze over je gaan leegkieperen ...

je kunt ook nog even kijken op deze site staat veel info op .. http://www.andrebeckers.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met andere woorden, maak je niet al te druk.

 

geen uitkering en geen inkomen en een eigen huis... en jij komt met dit????.. ;) zeg eens eerlijk wat rookte jij op het moment dat je dit schreef? :rolleyes:

 

@ Frits Bom: nergens zie ik dat topic starter zegt dat hij tapte....jij wel? :D

en ook nergens zegt hij dat zijn stroom meter meegenomen is...jij wel? :wacko:

dus jij neemt ook zaken aan en speculeerd... :wacko:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arme koven.. :D :wacko:

Ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt. :wacko:

Nog enkele tips maat. :rolleyes:

Hou met de volgende lichamelijke ongemakken /zaken rekening.

Als je naar het bureau gaat, ga je het volgende voelen.

De zenuwen gaan door je keel gieren.

Je gaat last ondervinden om normaal te stappen

Je hartslag zal hard zijn en snel slaan.

Dit noemt in het vak jargon “UNIFORMVREES”.

Ik vertel dit niet om je te pesten mr koven,

ik heb wel wat ervaring op bureau en rechter.

Ik wil je alvast waarschuwen dat je enorm geïmponeerd zal zijn.

Maare vergeet 1 ding niet.

JE HEBT GEEN MOORD BEGAAN HE !!!

Hoogstens een stafbaar feit waarschijnlijk zelfs geen crimineel feit.

(Die rechter zal ook wel snappen dat je op kleine schaal teelt.

Om te overleven hoor, rechters zijn niet dom. Ze weten best wie ze voor zich hebben.)

Snap je? GA MET DEZE ATITUDE BINNEN! Je bent geen boef ! wel stout geweest!

Probeer de bovenvermelde lichamelijke ongemakken goed op te nemen in je verhaal.

Repeteer je verhaal.! Repeteer je verhaal.! Repeteer je verhaal.! Repeteer je verhaal.!

Je gaat je verhaal op het bureau tot in den treure moeten herhalen.

Steeds vanuit een andere vraag. Dus maak het lekdicht en kort.

Je verhaal zou deze kunnen zijn

Titel; koven in plisieland!

Je stapt het buraeu binnen. En meld je aan. (ik vermoed met een uitnodiging)

Met de juiste attitude ik heb geen moord begaan, maar wel stout geweest…..

 

Verhaal ;)

Zeg alvast dat je je heel erg nerveus en ongemakelijk voelt en dat je bang bent.

Speel dat ook zo. Geloof mij, het zal je niet veel moeite kosten

zij denken dan, die sukkelaar gaan we eens goed en rap in zijn gat naaien zonder glijmiddel

Echter jij hebt nu genoeg mist opgetrokken en denken de inspecteurs, afmaken dat bang konijn.

Zeg ook vooraan in het verslag dat je bereid bent om mee te werken.

En dat je niet wist dat je zware criminele activiteiten aan het plegen was,

Vermits je in volle overtuiging was dat je geen overlast veroorzaakte.

Nog weed verkochte aan -18 jaar maar via de achterdeur van een koffeshop.

Nog een tip, blaas zelf je verhaal op. Maak er een groot item van.

Zo geraken ze zelf gedestabiliseerd. .en in de war.

Kom dan af met een dun verhaal echter waar ook de inspecteurs mee weg kunnen, zo van,

Dit is al mijn tweede kweek de vorige proefkweek 2jaar geleden leverde maar €1500 op.

het gewicht Weet je allang niet meer. Zo lang geleden al……

Elektriciteit gebruik?

Geen idee ik ben een Elek noob, ik kweekte immers niet permanent!

En dus geen idee waar het verbruik vandaan kwan .een lek?? Misschien?

Zelf slachtoffer van een misdaad?

je verkocht je overschot aan koffeeschop …. Sorry kan ik niet beantwoorden vanwege mijn eigen veiligheid.

(willen ze echt namen, geef dan een coffeeschop aan die met alles in regel is. ze zullen toch ontkennen. Dood spoor)

met deze kweek ging je er vooral zelf van blowen om je eigen miserie, pijn, armoede en honger te vergeten,

en de rest door verkopen om de kosten te dekken. (en ik vrees dat ik er in de praktijk er niet ver naast zit)

Je hoofdinkomen? In het zwart als seisoens arbeider.

(maternestreek of zo) En kuis/afbraak klussen in onderaanneming in het zwart.

handje contantje betaald. Je kan niet verklappen voor gevaar van pesterijen

en shut up! Dreigementen bij wie je die klussen uitvoerde….

Maar blijf meewerken. Herhaal voldoende dat je op alle vragen wilt antwoorden. En mee wilt werken,

Tenzij de vragen je levenssfeer, levenskwaliteit en veiligheid, in gevaar brengen.

Je hebt nu illegaal bewijs geleverd dat je een minimum inkomen hebt. Om te overleven

En niet afhangt van je weed productie.

Hang het bang konijn uit, koven, speel je eigen rol,

Speel de kleine blanke bange man.

Die al betrapt is na de 2de keer.

Prijs justitie de hemel in! (klinkt melig maar het werkt wel)

goed bezig, ik ben al betrapt na de eerste keer.

Wist niet dat ik zo fout was. En jullie zo proffie waren!!!!

Echter Dank zij de inval van justitie, ben ik nu wel terug op het rechte pad.

En ben van plan mij te laten begeleiden door ……(ik weet niet hoe ocmw in olland noemt)

Sorry ik was fout! Maar vraag wel mijn herkansing aan.

Kunnen jullie mij helpen??? Met een uitkering, en terug een oficieel leven?

 

 

MAAR!

En nu komt de leeuw in mij boven. (sorry ik ben vlaming, en ons devies is “liever 10 jaar leeuw dan 100 jaar schaap!!!!!)Koven start onmiddellijk een nieuwe kweek op.

En kweek enkel en vanaf nu voor eigen gebruik, (als ze nog eens binnenvallen)

En verreken de kosten in je opbrengst. Dus je zal duurder moeten verkopen.

Enne waarde koven nogmaals je hebt geen moord begaan!

Je bent aan het overleven zonder te stelen.

Je zorgt voor jezelf zonder iemand schade te berokkenen

En dat siert je.

Ook al ben je niet goed bezig. Laat je helpen maat

Wordt terug officieel lever het bewijs dat je je leven gaat beteren

Jij leeft aan de rand van de maatschappij. Net zoals ik

Uitgespuugd en niet goed bevonden door allen.

Je Hebt weinig zelf vertouwen.

Je koos ipv inbraken voor weed telen

Dus voor devlaming ben je meer dan oke

Je probeert je plan te trekken zonder mensen last te berokennen

Hopelijk geraak je terug anoniem en kan je lekker verder kweken.

Grote groet devlaming :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.snow-white.nl/nederland/wetgeving.htm

 

lees alles bijwetgeving in bovenstaande link.

 

dan weet je wat je je te wachten staat in het ergste geval...

dat is een ervaring deskundige....

groet en heeel veel sterkte man !!

 

 

 

@ waarde Devlaming, mooi te lezen dat je begaan bent :rolleyes: en ben fan van je kweek ;) dat weet je maar toegeven dat je zwart werkt is niet echt slim hoor...je krijgt meteen een naheffing denk ik...misschien in Belgie niet...maar ik zou eerder zeggen ik leef van giften van vrienden...en dan geen namen noemen ivm hun privacy...en ook geen naam van een shop noemen....daar de achtedeur niet geregeld is....noem nooit namen ! voor privacy en je gezondheid...dat snappen ze best...hun eigen baas Max danielst heeft het over afgehakte vingerkootjes :wacko: in de wietbusines, kheb zelf gezien dat hij dat verklaarde op de Nederlandse tv... :D

spullen komen 2de hands van de marktplaats en tuincentra ...dus aan ouderdom is ook niets te achterhalen..overdracht gebeurde op parkeerterreinen...noem ook geen growshops...geen namen...noem ook geen sites...zeg gewoon google...daar heb je wat kennis vandaan...en natuurlijk had je toprot en gooide ze hele oogst weg beestjes overal...en gooide alles weg...

lekker dom doen helpt ook...bij zommige is dat aangeboren...

Carpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen BEDANKT , voor de tijd... ALLES MENSEN...........THXXXXXXX

 

[sominge moeten wel goed lezen... ] :+)

 

maar...zal nog ff wat uitleggen, als je eigen huis hebt..en je raakt zonder werk..krijg je..uitkering..

 

maar dat raakt op, 1..2 jaar [werk verleden] ...ik werkte onregelmatig..toen was na 2 jaar , ww op..........

 

en dan kan je naar de bijstand............"maar" eigen huis is vermogen , = geen geld..

 

je moet ; in teren 1,5 keer de bijstands norm.......ik heb dit huis al 20 jaar....

 

bestand zegt..kom over....2..3 jaar maar terug..........

 

 

M.V G KOOF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou helemaal geen verklaring afleggen op het politie bureau, alleen in de recht zaal met advocaat.

 

De vlaming allemaal leuk bedacht maar hier ga jezelf alleen maar mee naaien, gewoon je mond houden. Laat de officier eerst maar eens met een terug vordering komen, dan kun je kijken waar dat op gebaseerd is en er wat tegen inbrengen samen met je advocaat. Met meer als 1 lamp snapt elke gek dat het niet voor alleen maar eigen gebruik is.

 

9 van de 10 mensen verneuken zichzelf met het afleggen van een verklaring, zeker bij zo'n lang verhaal wat jij schetst. Je zit wel tegen over mensen die getraind zijn in gesprekstechnieken en het observeren van je houding en gedrag. Die gasten prikken zo door een lul verhaal heen. Als je dan ook al een beetje zenuwachtig bent...

 

 

Ja de bijstand is belabberd, zeker als je maar iets van vermogen hebt. Je kunt je auto tegenwoordig ook al eerst verkopen voordat je wat krijgt. Gelukkig zelf nooit iets mee te maken gehad maar wel gezien in mijn omgeving.

 

Het vinden van werk is wel lastig, maar het zou prettig zijn als je zaak voorkomt je een baantje hebt. Kun je tegen de rechter zeggen, ik ben een beetje stout geweest maar ik heb het normale leven weer opgepakt en zal het nooooooooit weer doen. ;) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...