Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
barnn

Wiet te droog...

Recommended Posts

dat maakt volgensmij niks uit hoor

hoedroger hoe beter na mijn weten :o

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat mensen je wiet niet graag willen kopen.

De kans bestaat dat je wiet vergruist tijdens vervoer/opslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem

 

Bedankt, maar had dit stukje al gelezen.

Heel veel verschillende adviezen maar niemand die er echt ervaring mee heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook liever dat de wiet niet te droog is als ik die opkoop / verkoop ...

 

Zelf om het te roken vind ik persoonlijk als deze te droog is dat dit dan zwaarder in d keel voelt en je rapper hoest enz ...

en ook transport , ja dan heb je meer geruis op de bodem ook ...

liefst niet nat , juist dat je topje hoort kraken is goed ..

 

eens verstuiven met beetje verstuiver en dan effie terug laten drogen is mischien een optie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het je eerlijk, ik ben geen voorstander van verzwaren..

ik weet niet precies wat je met verstuiver bedoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verstuiver = plantenspuit denk ik, ik zie het woord verzwaren in geen enkele reactie (behalve de jouwe :wacko: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groen goud nee, klopt.

 

Maar heb al wel een paar x gehoord dat ik het kan verzwaren, en wilde even duidelijk maken dat ik dat niet wil...

 

En ben eigenlijk ook niet van plan om een plantenspuit te pakken en het ff uit te gaan testen. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzwaren kan ,voor zover ik weet, alleen als het nat is. Dus al zou je het willen. Dat gaat niet meer.

 

Gr Kramer

 

Ps Ik moet er ook niks van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat ik de wiet weer een nachtje in het droognet moet leggen, en de luchtvochtigheid een beetje moet opschroeven met een luchtbevochtiger...

 

Iemand een beter iedee..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles nog open hebt liggen is dat een idee, maar als je alles al in zakken hebt zou ik het fijn zo laten. Anders komt er onnodige extra gruis bij. En als ik iets opkoop wil ik juist graag dat het goed droog is, anders krijg ik weer gezeur :wacko: Dus waarom verkoop je het niet gewoon zo? Probleem opgelost :o

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Underground Ja, je hebt gelijk. (De wiet is al weg)

 

Was niet te doen ik kon het niet eens uit de zakken halen zonder het te verkruimelen.

 

Ik zou toch graag willen weten hoe jullie het opgelost zouden hebben.... :wacko:

 

Wie weet voor de volgende x, heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te lang laten liggen, gelijk als die voor jou droog genoeg is inpakken en gelijk weg geven. Ik denk ongeveer een dag voordat die normaal gesproken echt goed zou zijn. En vervolgens niet te lang zo bewaren, want dan vraag je om schimmel en rot! Maar doe het in goed overleg met degene aan wie je het kado doet, want niet iedereen is er blij mee. En om het daarna alsnog weer een dagje terug te leggen om beter te laten drogen is ook weer vragen om meer gruis dan noodzakelijk..... En dan is dat weer een probleem :wacko:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Underground

 

Ik zelf heb het nog nooit te droog laten worden...

 

Deze wiet heb ik zo van iemand overgenomen, vraag me gewoon af hoe jullie het zouden oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er eens een topic van gemaakt, alleen ben ik het resultaat vergeten te vermelden.

 

Als je wiet te droog is kun je het weer nat krijgen door natte wiet in een donkere zak te doen en de droge wiet erbij te doen (moet je wel dezelfde soort bij elkaar doen natuurlijk). 24 uur laten zitten en dan even kijken hoe het voelt en dan nog een dag of wat. Het vocht van de natte trekt in de droge en na een paar dagen is het even nat. Gewoon weer op een droogrek rustig laten drogen en klaar. De te veel droge die ik had nam qua gewicht met 18% toe! Je zou zeggen droog is droog maar zo werkt het niet altijd. Belangrijkste is dat het van binnenuit droog is. Wiet die snel gedroogd wordt smaakt en vies en slaat terug in de zak omdat de kern nog nat is en je toprot krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ leuke hobby

 

Bedankt voor je reactie....

 

Ik hoop dat mensen er nog wat aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...