Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannaz

Water met voeding, hoelang bewaren?

Recommended Posts

Ik kweek op grond en heb een bak van 500 liter waar ik mijn water en voeding in doe, daarna pomp ik het naar de bak waar alle potten in staan.

Nu vul ik meestal de bak al een aantal dagen van te voren zodat het wat op temperatuur kan komen voor ik het aan mijn dames geef.

Alleen doe ik ook altijd de voeding er al bij(canna-lijn) en staat het dan een paar dagen voor ik het gebruik.

Kan eigenlijk nergens terug vinden of dit kwaad kan, gaat hierdoor voedingswaarde verloren of kan dit geen kwaad?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang er een paar vatverwarmers extra bij, het liefst van jäger (slaan automatisch uit indien ze niet genoeg in het water staan i.v.m. verbranden) en laat het in een etmaal op temp. komen. Gooi zo laat mogelijk je voeding erbij. (Dan kan je er wat langer mee :wacko: ) Het mag eigenlijk maar max. 3 dagen staan. Dan wordt de kwaliteit minder. Als je het water al 2 dagen hebt te staan in een lichtdicht vat met een knappe circulatiepomp erin gebeurt er niks mee.

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens

Misschien is dit bij bepaalde voeding zo ...

Maar de voeding van canna kun je gerust een week in je vat laten

Op nft kweekte ik zelfs twee weken met canna dezelfde voeding!

 

Ps je kunt canna altijd een mail sturen

Ze helpen je graag daar

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het mag eigenlijk maar max. 3 dagen staan. Dan wordt de kwaliteit minder. Als je het water al 2 dagen hebt te staan in een lichtdicht vat met een knappe circulatiepomp erin gebeurt er niks mee.

Een voedingsvat kan veel langer mee als 3 dagen. In NFT is 2 of 3 weken niet ongebruikelijk zoals Guess Who al zei. En de voeding daarvoor wijkt nauwelijks af van de andere lijnen als Aarde of Cocos.

Maar juist het continue gebruik van een ciculatiepomp kan er voor zorgen dat de kwaliteit minder wordt. Dit omdat het kan zorgen voor meer bacterieen in het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem, maar de tip van Green Lady (je water eerst op temperatuur laten komen een paar dagen, en dan pas de voeding toevoegen) lijkt me een hele slimme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar juist het continue gebruik van een ciculatiepomp kan er voor zorgen dat de kwaliteit minder wordt. Dit omdat het kan zorgen voor meer bacterieen in het water.

Integendeel. Stilstaand water (stagnant) is net een incubator voor anaerobe bacteriën en parasieten.

Stilstaand water krijgt een biofilm (slijmerig laagje op het oppervlakte), algen vormen zich, anaerobe bacteriën vermenigvuldigen zich snel en muggen en andere insecten zullen hun larven deponeren.

Water dat in beweging is blijft langer 'vers'.

 

Hydro voeding is oplosbaar in water, maar voeding die enkel voor aarde geschikt is kan na een tijdje ook neerslaan op de bodem van je vat, dus ook in dit geval is een circulatie-pomp handig om de voeding en het water 'gemengd' te houden.

 

 

Interessant feit is dat ze voor de verwerking van hennep vroeger altijd stagnant water gebruikten. Omdat stagnant water verschillende anaerobe bacteriën bevat die het cellenweefsel afbreken, waardoor ze makkelijker de vezels konden verwijderen van de rest van het plantmateriaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het forum UK420 wordt juist beweerd dat door het continue gebruiken van een pomp de kans op bacterieen toeneemt.

Potverdomme, nou ben ik weer in de war! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...