Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

d3mo

Waterton op guerilla?

Recommended Posts

Beste guerilla kwekers,

 

Al een x aantal keer heb ik nu een guerilla kweekie gezet.

eerste x (zo onervaren als er waren) waren we te laat met de mannetjes van de vrouwtjes

te onderscheiden en hadden we aan het eind niets meer als 10.000 doublefunzaden die ook nog eens van kwaliteit 0 waren.

 

Afgelopen jaar waren we aan het werk met stekkie's die simpelweg te laat af bloeide. Gevolg was dus ook oogsten met minimale

toppen (heel veel werk) en echt bijna meer geïnvesteerd als eruit gehaald.

 

Dit jaar willen we met gefeminiseerde autoflower zaden werken.

Mocht je nog tips hebben over een mooi soortje en waar ik die kan verkrijgen hoor ik dat graag!

 

Mijn vraag gaat echter over het volgende:

 

Aangezien er op de g-spot alleen een slootje is die op 100meter afstand ligt word het lastig om bijvoorbeeld tijdens

een hitte-golf wat water te brengen.

 

Is het nu een idee om wat regentonnen neer te zetten zodat we ook nog eens voeding kunnen geven ?

De tonnen daar ongezien krijgen is geen probleem maar ik ben bang dat het water niet voldoet nadat het een paar daagjes

is opgewarmd? Algen , zuurgraad etc?

 

Wat is jullie advies?

 

Gr. d3mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi d3mo

welkom op dit maffe forum :rolleyes:

De mensen met water tonnen op de spot die ik ken, zijn PH Donner met zijn verduisteringspot en greenrecon met een wateropvangzeil.

Fem autoflowers...dat wordt een dure kweek denk ik... :P

Kan je beter een zaden kweek doen en gaan ruilen hier in de ruil topic op wf.....

 

dit vind ik een aanrader kwa soortjes:

http://www.wietforum.nl/Deense-buitensoorten-t52760.html

 

tja die mislukte kweek met binnens stekken neem ik aan van vorig jaar had je kunnen voorkomen door eerder hier lid te worden...dus rap gaan lezen in de outdoor/guerilla sectie hier op wf... :P een schat aan info ligt op jullie te wachten :D

Mooie buiten soortjes zat tegenwoordig :wave: denen, NDB en kijk eens bij sannieshop..

 

over dat water slepen...hoe diep zit je grondwater dan?....je hebt het over een sloot dus dat doet me denken aan cultuurland...gingen daar eerder planten dood door uitdroging?

succes ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom autoflouwer?

Leuk hoor maar... opbrengst ho maar

Tenzij je twee of 3 keer wilt oogsten...

 

gefeminiseerde buiten zaden maakt de zoektocht ook moeilijker

De keus wordt zo heel beperkt

Of je kunt een binnensoortje buiten neer zetten

Maar ja das ook niet echt ideaal

 

Als je ertegen opziet de mannen te spotten , er staat genoeg info hier op het forum

Vaak met duidelijke foto's

 

Je bent er iedergeval op tijd bij en komt niet pas in juni aanzetten

Succes daar en als er vragen zijn

 

Mocht je toch besluiten reguliere zaden te gaan gebruiken

Stuur me even een pb

Ik heb (bij belangstelling) nog wel wat NDB zaad voor je liggen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Carpe diem,

 

Ga gelijk even hun topics volgen!

 

Ja , i know.. Autoflower én ook nog eens gefeminiseerd zaad. Word erg lastig.

Maar aangezien we maar 1x de week langs kunnen komen vind ik het toch nog erg tricky met de mannetjes/vrouwtjes.

 

Danish passion heb ik ook gezien inderdaad alleen is nergens te verkrijgen.

 

Zelf zat ik te denken aan Highway Delight outdoor en dan gefeminiseerd. Is dan niet volledig autoflower

maar zit er dicht aan dacht ik?

 

Grondwater zit niet heel erg diep (polder) . Denk dat ik de wonderkorrels van miracle grow ga gebruiken en indien nodig

nog wat kalkkorrels. Ook wil ik ter plekke alle planten behandelen met de GA-Spray van No Mercy..

 

(vloeibare voeding in volle grond heeft weinig zin toch)?

 

@ guesswho, ik ga vanavond na het werk even wat research doen na de NDB.

Iig bedankt voor het aanbod alvast en beide bedankt voor de info..

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar aangezien we maar 1x de week langs kunnen komen vind ik het toch nog erg tricky met de mannetjes/vrouwtjes.

ik denk dat je hier wel wat aan hebt...lees ook alle andere topics van Dame Blanche (r.i.p) allemaal doorspekt met guerilla adviesen en tips... :rolleyes:

http://www.wietforum.nl/Het-Sexen-Van-Zaailingen-t24908.html

 

in de polder slepen met water is dus helemaal niet nodig...niemand geeft toch brandnetels water? :wave: ..niet zoveel sporen naar je plantjes maken is slimmer...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé blockers , bedankt man .. Zijn inderdaad bijzonder veel aanbieders van zaad.

Misschien zit daar wel het soortje bij.!

 

@carpe

Ik had inderdaad ook al dat topic gelezen. Vind het echt een bijzonder goede uitleg en dit was ook

1 van m'n opties. Misschien groei ik de plantjes dan voor tot een cm of 10. Drop ze daarna op

de spot. En kom een week a anderhalf later terug om te toppen en weer een week a 2 later

om wat stekkie's te snijden en deze techniek toe te passen.

 

Mijn enige twijfel over dit is : is het niet zo dat de plant in een later stadia toch nog kan besluiten

om van sex te veranderen door wat voor omstandigheden dan ook? of ben je eigenlijk

zo goed als verzekerd van vrouwtjes na het verwijderen van de genummerde mannetjes?

 

Ik wil dit jaar echt mannetjes uitsluiten en was daarom van plan gefeminiseerd zaad te kopen ,

maar aangezien het wel 2 1/2 x zo duur is blijft dit wel een hele goede optie..

 

Het knippen vind op de guerilla plek zelf plaats met een thumble trimmer. Aangezien we

vorig jaar in oktober wel verplicht werden te oogsten vanwege de rot moest dit in de regen.

 

Wil nu echt een soortje die ongeveer half a max eind september klaar is.

 

Dus ga is even goed wat aanbieders bekijken.

 

Waterton is dus niet nodig.. Scheelt me weer een ritje met een volle wagen. Thanks!

 

Groet, d3mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de andere kant,

wel 99% verzekerd van vrouwtjes.

Dus heeeel weinig kans op uitval in tegenstelling tot 50% bij normaal zaad?

Scheelt wel weer een hoop gedoe met stekken etc..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien tot zeg 20 cm, dan de planten naar buiten en de stek blijft achter onder tl om te sexen a la DB. Met iets grotere planten is evt schade door slakken mogelijk minder erg.

 

Alles wat opvalt in het groen is niet doen. Tonnen, zeilen nahhh...

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan de andere kant,

wel 99% verzekerd van vrouwtjes.

Dus heeeel weinig kans op uitval in tegenstelling tot 50% bij normaal zaad?

Scheelt wel weer een hoop gedoe met stekken etc..?

 

je kan ook toppen....en daarna 2 stekken snijden van 1 plant....

 

1 stek gebruiken voor geslacht bepaling op water met 12/12 bloei, deze gooi je allemaal weg na geslacht bepaling...

 

de 2e stek wortelen op plug of aarde...onder 18/6 groei

 

dus dan vul je de lege plekjes van de mannen in, met de vrouwelijke 2e stek :rolleyes:

 

geen uitval dus... :wave:

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook toppen....en daarna 2 stekken snijden van 1 plant....

 

1 stek gebruiken voor geslacht bepaling op water met 12/12 bloei, deze gooi je allemaal weg na geslacht bepaling...

 

de 2e stek wortelen op plug of aarde...onder 18/6 groei

 

dus dan vul je de lege plekjes van de mannen in, met de vrouwelijke 2e stek :wave:

 

geen uitval dus... ;)

gr Carpie

 

Die ga ik onthouden. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon NDB zaad nemen :rolleyes:

 

Die laten al snel hun geslacht zien onder tl

Zo weet je voor ze 30 cm groot zijn welke mannelijk zijn

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat zetten op je spot waar geen water is dan doe je dat in een natte/wisselvallige week!

 

Maar eigelijk moet je dat altijd doen. :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho?

 

Ja zo zit ik dus ook wat... Ik heb Ierbei zaden.

 

Het is best veel om al de planten te seksen. Daarom dacht ik ook, deze soort laat wel snel het geslacht zien in de voor- bloei.

Dan is het handiger om stekken te nemen van planten waar je het al zeker van weet. Scheelt een hoop tijd, werk, geld, risico, ruimte etc.

 

Maar ik weet niet precies dus hoelang het kan gaan duren voor ze het laten zien. :rolleyes: ?

 

Zou het ook zoiets zijn.., zo rond de 30 cm?

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe

Inderdaad , die oplossing is helemaal sappig..

Denk wel dat ik dan eerst gewoon 2 stekken snijd (2voor als er 1 fout gaat) om te kijken welk geslacht ze zijn.

En zodra ik weet welke vrouwtjes zijn nog eens 2 stekkie's pak en die laat wortelen . Zo komt er een goedkoop

veldje groen te staan! Nice, thanks!!

 

@ guesswho? Die NDB zaden zijn echt super, teminste ik heb een verslag gelezen van Wierieman (guerilla) en

dat waren flinke bomen die rond 20 september klaar waren. Dat is echt ideaal!!

 

@ Ph donner, ja i know.. Neem ook wel een x aantal 2liter flessen om iig een scheutje mee te geven zodra ik ze erin zet.

 

Thanks voor 't advies en de kennis!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ guesswho?

 

Ja zo zit ik dus ook wat... Ik heb Ierbei zaden.

 

Het is best veel om al de planten te seksen. Daarom dacht ik ook, deze soort laat wel snel het geslacht zien in de voor- bloei.

Dan is het handiger om stekken te nemen van planten waar je het al zeker van weet. Scheelt een hoop tijd, werk, geld, risico, ruimte etc.

 

Maar ik weet niet precies dus hoelang het kan gaan duren voor ze het laten zien. :rolleyes: ?

 

Zou het ook zoiets zijn.., zo rond de 30 cm?

 

HL

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=55480&st=60

 

Knutsel doet dat stressen ook.... :wave: bericht 65...

zijn er ergens goede fotos van voorbloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kwekers

 

Ik zet ze meestal 30 uurtjes donker (echt donker) als de 6e internode hebben gezet onder 18 of 20 uur .

Dan zet ik ze naar buiten toe en daar is het net aan te kort licht 5 mei 14a15 uur licht dus gaan ze bijna bloeien maar toch net niet en dan zie je bij je 6e of 7e internode voorbloei .1 mannelijk gelacht per plant of niks of vrouwlijk . mannen zijn in het algemeen sneller in alles ,laten zien van geslacht ,lengte ,afbloeien , en heb ook al meerderen keren de mooiste planten weg moeten gooien omdat ze man waren :rolleyes:

Dit jaar ga ik ook weer rond ijsheiligen naar buiten met me plantjes

Toen de overgebleven 45 planten er in stonden op de guerilla spots ( vorigjaar)hebben we der nog 4 mannen uit weten te halen maar dat was pas in ?? juni geloof ik .

Dus 100% zeker ben je der nooit van of je kan ook stekken nemen en die in de bloei gaan zetten dan weet je het ook voor dat je ze naar je guerilla spot gaat brengen

Of je neemt stekken van een vrouwtje en die wortel je en dan naar je spot :wave: kan allemaal .

 

De groenegroeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste guerilla kwekers,

Is het nu een idee om wat regentonnen neer te zetten zodat we ook nog eens voeding kunnen geven ?

 

Voor die prijs is ie niet te zien.

 

Net

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een mooi net, alleen waar mijn guerilla is komt echt niemand.

Is zo goed als gegarandeerd.

 

Snelweg-bosje-spot-bos-sloot-bosje-dreef die alleen gebruikt word als snelweg te druk is..

 

Heerlijke Spot echt ongelofelijk!!

 

Maar alsnog bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe.D en Knutsel

 

Thanks. Dit is wel te proberen. En elke man die 'voortijdig' het toneel kan verlaten, is mooi meegenomen. :wacko:

 

Ik hoop dat ze niet te veel stress hierdoor zullen krijgen... :o

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad een prima manier.

Ga ik ook zeker met een x aantal proberen..

 

Thanks voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...