Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

krueger

50x white widow 3x 600w eerste kweek

Recommended Posts

Hi all, hier een verslagje van mijn eerste kweek.

3x 600w, 50x white widow, afblaas 2500m3, filter onbekend maar erg groot. :rolleyes: Moet hem nog ophangen.

20L potten met gold special mix.

Geef 1x in de 2 dagen een beetje wortelstimulator mee van canna.

Doe nog niet aan Ph, heb wel een meter maar nog geen Ph- vloeistof, deze is besteld.

 

Week 1 is bijna voorbij.

Geef ze nu ongeveer 100ml water per stuk per dag verdeeld over 2 waterbeurten 's ochtends en 's avonds.

 

Ik denk dat ze nog wel een weekje op 18/6 mogen blijven, ik heb genoeg ruimte en hoogte.

 

Zit redelijk veel verschil in groote, weet niet psies hoe dat komt.

Ook heb ik er 2 met een beetje vergeeld blad, zie foto;s.

 

Hebben jullie nog tips, qua water, groeiperiode ect?

 

 

Geel blad, beetje gekruld en klein gebleven, wat nu?

med_gallery_24901_9387_248544.jpg

 

med_gallery_24901_9387_644398.jpg

 

med_gallery_24901_9387_661190.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krueger,

 

had je niet meer genoeg special mix??

Dit vraag ik omdat je potten helemaal niet gevuld zijn.. zie nog een hele rand vrij.

Ook zal het verschil in pot formaat ook wel het vershil in plant maken.

Vergeelde blad zal wel wegtrekken als het voeding is. als het temp is had het je wel op moeten vallen (is het bijv. eentje die direct onder een lamp staat?)

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee heb nog wat staan, maar ik was bang dat ik niet genieg had daarom een beetje zuinig gedaan, ik vul ze nu al af en toe wat aan, wil niet teveel erbij doen omdat ik anders de planten bedelf.

Temp is ok, LV is laag de brons luchtbevochtiger is er na 5 dagen al mee opgehouden, hangen nu natte handdoeken maar hoger dan 35% kom ik niet.

 

Die gele stond niet direct oner de lamp heb hem nu in een hoekje staan en alleen water gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je volgen...ziet er leuk uit zijn er genoeg ook :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn nu bijna 2 weken in de groei, ongeveer 40cm hoog en minimaal zo breed als de potten.

Ik denk dat ik hem maar op 12/12 zet.

 

Volgens mij hoef ik niet meteen de bloeistimulator mee te geven toch?

Zal vanavond ff foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje, ik kan nog aan een 4e lamp komen ook 600w, ik zit er aan te denken die ook op te hangen voor die bloei om de opbrengst nog wat te verhogen. Hij zou dan wel wat vanaf de zijkant verlichten, is dit nog zinvol?

 

Fotootjes, zien er op zich goed uit, sommigen lopen wat achter, stonden aan de buitenkant en heb ik nu dus in het centrum gezet.

Ook heb ik last van TVM, mozaiek, maarja nix aan te doen..

 

Dag 10 groei nu, zo'n 200ml per dag, om de dag wortelstimulator mee, ph 5.8, denk over paar dagen naar bloei!

Eerste kweek dus alle meningen zijn welkom!

 

gallery_24901_9387_597824.jpg

gallery_24901_9387_515066.jpg

gallery_24901_9387_183423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er vol uit! netjes hoor. :rolleyes: wat is jouw reden geweest om toch redelijk lang door te groeien? ze groeien in de bloei ook nog door? ben benieuwd, zelf ook een first-timer.

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah wilde ze 2 weken voorgroeien om ze sterk te maken, als first timer maak je misschien fouten en als ze wat groter/sterker zijn kunnen ze hier wat beter tegen, verder heb ik de ruimte en de hoogte. Ze worden nu al lekker breed en de adjust a wings verspreiden het licht mooi.

 

De ruimte is wel 2x zo groot als de oppervlakte waarop de planten staan ivm zolder puntdak, dus ik wil het reflectie folie een beetje opschuiven en er vlak langs laten hangen, denk dat dat de lichtopbrengst ten goede komt.

LV krijg ik maar niet boven de 30%, met wel 5 handdoeken, maar tot nu toe lijken ze er geen last van te hebben, zometeen in de bloei is dat alleen maar makkelijker denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 weken groei en bijna 1 week bloei gaat het wel ok.

 

Geef ongeveer 300ml per plant per dag, om de 2 dagen een 3e van de aanbevolen bloeivoeding.

Sommige bladeren trekken een beetje krom en hangen naar beneden;

 

gallery_24901_9387_597540.jpg

gallery_24901_9387_267652.jpg

 

Totaalplaatje

 

gallery_24901_9387_516177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kromme blaadjes is van de voeding

Je hebt ze toch op de zwaar bemeste variant staan?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Vond net je verslag pas.....

 

Wat lekkere ruimte vol nog meer lekkere planten, ziet er erg goed uit man!

 

Zou willen dat ik zo veel ruimte had, en ik heb het al niet slecht moet ik zeggen.

 

Ben benieuwd naar de foto's van die reuzen van je want dat zullen ze ondertussen wel zijn denk ik!

 

Pica's plz.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...