Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

Coöp guerilla 2010

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

na het leuke binnenkweken ben ook ik aangetoken door het guerilla virus.

 

Een goede vriend c.q. collega van mij had aan het eind van de vorige zomer aan het idee om komende zomer een guerilla te gaan doen, ik speelde toendertijd met hetzelfde idee. We hebben hier in de baas zijn tijd al heel wat over lopen brainstormen en overleggen. Het grootste idee achter deze samewerking is elkaar te kunnen helpen bij het "zware'' werk, het investeren in zaad en andere benodigdheden. Ook is het handig zodat als de 1 aan het werk is de andere op de uitkijk kan staan. Een ieder zal natuurlijk de overige zorg nemen voor zijn spots.

 

Het uiteindelijke plan is om samen 2 losstaande grows te zetten, hij 3 tot 4 spots en ik idem-dito. M.a.w. 8 spots met op iedere spot 10 tot 15 plantjes uit fem.zaad, met een totaal van dus circa 80-120 plantjes.

Welke dit gaan worden zijn we nog niet over uit.

 

Hij heeft al een 3 tal spots gevonden waarvan 2 definitief, ik daaretnegen nog maar 1 :lol:.

Maar de sneeuw is eindelijk weggetrokken dus we kunnen weer verder.

 

Op de gesecteerde spots zou waneer nodig een grondverbetering plaatsvinden. Met bijvoorbeeld kippen / wormenmest.

 

De zaailingen worden voorgegroeid is mijn kast onder 400w die ik gelijk wil laten lopen met de zon op en onder.

Allen in 1 literpotjes op lichtmix. En dan waarschijnlijk na een week of 2 (we willen ze uiterraard zo vroeg mogelijk wegzetten) uiterlijk eind mei, moeten ze de boze wereld in.

 

Het zetten gaan we samen doen, het idee is dit midden in de nacht te doen, maar dat zien we nog wel.(licht is het probleem niet ;)

 

Plantjes worden afgerasterd met kippengaas en er zullen slakken korrels gestrooid worden.

 

Uiteraard wordt er hier een verslag bijgehouden van alle vorderingen vergezeld met foto's.

 

Dat was het wel zover, we zijn druk aan het lezen, denken en overleggen duser is, behalve van de spots, nog niks definitief.

 

Opmerkingen, vragen en tips zijn meer dan welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 80-120 plantjes wilt planten uit geminiseerd zaad kunnen de kosten aardig oplopen. Misschien is het als je zo'n groot aantal plantjes wilt kweken een beter idee om stekjes te snijden?

 

Veel succes met jullie guerilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem : bedankt voor de tip, en ja precies daarom met zn tweën.

 

@ Lolo Edua : dat klopt wel, maar we gaan nu niet meer op zo een korte termijn aan zoveel stekken komen, geen moederplant dus dat verhaal gaat over. Als deze guerilla goed verloopt, wordt dit zeker meegenomen in 2011. Bedankt!

 

Weer een reden om het samen te doen dus, kosten verdeling ::lol::

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boy,

 

Vandaag mijn nieuwe tent opgezet. Ging goed ... vwb electriciteit.. dus dat gaat goed.

We houden contact.

Veel succes samen buiten.

Groet

Peperfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

succes met je tent, ik hoor het wel.

 

ik heb er zin in in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah Cool :D

 

Weer een vette Guerilla kweek in aantocht!!

Goed om te horen dat jullie je kansen zo verspreiden ;) Dan valt er altijd wat te oogsten.

 

Volgens mij hebben jullie al redelijke ervaring :D Dus dit gaat een leukertje worden :lol:

 

 

Jullie gaan dus met Fem. zaad werken?! Is wel écht duur (met 120) En de echt mooie buitensoortjes die zich dit jaar bewezen hebben op het forum, zijn vaak niet in Fem. verkrijgbaar als ik het goed heb..

(Dan zit je in de autoflowers.)

(Correct me if I'm wrong..!!)

 

Jullie zijn in ieder geval heel mooi op tijd. ;)

 

Benieuwd naar de foto's! ;)

 

Oja: Carpe Diem had je de link ook al gegeven, over die Deense soorten. Je zou kunnen overwegen om i.p.v Fem.zaad veel Deense in te kopen. Op frubanken.dk. Deze zijn spotgoedkoop en laten vaak al heel vroeg het geslacht zien, waardoor je niet te veel met mannen zult klooie. + Het zijn de vroegst (en meest opbrengende) planten die ik heb gezien op het forum.

 

Grtz HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet a la DameBlanche sexen? Plantjes uit zaad voorgroeien, stek nemen stek in bloei zetten en dan de vrouwen naar buiten?

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites
babylonboy : Het zetten gaan we samen doen, het idee is dit midden in de nacht te doen, maar dat zien we nog wel.(licht is het probleem niet) (<- link naar een campinglamp, afgaande op de URL - GrSilhouette)

 

Opmerkingen, vragen en tips zijn meer dan welkom.

 

Opmerking :

Het idee van in de nacht, in het duister, rond te dolen is om het daglicht te vermijden ;P ... toch ? Maar dat hef je dan weer op door met een campinglamp rond te gaan dolen ?

 

Of vat ik iets niet ? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highlife : ben ik het niet helemaal mee eens, als je eeen batch koopt met 10 zaadjes voor zeg 50 euro. En je oogst er maar 1 heb je nog altijd geen verlies gedraaid, aangezien deze altijd vrouwelijk is

(herma's even in het midden laten)

Dus de aanschaf prijs is inderadad hoger maar niet per definitie duurder.

 

Wel is regulier zaad stabieler qua geslacht, minder kans op eventuele herma's en de frobanken is natuurlijk erg interessant, we zitten nog in de conceptfase dus alle is noog mogelijk. We proberen een goede afweging te maken hier.

 

Ervaring valt wel mee hoor ik alleen binnen en mn maat 1x eerder buiten.

 

En dat het een vette guerilla wordt kunnen we alleen maar hopen.

 

@Podenco : als we uiteindelijk toch voor regulier zaad gaan is dit uiteraard een pré. Een bijkomed probleempje is dan wel "ruimte". Op deze manier worden 120 plantjes 240 en das een beetje veel.

Wat eventueel mogelijk is, alle zaden voorgroeien en nummeren, deze stekken en overeenkomend nummeren. Dan alle zaailingen uitzetten. En aan de stek het geslacht bepalen. Alle stekken corresponderen met het nummer van hun vader en of moeder en zodoende kunnen de genummerde mannen er uitgehaald worden. Wel veel werk maar een voordelige trefzekere oplossing.

 

@ Green Silhouette : omdat als het echt donker is je geen fuck ziet ;). Dit is gewoon een super leuk lampje. Heldere led verlichting, oplaadbaar op 230v en 12v (dus in de auto) en de brandduur is 12 uur, gewoon handig.

 

We houden jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je in het echt donker geen neet ziet dat snap ik babylonboy, lol.

Ik bedoelde mijn opmerking ook niet als negatieve kritiek.

 

Wat ik wilde zeggen... Ehm... laat ik het zo zeggen, ik ben op de gekste tijden op de gekste plekken mensen tegen gekomen, ik bedoel dus in de nacht en in groengebied.

 

Dit kunnen Guerilla's zijn, ja kan best... maar er zijn ook "dierentellers" die in de nacht werken omdat die dieren die ze tellen, in de nacht uit hun 'holen' komen.

En die lui hebben geregeld een link met staatsbosbeheer, wat weer gelinkt is met 'de boswachter' of een BOA-constrictor, die weer gelinkt is met 'de agent' etc etc.

 

Neem maar van mij aan dat dit soort lui, e.a. , zeer nieuwsgierig raken wanneer ze plots ergens een lamp door het struikgewas zien verplaatsen midden in de nacht.

 

Wat ik dus wil zeggen : die 'nacht tellers' lui zijn er, feit. (ik weet het).

En omdat ze er zijn, is er een kans dat ze je lichtje zien in de nacht. Zij lopen dan tegen jou lamp, zeg maar.

 

Neem dat gegeven maar mee, en niet je lichtje.

 

Voor de rest wens ik je succes verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, n lamp zou ik ook niet meenemen hoor, probeer gwoon nr de spot te gaan als het halve tot volle maan is (en onbewolkt), scheelt echt een hoop.... dit moet tog goed te doen zijn met n guerilla, je moet tog ook niet iedere week kijken gaan he

 

en op het internet staan honderden maankalenders, extra handig om te plannen dan

 

greetz

j-roen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk en daarom houd ik zo van dit forum.

 

Over die lamp had ik nog niet over nagedacht, bedankt heren!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle reg. planten 1x stekken en geslacht bepalen zou ik alleen maar doen als ik met vakantie zou gaan in die periode...maja jullie zijn met zijn 2en...dus vakantie is te plannen...

Van alle planten 2 stekken nemen na toppen is dan een betere optie...je kan dan de leeg gevallen plekjes van de mannen invullen met vrouwen...

 

http://www.wietforum.nl/Het-Sexen-Van-Zaailingen-t24908.html

 

alle andere topics van wijlen Dame Blanche zijn ook allemaal vette aanraders vind ik...ze zitten vol met guerilla tips...

misschien een optie om reg. zaad, ala indoflow buiten te onkiemen rond 20 april en je 400 wattlamp gebruiken voor moeders?

je kan zelfs verduisteren op de spot ala PH Donner...iets wat ik nog steeds overweeg..

Succes met alle beslissingen/keuzes en vooral veel voorpret gewenst met zijn 2en ;)

Carp.

 

ps: ik heb 1 spot waar er veel gestroopt wordt..en weet, uit eerste hand, dat daar regelmatig boa's posten met ir apparatuur...dus mij niet gezien daar s'nachts....

ik las een Deense guerilla in de mais...die gaat juist altijd s'nachts omdat de mais met het planten dan nog niet zo hoog is en dus nogal opvalt en hij laat zich met de stekken afzetten door een maat. tja je weet zelf het beste hoe je aan te passen aan een bepaalde spot.

Als je al zekere spots hebt, zoals je zegt, dan kan je er nu al spullen verstoppen nu het weer nog niet zoveel recreanten aantrekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet tog ook niet iedere week kijken gaan he

greetz

j-roen

 

Dat ligt aan je style. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem : wederom bedankt voor de info, dat van die 2e stek is zeker een goeie.

De topics van Dame Blanche ben ik al langere tijd aan het bestuderen, me vrouwtje zeurt niet voor niks dat ik te veel achter internet zit ;)

 

wat beteft hoe te werk gaan, is idd erg afhankelijk van de spot.

 

@ P H donner : mijn style is gaan met die banaan :lol:

 

Ik heb de lamp ondertussenn ingeruild voor een natuurlijk lichtje, voor de andere liefhebbers Maanfasen 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

@babylonboy

Ga je bananen buiten zetten ?!? ;>

 

niet iedere week kijken gaan he // j-roen

 

Dat ligt aan je style. :lol: // P H Donner

 

Ja als je handmatig een zonsverduistering opwerpt, werp je elke dag ff een blikkie ;)

 

Alleen praktisch als je echt elke dag langs kan, als je een zeker plekkie hebt. Jij moet wel heel zeker van je verduister plekkie geweest zijn P H.

Ik wed dat je er echt vlakbij zat, hehe.

Heb ik wat gewonnen ?

 

Over die lamp had ik nog niet over nagedacht,

(...)

Ik heb de lamp ondertussenn ingeruild voor een natuurlijk lichtje,

// babylonboy

 

;) Goeie ruil

 

Er zit ook een dimmer bij maar, die schijnt z'n eigen leven te leiden, het werkt op basis van wind en wolkendek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boy,

 

Je wilde en wilt me nog steeds helpen bij mijn binnenkweek. Bedankt daarvoor.

Maar ik red me wel met de electronica binnen... goede info gehad van de verkoper. Maar ik hou jouw adres achter de hand bij problemen.

Bedankt voor je adres van de growshop in Enschede. Deze week even grond halen. Heb naast mijn 400 cooltube een led lamp gekocht. Boy, als je dat ding aanzet wordt je helemaal blind.. en mijn vrouw begon direct te kokhalsen.. jeetje wat een raar scherp licht. Mail je de foto´s wel.

Boy, als jullie advies nodig hebben.. help ik jullie .. we zitten in de buurt toch.

Kweek niet alleen pepers in mijn volkstuin LOL

Kweek ook andere dingen buiten.. en al heel lang.

Dus, als ik iets voor jullie kan doen dan hoor ik het wel. Ach, we zittten in de buurt. Maar spitten .. no way.. heb copd.. de rek uit de longen.. dus alleen maar theoretisch advies LOL

 

Veel succes

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Green Silhouette : omdat als het echt donker is je geen fuck ziet ;). Dit is gewoon een super leuk lampje. Heldere led verlichting, oplaadbaar op 230v en 12v (dus in de auto) en de brandduur is 12 uur, gewoon handig.

 

hey babylonboy,

 

het klinkt nou al als een spannend jongensboek. zeker als je straks met je heldere zaklamp in het veld zit te wezen. heb je geen nachtkijkertje, zie jij de boswachter eerder als hij jou.

 

suuk6 alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey babylonboy, (...) heb je geen nachtkijkertje, zie jij de boswachter eerder als hij jou. // digibetic

 

Hehehehe , of gelijktijdig , staan ze elkaar aan te staren zo van : ;)

 

Ha ha ha, ik zie het al voor me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes gewenst kerel

na t goeie binne kweken ook wat buiten erbij.

of was t nou andersom ;)

 

ik weet niet beter als binnen en experimenteer bij schoonmoeders in de tuin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

regel dan ook gelijk een zak met 1000 zaden van een lekker brandnetel soortje kan je een mooie kring om de damens maken van brandnetels

op 1 plek na natuurlijk die je zooiezo al niet makkelijk kan zien :lol: dat houd ze wel even tegen ;)

 

je kan ook een nachtkijker kopen ;) geen licht wel zicht :D

 

ik zou ook voor de stekken gaan je heb nog 2 maanden om een paar mooie moeders te maken

 

je regeld gewoon 10 stekken en laat deze 7 weken groeien

 

dan heb je zeker dames en na 7 weken snoei je die gewoon tot de grond weg in stekken

 

dan heb je wel van elk dametje 10 to 14 stekken

 

die dan allemaal vrouwlijk zijn

 

gewoon in jouw kast zetten op 18/6 dan zijn dat in 7 weken al flinke dames

 

dagje stekken

 

en dan 7 dagen laten wortelen onder tl

 

dan voorzichtig buiten plaatsen moeten ze kunnen hebben denk ik

 

koop je bam die nieuwe stek pluggen die doc heeft getest (weet niet meer hoe ze heten ook op het forum gezien)

 

dan kan het denk ik niet mis gaan

 

 

groeten

 

skunkie

 

enne 10 stekken moet geen probleem zijn bij de meeste stekken boeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij moet wel heel zeker van je verduister plekkie geweest zijn P H.

Ik wed dat je er echt vlakbij zat, hehe.

Heb ik wat gewonnen ?

 

Ik ken de spot zeer goed,maar woon er niet naast. :lol:

 

Prijsvraag is in de zomer nog ff wachten,stelletje ongeduld

Moeilijk he dat wachten gezien de post in deze sectie ;)

 

Jongens begin gewoon bij het begin..............en dat is half mei ;)

 

Alhoewel als je je eigen weg gaat,loop je wel voorop...........lol

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ik wat gewonnen ?

 

ehh...nee...dat was ik.. :D

heej...leuk PH...weer een prijs vraag deze zomer ;)

gr Carp ;)

 

ps: leuk skunkie !!..weer een guerilla dr bij? :lol: ..maar..ehh... lees nog even wat over binnen stekken buiten zetten.. ;) zonder verduisteren.. ( laat klaar en verhoogde kans op toprot dus...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...