Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ogkush

Waar gaat dit heen?

Recommended Posts

Ik zit me al een tijdje te ergeren aan een behoorlijk aantal shops, en dan lees ik de volgende draad:

 

Draad

 

Iedereen roept maar zware beschuldigingen vooral over te weinig wiet. Maar waar zijn deze beweringen op gebaseerd? Ik lees geen enkel verhaal van: "Ik ben meteen naar huis gegaan om mijn aankoop op de weger te leggen......."

 

Ik controleerde shops af en toe al eens (nawegen), maar het heeft mij doen besluiten om eens een grondige controle uit te voeren zodat ik kan aantonen dat ik niet zomaar iets zit te roepen.

 

Ik ben allereerst zeer regelmatig naar huis gegaan om mijn nieuwe aankoop sinds mijn besluit op de weger te leggen. Dit heb ik inmiddels bij alle shops hier in de zeer wijde omtrek(ik heb een diesel, dus echt zeer wijd) gedaan. Als snel kwam ik er achter, dit is niet waar ik moet zoeken. Het zou ook te simpel en te dom zijn om zo de boel te verneuken(er zal er natuurlijk altijd 1 tussen zitten en die heb ik ook wel gevonden). De meesten hebben wel door dat er hoeft er maar 1 zijn die het even op zijn weger legt........... die begint te babbelen.............. weg klantenkring. De ene die ik heb gevonden klooit met de weekend aanbieding. Er zit 0,7 in een zakje van 5eu. In het weekend is het 3 x 5 voor 12,50eu. Alleen dan zit er wel een zakje bij met minder er in. Heb ook wel eens een weekend aanbieding daar gehad met 2 zakjes met minder er in. Ik kan me niet voorstellen dat als ik dat zonder weger al kan zien(uiteraard nog wel even nagewogen, de andere zakjes haden 0,5) dat dit zich niet tegen hen gaat keren.

 

Natuurlijk ouwehoeren ze wel met het gewicht maar niet in de zakjes natuurlijk. Ik weet dat de lokale shophouder, wanneer er weer eens iemand zijn spul kurkdroog heeft ingebracht dit even een tijdje met wat aardappelschillen(zelfde als men met droog geworden shag doet) in een gesloten zak doet en hij heeft weer noem es wat 10gr op iedere ons extra.

 

Nadat ik ALLE shops hier had nagewogen was het tijd voor een 2e ronde. Nu ben ik steeds met mijn aankoop naar huis gegaan om het onder de microscoop te leggen. Nu wordt een hoop duidelijk!

 

Ik heb al meerdere zakjes aangetroffen waarin wiet zat met wel steeltjes van thc maar de paddestoel kopjes waren er nagenoeg allemaal vanaf. Even gepolineerd dus.

 

Geven ze dan iedereen gewoon gepolineerde wiet? Nee, dat zou ook snel uit de handlopen. Men kijkt naar vaste gezichten, die krijgen gewoon normale wiet. Ben je er geen vaste klant dan begint men een spelletje te spelen.

 

Er is hier 1 shop die doet het "goed", daar moet je echt aan de inhoud herkennen dat je op het punt staat om verneukt te worden. Het werk als volgt: Men legt drie identieke zakjes neer om jou uit te laten kiezen. Uiteraard is het altijd wat donker in de shop en alles lijkt het zelfde en uiteraard kijken 99 van de 100 klanten alleen naar hoeveel er in zit. Bij nadere inspectie, valt gewoon op dat er 1 zakje goede afghani(lees: inkoop duurdere wiet) en twee zakjes waren afghani met behoorlijk wat schimmel (lees: wiet waarschijnlijk voor een prikkie tegenaangelopen)

 

Er is dus een 66,666667% kans dat je nu meer gaat verdienen waardoor je ook nog eens je beste product langer overhoud en daarmee je vaste klantenkring langer aan je kunt binden. Er is natuurlijk niets mis met klantenbinding, maar of het nou moreel verantwoordbaar is om dat ten koste van een ander te doen........ Is er iets mis met mijn geld dan? En als er gepolineerd materiaal in de zakjes zit dan word er natuurlijk helemaal van je gestolen.

 

De volgende shop hier dacht eerst dat mensen dom zijn en daar lagen 2 zakjes voor je neus met een groen randje en 1 met een blauw randje. De randjes omdat, dan wist het domme blondje achter de balie precies hoe het moest. Als snel werd bekend onder de iets minder frequente klanten dat je daar nooit het zakje met het groene randje moest pakken. Dit hebben ze daar nu ook weer door en nu wisselt iedere dag de wiet van kleur randje aan het zakje zodat je er geen zicht op kunt houden. Dan ben je volgens mij een stuk brutaler dan dan de shop uit het eerste voorbeeld.

 

En dan het toppunt. De shop hier die maar 1 soort wiet te koop heeft en alles Jack Herrer noemt. Deze jack herrer hebben ze altijd in drie kwaliteiten. Dit word weer bevestigd doordat ze drie verschillende zakjes in het assortiment hebben. Als ik en mijn vrienden bij elkaar zitten dan hebben er altijd wel een paar daar wat gehaald. De ene krijgt Jack herrer in een zakje met wietblad er op, de ander in een volledig transparant zakje en weer een andere in weer een ander zakje. Het zakje met A kwaliteit is altijd dezelfde. De zakjes met rommel altijd dezelfde. Het transparante zakje zit de gepolineerde rommel in, het zakje met wietblad opdruk altijd medium kwaliteit rommel. Hier mag je zelf niet kiezen. Iedereen weet hoe het zit en het is altijd een verassing of ze je dikke rommel, rommel of iets redelijks geven. Ik persoonlijk snap niet dat mensen hier nog heen gaan want hier gebeurt het gewoon IN YOUR FACE MOTHERFUCKER!

 

De grote vraag blijft wat moet je er mee. Je bek daar opentrekken, doet toch niemand. Ik heb het al eens gedaan. Ik was er ingetrapt met beschimmelde afghaan. Ik constateerde dit pas toen ik buitenstond bij daglicht. Ik meteen terug, keihard boos door de shop de geroepen: "Wat is dit nou, verkoop je mij wiet met schimmel er in?" meteen die zakjes aan de andere mensen aan de balie laten zien om die er bij te betrekken. Drama maken, opdikken............ netzolang totdat iedereen daar er schande van sprak. En die gast doet net of die gek is neemt het zakje terug en geeft me een andere OMDAT IK DAT WIL, maar ontkent verder alles natuurlijk.

 

Zwarte lijst voor coffeeshops, mischien een goede maar dan speel je de overheid weer in de kaart. Eigenlijk hebben die lui dus een machtspositie waar flink misbruik van word gemaakt. Je kunt er niks tegen in brengen. Naar een andere shop gaan heeft weinig zin want die doet het ook. Ik moet er bij zeggen dat goed zoeken de moeite loont, ik heb er vier kunnen vinden die ik nog steeds nergens op heb kunnen betrappen.

 

Wat moet je er dan mee, ik persoonlijk dacht laat ik het hier gewoon neer zetten, meer bekendheid er aan geven kan helpen als er mensen zijn die het herkennen. Als er mensen bij zijn die een grote bek hebben kan zeker helpen. Als er mensen bij zijn die graag overal tegen aan mogen trappen, speciaal als het gaat om de strijd tegen onrecht! Deze mensen zijn er vast nog wel. Ik hoop echt dat er mensen zijn die met de vuisten op de balies beginnen te rammen. Dat we dit pikken. We zijn zeker niet meer zo als de generatie Nederlanders die dit blowen en growen allemaal voor ons mogelijk gemaakt hebben. We zijn over het algemeen meer een slap aftreksel van deze mensen. We vergeten waar we vandaan komen en trekken geen leer uit de geschiedenis. Ons wereldje word een gehaaid zootje des te meer reden voor de christenen om weer eens goed van leer te trekken. We klagen er veel over maar op deze manier doen we ook onszelf genoeg aan.

 

Dit is allemaal alleen maar meer reden waarom er nou eens gelegaliseerd moet worden. EN NIET ALLEEN OMDAT DIE FISCUS MISCHIEN IETS MISLOOPT. Nee ook omdat men ons als consument dus blijkbaar niet alleen vertimec laat roken maar bijvoorbeeld dus ook schimmel laat roken. Het gaat tenkoste van onze gezondheid! Daarnaast neem ik aan dat ook oplichting ook in de coffeeshop niet is toegestaan. Het moet uit die schemerwereld anders kan er nooit fatsoenlijke controlle komen.

 

BRONVERMELDING: MIJN MICROSCOOP(op 30x ingesteld), MIJN WEGER DIE TOT OP HONDERDSTEN NAUWKEURIG IS!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ons wereldje word een gehaaid zootje des te meer reden voor de christenen om weer eens goed van leer te trekken.

je had predikant moeten worden

open de cannacurch :lol:

 

mooi draadje goede test

maar ik denk ook dat hier meer

mensen voor moeten gaan 1 persoon

kan niets ertegen doen maar wel

als alle wietrokers in opstand

komen tegen de oplicht en

ongezonde praktijken vandaar

dat ik ook ben voor legalisatie

2 hps 600 per huishouden

 

grtz dh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@devilshaze,

 

ik waardeer je reactie enorm, maar ik ga zeker geen predikant worden. Ik haat het geloof. Ik haat hoe christenen altijd weer denken dat zij een monopolie op de waarheid hebben. Het nooit kunnen onderbouwen, maar juist dan weer allemaal nooit bewezen niet feiten uit de bijbel beginnen op te dreunen. Ik haat het dat ik toch ook vaak zie dat men met de bijbel een bepaalde fascistische inslag die deze mensen vaak hebben schoon probeerd te praten. (OOK BETUTTELING IS FASCISME) Geloof heeft meer oorlog veroorzaakt dan olie.

 

@Godsgift. Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Sorry, verkeerde context opgevat waarschijnlijk.

 

Ik wind me teveel op als ik mijn gal 1 keer aan het spugen ben. Een maal op gang ben ik bereid om ze daar allemaal achter de balie weg te trekken en hun tanden te poetsen met een trotoir band.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

let me know

 

iwant to be

@ the right time

@ the right place

 

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed en mooi verhaal,ik kan me er wel in vinden wat denk je waarom ik met mn eigen kweek ben begonnen omdat je alleen maar genaaid word,als ik al een 5je koop word ik al boos omdat er gewoon fucking weinig inzit en die toestanden je kent het wel iedereen wilt geld verdienen zo zit deze wereld inelkaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, ik had is bij de coffeeshop gehaald met een vriend (hij een grammetje ik een grammetje ) zelfde wiet. En toen gingen we eerst een jointje van mijn zakje roken en toen van hem. Wij deden ook als het ware een soort testje. Hij rookte gewoon lekker weg en was gewoon een lekker wietje dat zijn geld waard was. Maar toen gingen we zijn zakje proberen en dat was een wereld van verschil. Het leek alsof je 10 verschillende ziektes tegelijk aan het roken was. Nu weet ik dus waar dit aan ligt dankzij jou verhaal. We hadden allebei een ander zakje met een afwijkende kleur.

 

Ik natuurlijk die vriend een beetje plagen: "tjah, dat meisje achter de bali vond mij vast mooier" "ja das nieuw, de kwaliteit van je wiet hangt nu af van je uiterlijk". Gelukkig kunnen we er nog grappen over maken maar het is natuurlijk wel belachelijk dat je gewoon wordt opgelicht waar je bij staat.

 

Mooi en leerzaam verhaal ogkush :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we dan tog bezig zijn hier nog een voorbeeld

ik had een tijdje terug een 5je sneeuwwitje gekocht

op het oog zag het er goed uit maar toen ik t rookte t proefte gewoon naar skunk :lol:

en dat heb ik tot nu toe 2 tot 3 x gehad mn broer heeft t ook wel een x gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, er wordt inderdaad veel gehusselt met namen en soortjes.... vaak wordt pp ook verkocht als ww..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook is een zakje gekregen met 50% takjes ofzo xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even dat verhaal over trichomes die er al af gezeefd zouden zijn: Sommige trichomes hebben inderdaad geen bolletje. Hoe zou je deze wiet beoordelen?

gallery_5211_6199_248700.jpg

gallery_5211_6199_174843.jpg

gallery_5211_6199_196154.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack Herer achtig, THC percentage zo rond de 19%, CBD <1%.

 

Jaartje gecured in de vriezer ?

 

Lijkt me lekker om te roken, ik denk alleen dat ik hoofdpijn krijg als ik er té veel van rook.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik whazzup er even op wijzen dat nagenoeg alle bolletjes er vanaf waren(staat ook in de tekst), maar voor de volledigheid had ik dat idd even beter kunnen uitdiepen. Nagenoeg alles weg betekend ook: slechts enkele aanwezig. Is dit niet het geval kan het om jouw soortje gaan. Is dit wel het geval(en dat was zo in alle gevallen waar ik over spreek) dat er enkele wel aanwezig zijn dan duid dat erop dat de andere dus spoorloos verdwenen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker zo dat er shops rommelen,

zoals in elke branche en handel.

Maar gelukkig zijn er ook genoeg goedwillenden.

Bij een legalisatie en/of invoering van een cosumenten systeem(bijv. canna wizzard)

zouden deze ondernemers vanzelf afvallen.

Omdat de markt dan iets transparanter is voor de consument.

 

Waar de goedwillende CS houder steeds meer mee te maken heeft:

aankopen doen van lieden waar zij liever geen handel mee deden.

Het verkeerd noemen van namen/(dus prijs) het licht zeven voor verkoop, en een mooi plukkie bovenop,

etc etc bemoeilijkt het om hun goede producten te kunnen kopen.

Vorige week hoorde ik nog een CS houder klagen:

Waren er nog maar kleine huiskwekers, met mooie wiet,....zucht...

Maar ze durven niet meer.....

 

Maar ik wil ook nog een duit in t zakje doen:

In den haag en zaanstad meegemaakt,:

je loopt een shop in,

en bent bijna blij dat je niet beroofd bent voordat je bij de balie bent.

En dan kijk je in een gezicht waar vanaf druipt:

 

Ik ben 22 jaar aan de dope verslaafd bent geweest en heb veels te veel klanten gep**pt,

maar dankzij mijn rohypnolmethadonennetje (en bijna nooit meer-heel soms coke,)

heb ik een vast baan in een coffeeshop......

 

:lol: ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...