Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pauper

110 m2 hok LED ?

Recommended Posts

Hallo,

 

een kennis van mijn vriendin heeft een mega grote ruimte over van circa 110 m2.

Door het afleveren van een mooi product ben ik gevraagd mee te kijken naar de inrichting hiervan. In het verleden behaalde resultaten scheppen dus kansen in de toekomst ;)

Zij willen het hok gaan realiseren met ENKEL EN ALLEEN LED verlichting om wat lastiger detecteerbaar te zijn. Een ruimte die dus langere tijd in gebruik genomen kan worden.

Omdat Zowel LED als "een groter hok" beiden nieuw zijn voor me, hoop ik op jullie input!! So please help me guys!

 

het plan:

De LEDS zijn geen discussiepunt meer. De eigenaren/ verantwoordelijken hebben hier al voor gekozen en kunnen hier goed aankomen. Zij hebben hun zinnen erop gezet dus leg ik me daarbij neer.

Zelf ben ik groot fan van hydrokweken maar wil de kosten vergelijken met aarde. Verder heb ik vragen over de manier van kweken en de hoeveelheid planten.

De vragen die ik heb zijn over zowat alles behalve de lampjes dus..

 

We hebben de ruimte dus dat is geen probleem. We hebben als doel uiteraard zo veel mogelijk winst in een kort tijdsbestek. Zelf dacht ik dat het commercieel gezien het aantrekkelijkste is om bakken mapioto neer te zetten en volgens het EB VLOED principe te kweken. Ik weet niet goed hoeveel planten ik wil inzetten, iig een paar honderd maar geen duizend. Ik weet ook niet goed hoe ik de dames wil neerzetten, of ik beter SOG of SCROG kan hanteren of bijvoorbeeld beter 1 of 2 planten per meter plaats omdat we toch wel de ruimte hebben. Ik weet niet goed wat het meeste opbrengt. (hoeveelheid planten en manier van kweken.) Kan iemand mij daarin adviseren ?

 

Ik denk dat eb vloed voor ons het makkelijkste is omdat het goedkoop in te richten is, ik het geheel laag kan houden en het denk ik redelijk betrouwbaar is.

Hebben mensen ervaring met LEDS verlichting bij grotere rondes? Ik ben benieuwd naar de detectbaarheid en heb vragen over de elektra..

 

Heeft iemand, suggesties, ideeen en of tips ? Ik verneem ze bijzonder graag want zit te lezen en te piekeren en kom er nog niet uit :lol:

 

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan denk ik dat je de oude kamper manier maar moet toepassen ;) , maar dan met led .

 

Eb en Vloed heel veel plantjes heel veel led en hopen dat het wat brengt .

 

Medium kan mapito of cocos of steenwolslabs dat is net wat je fijn vind .

 

Op zweedsebodem of op vijverfolie en daar een bak van maken .

 

Maar goed we weten allemaal wel wat led doet dus echt veel zal het niet op brengen, of je moet eens met valisper om de tafel die kan heel goed met led overweg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dure grap maar moet te doen zijn! Succes man en hoop dat je er ook een verslag van gaat maken,dan zit ik vooraan:D :lol:

Ik denk dat je beter op aarde kan doen naar mijn idee,stuk goedkoper en kan er weinig fout gaan.En op zo'n grote schaal wil je echt niet dat er iets fout gaat ;)

.En van onder watergeven ben ik zeker fan van. enne Mapito??? tja geen ervaring mee (nog niet altans)

Je moet het even aan schenkie vragen,hij is de man van de mapito zover ik weet.

 

greetz L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou 110m2 en dan met led....zo zie je maar weer...het zijn niet allemaal broodkwekers ;)

 

Ik wens jullie veel succes met het bouwen.

 

Gr schenkie

 

 

Op zweedsebodem

 

Binnenkort ergens te koop????? :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze bedoel je toch?

 

966_0163aa169c758cd7558d03eadf56ec13.jpg

 

Ja wij noemen dat IKEA laminaat :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou 110m2 en dan met led....zo zie je maar weer...het zijn niet allemaal broodkwekers ;)

 

idd echt hobby....en zoveel kom er niet vanaf :lol: ...net genoeg voor eigengebruik...misschien.. ;)

 

leds geven wel niet veel warmte..maar die wamte moet er toch wel komen..via stroom of gas...en die warmte is toch te detecteren...

 

""110 m2 hok LED ?, hoe pakken we dit aan..""

 

ik zou me er ver van houden....je zal maar de schuld krijgen van een financieel drama...brrr....

 

succes dr mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja schenkie ik zou die gebruiken en dan ook tegen de kant beetje afkitten en klaar is de bodem .

 

Mooie en goede ikea oplossing :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
We hebben als doel uiteraard zo veel mogelijk winst in een kort tijdsbestek. Zelf dacht ik dat het commercieel gezien het aantrekkelijkste is om ...

 

1) dit is een hobby forum dus wij kunnen je niet helpen met wat commmercieel het best is.

2) kort mogelijk tijdbestek met LED? ze hebben net een langere bloeitijd nu.

3) 110m² vol hangen met LED verlichting gaat wel heeel duur zijn (toch als je ledlampen koopt dat ietwat werken) en ik vrees dat het ook wel heel lang zal duren eer je die kosten er uit hebt...

 

Ik verlekker me op dit soort projectjes, maar ik vrees er een beetje voor...

 

Hoeveel Watt aan licht dacht je dan op die oppervlakte te gaan hangen?

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

een kennis van mijn vriendin heeft een mega grote ruimte over van circa 110 m2.

Door het afleveren van een mooi product ben ik gevraagd mee te kijken naar de inrichting hiervan. In het verleden behaalde resultaten scheppen dus kansen in de toekomst :)

Zij willen het hok gaan realiseren met ENKEL EN ALLEEN LED verlichting om wat lastiger detecteerbaar te zijn. Een ruimte die dus langere tijd in gebruik genomen kan worden.

Omdat Zowel LED als "een groter hok" beiden nieuw zijn voor me, hoop ik op jullie input!! So please help me guys!

 

het plan:

De LEDS zijn geen discussiepunt meer. De eigenaren/ verantwoordelijken hebben hier al voor gekozen en kunnen hier goed aankomen. Zij hebben hun zinnen erop gezet dus leg ik me daarbij neer.

 

:lol:;););):D.......................... :D ;) :D :) ;) ;) Led it be

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje man dan kan je net zo goed dat geld aan mij geven :lol:

Leuk idee hoor.... maar led kost je verschrikkelijk veel geld en de opbrengsten zijn er ook niet naar.

Als je dan toch met geld wilt smijten zou ik eerder denken aan inductielampen, daar worden best goeie resultaten mee geboekt alleen zijn er weinig die daar mee draaien omdat je gauw 250 a 300 euro kwijt bent voor een 300watt inductielamp....

1 nadeel met inductielampen is dat je ook een apparte groei en bloeilamp moet kopen.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach..je kan dr altijd naderhand nog een sex boerderij van maken....als het toch commercieel bedoelt is... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik Ikke wil graag 1 keer op die ruimte kweken hoor maar dan niet met de ledjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik Ikke wil graag 1 keer op die ruimte kweken hoor maar dan niet met de ledjes ;)

 

 

huh ;) ...met 2 x 600 in zo'n ruimte... :lol: ...ach... heb je wel meer te roken ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag het anders eens aan dokkie, ,zit op een op een ander forum hier links om de hoek...

Daar zitten er al enkelen die z'n sprookjesboek graag lezen ;)

 

Maar volgens mij meen je die vraag toch niet echt hé? ;)

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach..je kan dr altijd naderhand nog een sex boerderij van maken....als het toch commercieel bedoelt is... :D

 

 

:lol: ;) ;)

 

Groot bed in het midden voor de gangbangs, over al glijmiddel dispensers en kommen met condooms en uiteraard een muur met gloryholes :D

Ruimte zat daarvoor, mensen betalen al gauw 100 euro entree voor zulke boerderijen.

Nog een voordeel, geen of weinig pakkans ;)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
1) dit is een hobby forum dus wij kunnen je niet helpen met wat commmercieel het best is.

 

o dus greenlady is niet commercieelsorry hoor

 

 

2) kort mogelijk tijdbestek met LED? ze hebben net een langere bloeitijd nu.

3) 110m² vol hangen met LED verlichting gaat wel heeel duur zijn (toch als je ledlampen koopt dat ietwat werken) en ik vrees dat het ook wel heel lang zal duren eer je die kosten er uit hebt...

 

Ik verlekker me op dit soort projectjes, maar ik vrees er een beetje voor...

 

Hoeveel Watt aan licht dacht je dan op die oppervlakte te gaan hangen?

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruimte zat daarvoor, mensen betalen al gauw 100 euro entree voor zulke boerderijen.

 

de eerste klant is er al.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ;)

 

 

ontopic. :lol: :D :D

 

ps je zit hierin de bouwdoos ...niet de moppencorner

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen hier op het forum worden helemaal geil van LED lampen,

ze praten al over sex boerderijen :lol:

 

je moet hier denk ik niet zijn voor een ruimte van 110M2,

ik zou zoiezo geen LED pakken, echt nooit....

pak dan T5 of inductie, dat lijkt me zeer interresant en ook leerzaam.

je hebt wel iets meer hitte maar veel meer kans op een goede opbrengst,

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer gewaardeerde medekwekers;

 

Bedankt voor jullie snelle, nuttige en vaak leuke reacties! Ik vermaak me kostelijk bij het lezen van de reactie's ;) Ik denk dat ik voor het parket ga :D haha

 

Tja, ik was er al een beetje bang voor een hoop kritische en sarcastische reacties. Ik geef toe dat ik dat zelf een beetje uitlok met mijn vraag. :lol:

Begrijp me niet verkeerd. Zelf ben ik een hobbyist. Ik heb zelf een I-grow en ben bezig met een nieuwe ruimte met drie 600 watt ballen voor 5 plantjes ;)

Het project waar ik graag jullie mening over wil is een aanbod wat ik heb gekregen en uit nieuwsgierigheid niet wilde afslaan.

Natuurlijk heb ik de betrokkenen personen proberen af te raden led te gebruiken. Ik had op het forum al wel het e.e.a. gelezen over LED maar ben er geen groot voorstander van.

Welnu heeft de eigenaar van de ruimte een grote hoeveelheid (volgens hem goede) leds kunnen kopen uit een faillissement. Deze heeft hij en wilt hij inzetten.

Ook vanwege het feit dat het moeilijk te detecteren is. Natuurlijk is het wel warm in de ruimte, maar niet veel warmer dan een warm gestookte huiskamer.

Ik heb nog niet gezegd dat de ruimte er gaat komen, zij willen heel erg graag maar ik weet het allemaal nog niet. vandaar de vraag op dit topic ;)

Ik dacht dat ik met led uit kon gaan van zo'n 35% tot 40% opbrengst zou genereren t.o.v. BAL lamp. Doordat de ruimte erg groot is en je er dus veel kwijt kunt had ik verwacht dat het idd erg aantrekkelijk kon zijn.

Weet iemand hier wat de opbrengst p.w. of p.m2 is bij goede LED's ?

 

Ik zie veel verschil in de reacties qua enthousiasme. Voor mij is de investering geen issue want die is er voor mij niet. bovendien zijn de leds voor een schappelijke prijs gekocht..

Denken jullie dat het echt een kansloos project is? ik dacht zelf in 2 a drie rondes alles terug verdiend te hebben en dan een hok te hebben waarin ongezien een hoop lol beleefd kon worden :D

Graag jullie mening!

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 5 jaar verder voor dat je je investering eruit heb .

 

Sorry wildplant moest even :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet eens of ik het hele verhaal wel geloven moet....

 

commercieel hoort hier niet vind ik

 

snel geld verdienen met een trage investering??¿

 

...ik ga lekker verder lezen bij een ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele opmerkingen...

 

Het commerciele en snel geld verdienen vind ik verwerpelijk. Maar zal om de vrede te bewaren er niet dieper op ingaan. ;)

 

Ze vragen jou voor je kennis van kweken, waarom wil je dan beginnen kweken met methodes waarmee je niet vertrouwd bent?

 

Je beseft toch dat ze je gebruiken he? Er is hier in engeland zelf een term voor zo iemand, namelijk 'farmer'.

En het is meestal de 'farmer' die de problemen zal krijgen (cel, boete, enzovoort), terwijl de investeerders enkel maar geld moeten rapen en bij problemen zal je ze niet zien of horen. :lol:

 

Tip: Laat dit aanbod schieten, want wie zal er bij tegenvallende oogsten de schuld krijgen? Wie zal er veroordeeld worden voor cultivatie? juist, jij... ;)

 

Hou het nu maar bij je eigen persoonlijke kweekjes en laat je niet verblinden door snel geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...