Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3quattro

veiligste energieboer

Recommended Posts

Wat is een veilige energieboer voor een hobby kweker als ik die gewoon zijn eigen biologische(niet door foute figuren met rattenkorrels verzwaarde) rokertje wil telen en geen stroom wil jatten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg: guerilla ....onze grote gratis hps...kan niemand afsluiten..en je ben niet traceerbaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedere energieboer is veilig zolang je één lampje ophangt voor 5 plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik bedoel betaald met 2of3 600watt lampies binnen.(alle andere opties ken ik en vraag ik niet naar)(niet lullig bedoeld hoor maar anders word zo,n topic zo,n warboel) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je rekening maand bedrag verhogen, opgeven dat je vloerverwarming heb of terarium .

 

en niks aan het handje met een lampje of 2 tot 3 gaat dat goed.

 

Ik ken 2 kwekers die 16 lampen draaien en ook gewoon betalen en dat draaien ze al 6 jaar . :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kramer997 heeft een kweekopstelling van 5 planten onder 3x600...maar wat jij vraagt daar is geen antwoord voor...imho

en in je vorige topics ga je ook al in op alle andere risikos... je ben al lid sinds 2004...hoeft opzich niets te zeggen natuurlijk...maja..

 

dont do the crime, if you cant do te time...maar heb je vaker gelezen hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar een klein begginent energieboertje(bijvoorbeeld) zal toch minder snel aan de bel hangen als je netjes betaalt ?dan de essent die veel ervaring heeft met telers naaien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan de essent die veel ervaring heeft met telers naaien ?

is dat zo?...leg eens uit hoe je daar bij komt?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet door foute figuren met rattenkorrels verzwaarde) rokertje wil telen

rattenkorrels??? :wacko: zwaar?...heb je daar een link van?...ik heb er nog nooit van gehoord...nu, hoor ik niet alles natuurlijk :D

gr carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon je rekening maand bedrag verhogen, opgeven dat je vloerverwarming heb of terarium .

 

en niks aan het handje met een lampje of 2 tot 3 gaat dat goed.

 

Ik ken 2 kwekers die 16 lampen draaien en ook gewoon betalen en dat draaien ze al 6 jaar . :wacko:

 

 

Kosten per kweek € 423,81 € 1.991,66 € 2.415,47

uitgaand van 12 dagen groei en 70 dagen bloei

 

ik denk niet dat een normale burger dit kan en wil betalen

per kweek met 16 lampen knul.

 

die 423 euro is voor de 12 dagen groei

die 1991 euro is voor de bloei

en ruim 24 honderd euro per kweek

 

ik denk dat je hiermee bij elke energie bedrijf wel mee

door de mand valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knul het is toch echt zo . :wacko: ik zou het ook niet aandurven hoor maar dat is een ander verhaal . :D

 

Ik heb hokkies met 4 lampen gedraaid en alltijd betaald nooit een probleem , en nee het was niet in 1980 :D

 

Je kan wel een leuke berekening maken is ook een tooltje voor hier op het forum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet van mijn goede buur die klant is bij essent,

Dat het al jaren goed gaat met zon 2500w extra.

 

Gewoon op tijd betalen is het belangrijkst denk ik :wacko: .

 

Grt. benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja Carpe naaien is mischien een groot woord maar als je netjes je stroom betaalde en ze toch je energie meter meenemen en veel geld willen zien voor stroom die je zou stelen ?

 

Maargoed ontopic please ! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij als je gewoon betaald is er niks aan de hand, bij geen 1 maatschappij en als ze zo'n hoge rekening zien zullen ze eerder komen omdat ze denken dat er wat mis is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat verhaal hoor je vaker ja niet normaal zwaar crimineel. Maar ja ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad bij mijn hok en dat waren ook 4 lampen plus alles wat met kweek te maken heeft hebben ze meegenomen, humor he was meer aan spullen er omheen kwijt als me setup wat niet eens draaide. :D

 

Bittere pil :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar ? waarom belt ie dan meteen de politie ? je kon toch ook gewoon de boel een keer aant doorluchten zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit bij essent, en heb van opzichte van 2008 bijna 300% meer stroom verbruikt in 2009. Ze zijn 5 weken geleden geweest om de meter op te nemen, en twee weken geleden kreeg ik een afrekening. Ik heb nog geen agent gezien dus dat zal wel goed zijn. Ik heb netjes betaald, en kreeg zelfs 300 euro terug over 2009.

 

 

Heb dus in een woonhuis totaal bijna 8000kw verbruikt. Ik heb nu mijn tentje maar ff weg gehaald voor de zekerheid, maar verwacht niet dat ik er problemen mee ga krijgen.

 

Er is veel concurrentie op de energiemarkt, dus als je gewoon betaald en niet extreem veel verbruikt dan is in mijn ogen het risico nihil. Bij elke leverancier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

essent werkt in deze regio vaak samen met de woningcoorperaties en politie.

 

dat betekend dat het lijkt alsof ze harder optreden dan andere leveranciers maar of dat echt zo is???

 

volgens mij gaat het er hun voornamelijk om dat je niet voor de meter langsgaat wat jammer genoeg nog veelsteveel gebeurd.

 

slimme meters (digital) zijn van afstand te checken door de leverancier / netwerkbeheerder op pieken en vervuiling.

 

waar ik mijn stroom ook maar afneem het netwerk is van essent,

 

dat heb ik mij i.i.g. laten vertellen..

 

alle mensen met dezelfde hobby (bij mij is het medisch belang) die in mijn regio wonen heb ik dan ook geadviseerd om de oude meter te behouden bij overstappen.

 

sperfilters zijn ook geen overbodige luxe.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.energieverbruik.org/weetjes/netwerkbeheerder.html

 

idd ..al stap je 10x over per jaar van stoomboer.....je netwerkbeheerder blijft altijd dezelfde:

 

on topic:

conclusie: dit topic kan dicht. er is dus niet zoiets als een veiligste stroomboer.

 

gr Carpie

 

ps:

 

zoek hier je eigen netbeheerder:

http://www.eancodeboek.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat eerst bij eneco, daarna bij main energie en nu weer een ander.

ons verbruik is zo'n 12000-14000 kWh.

gewoon je voorschot per maand verhogen, met de melding van airco/zonnebank o.i.d.

maandbedrag €200,- en zeker op tijd betalen, niks aan het handje.

eindafrekening van ca €260,- gehad en ook deze op tijd betalen.

 

dus de belangrijkste issue, op tijd betalen en dus geen slapende honden wakker maken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@s3quatro: dan begrijp je nu nog steeds niet het verschil tussen netwerkbeheerder en stroomboer/leverancier...

 

maja: ervaringen dan:

ik ken veel mensen in de koi en tropische vogeltjes wereld...vaak ook mensen met sneeuwvrije daken dus... :D

 

en allemaal hebben ze dubbele stroom nota,tov hun buren zonder hobby...

en geen van hen heeft ooit op de hennepruimdagenlijst gestaan....cq bezoek aan de deur gehad ivm hun stroomgebruik...van wie dan ook

 

nu weer de vraag aan jou: hoe kom jij erbij dat een stroom boer je naait? en waar hangt hij aan de bel?(dat zijn jouw woorden....jij steld dat en ik betwijfel dat ten zeerste..)

@s3quatro:hangt aan de bel waar??: bij de klant? politie? corporatie? sociale uitkeringinstantie? ergens anders?

waar haal jij die ervaring vandaan of die mening?

 

nu wil ik wel een antwoord/reactie van je..ipv je vorige afzwakking... :wacko:

 

 

 

jij ziet spoken waar ze niet zijn... imho...net als de grove bewering over verzwaarde wiet met rattengif...

 

als je maar denkt dat je gepakt wordt moet je helemaal niet gaan kweken...en anders gewoon gedoogd met 5 planten binnen of buiten...

ga je eigen na...als je stroom verkocht...dan ga je toch achter dieven aan....niet achter punctueel betalende klanten....

 

just my 2 cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...