Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wallywallon

lawaai bij afzuiger met dimmer

Recommended Posts

ik weet niet of het bij jullie ook is maar heb nu een 400 kuub afzuiger en als ik er een dimmer tussen plaats gaat de afzuiger vanbinnen een meer zoemend geluid geven, als dit er niet tussen staat is het bijna weg.

brand je hier iets mee stuk of zo? en tot hoever kan je hem dimmen?

ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je een buis afzuiger hebt, van 400m3. Die zijn idd moeilijk te dimmen die buisjes.

 

En ik denk dat je ook nog een hele goedkope hebt genomen, een sms com denk ik zooiets.

 

Brommen komt omdat ie elke x op wil starten.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke dimmer gebruik je?

 

zelf gebruik ik een 5 standen trafo van ruck , geen brom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ert,

 

Welke buisafzuiger zou je mij aanraden?

Heb toestemming van mijn vrouwtje om te kweken, en ik wil haar niet irriteren met al te veel kabaal van de afzuiging.

Hoor graag van je.

Groet

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik neem aan dat je een buis afzuiger hebt, van 400m3. Die zijn idd moeilijk te dimmen die buisjes.

 

En ik denk dat je ook nog een hele goedkope hebt genomen, een sms com denk ik zooiets.

 

Brommen komt omdat ie elke x op wil starten.

 

Gr ert

 

damn!!! :rolleyes: kan je niet menen. heb speciaal juist een zwaardere genomen omdat ik deze dan kon dimmen en nu zou het dus niet gaan??

hij koste 85 euro ongeveer maar ik kan hem dus niet volledig open zetten want dat is gewoon te veel, daarmee de dimmer dus

het is van stfans en typpe: rvk, is dit dan een goedkope?...

 

en het is een dimmer van in de gamma, mss daarmee? 10 euro ofzo. ook al staat hij volop open dan bromt hij nog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet er een 5 standen schakelaar op dan bromt hij niet meer .

 

Zoiets als dit klik

ok thanks :rolleyes:

alleen snap ik niet goed hoeveel ampère ik moet nemen met die formule maar zal wel lukken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

is geen formule, gewoon het stroom gebruik van je vent. staat op de sticker of binnenin het doosje waar de aansluitpunten zitten. 2Amp. is denk ik genoeg, wel ff checken.

 

en anders zoiets als dit LINK

 

stekker in t stopcontact maximale temperatuur instellen en gaan met die banaan.

 

Moet wel eerlijk zeggen dat buisventilatoren sowieso de neiging hebben om lawaai te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2,2A zou genoeg moeten zijn. Kijk voor de zekerheid even op de fan wat het wattage is.

Deel dit door 230 en je hebt je ampérage.

 

Ik heb er vanmiddag één gekocht, die krijg ik morgen binnen. koste me wel 218 euro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slak ventilatoren ook.

 

Als je echt vrij wil zijn van dat irritante gezoem, gewoon een volt regelaar kopen.

Als je elektrische dimmers gebruikt gaat het altijd zoemen, gegarandeerd

 

Deze werken zonder gepiep. zeker weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan is het een hele mooie denk voor dat geld , normaal zitten ze rond de 120 euro.

 

En ja 2 a 3 amp is goed.

 

Slak ventilatoren ook.

 

Als je echt vrij wil zijn van dat irritante gezoem, gewoon een volt regelaar kopen.

Als je elektrische dimmers gebruikt gaat het altijd zoemen, gegarandeerd

 

Deze werken zonder gepiep. zeker weten

 

 

Hee leuk ik had laatst vernomen dat deze niet meer werden verkocht in nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg m morgen pas te zien, het is industriele kwaliteit.

Die vijf standen schakelaar is in feite een volt regelaar, alleen niet traploos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is al een veel besproken issue, 2-polige motoren zoals in die buisventilatorten zitten zijn moeilijk te regelen met een faseaansnijding. Dan kun je veel beter een transformator gebaseerde regelaar nemen met 5 standen (eventueel zelfs met 5 standen thermostaat). Die verneukt het signaal naar je fan niet met een faseaansnijding die een enorme brom veroorzaakt en ook nog eens de fan kan verneuken. Er wordt veel verneukt in deze post :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...