Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje1965

Jezus an de wiet?

Recommended Posts

Opmerkelijk bericht in het Britse dagblad The Guardian dat zich baseert op een artikel uit het drugsmagazine High Time. Daarin schrijft Chris Bennett dat op basis van een recente studie van bijbelteksten het bijna zeker is dat Jezus Christus een gebruiker van cannabis was én een vroege voorstander van de geneeskundige eigenschappen die hennep bezit.

 

Zo bevatte de oliezalf die Jezus gebruikte kaneh-bosem, dat sindsdien als een cannabisextract is geïdentificeerd. En de wierook die Christus bij ceremonies gebruikte bevatte ook zo'n extract. Volgens Bennett zijn degene die door Jezus werden gezalfd letterlijk daarin gedrenkt. De actieve ingrediënten worden immers door de huid geabsorbeerd. Deze praktijk kan hebben gezorgd voor het genezen van ziekten aan ogen en huid.

 

"Er kan geen twijfel bestaan over de rol die cannabis in de joodse godsdienst speelde", zo haalt The Guardian ook nog Carl Ruck, professor in de klassieke mythologie aan de universiteit van Boston, aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazekers. dat is door mij en anderen al veel vaker ter sprake geweest hier in het forum. ik geloof zeker dat het zo was maar cannabis gaat voor de mens nog vele duizenden jaren verder terug in de geschiedenis. maar gelukkig geloof ik niet in een geloof.

 

graag wil ik er nog iets aan toevoegen wat niet direct verband heeft met cannabis maar wel met geschiedenis en (politieke of macht) belangen. het gaat over zilver (beter gezegd colloïdaal zilver (of goud), moleculair zwevend in zuiver water (plm. 20-40 ppm)). een metaal wat vele duizenden jaren door de chinezen gekoesterd werd vanwege de geneeskrachtige eigenschappen die het heeft (en dat geld ook voor goud). bewezen is nl. dat het zo rond de 650 vervelende ziekten kan bestrijden en genezen. goed nieuws dus, alleen jammer dat we het bijna vergeten zijn en bijna volledig vertrouwen op de chemische pharmaceutische industrie. deze vriendelijke vrienden weten dat er op zilver geen patent te krijgen is en er dus weinig aan te verdienen valt. door de industrialisatie en alles wat dat met zich mee bracht zijn we anders gaan leven, werken en denken. we zijn het bijna, maar niet geheel, vergeten of het is ons stilgezwegen.

 

nog een: over zout. in nederland was tot voor de laatste jaren alleen maar jozo zout te koop in de winkels. NaCl met toegevoegd jodium ivm volksgezondheid (schildklier). maar goh, wat is de staat goed voor ons, neit dus. helaas hebben ze toegestaan de de zoutproducent alle van de plm 60-80 mineralen en spoorelementen er uit mag halen. dit is een goudmijntje en wel letterlijk en figuurlijk want in natuurlijk zout zit magnesium, koper, molybdeen, ijzer, goud, zilver, aluminium, calcium, potas, jodium, zwavel, zink, etc etc. allemaal mineralen die we nodig hebben, mineralen die in colloïdale vorm van nature aanwezig zijn in ruw zout. de mens heeft die mineralen nodig maar die zijn de afgelopen jaren uit ons zout gehaald en weer los verkocht. doordat we die mineralen niet meer binnen kregen hebben we tekorten gekregen waardoor ons lichaam niet meer functioneert zoals het hoort, gaan naar de dokter die dan graag chemie voorschrijft..... alleen maar omdat we geraffineerd zout aangeboden kregen en de kennis niet meer hadden wat natuurlijk zout voor ons betekent.

 

waarom heb ik dit hierboven neergezet? puur om aan te geven wat macht, belangen en politiek kunnen doen, of beter niet doen, bij de mens.

 

meer weten over colloïdaal zilver? pm me.

ps, zelfs goed voor je plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou heel goed mogelijk zijn dat Jezus cannabis gebruikte,het maakt mij ook rustig en vrede-lievend :D

ik ben gedoopt en gevormd katholiek,maar ik heb mijn eigen opvattingen over het geloof.

Cannabis is nog niet zo heel lang ge-demoniseert door zowel de kerk als verscheidene landen/regeringen.

terwijl het deel uitmaakte van veel levensstijlen en religieuze doeleinden tot zelfs 5000 v.C.

Shiva schonk aan de mens de cannabis-plant als vorm van vermaak op deze aardbol :rolleyes:

Thank you Shiva!

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha finally! Now I can say: Told Ya so! :rolleyes: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is wel een krantenartikel uit 2003, maar blijft toch interessant.;)

Ik had het erover met een kennis die gereformeerd is over het woord Kannabosm en ze zei dat dat vertaald moest worden als Aloe (in de bijbel wordt het vertaald als kalmoes).Ze blijven het ontkennen, maar de tijd zal het leren. :D

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom heb ik dit hierboven neergezet? puur om aan te geven wat macht, belangen en politiek kunnen doen, of beter niet doen, bij de mens.

 

meer weten over colloïdaal zilver? pm me.

ps, zelfs goed voor je plantjes.

 

mooi en intresant stukkie. waarom open je niet een nieuw topic waarin je meer vertelt. dan heeft iedereen er wat aan en hoef je het maar 1 keer te vertellen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zeiksnor,

 

waar zet je zoiets neer hier? algemeen of medicinaal? maar goed, ik dwaal wel eens vaker af van het originele onderwerp maar dan heeft het er meestal wel mee te maken. krijg ook wel eens commentaar, maar dan denk ik: sla je het toch over...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
algemeen of medicinaal?

 

Algemeen :D

 

gallery_16467_6951_216.jpg

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dan...

 

Niks geen verlichting of goddelijke connectie.

 

Gewoon een vent die door door een potje blowen een psychose heeft opgelopen.

Edited by groentje1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit leidt hoogst waarschijnlijk tot niets, zoals vele christenen ontkennen de meeste het.

Dat het vast wat anders betekent...

Dan wel niet dat het een ander bestanddeel betreft.

Jammer dat ze het niet geloven, het zou de wereld een stuk makkelijker maken als het door meer religies wordt geaccepteerd.

Ik heb het zelf ook genoeg gelovigen verteld en ook van de medische voordelen maar het gaat er niet in, je wordt aan gekeken en er wordt gelachen alsof er een grap wordt gemaakt.

Het is hopen op een betere toekomst.

 

 

Groeten BoboJonko :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wist ik ook al, maar tis idd zo dat van die gristenunie honden dat idd nooit zullen geloven.. Geindoctrineerd heet dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey zeiksnor,

 

waar zet je zoiets neer hier? algemeen of medicinaal? maar goed, ik dwaal wel eens vaker af van het originele onderwerp maar dan heeft het er meestal wel mee te maken. krijg ook wel eens commentaar, maar dan denk ik: sla je het toch over...

 

 

maakt mij niet uit waar je het neer zet. de moderators zetten het toch wel op de goeie plaats :D als je het maar neer zet :rolleyes: ik zou er graag meer van weten. en als het klopt zal je er altijd wel mensen mee helpen. en commentaar zal je bijna altijd krijgen overal. maar wat maakt dat uit. niemand is gek of iedereen is gek

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo word voor ons, steeds vager wie Jezus was.

 

Sorry hoor maar.. Wel eens goed verdiept in de bijbel ?

Dan kom je er achter dat Jezus geen persoon is. Maar een ZON.

 

En het grappige is, dat de egyptenare onze Jezus als Ra ( Zonnegod/duivel ) benoemen.

 

En ja, de egyptenare smokede wel. Maar om nouw te zeggen dat een ZON wiet rookt.. hahahaha

 

Jullie kenne allemaal het laatste avond maal van Davincie wel toch ?

Die man was een symetrische kunst meester, in zijn schilderije vind je ook terug dat Jezus het middel punt is ( De heilige/Oplichtende ) van alles..

En de schilderij symetrisch gelijk staat aan ons stelsel waarbij Jezus ook word afgebeeld ALS de zon ( In Symetry )..

 

Maarja, nu zullen jullie mischien mij net zo uitlachen als dat de christenunie zal doen om dit verhaaltje.

Ik ben zelf geen christenen, heb me alleen te veel verdiept in de bijbel en de wetenschap er achter.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zon verhaal is maar een theorie

niet dat ik verder opneem voor die vent, vind het een raar verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha @ afbeelding erboven XD

 

Natuurlijk ook nog ff een schedel, revolver, hoop sigaretten, glas whiskey, wat nunchucks en naar gokken verwijzende kaarten erbij, zodat drugsgebruik gelijk helemaal geassocieerd word met andere onprettige dingen.. En natuurlijk niet vergeten de junk nog wat tattoo's te geven, moet wel als je junk bent he..

 

Brainwashing indoctrination...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kutvogel,

 

<<Offtopic>>

 

Het werkt wel bij de massa :wacko:

 

Net als dat gedoe met die Karst T ofzo..

Deze jonge man had pas voor zijn daad een brief gehad waarin stond ''In de naam der Koningin mag u uw kinder niet meer zien''.

Dus deze man probeert de Koningin aan te rijden ( is wel gek/ziek en raar ) maar door de massa mensen die op ze voorruit klapte kon hij niet meer zien waar hij reedt.

Nu bleek er uit onderzoek dat de jonge man CANNABIS gebruikte!

JAAAA DAT IS DE SCHULDIGEE!! CANNABIS BRENGT WAAN IDEEN NAAR BOVEN!

 

 

Mijn moeder heeft borstkanker gehad, en heeft daardoor nu 1 protese..

Er is haar verteld dat zij een permanente protese kan krijgen van de verzekering.

 

Dus mijn moeder een aanvraag sturen naar de verzekering ; AFGEWEZE!

 

Dus mijn moeder bellen, de ''MAN'' die die zaken behandelt ( EEN MAN :S Die weet zoiezo niet hoe het voelt om een borst te missen maja dat nemen we maar voor lief ) die heeft volgends de receptioniste DIE ZICH ER VOOR SCHAAMDE OM DIT MEDE TE DELEN mijn moeder haar brief niet eens bekeken en dus direct afgeweze..

Nouw kost een permanente protese zo'n 10.000 euries en dan nog niet eens de week ziekenhuis ( van 300 a 600 euro PER NACHT ) mee gerekent.

 

Me moeder is een sterke vrouw, dus die gaat gewoon nog meer brieven sturen..

 

Maar er zijn vrouwen, die worden gek.. Niet letterlijk ( want ik begrijp waarom ze boos worden, heel goed ).

En plegen dat soort akties..

 

Er worde heel vaak ramen in gegooit bij directie leden van een zorg verzekering.

Wat ik ook wel kan begrijpen..

 

Maja.. IT'S THE SYSTEM OF ECONOMICS, Rockefeller.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...