Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenyey

Eerste kweek

Recommended Posts

Hey mensen ik begin volgende week met mijn allereerste binnenkweek, ik kweek al een paar jaartjes buiten maar wil het nu toch eens binnen gaan proberen. Heb alles al klaar staan ben nog aan het wachten op de stekjes.

het plan is twee keer 600 watt boven een bak van 120 bij 120 met 50 11 liter potten erin, ik maak gebruik van een 500kuub afzuiging uiteraard met een koolstoffilter ertussen. Aangezien mijn plafond maar 1m80 hoog is ga ik ze niet lang in de groei zetten anders komen deze uiteindelijk te dicht bij mijn hopelijk mooie toppen. Graag zou ik van jullie suggesties horen met betrekking tot welke aarde goed is welke voeding aan te raden is en evt hoe lang de planten te laten groeien. foto's van kweekkeldertje volgen nog..... Hoop op veel veel tips van jullie.... Alvast bedankt

 

Groetjes Greenyey

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Je moet zelf kijken hoe je wilt voeden en daar je aarde op afstemmen, ga je voor de light mix achtige aarde dan heb je maar 2 tot 3 weken voeding in je grond zitten, dan kan je daar ook gelijk je voeding op afstemmen. Heb je gold mix achtige grond produkt dan kan je echt wel 6 tot 7 weken zonder bijvoeden ( exclusief specifieke toevoegingen zoals magnesium, stikstof e.d.)

 

Zelf gebruik ik light mix want dan kan ik mn stekken wegzetten en een dikke week voorgroeien met alleen afgezuurd water.

 

Zodra ik ga bloeien kan ik ook bloei voeding gaan geven zonder dat ik gelijk overvoedings verschijnselen ga krijgen. Met gold mix blijf je alleen water geven en kijk je goed naar je plantjes of ze te korten gaan krijgen.

 

Kortom erg persoonlijk en hoe omstandigheden zijn.

 

Er zijn denk ik geen verkeerde voedingslijnen en kijk gewoon ff op WF naar wat de bevindingen links en rechts zijn.

 

Hoop dat je op weg bent voor een geslaagde binnenkweek.....

 

Laters .... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat je afzuiging genoeg voor 2x600 watt met een 120x120x180 hok :wacko:

 

ik ben benieuwd naar je kweekverslag :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watt op 1,2m2 waarom ?

en niet gewoon een 1x 600watt met 9 x18liter / 16x liter ?

 

je zult aan 500m2 veel te weinig hebben!

 

ikzelf heb ook 2x600w op 2m2 met een 500m3 torsin en maak gebruik van een continu passieve luchttoevoer van buiten af.

hiermee kan ik dus een constante temp creeeren mede door de lage buiten temp

maar op 1,2m2 onstaat er gigantische veel hitte van je hps, wat uiterst moeilijk te regelen is.

 

zelf zal ik in de zomer ook zeker hoger moeten afzuigen 1000/1500m3 omdat de aanvoer temp vele graden hoger ligt!

 

maar het is jouw keuze uitteraard succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik heb me vergist het is een bak van 120 bij 240 :wacko: sorry daarvoor, er passen ook geen 50 11 liter potten op zo een kleine ruimte hahah.

de kelder is overigens 180 hoog maar dat had ik al gezegd en 2 bij 3 meter. sorry voor de foute info. ps nog 4 dagen en dan komen de stekken plus uiteraard de foto's van mijn creatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 stuk onder 2x 600 vindt ik zelf wel teveel hoor!

ik zou kiezen voor 32 stuks (16 per lamp) hiermee kun je de plant iets groter laten worden en meer licht geven aan de plant!

anders krijg je ze zo opgekropte bedoeling,waar je veel fluf zal hebben aan de onderkant!

 

maar... het is jouw keuze,en mijn advies :wacko:

 

Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 per m² kan makkelijk...gewoon niet voorgroeien wat dieven en je krijgt mooie rechte kaarsen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je potten al gevuld om het substraat te laten rusten , kun je gelijk zien dat 50 X 11liter niet zal passen maar daar was je al achter

Ben benieuwd naar je verslag

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afbeeldingen van dag 1 stonden hier deze lijken niet meer te werken.......

Edited by Greenyey

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's die ik net gepost heb zijn van gisteren dag 1 vandaag is dus dag twee, stekken lijken aan te slaan. Bij sommige plantjes krullen een paar blaadjes lichtjesaan de zijkanten. De temperatuur is vannacht op zijn laagst heel effe 18 graden geweest. Heb me nu ook een kacheltje erbij gekocht. Temperatuur met lampen aan is 22 en lv is tussen de 60 en 70 beide schommelen heel minimaal. Ook heb ik ze gisteren en vandaag ongeveer 150ml water met rootstimulator gegeven. ph afgezuurd op 6.0. Ook heb ik de gisteren en vandaag een par keer beneveld. foto's van vandaag volgen nog (close up van de bladeren) hoop geen problemen tegen te komen :D

 

hier zijn de foto's van vandaag. graag hoor ik van jullie..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IIEKDL3D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CBBC7U4E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VMG8GJ4S.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GXSHWICK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MXXOG4BV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7GZK6Y6A.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TSHMIHC8.jpg

Ik moet er bij zeggen dat slechts een paarplantjes beetje zo uitzien... Maar tis me eerste kweek duss hoor ik graag van mensen met meer ervaring ik moet nog veel leren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog hangt je lamp van je plantjes?

 

de temp is netjesmag naar 24 hoor! evenals de lv mag nog wat hoger!

eventueel afzuiger uitzetten of minimaal laten draaien.

zorg voor voldoende besproeing zodat de bladeren genoeg vocht kunnen opnemen! they love it.

 

naar mijn mening is het goed om de grond rondom de pot ook lekker vochtig te houden,

zodat de wortels gauw hun weg zullen kiezen,en de stekken goed aan zullen slaan.

ipv het water op het stekblokje nat te maken.

 

pas wel op dat je niet teveel water geef want je planten zullen stil komen te staan en hierdoor zul je zeker zware achterstand kunnen creeeren.

 

 

keep up the good work,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen hangen op 1m30 van de plantjes hoger gaat niet want het plafond is maar 1m80 en dus heb ik de kappen tegen het plafond geschroefd. ze staan nu voor de tweede dag in de groei morgen nog en dan de bloei in anders worden ze me te hoog. Maar 150ml per dag is dat voldoende of te veel of te weinig?? Ik kan er vrij weinig over vinden over de hoeveelheid water die je aan stekken moet geven en moet ik de wortelstimulator ook elke dag geven of maar een keer in de week hier lopen de meningen ook uiteen :D ...... . het is de bedoeling om zo snel mogenlijk van onderaf water te geven... en vergeet niet mensen alle tips hierover zijn welkom tis mijn aller eerste keer dus alle info is welkom. ik houd jullie natuurlijk op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozer,

 

je lampen hangen tehoog, planten groeien naar het licht toe

 

als je stekken zijn aangeslagen zou ik je lamp ongeveer 1m vanaf

 

de top van je plant zetten. Hoe lager je lamp hoe meer jij je groei

 

onderdrukt en je plant ontwikkelingen bevorderd. ook zou ik toppen dit zorgt ervoor dat

 

je bredere maar minder lange planten krijgt.

 

125ml water per dag is te veel voor 3e dag groei, verlaag je ec naar 1.2

 

geef om de ene dag 200ml per planten, als jij je aarde te vochtig maakt

 

gaan je planten groeien in lengte, als je het juist laat drogen na iedere waterbeurt

 

gaan de wortels zoeken naar water en dit stimuleerd je wortel onwikkelingen uiteraard

 

in combinatie met rhyzotonic of een ander wortelstimulator, dagelijks 2 a 3 x spuiten

 

voor een hoge Lv gehalte.

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt, doe in iedergeval je best en wat jou goed lijkt!!

 

Mvg,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

!!!!!!!!!! beste mensen ik heb tot mijn groot verdriet mijn plantjes moeten weggooien het trok egt nergens meer op....

Edited by Greenyey

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb alles weggegooid t was echt allemaal helemaal verkleurd........ :D :D

Edited by Greenyey

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo das nog eens en nuttig topic.

 

met al die foto's en info erbij :D

 

(hehe sorry kon t niet laten hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou tot ik nog eens ergens een abonnement op neem!

 

De aanhouder wint he :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analyseren wat er fout is gegaan om de volgende kweek niet terug dezelfde fouten te maken.

Niet opgeven. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats volgende keer eerst een topic voordat je je planten weg gaat gooien,dan had t misschien nog wel verholpen kunnen worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk weer zo'n waanzinnig topic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de 2 topics maar even samengevoegd,de nieuwe had weinig meerwaarde. :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,

in deze val zie ik veel mensen trappen.

Het gaat slecht met het blad en hupeke alles de vuilbak in. :D

Geef stekken 10 dagen de tijd en ze zullen het wel halen.

Maar niet na 2 dagen he. :D ;)

Het stekje ontrekt zijn eerste voeding uit het blad. (vermits het nog of bijna geen wortels heeft)

Het blad zal verkleuren en slap gaan hangen. Dit juist om een wortelstelsel aan te maken. Snap je?

De blaadjes, ach er komen er nieuwe aan hoor, vermits hij voeding uit het blad heeft gehaald om worteltjes …..

devlaming

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...