Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Pentakeep S

Recommended Posts

penta-prod2.jpg

 

Eerder dan verwacht kregen we een fles Pentakeep S aangeboden voor een test. Op de TTA open dag sprak ik al met de heren, maar uiteindelijk kreeg ik de fles via Frans van ExoticGarden aangeboden.

 

Ik kan wel een heel verhaal ophangen hoe het zou moeten werken maar Pentakeep heeft daar een zorgvuldige website voor gebouwd.

 

Ik citeer voor de luie lezer maar even de highlights <_<:

Wat is Pentakeep- S?

 

PENTAKEEP- S is het énige product ter wereld dat 5-aminolevuline zuur bevat.

 

PENTAKEEP- S is een vloeibare stikstof meststof waaraan 5-aminolevuline zuur is toegevoegd. Dit aminozuur bevordert de fotosynthese van de plant. 5-aminolevuline zuur is een belangrijk aminozuur voor de plant, het speelt een belangrijke rol in de vorming van chlorofyl (bladgroen). De mengmeststof PENTAKEEP- S bevat onder andere stikstof, magnesium en spoorelementen. Het is bewezen dat deze voedingselementen in samenwerking met 5-aminolevuline zuur een versterkend effect hebben op de groei van planten.

 

Pentakeep bevat als enige meststof ter wereld het 5-aminolevuline zuur (ALA). ALA is in elk levend organisme in beperkte mate aanwezig. Door extra toevoeging aan de plant verhoogt de fotosynthese en de aanmaak van suikers en droge stof. Dit is vergelijkbaar met de formule zonlicht + CO2 > suiker en zuurstof. Het is bekend dat extra CO2 onder lichte omstandigheden de productie verhoogt en dat het proces langer door kan gaan omdat gebrek aan CO2, waardoor de reactie zou stoppen, niet aan de orde is.

Toediening van Pentakeep uit zich in meer productie en betere kwaliteit. Maar niet alleen de productie profiteert van de extra droge stof. Ook het gewas is sterker en vitaler. Doordat de plant energieker wordt zal hij tevens minder vatbaar zijn voor ziekten of plagen.

 

We zoeken dus een kweker die dit produkt aan een test wil onderwerpen en nou komt het addertje: We zoeken een niet-eigenwijze kweker die het precies volgens het Pentakeep boekje doet! :likken: Hoe dat precies gaat vind je op hun website en uiteraard kun je ze ook altijd bereiken voor advies.

 

Bestaat hij nog? Die brave ideale tester? Meld je aan met een voorstel! Deze test is dus helaas ook wel weer voor de wat ervaren kweker die een goed afgerond kweekverslag heeft laten zien en in een stabiele situatie werkt met een bewezen ruimte.

 

Graag zien we voorstellen in dit topic tegemoet. Thanks Frans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie!!! <_< weer een bedrijf met ballen !! :likken: die zijn produkt wil laten testen door wf.

Erg leuk in dit geval daar de mannen van Pentakeep daar bij TTA in Almere mij uitlegden wat hun produkt is en doet, en ik heb ze de mogelijkheid van een wf test,voor groter publiek, uitgelegt en ze in contact gebracht met oa.Whazzup.

 

Leuk dat het tot een wf test komt... en wens de kweker/tester en Pentakeep heel veel succes !

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het al:

Ik heb pentakeep s en pentakeep v

Het is erg duur maar de planten waar ik het op gebruik zijn altijd voller van blad en de bladeren worden ook veelal groter dan de zelfde soortjes op standaard voeding. De stengels zijn dikker en sterker en de bloemen zijn groter. Ik ben erg te spreken over pentakeep en ben erg benieuwd wat de test gaat brengen.

 

Veel succes.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd samen met ktm en elmanito een zeer gezellig en uitgebreid gesprek gehad met de heren bij TTA

Heb de folder hier naast me liggen

 

Ben zeer benieuwd wat de test uitwijst

Maar als er nu al goede verhalen naar boven komen zal dat helemaal goed komen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fles staat de dosering voor blad en wortelbemesting.

1,6 ml op 10 liter voor wortelbemesting en bladbemesting.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met een litertje doe je wel effe <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb pentakeep s en pentakeep v

 

Wat is de samenstelling van Pentakeep V?????

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het wel graag willen proberen.

 

Ik ben ongeveer midden januari klaar. Daarna komen er 5 zaailingen te staan. ( weet niet of dit een probleem is.)

Ik heb al meerdere ronden gedraaid in dit hok. En voor mij werkt die goed. Het is een hok met 3 x 600 w op 2.9 m2.

Updates doe ik nu wekelijks, maar kan ook wel vaker. Als dat voor een test makkelijker is.

 

Ik wil de test met alle plezier volgens het boekje doen. Als het boekje erbij zit dan he <_<.

 

Ik hoor het wel. Als jullie meer info willen danhoor ik het wel.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is de samenstelling van Pentakeep V?????

 

Namaste <_<

 

Samanstelling Pentakeep V

 

Total amount of nitrogen 9,5%

Nitric acid nitrogen 3,80%

Water soluble magnesium 5,70%

Water soluble manganese 0,30%

Water soluble boron 0,45%

Others

DTPA-Iron, zinc sulfate, copper sulfate

Disodium molybdate, 5-aminolevulinic acid.

 

Ik gebruik deze voornamelijk in de groei of als ze een stoot N nodig hebben.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De samenstelling is als volgt:

 

NPK(Mg) 8-5-3(3)

 

Borium, Koper, Dtpa-ijzer, Mangaan, Molybdeen, Zink, 5-aminolevulinezuur

 

Omdat Pentakeep- S in kleine concentraties wordt gedoseerd, zullen de toegevoegde meststoffen weinig effect hebben op de normale bemesting. Als er echter bladbespuiting wordt toegepast, zullen de meststoffen tevens dienen als bladbemesting.

 

De meststoffen zijn echter toegevoegd om het 5-aminolevuline zuur stabiel te houden. Ook zijn deze meststoffen van belang voor een betere opname van 5-aminolevulinezuur door de plant.

 

Sinds oktober 2006 hebben wij de NPK waarde in Pentakeep- S verhoogd naar 15. Dit om te voldoen aan de eisen van een EU-goedgekeurde meststof. Dit had als gevolg dat de oude naam Pentakeep- V is vervallen en de nieuwe naam Pentakeep- S is geworden. De hoeveelheid 5-aminolevuline zuur, is echter exact hetzelfde gebleven, zodat de dosering niet hoeft te worden aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wanneer gebruik je dit? de gehele tijd of aan het begin of aan het eind ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee bijna de hele tijd heb ik begrepen

Je voert de dosis langzaam op tot een bepaald max

En de manier waarop je dat doet verschild ook nog

 

Zo vertelde de beste man dat de ene kweker het zo deed en de ander 100 meter verder het weer heel anders

Alleen werd er onderling niet over gepraat dus bleven ze vreemd van elkaars kweek principe zeg maar

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.pentakeep.nl/dosering.html

 

Bovendien kun je advies voor potteelt vragen. Daar is ook ervaring mee.

 

 

De dosering van Pentakeep is 50cc op 100 liter water met voeding het is de bedoeling om eerst je voeding aan te maken en als laatste Pentakeep toe voegen

Het kan de gehele teelt gebruikt worden en dient 1x per week gegeven te worden voor 1 dag dit omdat het een organisch meststof is

het kan tevens voor de stekken gebruikt worden alleen hierbij lager doseren 25 cc op 100 liter

ook kan het als bladvoeding worden gebruikt hierbij wel weer 50 cc aanhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zoeken dus een kweker die dit produkt aan een test wil onderwerpen en nou komt het addertje: We zoeken een niet-eigenwijze kweker die het precies volgens het Pentakeep boekje doet! Hoe dat precies gaat vind je op hun website en uiteraard kun je ze ook altijd bereiken voor advies.

 

 

 

 

Bij deze ben ik dus afgevallen :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ligt het nou aan mij of heeft niemand interesse..........

Share this post


Link to post
Share on other sites
De dosering van Pentakeep is 50cc op 100 liter water met voeding het is de bedoeling om eerst je voeding aan te maken en als laatste Pentakeep toe voegen

Het kan de gehele teelt gebruikt worden en dient 1x per week gegeven te worden voor 1 dag dit omdat het een organisch meststof is

het kan tevens voor de stekken gebruikt worden alleen hierbij lager doseren 25 cc op 100 liter

ook kan het als bladvoeding worden gebruikt hierbij wel weer 50 cc aanhouden

Kijk, zo ingewikkeld is de dosering dus ook niet, 1 x per week 0,5 ml/l meegeven aan je voeding. pff.. Geen enkel voorstel voor een goede test? Dan gaat ie naar Opengrow hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou het wel graag willen proberen.

 

Ik ben ongeveer midden januari klaar. Daarna komen er 5 zaailingen te staan. ( weet niet of dit een probleem is.)

Ik heb al meerdere ronden gedraaid in dit hok. En voor mij werkt die goed. Het is een hok met 3 x 600 w op 2.9 m2.

Updates doe ik nu wekelijks, maar kan ook wel vaker. Als dat voor een test makkelijker is.

 

Ik wil de test met alle plezier volgens het boekje doen. Als het boekje erbij zit dan he :rolleyes:.

 

Ik hoor het wel. Als jullie meer info willen danhoor ik het wel.

 

Gr Kramer

 

 

Ik kan de test nu niet meer doen, omdat ik net de humboldt starterskit heb gekocht. Maar ik vroeg me eigenlijk af wat er niet goed was aan mijn voorstel? Ik heb er verder ook geen reactie op gekregen

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil dit ook wel testen, heeft wel wat weg van sonicbloom (zo heete dat toch?)maar dan zonder geluid :P

 

Heb een DR100 met 600W en een PL kastje van 110W.

Vanwege bouwkundige werkzaamheden begin ik eind januari weer en dan in beide hokken met (eigen) Anesthesia stekken.

 

In de tent kweek ik in grote aardebakken van 45ltr biologisch (incl. wormen, BAC voeding en sannies tabs) en komen er per bak 2 te staan en in het PL kastje 2 potten van 9ltr? en daar is biologische of minerale teelt mogelijk (hy-pro als "minerale" voeding) en anders Guano en BAC, ben daar nog niet helemaal over uit.

 

Kan het ook de run erna als ik weer met 2 verschillende soorten ga kweken (haze onder de PL en indica dominant onder de 600W).

 

Ik kan kweekverslag bijhouden en foto's plaatsen maar kan niet dagelijks ph/ec/ alle temperaturen en lv schommelingen ed noteren en dan te posten ivm gezondheid maar zal wel zeer regelmatig updaten (voor de puur biologische kweek heeft meten sowieso weinig nut).

 

Wat wordt er nou precies gevraagd "volgens het boekje" want via de site van Pentakeep kom ik niet veel verder als dosering aanhouden en :D ;) :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, wat wil je nog meer weten dan dit?

De dosering van Pentakeep is 50cc op 100 liter water met voeding het is de bedoeling om eerst je voeding aan te maken en als laatste Pentakeep toe voegen

Het kan de gehele teelt gebruikt worden en dient 1x per week gegeven te worden voor 1 dag dit omdat het een organisch meststof is

het kan tevens voor de stekken gebruikt worden alleen hierbij lager doseren 25 cc op 100 liter

ook kan het als bladvoeding worden gebruikt hierbij wel weer 50 cc aanhouden

 

 

Ik kan de test nu niet meer doen, omdat ik net de humboldt starterskit heb gekocht. Maar ik vroeg me eigenlijk af wat er niet goed was aan mijn voorstel? Ik heb er verder ook geen reactie op gekregen

 

Gr Kramer

:rolleyes: daar was / is helemaal niks mis mee... Sterker nog: die test kun je nog steeds doen door niet alle planten het te geven, dan kun je het verschil zien. Da's toch een beetje de bedoeling met een test. Het kan bij iedere andere voeding gebruikt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat met reactie ;)

 

Dat vh supplement snap ik wel maar "compleet verslag" snapte ik niet helemaal.

Komt neer op een (op regelmatig bijgehouden en afgerond kweekverslag) waarbij erKom maar op met een fles om te testten (volgens mij nog niet veel aangemeld/ goedgekeurd?)

 

Over 2wk ga ik starten met een 250W opstelling, 4 planten in 11ltr potten, verse aarde en biologisch gevoed met deel vd BAC lijn en Guano.

 

Zijn anesthesia stekken die op verse Allmix komen te staan en ik kan er 2 voorzien vd Pentakeep en 2 "normaal".

 

Kom maar op met een fles, kan deze test ook snel eens aanvang nemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij willen ze het gewoon niet getest hebben?

 

1maal.. andermaal.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: ja, inmiddels is er al een flesje naar fotografe gegaan voor een test omdat niemand anders er mee bezig wilde, ik zal eens vragen of daar een korte impressie van kan komen.

 

Maar bij mijn weten is de fles van Frans nog niet uitgedeeld (of Frans moet hem inmiddels al aan iemand anders hebben gegeven) dus wat mij betreft... als ie er nog is bij Frans is ie voor jou!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...