Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hi mensen

 

ik heb wat stekken gekregen maar er zit meeldauw op nog maar een paar hoor maar zie al dat het aan het beginnen is. Zat te denken om het te bespuiten met een middel van Silinal maar vroeg me af of ik dit ook kan doen als de stekken nog maar een week oud zijn. Ook vroeg ik me af of vertimec gebruikt kan worden tegen meeldauw weet iemand dit? Mocht iemand nog een beter middel weten laat me effe weten....!

 

groeten uit pegasus

 

Dr Rodney Mckay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

1 deel melk (volle)

4 deel water

 

en dat over je planten spuiten het werkt preventief je zal het niet uitroeien maar in toom houden

ik zou aangezien het toch nog stekken zijn gewoon weg pleuren en nieuwe halen zo bespaar

je jezelf een hoop narigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Ziektes, ongedierte & bladproblemen.

 

@devils haze

Let even op het quoten aub.

 

@dr Rodney Mckay

Silinal geen probleem,vertimec is in mijn ogen voor ons hobbykwekers altijd een hele slechte optie. <_<

En nee een insecticide helpt ook niet echt tegen een schimmel.

De oorwormenvraag snap ik niet.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Stekken gekregen voorzien van meeldauw? Doe ze maar in de groene otto.

Koop andere stekken bij een andere "stekkenboer", of koop zaadjes.

Jee, stekken kopen met meeldauw .... wel een ernstig slecht adres voor de aankoop.

Succes.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook zo'n 5 % met meeldauw. Voorzichtig met je vingers de meeldauw eraf wrijven. Daarna besproeien met kraanwater in een plantenspuit (vernevelstand). Daarna de blaadjes voorzichtig afdrogen met een lichtgewicht doekje.

Heb er nagenoeg geen last meer van. Ik geloof nog 2 blaadjes van de bijna 160 stekken.

 

Gewoon ff proberen.

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

silial is geen probleem.iets dunnere oplossing maken en telkens een beetje spuiten,

de mnodjes moeten blijven werekn he.

je kunt ook een dubbele bodem maken en de silaial water onderop,

dan heb je zwaveldamp.

 

V. is shit

en doet nix bij meeldauw.

weggooien is zekerz niet nodig.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oorwormenvraag snap ik niet.

 

Grtz. Aad

 

staat in die growguide als biologische bestrijding vroeg me al af wat ze tegen meeldauw doen.

 

Stekken weg gooien is geen optie zijn er ten eerste te veel dus zonde en ten tweeede het is verder een super

mooi plantje. Denk dat ik maar met silinal ga proberen waarschijnlijk van alle mogelijkheden de

beste oplossing denk ik.

 

btw verslag komt er aan hoor effe wat zaken op orde brengen eerst.

 

groeten uit pegasus

 

Dr Rodney Mckay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las het net. <_<

Heb het maar weggehaald,want oorwormen zijn idd geen optie. :likken:

Ik ben zelf gegaan voor een zwavelverdamper btw.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh was al oorwormen aan het zoeken kon ze alleen niet vinden gheheheh.

Ja ik zat zelf ook aan een zwavel verdamper te denken effe kijken waar ik die dingen kan halen in de buurt.

 

dr rodney Mckay

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

1 deel melk (volle)

4 deel water

 

en dat over je planten spuiten het werkt preventief je zal het niet uitroeien maar in toom houden

ik zou aangezien het toch nog stekken zijn gewoon weg pleuren en nieuwe halen zo bespaar

je jezelf een hoop narigheid

1 deel melk en 9 delen water is het goede recept. Als je meer gebruikt heb je de kans op andere schimmels. Gebruik liever magere melk. In werking maakt het niks uit maar het is wel goedkoper en geeft minder geur (en minder vet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Aad jij gebruikt een zwavelverdamper :)

 

Ik wil al een tijd die van hotbox aanschaffen om voorgoed komaf te maken met de meeldauwplaag in men

growroom die ik maar niet volledig weg krijg..

Ik zit enkel met die geur.. is het echt de geur van rotte eieren ? Of valt dat wel mee ?

Het zou namelijk niet zo leuk zijn moest die geur van uit mijn keldertje door het hele huis trekken :likken:

 

grts

Richie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een heel kenmerkende geur idd,maar ik vond het nog meevallen,nu is mijn reukvermogen door allergien etc. vaak niet de beste...

Om een effectief effect te krijgen zet ik de afzuiging compleet uit tijdens het gebruik van de hotbox en maak ik het hok zo goed mogelijk luchtdicht.

Dus ik zet iets voor mijn passieve inlaat en plaats een dop op het eind van mijn luchtafvoerslang tijdens het zwavelverdampen.

Makkelijk zou zijn als je na gebruik de hotbox van buiten je hok uit kan zetten en de ventilatie aan,zodat je zo weinig mogelijk kans op geurlekken hebt.

Er ontsnapte hier nog wel iets van geur(ik heb dat^ dus nog niet <_< ),maar niet zodanig dat ik me er zorgen over maakte.

Ook wel leuk om rekening mee te houden is dat de zwavel zich overal op afzet,dus ook op je bulb en reflector.

Als je de lamp(en kap) niet even uit het hok kan halen,zou ik er even een plastic zak oid omheendoen,scheelt wat onhandig schoonmaken achteraf. :likken:

Niet vergeten natuurlijk om die er weer af te halen voor de timer het lampje aandoet btw! :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit

 

(ik ging off-topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dr.

 

Als je bij meeldauw de oorzaak weg neemt verdwijnt de meeldauw ook weer vanzelf.

 

Het valt me vaak op dat er niet naar de oorzaak wordt gezocht maar eerder aan een

oplossing voor het geen je ziet op dat moment! Er wordt door de mensen die hulp bieden geen woord

over broei gerept, terwijl dat de trigger is. De schimmel is er al. alleen het klimaat doet het opbloeien.

Broei ontstaat als de lv erg hoog is en de temperatuur idem dito. Het wordt dan tropisch klimaat. Ideaal voor schimmels

als meeldauw. Veel vocht en warmte om te groeien voor meeldauw.

Jij kreeg het gratis en voor niks met je stekken mee, en je moest de lv hoog houden ivm aanslaan. Maar de temperatuur

was zeker boven de 27 C en dat is niet nodig. Je laat de meeldauw zo overleven.

 

Natuurlijk begrijp ik de adviezen. Bestrijden! Maar ik vind dat we wat minder naar bestrijding moeten zoeken

en wat meer naar de oorzaken van problemen met de kweek. Tenzij niet anders kan. Maar er is altijd een betere

oplossing mogelijk dan spuiten met betrijdings middelen.

Sprayen met water en melk geeft ook nog eens een extra verhoging van de LV. Het zal dan wel afdoende zijn,

Maar met alle respect voor Whazzup, ik verlaag liever even de lv en de temp dan dat ik vet op mijn plantjes spuit al is dat weinig!

Broei houd op bij 70% en 26 C. Laat ik het anders zeggen. die omstandigheden vindt het niet fijn.

Dus zijn je plantjes goed aangeslagen? dan omlaag die lv en omlaag de temp voor twee weekjes mits je meeldauw hebt dan.

Door verlaging van de lv ivm je kweekschema, zal meeldauw niet meer retour keren.

 

succes ermee

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit

 

(ik ging off-topic)

 

Een andere optie kan onze techniek zijn die wij steeds meer verkopen in de rozenwereld: www.cleanlight.nl . Kijk maar effe op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ILTikoJ5Z9Q

 

Uhm, ik hoop dat dit maog op dit forum ?

//edit whazzup: nee, dat mag niet. Commercieel aanbieden van producten is niet toegestaan op het forum. In het kader van de informatievoorziening laat ik het staan, ik heb jullie reeds eerder aangehaald hier op Wietforum in een topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Commerciele spam mag altijd :)

 

Maar zoals het filmpje laat zien werkt het ook??? lamp er snel overheen halen en thats it???

Ik voel een test aankomen :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commerciele spam mag altijd :D

Wil schenk ook naar .....draaien.nl :)

 

was het nu puntjedraaien.nl of puntje zuigen.nl :) ?...kweet het niet meer...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpe_diem,

 

Als het er gezellig is ..sta ik overal voor open :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee joh.....hier heb je meer kans op mooie aanstekers en bonken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je die dame ook erbij bij dat lampie??

 

Dan ga ik even meeldauw regelen in me hok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een andere optie kan onze techniek zijn die wij steeds meer verkopen in de rozenwereld: www.cleanlight.nl . Kijk maar effe op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ILTikoJ5Z9Q

 

Uhm, ik hoop dat dit maog op dit forum ?

 

Goedemorgen Schenkie,

 

Ja, het werkt ook.

 

Als je wilt kan ik je wel eens meenemen naar een paar grote rozenkwekers in Nederland die deze techniek gebruiken als veravnging voor rotzooi als Vertimec.

//edit whazzup: commercieel aanbieden van producten en testen is niet toegestaan op wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijg je die dame ook erbij bij dat lampie??

 

Dan ga ik even meeldauw regelen in me hok

 

Hey Boefje,

 

als jij 500 UV Crop Protectors per week verkoopt, zorg ik ervoor dat jij het 06 nummer van die dame krijgt. En tja, of ze met jou wil praten, dat weet ik ook niet hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...