Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

broodje

Micro Red Light District

Recommended Posts

Hej broodje.

Zo zo dat netje ziet er zeker vol uit man!

Zorg iig wel voor een goede luchtcirculatie in je hok aangezien de toppen redelijk dicht op elkaar zitten.. :rolleyes:

Als dit allemaal mooi tot een einde gaat komen ga je er een goed oogst aan over houden lijkt mij zo :)

Blijf je volgen man!

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Broodje!:rolleyes:

 

Mag ik je vragen wat alle afmetingen van je hokje zijn lxbxh ?

 

Succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tommytt: thnx, ik doe men best om de luchtcirculatie te verbeteren tov vorige run.

 

@ skafz: het hok is 63cm breed, 39cm diep en 85cm hoog. (dit zijn de binnenafmetingen, de lamp hangt er ook nog in en hangt nu helemaal tegen het plafond aan, ik hoop dat ik alles eronder kan houden.

 

 

heeft iemand nu al een idee of het een goed plan is om er een heleboel blaren vantussen te halen?

En zouden bruine puntjes op de blaren op verstikking kunnen wijzen? hulp gevraagd!

 

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff een paar budshots:

 

de blue mystic:

gallery_21013_9505_17964.jpg

 

de L.S.D.:

gallery_21013_9505_240610.jpg

 

de strawberry cough:

gallery_21013_9505_33421.jpg

 

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Broodje,

 

Wat slim van jou om bij te lichten met spaarlampen. :)

Het monochromatisch licht van LED-lampen is naar mijn mening hun achilleshiel.

 

Erger nog:

De meeste producenten van LED-kweeklampen hebben maar een zwak begrip van licht bij planten.

Ze verwarren absorbtion-curves met de totale quantum-yield-curve.

Vandaar dat we die oh zo lelijke rood-blauwe toestanden steeds opnieuw zien terug komen :blink:

Het feit dat er geen groen voorzien is, zegt al genoeg... :lol:

 

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik denk dat deze aanpak met LED-licht veel toekomst heeft.

Namelijk bijverlichten met wit licht. Daarom durf ik al voorzichtig zeggen dat dit kweekje weer goed gaat komen. :P

Misschien kan je de volgende keer als test eens bijlichten met bijvoorbeeld een groen-band TL ipv een spaarlamp.

 

Anyway ik volg dus als een beest.

Wat mij betreft mag je hier al je bevindingen en kleine details haarfijn neerpennen.

 

Veel succes gewenst in deze zeer interessante kweek! Dat we er uiteindelijk allemaal baat bij mogen hebben...

 

Aurèle

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,

 

toch nog reply's blijkbaar, ik had het updaten al opgegeven omdat ik d8 dat er geen interesse meer was in mn topic.

Maar voor de enkele geïntresseerden zal ik deze week dan toch nog's foto's maken.

 

de topjes zwellen langzaam aan, maar de plantjes zijn ziek, wss mijn eigen fout omdat ik het hok niet ontsmet heb na de vorige kweek.

volgens mij een mengeling van het mozaïk virus en de schimmel waarmee ik zat. foto's volgen.

 

wat tests in combinatie met ander licht betreft. ik heb een dr60 staan met 1 duo fluor 2x55W staan en daar zou ik na deze ledkweek mn ledlamp willen aan toevoegen. ik zou in de dr60 ook nog's een kweek willen proberen met enkel en alleen de led nu ik er wat meer ervaring mee heb.

ik zou het dan ook's willen proberen met de voeding die speciaal voor het kweken onder led ontwikkeld is.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ook nog hoor :lol:

Ook zag ik dat dit topic toch ook al 4000 keer bekeken is en dat is niet echt slecht hoor.(en dan ben je halverwege)

 

Met je combinatie verlichting zit je dichter in de buurt van de waarheid als je denkt. :)

Ik verwacht dat je momenteel nog niet exact het juiste spectrum hebt.

Wel bere interessant die testen van jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej broodje,

 

Mooi groene plantjes lijken het.

Je hebt het over bruine vlekjes enzo, heb je daar ook een foto van?

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx doc, ik zal dan nog maar ff voortdoen met updaten

 

hier dan wat kiekjes die ik hiernet geschoten heb.

 

gallery_21013_9505_21544.jpg

 

gallery_21013_9505_81531.jpg

 

gallery_21013_9505_758278.jpg

 

gallery_21013_9505_365796.jpg

 

gallery_21013_9505_315689.jpg

 

 

een blue mystic topje:

gallery_21013_9505_554185.jpg

 

een L.S.D. topje:

gallery_21013_9505_739290.jpg

 

een strawberry cough topje:

gallery_21013_9505_796185.jpg

 

 

Moet ik nu best alle zieke bladeren verwijderen? ik verwijder er soms, maar er komen er natuurlijk ook steeds meer zieke bij, straks hou ik er miscchien geen meer over?

 

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant trekt voeding uit het blad dus laat maar zitten.

Ik zie stikstof en evt kalktekort, kijken of je wat N kan spuiten, bladvoeding bedoel ik, en beetje maerl gebruiken?

Ze maken al flink topjes aan, weet niet of mijn advies een goed advies is maar zeker is dat je tekorten hebt.

Alhoewel, kan ook wat anders zijn, maar als je plant goed in balans is wordt ie minder snel ziek.

Net mensen. ;p.

 

Maak anders nog een paar duidelijke foto's en vraag een expert. :lol:

 

gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het wel verstandig om nu bladvoeding te gaan spuiten? ze zijn al zo ver in de bloei...

 

kalktekort zou me verbazen, er zit hier namelijk redelijk veel kalk in het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker geen bladvoeding spuiten!

Vorige ronde zat je toch ook al met toprot :)

 

Wat ook weeral genoeg zegt:

Komaan! Toprot op LED :lol:

Want het zijn inderdaad altijd de dikste toppen die dat voor hebben :blink:

Veel te goed bezig broodje!

 

Maar ook even serieus. Ken je de oorzaak van je bladproblemen al met zekerheid?

Is het nu een virus, schimmel of iets met de voeding?

 

Groetjes

 

Aurèle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalktekort kan ook door overschot aan bijv Magnesium veroorzaakt worden. Kalkopname wordt dan geblokkeerd, ook al heb je veel kalk in je kraanwater.

 

Maar goed, kalkgebrek als het er al is lijkt niet ernstig, hoeveel stikstof zit er in je kraanwater? ;p

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt een combinatie van een zwaar voedingstekort (wat vrij duidelijk is ondertussen) en een schimmel, want hoe langer ik sommige slechte blaadjes laat zitten, hoe meer er ook echt een schimmel wordt gevormd op het blad. dus echt oppervlakkig bovenop het slechte blad.

 

grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog enkele vage foto's getrokken met het licht uit voor de liefhebbers:

 

gallery_21013_9505_529471.jpg

 

gallery_21013_9505_108686.jpg

 

een blue mystic topje:

gallery_21013_9505_129962.jpg

gallery_21013_9505_216043.jpg

 

een L.S.D. topje:

gallery_21013_9505_29127.jpg

 

en een strawberry cough topje:

gallery_21013_9505_26326.jpg

 

 

gallery_21013_9505_209015.jpg

 

gallery_21013_9505_227875.jpg

 

gallery_21013_9505_258296.jpg

 

gallery_21013_9505_428617.jpg

 

gallery_21013_9505_534427.jpg

 

Nu met het licht uit zijn er al wat verkleuringen merkbaar bij de blue mystic en de strawberry cough.

Het is net herfst in mn hok, ze hebben nog een dikke 2 a 3 weken te gaan, ik hoop dat ze het uithouden.

ik geef nog 1 week voeding mee en dan begin ik te spoelen.

 

suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom.

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee brood

zeker zage foto,s haha

jammer van de verkleuring en schimmel?

hoop dat je toch een lekker resultaat mag boeken

op naar de laatste weekjes

sterkte en succes

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

high again :-)

 

@bots: wel spijtig van de schimmel, niet van de verkleuringen, want ik had het dan over her paars/blauw kleuren van mijn toppen :)

 

da laatste paar dagen heeft het heftig ge-herfst in mn hokje want op een paar dagen zijn bijna alle haartjes van de strawberry cough gekleurd en ik heb naar de trichs gekeken, deze worden ook amber dus straks gaat die onder het mes en misschien de blue mystic ook, die ga ik nog eens nader bekijken, de L.S.D. kan nog ff blijven staan.

 

nog even een rooskleurig overzichtje van een paar foto's die ik eergisteren geschoten heb, misschien volgen er straks nog oogst-foto's ;)

 

gallery_21013_9505_509948.jpg

 

gallery_21013_9505_317671.jpg

 

gallery_21013_9505_812956.jpg

 

gallery_21013_9505_483796.jpg

 

 

zowzow, nu mijn vingertjes stretchen en knippe maar :)

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes daar

Ziet er lekker uit hoor

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx, het is ook best wel lekker en die geur ... mmmmmm :)

 

Ik ben hiernet dus eens wat dieper in de kast gedoken en zag dat de blue mystic toch nog wel een tijdje kan aan de trichs te zien.

En de L.S.D. van hetzelfde, maar dat was zo ook wel te zien, ze bloeien mooi af en bouwen mooie torentjes, maar de meeste haartjes zijn nog wit en de trichs nog doorschijnend. gaat wel een bom geven denk ik hoor, de knoppen zijn keihard en ziet er een behoorlijke massa uit en dat mag nog even aangroeien :) ohja mag ik even het sneeuwwitte tapijtje erop niet vergeten ;)

 

De strawberry cough kon eigenlijk nog even blijven staan, maar ik heb hem toch afgedaan omdat de hoofdtop wel rijp voor de schaar was en ik ondertussen zo goed als door mijn voorraad ben :)

De onderste topjes zijn wat luchtig wat te verwachten was, maar ik had de meeste laten staan omdat ik zo weinig toppen daarvan tot aan het net gekregen heb (my bad) , maar alles wat boven het net zat is BEEN HARD , zoals bij alle plantjes.

 

De geur is zeer fris en heeft idd een aardbei achtige tint.

heb ook een klein topje van de blue mystic geknipt om deftig naar de trichs te kunnen kijken en dat ruikt echt heel blueberry achtig.

 

Hier een foto van het kastje als de strawberry cough er net uit is, zo zie je dat dit echt maar een zeer klein gedeelte is en het overgrootte deel nog in de kast staat.

gallery_21013_9505_215160.jpg

gallery_21013_9505_386623.jpg

 

De geoogste Strawberry Cough:

gallery_21013_9505_240884.jpg

gallery_21013_9505_713672.jpg

gallery_21013_9505_420675.jpg

 

Het was nat 56,5gr en was uiteindelijk misschien 1/6 van wat er in de kast staat.

 

Ik hou jullie verder op de hoogte over de stand van zaken met de andere planten en het eindgewicht en uiteraard ook of de befaamde strawberry cough zijn naam zal waarmaken...

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Broodje,

ziet er mooi uit.

Ik ben benieuwd naar het totale eindgewicht en de verhouding gram / watt.

Geniet maar lekker van het knippen en de lekkere plakhanden :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, ik ben ook benieuwd naar het eindgewicht.

 

Plakhanden heb ik wel gehad en die heb ik me vandaag weer eens bezorgd, ik heb namelijk de blue mystic vermoord.

 

voor de slachtpartij zag het er zo uit:

gallery_21013_9505_123205.jpg

gallery_21013_9505_65940.jpg

 

en na de slachtpartij zag het er zo uit:

gallery_21013_9505_411820.jpg

gallery_21013_9505_309459.jpg

 

Zo, je kan zien dat het hok dus nog steeds voor de helft gevuld is met de L.S.D.

explosief wietje hoor, even nog L.S.D. van dichtbij:

gallery_21013_9505_258892.jpg

gallery_21013_9505_306499.jpg

 

Die kan nog even blijven staan, dus nu naar de oogst van vandaag:

gallery_21013_9505_23857.jpg

gallery_21013_9505_252780.jpg

gallery_21013_9505_252055.jpg

 

De weegschaal gaf 70gr natgewicht aan.

De toppen zijn hard, vol en ruiken lekker fruitig.

Nu nog even geduld voor de laatste en ondertussen is de strawberry cough al bijna klaar voor een testertje.

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej broodje!

Ziet er lekker uit man!

Heb je al iemand die je strawberry gaat testen?

Anders bied ik mij bij deze aan.. :) Zit al tijdje naar ''speciale '' soortjes te kijken om in mijn kastje te zetten omdat ik daar gek op ben.. o.a. ook de strawberry..

Zal er uiteraard een mooi rookverslag van maken en hier posten.

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx thommy, ik zal u moeten teleurstellen want het testertje hou ik deze keer voor mezelf, het is uiteindelijk 14gr droog geworden die strawberry cough, niet zoveel dus, maar ik heb er nog zaadjes van liggen en ga volgende keer een moedertje zetten en dan een hokje vol stekken ervan want ik heb gerookt en maaaaaan, daarvan moet ik echt meer hebben! :spliff:, als ik er dan wat meer van heb wil ik erje wel een sampel bezorgen.

 

Als ik daarnet mn grinder opendeed na het grinden van zo'n heerlijk strawberry topje kwam er me echt al een heerlijke aardbei geur tegemoet :jump:

De glimlach verscheen en hield aan als ik de joint opstak, want ook mn mond en gehemelte werden gevuld met een aardbei nasmaak die ook wel ff aanhield.

halverwege de joint dacht al, man krachtig wietje.

Hij kwam al goed aan en gaf me een euforisch gevoel waarbij de smile nietmeer weg te strijken was.

als de joint op was was ik krachtig high en volledig tot rust en dit hield een tijdje aan, ik voelde me zeer blij :jump:

 

ja ik moet zeggen, het is zeker een aanradertje.

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vandaag ook de L.S.D. afgedaan en hier kwam op zicht nog meer dan dubbel van de blue mystic af.

nat gewicht hiervan was 101,5gr. Dat maakt het totaal natgewicht 228gr.

Ik ben benieuwd naar het totaal droog gewicht.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...