Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w13rd0

goudkleurige vlekken.

Recommended Posts

gallery_7108_9211_164460.jpg

 

gallery_7108_9211_780257.jpg

 

ik heb in totaal 5 plantjes staan. Deze plant staat in een bak met 3 planten.

De andere 2 in deze bak en 2 in een aparte bak hebben hier geen last van.

het zijn ook alleen de eerste 2 bladeren van de plant en het word wel erger.

Ik heb onder het blad gekeken maar zie helemaal niets.

 

hoop dat iemand het weet.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan komen door druppels vocht op je bladeren, als je lamp er op schijnt werkt de druppel als vergrootglas en beschadigt dan je blad.

Weet niet of dit de oorzaak is maar sluit dit in ieder geval niet uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is:

 

-Vocht/voeding op je bladeren. (als het alleen mee groeit maar niet erger wordt) DENK IK

-pH probleem. (als het steeds erger wordt)

-Virusinfectie. (zou bij het zien van deze vlekken al over moeten zijn (plant heeft het op tijd herkend))

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel;ke voeding en aarde gebruik je (als je al voeding toevoegt in dit stadium)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op dit moment geef ik nog geen voeding.

Het kan komen door druppels vocht op je bladeren, als je lamp er op schijnt werkt de druppel als vergrootglas en beschadigt dan je blad.

dit zou het misschien welleens kunnen zijn.. heb er namelijk in het begin wel wat water over heen gehad per ongeluk met de spuit.

hier de foto's.

 

blad 1.

gallery_7108_9211_295161.jpg

 

blad 2.

gallery_7108_9211_949715.jpg

 

Het zijn nog steeds enkel deze 2 bladeren en het lijkt wel mee te groeien ja en niet erger te worden.

 

en het overzicht.

gallery_7108_9211_2052195.jpg

 

ik wil vandaag anders morgen ook vanna vega a&b gaan halen. deze is geschikt voor de groei op aarde toch ?

 

greets en alvast bedankt weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen A+B voeding kopen.

 

Canna Terra Vega is een betere keuze (omdat dit een all-in-one is, dus geen 2 maar 1 fles) en deze is voor de vegatieve periode, dus de 18 uurs lichtcyclus.

Canna Terra Flores is voor de bloei periode, dus de 12 uurscyclus, ik zou dan pas beginnen met voeden en dus enkel de Flores kopen.

Eventueel aanvullen met Cannazym en Root maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

En als je toch bij de growshop bent kan je daar ook een zakje aarde scoren, hier zit al voeding in voor 3 tot 5 weken (in de meeste aarde, zoals de gold label of de aarde van plagron)

Wanneer je dan overpot (potten nodig? ook meteen meenemen!) staan ze meteen in de juiste aarde met voeding! mooi meegenomen dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de advies.

Kan dus beter alleen florus halen ok ..

ze staan in praxis aarde nu maar deze lijkt helemaal zo slecht niet.

 

deze white widdos staat al vanaf 9 okt in zoon 6 liter zonder bijvoeding.

gallery_7108_8967_570171.jpg

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, gaat zeker niet slecht voor praxis aarde :lol:

Maar het kan beter :verrygood er wordt niet voor niets specifieke aarde verkocht voor onze hobby.

De aarde van de GS heeft perliet en dat zorgt voor een luchtigere aarde en betere vochtbuffer.

Daarnaast zitten er voedingsmiddelen in voor de planten, specifiek de canna plpanten dus.

 

Het kan geen kwaad maar de praxis aarde presteerd best goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan komen door druppels vocht op je bladeren, als je lamp er op schijnt werkt de druppel als vergrootglas en beschadigt dan je blad.

Weet niet of dit de oorzaak is maar sluit dit in ieder geval niet uit!

Dat mag je rustig uitsluiten hoor groengoud :verrygood

 

Denk eens na... na regen komt zonneschijn. Heb jij ooit buiten een natte plant wel eens zien verbranden in de zon na een regenbui?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat mag je rustig uitsluiten hoor groengoud :verrygood

 

Denk eens na... na regen komt zonneschijn. Heb jij ooit buiten een natte plant wel eens zien verbranden in de zon na een regenbui?

Heb je wel eens overdag bladvoeding gegeven ? En dan bedoel ik minerale bladvoeding...

 

De reden dat ik denk dat het dit probleem is, ik giet zelf ook vaak perongeluk over de onderste blaadjes en zie precies dezelfde symptomen, ik maak me er inmiddels niet zoveel zorgen meer om, zaailingen hebben wel vaker wat scheve kantjes e.d. maar dat groeit er in de (voor)bloei wel uit.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je wel eens overdag bladvoeding gegeven ? En dan bedoel ik minerale bladvoeding...

w13rd0 zegt dat hij enkel water geeft zonder voeding.

Dus het zal, zoals whazzup zegt, niet aan het morsen van water op de bladeren liggen.

En voor zover ik weet komt er ook geen minerale voeding uit de lucht gevallen. :verrygood

 

Het 'druppel-vergrootglas' verhaal komt om de zoveel tijd boven bij bladproblemen,

maar heb eigenlijk nog nooit bewijs gezien.

(iets voor het canna-mythbusters topic?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het 'druppel-vergrootglas' verhaal komt om de zoveel tijd boven bij bladproblemen,

maar heb eigenlijk nog nooit bewijs gezien.

(iets voor het canna-mythbusters topic?)

Hehe, zou goed kunnen hoor Donjon, maar wat Kees zegt kan ik me ook in vinden.

 

Vanaf mijn bloei periode ga ik over op blumats maar daarvoor werk ik met een drukspuit.

Bij mijn zaailingen kom ik dit probleem dan ook weleens tegen en voornamelijk de onderste bladeren, dus waar de druppels van het watergeven soms achterblijven.

Het wordt ook nooit erger en enkel op de bladeren die water over zich kregen.

 

Maar hard bewijs heb ik er zeker niet voor, voor mij was het enkel een logische verklaring :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...