Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mustang

Wat voor vuurwerk steken jullie af?

Recommended Posts

Dangerous......schietlonten.\

Vooral met zwaar spul,beter met een electrische ontsteking afsteken op afstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.

 

Salutes zijn klasse 1.1.

Dit betekend dus dat als je een doos van 20 hebt en er gaat 1 af klappen ze allemaal tegelijk als 1 bom.

 

Wil je zulk vuurwerk afsteken ben verplicht met electronisch of verlengde ( visco/normaal ) lont aan te steken.

 

Ik houw het bij 4 inch sier, nog nooit salutes gehad en ben er ook een beetje bang voor..

4 inch sier is al een geweld.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegah maakte SWIM het zelf...

Ook salutes... 2" 3" (4" :verrygood )

 

Maar dat schijnt niet te mogen, en sindsdien kijkt SWIM altijd fijn naar het vuurwerk wat anderen het land in smokkelen. Scheelt een hoop geld en zenuwen werk, damn, als je weet waar je mee bezig bent parelt het zweet onder je oksels vandaan... Een 2" salute is kwa explosieve kracht ongeveer gelijk aan een handgranaat, er komt gelukkig geen metaal/keramiek af maar damn... AFBLIJVEN DUS!

 

Als SWIM filmpjes kijkt van chinese vuurwerkfabrieken heeft SWIM een soortgelijke reactie als bij hoogtevrees, tjeempie...

 

Echte explosieven (TNT, Dynamiet, PETN, ANFO etc.) zijn wat dat betreft een stuk veiliger aangezien ze met lont/vlam weinig explosiefs doen...

 

Brrr... Hoop dat niemand z'n handen verliest. SWIM hoopt dat er ooit nog een mogelijkheid komt om legaal vuurwerk te maken zoals ook in de VS mogelijk is... Fantastisch zou dat zijn... Tot die tijd lekker bij anderen kijken.

 

Greets,

 

SWIM.

 

PS; Somebody Who Isn't Me

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in rotjeknor is de oorlog min of meer al losgebarsten ;) dit jaar extreem harde knallen btw. dacht vorig jaar al goed op weg te zijn met de nitraatjes en hindu rolletjes, maar de dieptebommen die ik ditj aar hoor overtreffen weer alles ;)

 

ik heb btw voor 4 tientjes legaal vuurwerk dit jaar. volgend jaar weer ff naar loots toe in belgie voor wat beter spul.

 

alvast een voorspoedig 2011 van mij en mijn vriendin,

 

Ed :wave:

 

ps. De amnees doet zijn werk prima op deze oud jaars avond.

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig nieuwjaar iedereen !

 

@ DonBone, ik gok op de poolse nitraten! Ik had ze dit jaar ook en die knalde erg lekker.

Ook een groen vlammetje van te voren!

 

Ik heb gister ruim 25 cobra 6, 4 mortieren, 130 poolse nitraten en heel wat nederlandse ongein de lucht in geknalt!

En het was leuk!

 

Die cobra's knallen erg lekker! midden in de straat is die druk nog erg groot hehe

 

Maja dat was dit voor dit jaar weer.

Zal binnekort een filmpje van een lidu shell en een cobra online zetten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig 2011 allemaal

 

@Skafz idd een hoop poolse nitraten, heel veel flowerbeds dit jaar, en voor mij een verbrande duim door een of ander kutlontje dat ipv in het vuurwerk op mijn duim ging liggen smeulen, tis hellaas volgens de dokter derde graads berbrand maar gelukkig is het een klein plekje, doet pijn als de neten.

 

ik had dit jaar alleen die meuk uit de normale nederlandse winkels, maar das echt niks meer waard. Heb uiteindelijk alle sier vuurwerk er tussen vandaan gehaald en achter elkaar aangestoken, rest zit nog in de tas en gaat met de roteb mee.

 

Volgend jaar doe ik het een stuk rustiger aan met vuurwerk kopen, doe liever 1 of 2 toffe dingen afsteken dan een berg flut zooi :wave: de amnesia was trouwens ouderwets goed en zorgde voor eht vuurwerk in mijn hoofie ;)

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wensen vuurwerk liefhebbers!

Heb dit jaar erg genoten van het vuurwerk, jammer dat het wel wat mistig was..

Vooral de shells waren erg mooi! Kreeg een staande ovatie van de mensen uit de buurt :wave:

en wat knallen die cobera's heerlijk:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier 2 filmpjes

 

4 Inch lidu shell ;

 

 

Cobra 6 ;

 

 

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prrrrrrrrrrrt reteketeteketetek wat steken jullie weer af dit jaar ?

ik houd het vooral bij siervuurwerk deze keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken mezelf als ik op oud en nieuw te stoned en aangeschoten ben.

Dan staat er een tas vuurwerk die ik niet meer af durf te steken ivm veiligheid .

Ik zie graag waar ik een lontje aansteek ipv dubbel :)

 

Daarom kijk ik er wel naar,

ik steek ergens anders het vuur in namelijk een goede zak kwaliteits haze :lol:

 

Dat geluid van vuurwerk geeft me een apart gevoel namelijk dat het oud en nieuw feest weer aan zit te komen.

Hoe meer van dat geluid hoe beter vind ik.

Af en toe schrik ik wel van sommige dreunen, ik hoop dat degene die ze afsteken dit met enig gevoel voor veiligheid doen.....

 

Prettig oud en nieuw mensen en steek het vuurwerk zoveel mogelijk en verantwoord af.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat we pokkeweer krijgen en het feit dat ik pas een nieuwe televisie gekocht heb.

Ik zet het grote nationale vuurwerk in Rotterdam wel aan op de tv en dus als het regent blijf ik wijselijk binnen :lol:

 

Als het droog is ga ik meestal wel ff naar buiten en rook ik voor de deur een joint genietend wat er in de wijde omgeving wordt afgestoken aan mooi profie spul terwijl mijn straat netjes blijft, want hier wordt niks afgestoken.

Ik doe er niet veel aan ook dit jaar, moet ook gewoon werken overdag :\

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt pokkeweer , geluk voor de huisdieren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ach als je het toch leuk vind , waarom niet

alsje dood gaat kan je je geld toch niet meenemen , en een beetje plezier is nooit weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de deur op een kier en laat een paar knetterende scheten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat zelf aan zoiets te denken:

 

 

 

en natuurlijk wat sterretjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nog bezig met knutselen, moet nog een half karton c6 doorlonten, gewoon omdat het kan!

 

verder nog 6" mortieren, hoop flowerbeds, lawinepotten, moet alleen nog wat hollands spul kopen, om te beginnen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verbrand m´n schoonmoeder dit jaar.

Gooi er een paar deodorant-bussen bij in en dan moet het de boze geesten wel weer voor een jaar uit buurt houden.

 

Champagne staat al koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans bestaat helaas dat het gaat regenen morgen.......

Laten we hopen van niet en dat de regen van morgen vandaag zal vallen.

 

Ik ken trouwens nog een leuk knalrecept.

sauzijsenworstjes met veel knoflook en kruiden,

knallen gegarandeerd van 2 seconden en meer die avond :lol: :)

 

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...