Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Kweektent

Recommended Posts

Hallo lieden,

 

ik ben van plan om binnekort een kweektentje aan te schaffen. Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen om marktplaats. Er worden hier aardig wat complete tenten aangeboden.

Graag wou ik voordat ik een kat in de zak koop wat reacties van jullie over de tent die ik op het ook heb.

 

De tent is 1.20x1.20x2.00 en is inclusief:

1 x VSA + LAMP + Spiegelkap 600W

1 x Buisventilator 125 mm 225 m3

1 x Can filter 50 cm flens 125 mm

1 x slang licht dicht 2 meter + slangklem

 

volgens de adverteerde zou dit helemaal compleet moeten zijn (op potten, grond, voeding en groene rakkers na natuurlijk). Missen jullie hier nog meer aan of lijkt dit wel een goede keus?

 

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 weken gelden mijn tentje gekocht en daar kwam nog een ventilatortje bij, 2 tijdschakelaars, eentje om mijn licht te regelen en e andere was voor de verwarmingskachel, die ik moest aanschaffen omdat de temperatuur te laag werd als het licht uit was. vergeet je gieter en je plantenspuit niet, maar volgens mij aardig op de rit. Totaal effe meer dan 7. Pff, komt meer kijken, maar als je het eenmaal hebt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te beginnen is het misschien verstandig om eerst eens veel te gaan lezen en zoeken hier, want deze vraag is nogal overbodig eerlijk gezegd.....

 

Afzuiging is te licht, geen automatische brandblusser, geen schakelklok, geen relais, geen potten, geen medium, geen voeding, geen bekabeling..... Tja zo kan ik nog wel ff doorgaan :rofl

Kijk anders ff in het topic uit m'n handtekening, dan heb je een aardige indicatie. En dat heeft alles tesamen tussen de 2500 en 3000 euro gekost! Al is het wel een grotere tent met meer lampen, maar voor een dubbeltje op de eerste rang kun je wel vergeten :lol:

En pas op met imitatie tenten!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter gebruik je een relais of als je het niet kunt aansluiten, een schakelkastje met ingebouwde relais, zijn 65 euro dacht ik.

dat zal je veel narigheid schelen.. 600 watt op een gewoon timertje gaat niet lang goed, na een paar weken slaat ie vast of erger.

Zie het als hobby, een brandblus systeem is dacht ik 40 euro, is allemaal goed om in te investeren.

 

en idd, voor een dubbeltje zit je niet op de eerste rij wat een kweektent betreft, ookal is het maar 1 lamp.

 

 

verder zou de afzuiger wel iets ruimer mogen, 500 kuub voor na de winter.. misschien kun je nu nog met 225 kuub toe, als je temperatuur maar niet hoger als 26/27 graden word,

je moet zelf kiezen natuurlijk maar ik zou je 400 watt aanraden omdat dat beter te hanteren is als je nog niet zoveel ervaring hebt.

 

veel suc6 ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al met al ben ik zelf toch ook wat twijfels aan het krijgen over de tent. Ik heb er nog eens goed over na zitten denken en het lijkt me verstandiger om zelf een hok te gaan bouwen. Zo kan ik zelf bepalen wat voor afmeting ik neem. Wat jullie zeggen ben ik het helemaal mee eens; voor een dubbeltje zit je idd niet op de eerste rij en dat is ook niet de bedoeling.

Als k dit ga doen moet het ook gewoon ineens echt goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Mooi, zo willen we het graag zien.

 

Hier kan je voor 25,- een automatische blusser kopen, verder is het ook erg belangrijk om met relais te werken en de afzuiging te upgraden, wat je erbij krijgt is echt te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een leuke investering van 500 euro heb je al een kant en klare tent!

waarom 2e hands?

Gezien je dus niet weet hoeveel uren de bulb/filters etc er op hebben zitten! wat zeer nadelig kan zijn voor je sessie!

 

ga je zelf een hok bouwen reken vaak op €1000,- per m2 (dan heb je alles wel goed voorelkaar)

en kun je lekker Growen :rofl ,

 

Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...