Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w33d

Fotosynthese probleem

Recommended Posts

Hallo growers,

 

Ik heb namelijk een probleem. Ik was dit weekend weg dus ik kon zelf me planten niet bij houden dus had iemand anders het even over genomen. De planten staan nu 2 weken op 12/12 maar we doen het licht handmatig aandoen dus niet met een tijdschakelaar ofzo.. et probleem is dus het licht is om 7 uur 's Avonds aan gegaan en zou dus om 7 uur smorgens weer uit moeten. Dus ik me wekker gezet om 7 uur ( maar was vergeten dat de klok een uur terug is gegaan) dus heb m dan in principe om 6 uur uit gedaan.. ze hebben dus helaas 11 uur licht gehad. Een uur later komt die beunhaas die volgensmij niet helemaal door heb dat ik terug ben en het zelf wel weer kan overnemen, doet het licht gewoon aan om 7 uur !!!! B) :tu nu hebben ze te veel licht ontvangen!! toen werd ik wakker rond 1 uur en ik zag dat het licht aan stond die heb ik meteen uit gedaan.. het probleem is dus dat ze teveel licht hebben gehad (meer dan 12 uur) en te weinig donker. Allemaal dankzij deze beunhaas met een goede bedoeling om mij te helpen.. ben hiervan uit me plaat gegaan

 

- Is dit een groot probleem?

- Zo ja, hoe moet ik dit oplossen?

- Of moet ik gewoon weer verder gaan zoals het hoorde (12/12 dus)

 

Dat laatste leek mij zelf niet zo'n goeie optie want ik dacht dat ze nu teveel licht hebben gehad dat ze weer in de groei schieten..

 

Reactie's en hulp is welkom.

 

Mvg Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan op 12/12. Het zal misschien gewoon paar dagen langer duren voor je bloei beginselen ziet maar normaal mag dit geen probleem zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okè. Iemand anders nog wat om eraan toe te voegen? B)

 

dan hoor ik het graag! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij merk je er nagenoeg niets van, en wat wou je er anders aan gaan doen.

 

ik zou zeggen gewoon doorgaan opo 12/12 en dat het maar lekker mag gaan.

 

waarom heb je er trouwens niet gewoon een tijdklok opstaan? is niet zo duur en niet zo heel moeilijk met een relais ertussen.

Dan gebeurt dit niet meer,

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

nou lees ik al heeeel lang geef nooit commetaar maar als ik dit lees (we doen het licht handmatig ) (Allemaal dankzij deze beunhaas met een goede bedoeling)

 

wie is hier nou de beunhaas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tijdschakelaar, maar die werkt niet (Nog wel nieuw uit de winkel). Ik pik even een foto van google om te laten zien om watvoor tijd schakelaar het gaat.

 

kabel_in_tijdschakelaar.jpg

 

Als ik dat pinnetje naar voren haal, lijkt het wel of de schakelaar te zwak is om er overheen te gaan. Dus de lamp gaat aan zonder dat'ie over dat pinnetje wat naar voren is gehaald, springt. En als je dan even later kijkt bij de planten zie je opeens dat de lamp uit is.. vandaar dat ik denk datie kapot is.. als iemand hier nog wat op/en of aan te merking heeft hoor ik het graag.. mischien doe ik wel iets fout :rofl

 

- thnx voor de tip om met 12/12 gewoon verder te gaan ondanks last van teveel licht/te weinig donker.

 

Grtz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He W33d!

 

Als eerste jat ik ook ff een plaatje van google. Want alsjeblieft, neem ook zo'n ding:

stekker.jpg

ze noemen het stekker en het hoort aan het einde van die snoertjes. :rofl

 

En ik weet niet wat je lichtbron is, maar ik zou gelijk zo'n ding er tussen zetten:

4x600watt.jpg

Dit is een relais schakeling met schakelklok in 1. Veilig schakelen van je verlichting zonder brandgevaar!

 

Tenzij je 3 spaarlampen hebt, dan is zo'n normaal schakelklokje prima

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

Beste W33d,ga alstublieft als de donder er iemand bijhalen,die je electra even goed aanlegt en je wat dingetjes over veiligheid kan vertellen.

Dit is vragen om moeilijkheden,ik denk niet dat je op een afgebrand huis zit te wachten. :lol:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat toch boven dat deze van google is geplukt!!! ?????

 

mocht dit jouw schakelklok zijn!

blijf a.u.b van electra af gezien je een toch speelt met groot VUUR!!!!!!!!!!!!!!

 

 

1 woord schandalig

Share this post


Link to post
Share on other sites
He W33d!

 

Als eerste jat ik ook ff een plaatje van google. Want alsjeblieft, neem ook zo'n ding:

stekker.jpg

 

Groetsels

 

EmTee

 

 

Wa 's da van ding dan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beste growers,

 

Bedankt voor de hulp die jullie me tot zover hebben kunnen bieden.

Bij deze mag dit topic nu gesloten worden.

Over de tijdschakelaar/electra gebeuren kijk ik wel even verder rond op dit forum.

 

Hou het groen :lol:

 

Grtz :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...