Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Mapito Hypro Amnesia

Recommended Posts

Beter zo :P gelukkig gebogen alle en niet geknakt, 1tje is niet goed gegaan, jammer dan :rofl

Die heeft nu geen kop meer en een hol gaatje :D hopen dat hij niet dood gaat, zoja jammer dan.

 

med_gallery_12285_8899_1935604.jpgmed_gallery_12285_8899_2702365.jpg

 

 

Beter zo he?? dacht het wel :lol:

 

Nou word het een mooi veldje!!! Alle vertrouwen in!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas 1tje afgebroken Carpie :rofl

 

Die heeft nu een hol stammetje van boven, ik hoop dat die herstelt cq dicht groeit :lol: hij is getopt zeg maar.

 

De rest is netjes gebogen voorzichtig, morgen leg ik ze vast aan het net met een touwtje en trek die elke dag een beetje aan.

 

Moest wel buigen want anders krijg ik teveel verschillen en daar zit ik niet op te wachtte, zonde van het licht dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje hoor!!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan alweer rechtop Kees :rofl

Maar wel met een knik, dus wel lager, komende dagen ga ik eraan werken om alles beetje gelijk te houden.

Wat denk jij van de gebroken? Was net een sperzieboon :lol: knak en hij hij was eraf :P

Dus hij is getopt, lijkt me niet zo erg he? Heb er een knijper opgezet, dan gaat die sneller dicht denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je net water hebt gegeven dan staat er wat meer druk op de vaten, je hebt dan kans dat het dan soort van afbreekt.

 

Je kunt beter wachten tot ze wat droger staan, dan even rollen tussen je vingers tot het takje slap wordt, en gewoon neerleggen. Maar goed, het vergt idd geduld en een beetje geluk... Het lukt ook niet altijd en er breekt wel eens wat af. Maarja, getopt, maakt allemaal niet uit toch ? :rofl

 

Worden toch wel dikke toppen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja indd getopt, hij had een hol stammetje en had indd paar uur ervoor gevloed.

Maar goed maak denk ik niks uit :lol:

IK hoop op dikke topjes :rofl Ik denk dat dat wel goed komt, zolang er geen rare dingen gebeuren.

Vanavond weer ff foto`s van de gebogen planten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michael ik heb deze amnees nu een aantal keer gehad (en dit is als je het mij vraagt de mooiste soort). Altijd moet ik knakken en dat doe ik door eerst in de stam te knijpen met duim en wijsvinger zodat je de stam fijn drukt. Daarna buigen en dan hangt de kop naar beneden. Na drie dagen staat ie weer omhoog met een dikke knobbel op de plek waar ie geknakt was.

 

Sommige planten moet ik wel vijf keer knakken. Ik groei ze 17 dagen en top ze twee keer (eerste keer alleen de hoofdtop, tweede keer de zijscheuten). Met een derde van de planten die ik vroeger had groeit het net zo dicht :rofl Ik schat dat ze 1 meter hoog worden zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Leuke hobby

 

Ja dat knakken en wrijven en buigen gaat goed :D

Of ik het een mooi soortje vind moet nog gaan blijken, tot nu toe gaan ze lekker :D

Ik denk dat je met een meterje aardig in de buurt kom je, maar we zullen zien.

Vandaag weer wezen knakken en buigen, het is nou mooi 1 veld kwa hoogte :rofl

 

Zo Knakkers nu weer ff een paar foto`s.

 

Aan de voorste planten is mooi te zien wat het toppen heeft gedaan.......mooie zijscheuten :P

 

med_gallery_12285_8899_2513453.jpgmed_gallery_12285_8899_1060524.jpgmed_gallery_12285_8899_2599884.jpg

 

 

Foto voor het knakken en buigen.

med_gallery_12285_8899_850011.jpg

 

 

Dat was het voorlopig ff met update, nou wacht ik ff een paar dagen met update`n.

Ik heb weer 1 man geslacht in het zaadbakje, waarschijnlijk is de rest vrouw, maar nog ff afwachten :lol:

 

Laterzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffffffffff...dezelfde of K.f.k. jij, nooit eens gele bladeren, altijd zo'n perfecte rondes, echt saai :D

Kun je daar eens niet per ongeluk een flesje laten invallen, Ph- of zo :D

 

Maar anders een lekker veldje, mooi legaal, en zo heb je volgens mij wel 1 van, de belangrijkste factoren op succes :D

Als je de rest een klein beetje onder controle hebt natuurlijk... :P

 

Komt goed, ga je hem ook "eenmaal proeven"? :D :D :rofl

Moet toch kunnen :D

Neen, hou maar vol, het hoeft niet!!!

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyyy elfish :rofl

 

Ja indd maar ik denk dat hier op een gegeven moment wel gele bladeren gaan komen hoor :D

Ik heb sommige blaadjes onderaan die slecht zijn, dit had ik met het andere soortje niet, de amnesia houd van ander samenstelling kwa voeding denk ik, maar goed het gaat prima nog.

Ik hoop het niet maar heb soms geen goed gevoel erbij :P

En ik TESTE wil je me para hebben :D Heb zo lang niet gerookt nu, dat ik dat denk ik niet ga proberen :D BEn ook bang gelijk terug te vallen :D Dus nee begin er echt niet meer aan :lol:

Ik pleur gelijk om denk ik :D :D :D

 

Jij en Epan gaan hem toch weer testen :D :D

 

Ps heb wel 1 probleempje en dat is paars rode steeltjes bij sommige, ik denk of stikstof te kort omdat ze hard groeien OF omdat de temp soms te laag is rond 16.......bladkou.

Maar goed heb de cv ff goed afgesteld dus dat moet nu opgelost zijn :)

Ik denk dat het een combinatie van beide is, soort van 70/30 70 de kou en 30 de stikstof :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarehh, what's the catch dan?

klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.

hele dure voeding of iets anders ofzo?

 

Greez lemonhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Lemon :rofl

 

Wat bedoel je precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat bere goed hoor.

 

Even dit. Ook ik heb een veldje amnesia(9 weekse) staan samen met super pp. (op cocos in potten)

Ik loop alleen 3 dagen voor op jouw ronde. Ik kan zo zien of het een beetje gaat bij mij.

Moet wel zeggen dat die van mij al vet in de bloei staan en begiinen zelfs al te zwellen. :rofl :lol:

Vandaag einde week 4 bloei. Het lijkt weel of ze twee weken vooruit zijn.

Bij mij is de temp 26.5/29 en 19.5/21 De lv is dag 60% nacht 70

Het moet kouder worden buiten, dan is er minder vocht in de lucht.

als je nu iets vreemds heb kun je vragen of ik dat ook heb, kenne we mekaar checken.

Moet wel zeggen dat het magere planten zijn hoor. maar wel een dikke bloei!

Als je wilt!

 

Ik plaats vanavond wel een foto. Kan je vergelijken!

 

heel veel succes en dat je maar meer mag oogsten dan ik.

Nu ja, Je begrijpt de intensie wel toch

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Sijp :lol:

 

Indd de lv is lekker hoog, maar bij mij is dat ook wel gewenst nog.

En zoals ik vergelijk is indd op mapito aan me vorige ronde te zien dat alles iets langer duurt voordat ze de bloei intrekken, MAAR dit halen ze ineens dubbel en dwars in.

Jij kweekt ook op aarde of niet? Ze gaan precies gelijk op kwa bloei als me vorige ronde.

Ze staan ook meestal wat langer hierzo. Mijn zaadplantjes hebben nog niet eens haartjes.

Ik heb altijd eigewijze krengen en gaan pas bloeien als e echt geheel klaar zijn met groeien.

Ja mag best een foto plaatsen hier bij mij in het topic hoor, alleen jij dan he! Anders word het zo verwarrend. Ik zit nu op 19 dagen bloei geloof ik. Hypro verlengt ook de levensduur van de planten iets, dus ik denk dat ik de volledige 9 weken en hoop 10 weken ga uitzitten. Als ze voor kerst maar omgaan :P Dit rondje gaat wel iets slechter als de vorige denk ik, maar dit moet nog gaan blijken. Van de week weer ff foto`s. De nacht tempratuur heb ik nu met 5 graden verhoogt ofzo.

Ik stond gister wel verbaasd wat een stammen de krengen al hebben zeg, daar kan je zowat iemand mee dood slaan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik stond gister wel verbaasd wat een stammen de krengen al hebben zeg, daar kan je zowat iemand mee dood slaan :rofl

 

Het grote voordeel van planten uit zaad. Mooie dikke stengels en mooie plant!! Mooie oogst!

 

Dat gaat bijzonder worden irezumi1. Ik denk dat je zwaar verrast wordt door de hoge opbrengst.

 

gaat lekker zo hoor.

 

Vanavond een paar pics ter vergelijking.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sijp

 

Ja indd de zaadplanten ook, maar ik heb het over de Amnesia`s stekken :rofl

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :lol: :P :D :D

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vriend,

 

ik denk dat het idd de temperatuur is wat die verkleuring betreft :rofl

ik heb nu thuis mijn c.v ook al aan hoor :lol: en dat kunnen ze zeker wel waarderen.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mattie :D

Jazeker dat denk ik ook :D dus heb maar ff een noodmaatregel getroffen aangezien de cv niet goed genoeg ze best doet. Elketrisch kacheltje erbij met thermostaatje, dus hopen dat hij niet teveel stroom trekt :rofl 400 watt erbij en 150 watt vat verwarmer erbij, want het voedingswater was ook te koud. Het is al wat minder geworden maar toch maar maatregelen nemen.

De mapito koelt ook erg snel af natuurlijk, vergeleken bij aarde :D en dat vinden de worteltjes niet lekker :lol: Gelukkig draaien de vatverwarming en kachel niet de gehele tijd want als het op temp is slaan ze af, dus ik hoop dat het kwa stroomverbruik wel mee valt :D

 

Maar dit is toch het laatste rondje, want ik ga verhuizen en dan ga ik iets heeeeel mooi`s bouwen in me nieuwe huis :D :D

 

@Hansworst :P

Ja tot nu toe gaat het wel lekker maar moet wel enige maatregelen gaan nemen :D

Temp voedingswater te laag en de nacht tempratuur is te laag.

Maar goed daar kennen we wat aan doen natuurlijk :D

 

Thanks gasten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gast ik volg je weer op de voet :lol:

Ben zelf ook net weer met goeie moed begonnen.

laatste keer was een fiasco, denk dat het aan mijn tentgrond zeil lag.(silverbox)

Gewoon vijverfolie gekocht en nu kijken of het echt allemaal aan mij lag of niet.

 

Greetz

Petje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, wat ik bedoel is:

je hebt het over mapito dat het zo geweldig is,

maar wat is het nadeel ervan? moeilijk ec ph onder controle ofzo?

ik ben namelijk wel heel erg geïnterreseerd maar bestaat er ook een systeem half om half?

aarde en mapito ofzo? ik wil het liefst kweken op aarde eigenlijk maar dan wel met geautomatiseert watergeef systeem.

 

greetz lemonhaze :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petje :rofl

Leuk dat je het topic weer volgt!

Ga je ook een verslagje beginnen of loopt er al 1?

Zou best kennen dat het aan die vloer lag.

Ik ben benieuwd gozer :lol:

 

@Lemonhaze

Mapito heeft 1 nadeel en dat is de alleereerst ronde die je erop gaat draaien moet je veel spoelen.

En juist integendeel op mapito kan je JUIST beter je ph en ec regelen, want je bepaal zelf wel waardes je geeft.

Half half heb ik nog nooit gezien en dat is ook niks denk ik.

Maar als je graag op aarde wil kweken doe dat dan gewoon :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...