Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Mapito Hypro Amnesia

Recommended Posts

ik heb vragen genoeg, de vraag is of jij tijd genoeg hebt.. haha ;)

maar het lijkt mij inderdaad heel makkelijk om met mapito te werken..

ook luchtvochtigheid lijkt me zo beter onder de controle te houden,

moet je nog rekening houden met andere soorten voeding ofzo?

je werkt in princiepe met een soort deense bodem als ik je goed begrijp,

maar heb je er dan geen last van dat je wortels gaan rotten ofzo, ofdat je wortels aan de bovenkant te droog worden en je plant onstabiel word ofzo? want in aarde kan een plant zich gewoon helemaal vastzetten maar met mapito(Houtsnippers?) heeft je plant lang zoveel houvast niet toch?

het klinkt allemaal erg interresant maar ik heb maar een oppevlakte van 65x50x200 cm .

ik denk niet dat het handig is voor mij om zo te gaan kweken maar het lijkt me erg handig.

zal eens even goed nadenken over hoe ik dit ga oplossen want een lekker wietje is altijd welkom :tu

denk dat ik het de 1e kweek bij de aarde hou om gewoon wat te leren.

 

Greets Lemonhaze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Epancratius

Nope Schenkie niet gesproken, ik hoop niet voor hem dat die problemen hebt gekregen maar bezig is met verbouwen ofzo, je weet het nooit, maar hij komt wel weer terug denk ik :o ooit.

En indd het is ergg rustig af en toe in de indoorverslagen in uren geen 1 reactie :tu

Ik blijf ook wel zo nu en dan posten, maar indd wel minder en verslagen ga ik ff stop zetten.

:P

 

@Meneer Elfish :D

Thanks gozer.

Ze komen nu met de dag omhoog de zaadplantjes. Mijn ervaring is dat die ineens heel hard gaan het uit eindig op ongeveer dezelde hoogte eindigen, zoals het ook bij me uhhh weet niet meer maar 1 van me verslagen zo ging, 1 van de eerste. De voeding is geen probleem, zaadplanten kunnen erg veel aan, ze zullen wel moeten want ga ze niet apart geven :) En ze vangen iindd meer als genoeg licht anders hadden het geen kropjes geweest. We zien wel toch? Ben ook wel benieuwd B) Vanaf week 2,5 a 3 schieten die ineens de lucht in. ;) :D

 

@Henk

Ja fijn soortje deze tot nu toe, mij benieuwen wat ze me gaan brengen :)

Prijs is iig goed B)

 

@Boefje

Ja dat doe ik allemaal zeer nauwkeurig, ook meet ik regelmatig het laatst uit lopende water van de bakken, eens per week knijp ik een beetje mapito uit ter hoogte van de wortels.

Inpricipe zou het niet perse hoeven maar dan moet je wel overal goed zeker van zijn, dus ik doe het wel standaard kleine moeite. Het komt er bijna altijd hetzelfde uit als er in gaat :P Als het scheelt is dit een tiende.

 

@Lemonhaze

Het is nu herfst winter dan heb ik altijd tijd zat :)

Voeding die ik gebruik is Hypro a+b pk 13/14. Als ik mijn planten water geef staat de mapito tot op een 5 cm geheel onder water, dus alles word ververst dit mooet ook anders loop je ph te hoog op. Ook als ze nog zwaar zijn en vol water staan, toch om de 3 dagen water geven vanwege de ph. En nee de planten staan zeer stabiel, de wortels nestellen zich vooral onder in de bakken, wortels komen wel uit de drainage gaten kijken ja een cm verder komen ze er niet uit.

Ik zal daar eens een foto van plaatsen vanavond en rotte wortels heb je noooit!!

Vorige ronde had ik dikke toppen dus een netje er boven is niet verkeerd :P

Vorige mapito ronde

gallery_12285_3604_782400.jpg

Dus heb nu maar een netje en die planten hadden GEEN VOORGROEI gehad he. Die gingen gelijk als stek de bloei in, maar toen had ik er 4 per krat, wat ik volgende ronde weer gaat doen!! Er stonden daar 48 hoofdtoppen.

En het was zo vol dat ze niet om konden vallen :D

 

Mapito is een mix van Polyuetileen(PU), steenwol en vaak cocosvezels.

Ik ben ook op aarde begonnen, maar had beter op mapito kunnen beginnen, met aarde kan je niet bepalen wat er aan de hand is bij je wortels cq ingrijpen..............maar aarde is ook gewoon goed hoor!!! Op zo kleine oppvl is het juist wel leuk om via dit systeem te werken. :) Gaat prima!!

Maar nogmaals ik ben ook op aarde begonnen (buiten) 15 jaar geleden :) Binnen nu 3 jaar ofzo.

Die tijd daar tussen alleen maar geblowt en geen interesse voor kweken gehad.

 

 

Thanks gasten :no

 

Gr Michael

 

Voor vragen kan je ook al me topics doorspitten, daar staat er veel info in :D

Kijk hier voor al me topics http://www.wietforum.nl/index.php?act=Sear...ult_type=topics

 

 

Laterzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :D

 

ec 1,55 ph 5,7 lv 35 tot 75, temp 19 tot 29

Retourwater Ec 1,44 ph 5,9

 

Bloeidag 13, over een paar dagen gaan er bij de zaadplantjes ook slachtoffers vallen :) B)

 

med_gallery_12285_8899_645645.jpgmed_gallery_12285_8899_2096692.jpgmed_gallery_12285_8899_688261.jpgmed_gallery_12285_8899_546826.jpg

 

Eerste mini mini topjes zijn gearriveerd :tu

Nog zeker 10 dagen groei te gaan. Lengte is nu gemiddeld 50 cm, mooi maatje voor Amnezen.

Je ziet ook mooi wat het toppen heeft gedaan met de voorste planten :no

Al zou ik 800 gram draaien zou ik al tevreden zijn, als je ziet wat je ervoor krijg, daar kan een kilo pp niet tegen op.

Maar het is natuurlijk voor eigen gebruik he ;) B) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ligt er nooit deftige wiet in de shop, je rookt het zelf op ;)

 

Dag meneer, tot de volgende :tu

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het goed is dan snapt IreZumi1 het wel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kfk

Yep snap je helemaal :) Maar jij snap ook wel waarom ik dat neerzet :o

Maa het is nog steeds zo, al 48 dagen B) ;) :P

 

@Epan

Ja kfk en ik snappen elkaar wel :D :tu

 

Dag Meneertje koekepeertje :no

Nee het is al 48 dagen verleden tijd :P Snap jij hem? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks kerel :tu

Gaat stukken beter met Irezumi B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooow in 1 dag zijn sommige dik 7 tot 10 cm omhoog gekomen ;) :P Heb max 1,5m denk dat ze de 1,10 a 1,20 makkelijk gaan halen.

Ze gaan erg goed!!! Zaadplantjes komen ook goed omhoog, zoals ik verwachtte.

 

Bloeidag 15, maar dit zegt niet veel, verhoudingen ligt ook aan medium mapito en voeding.

Bushbush

gallery_12285_8899_489554.jpggallery_12285_8899_1968587.jpggallery_12285_8899_728799.jpg

 

Jammer van de lampen, maar had me ff vergist met de nieuwe tijd B) :tu

Trouwens deze ronde zitten er nieuwe lampen in, greenpowers, vergeleken bij de vorige ronde oude bulpen (son t) die al 3 ronde`s oud waren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he michael,

 

Zalig gelijk veldje man ;) en die zaadplantjes komen lekker op

 

B) :tu

 

Ik las vanmiddag nog eens het topic van Schenkie over het kweken op mapito,

daarin stelde Carpe Diem nog de vraag of Schenkie bij het spoelen (buiten de stekpluggen, droge bladeren bovenop)

ook de haarwortels verwijderd?

Of laat je die gewoon zitten en meng je gewoon alles los en dan spoelen :P ???

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Epan

 

Ik trek gewoon de plant eruit, en klop de mapito eraf. Niks mengen.

Dan had ik hem eigenlijk bij moeten vullen.......niet gedaan, geen probleem zit zat in.

Overgebleven wortels sterven vanzelf af of door de enzymen van het spoelen.

Volgende ronde vul ik ze misschien bij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet er maar ens goed over nadenken of dit iets voor mij is,

het lijkt me wel erg makkelijk, vooral om de stekjes ook in de laten wortelen.

dus als ik het goed begrijp wrk het erg makkelijk en je kan bijna niks mis doen,

ik ga maar eens even in de weer om te kijken hoe ik zelf een systeempje kan bouwen.

zou je mij mischien een pb kunnen sturen, dan heb ik je naam enzo voor als ik nog vragen heb :rofl

ohja, waar ik die mapito eigenlijk vandaag halen??

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er prachtig uit irezumi, strak veldje amnesia heb je staan! je gaat redelijk gelijk op met kfk, zal interessant zijn om de verschillen in resultaten te zien, of zijn het niet precies dezelfde soorten? succes nog verder man!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemon

De mapito haal je bij je plaatselijke growshop.

Je bouwt of koopt een waterdichte bak, 2 pompjes, kratjes formido en mapito thats it.

Het is indd erg erg makkelijk. :rofl

:D :P

 

 

@Blommer :lol:

Ja zijn zusjes van die van kfk, dus precies hetzelfde. :D

Kfk loopt alleen 6 dagen voor met bloei :D

Thanx Blommer

Gaat het nog lekker in Spanje, ik ben er van de zomer ook weer, alleen dan een dikke maand :D :D :D benidorm engelse wijk :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar ff een update dan :D

 

Sommige gaan keihard en sommige blijven wat lager :D Jammer dat dit soortje veel verschillende hoogte`s met zich mee brengt, maar gelukkig heb ik een netje waardoor ik de bitches kan naar beneden gaan dwingen.

Ik heb 1 stek ertussen die is compleet anders kwa groei blad enz enz lijkt wel een compleet ander soortje :D

Maar goed maak niet uit :lol:

 

temp 19 tot 28 lv 65 tot 75 %

ec heb ik iets laten zakken want ik kreeg licht verbranden bladpuntjes : ec is bijgesteld van 1,45 naar 1,35 dus ben even een 0,1 gezakt, hiermee moet het opgelost zijn.

Ph heb ik iets hoger afgesteld omdat ze de bloei in zijn. Ph was 5,6 nu 5,8.

 

Bij de zaadplantjes heb ik al 2 mannen de nek omgedraaid..........op dag 15 bloei.

 

Genoeg gelult ff een paar foto`s

 

Dag 16 Bloei

 

med_gallery_12285_8899_850011.jpgmed_gallery_12285_8899_2391048.jpgmed_gallery_12285_8899_2546701.jpgmed_gallery_12285_8899_1511835.jpg

 

Hier de geslachte mannen :P

 

med_gallery_12285_8899_1483978.jpg

 

Zaadplantjes komen nu heel snel naar boven.

 

Wat ik ook zie is dat de amnesia`s zo hard willen groeien dat ze wel enige stikstof te kort hadden.

Hier heb ik express niks aan gedaan, zodat ze wat korter blijven.

Lengte`s zijn rond de 50 a 70cm. En ze groeien nog wel ff door. Sommige vooral achterin zijn gewoon lange slungels :rofl

De hoogte verschillen komen wel goed omdat de langste planten achterin staan.

 

Al met al alles gaat prima!!!! MIj benieuwen!! Bloei is begonnen en zie elke dag meer haren komen.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah, de hoogte van de Amnees zit er een beetje ingeprogrammeerd... Maar je kunt het ook als een voordeel zien, je hokje zal met amnees niet snel leeg staan...

 

Maar je hebt een mooi veldje, dat ECHT nog wel een stukje door wil groeien...

 

Het komt uiteindelijk natuurlijk wel goed...

 

Veel plezier, ik kijk nog even lekker mee met je vlokjes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Kees :rofl

 

Ja ik denk indd dat ze nog wel ff gaan groeien, maar heb indd nog zat ruimte. De allerlangste ga ik een beetje knijpen komende dagen.

Deze soort is wel even wennen ja :P

Uiteindelijk komt het indd wel goed daar heb ik zeker vertrouwen in :lol:

Gelukkig staan de lange jannen niet precies onder de lampen, dus moet geen probleem zijn.

Thanx Kees

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alles wat nu boven je net uit komt gewoon effe plat leggen, omknakken...

 

Het is amnees, het woekert... Het laat ook veel licht door naar alle kanten omdat het van die dunne bladvingers heeft en ook niet bepaald veel blad...

 

Mijn tip is om het plat te leggen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zat ik ook aan te denk :lol:

Maar dan komen ze over elkaar te hangen, dus twijvel nog een beetje, ook of ik het nu al zou doen. Dankzij de dunne vingers vangt zelfs de mapito nog redelijk licht :rofl

Dus van boven tot onder verwacht ik harde topjes, hoop dat dat beloond word :P

Ik denk dat ik ze of ga knijpen of gaat buigen ben er nog niet uit.

Als het echt uit de had loopt ga ik ze knakken.

Weet het nog niet Kees :D Nog ff een weekje kijken wat ze doen denk ik.

Tussen de bulpen en het net zit nu 55cm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi irezumi1,

 

Volg met veel belangstelling je topic. :rofl

Gaat goed hoor mooi veldje!

 

Wat betreft de lengte van je meisjes, Ik vertrouw op Kees zijn advies.

Je kan er toch ook alvast 1 tje knakken. Paar dagen afwachten.

Zo zie je wat er gebeurt en doe je de rest ook als dat bevalt. :lol:

 

Succes met je ronde.

 

Greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver kunnen je bulpen nog omhoog ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BIoloog

Het kwaad is al geschied :rofl

Leuk dat je het topic volgt.

 

@Kees

De bulpen kunnen nog dik een meter omhoog :P

IK heb ze gebogen net ff, want sommige gingen indd wel erg hard.

IK houd niet van een ongelijk veldje en dat is het nu wel weer :lol:

 

IK zal nog ff een foto gaan maken en zo plaatsen

 

Ill be back

 

 

Ik zat er toch al aan te denken maar jij heb me het laaste zetje gegeven, helaas 1tje een beetje gesneuveld maar dit maakt niet veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...