Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wie?Wat?Waar?

maat potten/bakken in SecretJardin

Recommended Posts

goeden avond naar bijna 2jaar te hebben stil gelegen wil ik het weer is klein op gaan pakken.

Ik heb een SecretJardin 120x120x200 aangeschaft ik wil maximaal 5 dames erin zitten welke maat potten raden jullie me aan?>

ik heb het forum al veel doorgelezen en zie verschillende maten staan hoor graag of iemand goeden adviezen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 5 planten vindt ik 25ltr per plant meer als voldoende.

 

Succes :lol:

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet er tegenwoordig 4 kuipen van 65l in.....

 

Beetje overdreven maar werkt erg fijn....wel alles op een vroeg stadia toppen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo weinig planten? ze nemen toch al je spullen mee ,alleen is de boete iets hoger. Dat hele gedoogbeleid bestaat niet.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallooo ik ga voor 4 of 5 planten omdat de boete inderdaad lager is en het is voor mij niet voor de verkoop ik hou alles lekker zelff -_- ik zit alleen nog steeds te twijfel over de 25 liter / 50 liter / 65 liter moet snel een keus gaan maken :lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 5 planten vindt ik 25ltr per plant meer als voldoende.

 

Succes :lol:

 

Doc

 

ik blijf erbij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook gaan voor 5 x 25 liter. worden de dames groot genoeg mee.

 

Ik zet in het hokkie, 1200 x 600 x 2000 MM, 11 liter potten en dan groeien ze ook de pan uit.

 

snel kiezen kun je starten.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 5 planten vindt ik 25ltr per plant meer als voldoende.

 

Die onlogica gaat me te ver :lol:

 

Uiteraard zijn opbrengst, kwaliteit en stabiliteit mede afhankelijk van de omvang van je potten.

Op 1.2 x 1.2 meter kun je wel 4 stevige planten kwijt en mag je best 4 potten van 65 liter nemen.

Het levert je letterlijk het dubbele op van 5 x 25 liter dus de keus is makkelijk.

Het zal alleen wel langer duren voor je kunt oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook erg vd soort af die je kweekt maar meer als 5 in 25ltr potten of speciekuipen en dan 4 zou ik niet gaan.

Je moet er ook nog een beetje bij kunnen toch?

 

ik heb er nu 5 in 11ltr potten staan in een DR100 en da's al behoorlijk krap :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het met ammesia proberen?

hoe veel langer duurt het met de kweek?

en welke voeding lijn raden jullie me aan ik wil vrijdag alles gaan halen groeten uit tilburg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de groote van je potten kan ik je geen goed advies, maar wel een mening geven. Ik DENK dat je het beste die van 25 liter kunt nemen, want je gaat ze geen maand voorgroeien dus dan is er plek zat voor de wortels en zo kun je ze ook nog wat verplaatsen als de dames er om vragen. Ze groeien immers niet allemaal in de zelfde vorm :closed:

Qua voeding geef ik je het advies om Plagron te nemen. Ik heb zelf nog nooit andere voeding gebruikt, maar ik krijg standaard te horen dat ze van mij altijd het mooiste en lekkerste wietje krijgen dat ze ooit gezien hebben! Ik laat ze staan totdat de plant en niet m'n kalender het aangeeft en verder doe ik niets anders als anderen en ik hb ook over de opbrengst niks te klagen. Dus.....

En als je op aarde kweekt zou ik voor de biologische variant gaan (de Alga lijn) De echte fijnproever herkent het verschil dus zeker voor eigen gebruik.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer de tent staat spullen hangen erin.Ik heb nu 5 x 30 liter potten gepakt zit alleen nnog in over het soort plant dat ik ga pakken?? ik ga morgen weer is langs de GS of ze al iets binnen hebben:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:closed: begrijp jullie niet.

Waarom 125 of 150 liter gebruiken als je ruimte genoeg voor 260 liter hebt?

De relatie tussen opbrengst en gebruikte hoeveelheid aarde is immers lineair!

Dat is al vaak in allerlei onderzoeken aangetoond, bij voorbeeld hier.

 

Qua voeding kun je beter de lijn van Bio Nova nemen, omdat die alom verkrijgbaar is en van aangetoonde kwaliteit.

Dat andere merk is vooral sterk in het verkopen van mooie praatjes en de figuur daarachter -die ook op dit forum post- is niet te vertrouwen.

Helaas ben ik daar persoonlijk door schade en schande achter gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik heb nog een vraag ik zou graag willen weten welke afzuiger ik het beste kan pakken ik heb verschillende topics gelezen en niemand heeft eigelijk een zelfde afzuiger ik ga dus kweken in een dr 120 met 2x600w ik hoop dat iemand me snel antwoord kan geven dan kan ik er morgen een gaan halen bij de gs?????? :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600w is bijna niet te doen in een dr120 zelfs met 2 x 400w kan je problemen verwachten......

 

Gewoon 1 x 600w Greenpower pakken, kan je gewoon een hele leuke opbrengst halen :closed:

 

 

Ga eerst ff oefenen met die tent denk niet gelijk aan groot geld...het is maar een dr120 daar ga je echt niet rijk van worden....

 

Als je echt met 2 x 600w wil gaan werken moet je echt aan een 2000m3 afzuiger denken :wacko:

 

Ik zou gewoon een ander hokkie bouwen of een grotere tent kopen als je echt met meerdere lampen wilt werken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor de tip danga ik het gewoon proberen met een lamp ik heb bij een online gs een afzuiger in metalenbox gezien een 1200 kuub voor 119 euro is dit goed of kan ik beter een buisafzuiger pakken en hoeveel kuub moet die dan zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met 1 lamp gaat werken is 1200m3 meer als voldoende....

 

Je kan beter een softbox hebben als een buisvent. de buis maakt meer toeren dus ook meer geluid :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 2x 600 watt erin hangen LICHT = GEWICHT als ik het met een 350 kuub afzuiger kan afzuigen in de zomer

dan kan jij het helemaal afzuigen met je 1200kuub in de herfst

en jammer dat je geen 50 liter potten heb gepakt hoe meer aarde hoe groter de buffer is

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...