Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

yessir

Mogelijke kast

Recommended Posts

Hey medegrowers!

 

Is dit een geschikte kast (het zou om 1 van de 2 gaan) om een paar moeders in te verbouwen om stekken van te snijden en deze voor te groeien.

Het zou onder TL zijn (niet voor de bloei, dit gebeurt buiten)!

 

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/276539637/1

(sorry ik heb het plaatje zelf niet)

 

Graag advies, anders is het kastje al verkocht!

 

Greets,

 

Yessir

 

 

 

Misschien kan ik ook deze bemachtigen (maar het liefst ook een mening over de eerste, met die verkoper heb ik al contact!!!)

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/266591583/2

 

 

Greets Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide zien ze er opzich bruikbaar uit.

Maar afmetingen zijn natuulijk handiger :lol:

(die 2e kast kan je de aparte ruimtes gebruiken voor afzuiging en filtering enzo. Of de bedrading en travo's van de TL's)

 

Marhe, buiten afbloeien?

Nu nog?

 

 

Ciao,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Banaan!

 

Oh natuurlijk afmetingen van de eerste kast zijn:

hxlxb: 103x97x44

 

Tweede kast:

110 cm hoog, 115 cm breed en 41 cm diep.

 

Het enige onhandige is dat ze beiden de 120 breedt niet halen, das miss wel onhandig door de lengte van de meeste 36w TL buizen (120 cm toch?)

 

Nee mijn plan was om nu met zaadjes te beginnen, daar moeders uit te selecteren, die moeders stekken (+voorgroeien) en dan volgende seizoen te beginnen met de grow, en dan bedoel ik ook gewoon groeien e.d. sorry voor de onduidelijkheid!

 

Ik denk dat ik dan de verkoper van de eerste kast voorlopig maar mail dat ik geinteresseerd ben, mee eens? Ik ga iig ook proberen contact te krijgen met de verkoper van de 2de kast, is die beter?

 

Greets,

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch doorzoeken naar een kastje van 125 cm breed

Of je moet met een andere maat verlichting gaan werken

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie Guesswho?

Ik heb het hele marktplaats al afgestruind, maar er is geen kastje te vinden met een breedte van 125 cm en een maximale hoogte van 120/130 cm (voor een betaalbare prijs en niet te ver buiten adam, heb geen auto). Kan ik niet met meerdere 18w lampen werken? Desnoods kan ik ook zelf een kast bouwen natuurlijk!

 

Greets,

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze gewoon kopen en je niet laten leiden door de 1.20mtr TL buizen, daar zijn ook andere oplossingen

voor te bedenken zoals wat meer 18W TL's erin.

 

Zien er goed uit, valt niet op en qua indeling kun je er ook veel mee en scheelt weer een extra bouwklus, die tijd kun je nu dan mooi in deze kasten steken om te perfectioneren.

 

Ik heb zelf een kast gebouwd maar dat is ook niet alles en als ik deze kasten bij mij id buurt op de kop had kunnen tikken had ik dat zeker gedaan ipv €80 aan divers materiaal te besteden voor zelfbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi idee hoor, en met een paar handige handjes krijg je bijna alles werkend.

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Lostchild!

Thnx Bart, met mijn handige handjes en Wietforum op de achtergrond moet dat wel lukken:P;)

 

Het enige wat me dwars zit is dat meer 18Watt buizen ook weer duurder is en meer gekloot met snoeren en dergelijken.

Ook zijn de kasten niet zo diep en is er dus niet erg veel plaats voor extra 18watt lampen...

 

Ik denk wel dat je gelijk hebt dat ik geen eigen kast moet gaan bouwen want het kost wel erg veel tijd. Er zal vast wel iets beters te vinden zijn als je maar lang genoeg wacht, maar ik wil ook een keer beginnen met bouwen;)!!!

 

Iemand nog advies?

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het enige wat me dwars zit is dat meer 18Watt buizen ook weer duurder is en meer gekloot met snoeren en dergelijken.

 

2x 18w op één 36w ballastje? B)

Ken gewoon dacht ik :lol:

 

Banaann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey growers,

 

Die !@#$%^&* heeft de witte kast verkocht aan iemand anders, baal ik nou echt van. ik ga weer door met zoeken :lol:

Gaat wel lukken hoor! Bedankt allemaal voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte!

 

@Banaan: Ik geloof je graag, ik heb weinig kennis van dat soort zaken, dat moet nog komen laten we maar zeggen;) Het wordt een leerzaam project!

 

Greets,

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

yessir, wat ik niet echt snap is waarom geld uitgeven aan een kast.

Die kasten zie je overal langs de weg staan voor dat het grof vuil opgehaald wordt!

 

Ik zou me geld uitgeven aan een Tneon complete tl set met groei en stekken buizen, ben je niet zoveel geld voor kwijt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sopranos, je hebt helemaal gelijk, je ziet mij vaak geneg dingen bij het grofvuil meenemen hoor, wees niet bang;) het enige is dat ik er een nodig heb in vrij specifieke maten.

 

Ik heb hier misschien nog iets wat geschikt is, het is een soort van 'growroom', maar dan bedoelt om kleren in te hangen;) Zou ik hem met (een beetje moeite) kunnen omtoveren tot growroom als ik er o.a. reflecterende stof in naai, hij wordt opgezet met ijzeren palen, dus sterk genoeg is hij wel...

gallery_23586_8885_622289.jpg

 

Ik heb contact opgenomen met die man van de tweede kast, en ik mag hem voor 30 euro overnemen, wat vinden jullie dat ik moet doen?

 

Greetz

Yessir!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter even langer zoeken naar een kastje, dan wat langer zoeken naar een nieuwe woning !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je brandgevaarlijk? Had ik nog niet aan gedacht;)

Die tweede kast, is die dan wel geschikt?

 

Greets!

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Yessir,

Draai het effe om: Niet de breedte is de beperking, maar de hoogte!

De verlichting kan je an de kast aanpassen: vanaf 60 cm 18 watt T8, daarna kan je switchen zoals je wilt

T5 of T8 maakt niets uit. De 8 watt T5 is maar 29 cm lang!

Ga van de hoogte uit:

3 ltr potten zijn 20 cm hoog, de filter in de kast ook 20 cm, reken 10 cm voor de verlichting,

dus van de hoogte verlies je al gauw 0,5 m, de rest is voor de plant.

Een Kast van een 1 m hoog, dan mogen de planten niet hoger worden als 0,5 m.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: De opvouwbare klerenkast? Kijk maar wat El Fish hiervan gemakt heft! Micro/Fluo! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor..... prima kastje, 250w hps in een cooltube en scroggen maar. :lol:

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi yessir,

die stoffen kleerkast is perfect hoor B)

7 tot 8 18W lampen kunnen erin.

En de zw/w plastiek heb ik eerst aan het kader bevestigd en dan pas het zeil er over trekken, is het makkelijkst, mooist en minst werk -_-

 

med_gallery_16709_7098_645470.jpg

 

succes,

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx allemaal voor jullie advies!!!

 

Ik zit nu alleen wel met een dilemma, ik mag die (tweede) kast voor 30 euro overnemen en die is wel aanzienlijk ruimer (er moeten minstens 2 moeders groot kunnen worden).

Maar ook weer een hoop extra gedoe met ophalen enzo...

 

Wat vinden julie, kleerkast of de houten kast?

Greets,

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

archiefkast??

ik maak het weer een stappie lastiger

zelf ook een archief kast staan, van ijzer(brand niet dacht ik zo)

120 x45 x180

cooltube erin, afzuigertje met filter.

tadaa

 

zal wel ff fototje maken, misschien ideetje

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Brt, was een goed idee geweest, maar hij mag niet hoger dan 1.20...

Zijn er van maar 1.20 hoog?

 

Greetz,

 

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers!

 

Ik denk dat ik voor de kast ga, no hard feelings El fish!?

Het zit namelijk zo: mijn vriendin, waar de kast gaat staan vind het mooier als het 'gewoon een kast' is :lol:...

En het is wel een stuk ruimer zo...

 

Tenzij iemand nu zegt van, nee dat is echt de domste keus uit je leven B)...

Ik was liever voor de stoffen kast gegaan; volgens mij is dat de perfecte maat; die extra 40 cm kan ik toch niet echt veel mee, maarja, ik heb geen plek en zij wel;)

 

Greetz,

 

Yessir

 

p.s. de kast kost maar 30 euro, best redelijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers!

Ik weet echt niet wat te doen :lol: !!!

 

Ik kan beide kasten kiezen...

In de stoffen kast zou ik 7 18W tlbuizen kunnen ophangen.

 

In de houten kast iets van 4/5 30W tlbuizen.

Nou heb ik al even gezocht, maar het werd mij niet duidelijk of er makkelijk aan 30W fittingen gekomen kan worden...

 

Mijn voorkeur gaat op dit moment nog steeds uit naar de houten kast, maar gaat het moeilijker met 30W lampen dan met 18W lampen?

 

Wat vinden jullie?

 

Greets Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij kunnen toch moeilijk in jou plaats kiezen :lol:

Lees er gewoon nog eens goed de bouwdoos op na, gebruik de zoekfunctie, meet dat appartement op van je vriendin, ga naar een architect voor een bouwplan,...en slaap er dan nog nachtje of 7 over!!!

Want zelfzeker lijk je me niet echt, en zo loopt het fout, dus lezen, lezen, lezen,...

 

Sorry als het bot overkomt, maar kweken is ontdekken en af en toe met je kop tegen de muur lopen...

 

Succes,

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El fish: Je hebt natuurlijk gelijk! Ik heb al geprobeert de nodige info te zoeken maar de zoekfunctie werkt nog steeds niet

Ik snap dat jullie niet voor me kunnen kiezen en mijn eigen voorkeur gaat uit naar de houten kast...

 

Dan blijft mijn enige vraag of het net zo makkelijk bouwen en kweken is met 30W als met 36 of 18 W?

Qua armaturen e.d.

Het lijkt mij van wel, maar dan snap ik niet waarom iedereen altijd de 36/18W gebruikt (als je kijkt naar W/cm is de 30W zelfs beter dan de 18W)

 

Ik hoop dat een van jullie deze laatste vraag nog wil beantwoorden :lol:

 

Iig al heel erg bedankt voor al jullie reacties!

 

Greets!

Yessir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...