Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djbroertje

TL kweek NYCD en AFOH

Recommended Posts

hier een probeersel om onder TL te kweken.

 

gezien de succsvole topics hier op WF wil ik dit ook eens gaan proberen.

 

de inhoud, wat het uiteindelijk gaat worden:

 

3 x NYCD stekken welke ik voor iemand anders heb opgekweekt maar na 2 keer melden dat ze klaar waren kwam hij ze niet ophalen.

 

2 x kruizing AFGHAN / ORANGE HAZE. hiervan heb ik 10 zaden gezaaid om te zien of er echt dames en heren uit m'n eigen gekweekte zaad komt. (zie topic test onder mijn handtekening)

 

ik heb nog 2 stekkies NYCD over en 1 keer de test afghan / orange haze, dus al ik er iemand blij mee kan maken PM me dan maar effe.

 

het hokkie.

 

een hok welke ik noodgedwongen heb gebouwd tijdens mijn 1 na laatste kweek toen het te koud bleek in mijn schuur. de afmetingen binnenwerks zijn ca. 600 x 1200 x 2000, (diepte x breedte x hoogte)

 

een armatuurtje in elkaar geknutseld met 6 x 18 WATT kleur 33, en ik heb er al 6 liggen met kleur 827. ik heb de buizen onder een platgemaakte reflector gemaakt, met een aantal alu hoeklijntjes.

 

de TL's hangen nu ca 10 CM boven de plantjes. en de plantjes hebben een hoogte van ca 27 CM, in elk geval die gene die er komen wonen. de stekken hebben nu ongeveer 3 á 4 weken gegroeid en staan nu vanaf zaterdag in een 11 literpot waarvan er 2 x NYCD in 1 pot, volgens mij groeien ze nu niet veel verder meer want ik heb de hoop deze over ca 1 week op 12/2 te zetten. en met het doorgroeien hoop ik dat ze net zo hoog worden als de test kruizingen die nu nog buiten staan.

 

deze testers staan nu reeds 2 weken verduisterd in de tuin, maar voor het gemak wil ik deze ook in het hokkie hebben. ik denk dat ze dan ook beter afbloeien met een meer stabiele temperatuur.

 

het medium.

 

eigen mengsel van Cocospeat met potgrond en "oude " grond van de vorige kweek. opgewaardeerd met kalk en beendermeel wat al een paar weken door elkaar gehusseld in een grote bak gezeten heeft.

 

ik zal eens zien of ik wat pica's kan plaatsen, ik heb ze wel in mijn WF album gezet meer in de topic zetten geeft al 2 keer een foutmelding, dus probeer ik dit later op de avond nog wel eens.

 

hier dan de pica's hoop ik.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1253642099/gal...857_2151728.jpg

 

gallery_19177_8857_107842.jpg

 

gallery_19177_8857_1703563.jpg

 

en mijn hobbiearmatuurtje

gallery_19177_8857_1391677.jpg

 

 

wordt vervolgd.

 

GRTZ, DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DJ,

leuk dat je het probeert !

Het gat je verbazen, wat de planten onder TL´s brengen. <_<

Veel succes

Het belangrijkste bij het kweken onder TL is: Hou de afstand zo gering mogelijk!

10 cm is al teveel, probeer 3-4 cm boven de plant te blijven.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik ook volgen! mooie opstelling hoor, ben benieuwd wat jij onder tl vandaan haalt <_<

ik ga ook 1 deze weken beginnen met m,n TL kweekje :lol: ben nog wat laatste dingetjes aant afmaken...

 

succes verder ik houd je in de gaten!

 

grtz PDP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys,

 

ik heb ook nog eens zitten kijken naar T5 buizen maar vond ik op te proberen toch best een investering.

Ik zal eens zien om de afstand te verkleinen maar ik had de hoop dat ze een beetje vlotter zouden groeien zo om het verschil met de hogere testplanten minder te laten worden.

 

wel moet k even knutselen om de temp goed te houden, zonder afzuiger wordt het ca 32 graden en met afzuiger nu wel goed op ca 26 graden, maar voor mijn gevoel de LV iets te laag.

 

@torsten, jouw topic(s) hebben in elk geval mijn intresse gewekt en laten zien dat er veel mogelijk is.

 

@PdP, jij ook succes gewenst met de kweek

 

ik zal jullie ook volgen. om uiteraard van te leren, en uiteraard is het leuk om te kijken wat julie zoal meemaken.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, knutsel fluo hobby bob!

 

Dat het maar goed mag komen!

Zijn de NYCD's nog steeds van de zelfde moeder als mijn weesjes??

Zo ja, wil ik er nog wel eentje (of een nieuwe stek van een stek....) om te vergelijken in het komende NFT projectje met de nu op aarde bloeiende zussen.

 

Is die AFOH één van de mogelijke herma's?

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over knutsel en zo gesproken, NFT projekkie? :lol:

 

ja de stekken zijn van de zelfde moeder, en ik heb er nog 2 staan die eigenlijk overgepot moeten worden maar er wel gezond uitzien. en staan nu nog op 18/6.

 

en ik heb bij elkaar 5 AFOH, en het is zeker mogelijk om een goede te krijgen. wel staan deze allemaal al minimaal 2 weken in bloei dus als je wat wilt geen probleem maar om een opbrengst te krijgen zullen ze wel snel naar binnen moeten ben ik bang. zeg het maar?

 

als je evt morgen thuis werkt zou ik misschien wel langs kunnen komen, heb jij ook nog dat rolletje diamantfolie liggen? ik kan zo gauw geen adres vinden om het te kopen en ik wil eigenlijk ook mijn hokkie fatsoeneren en heb wel een goed gevoel bij die diamantfolie.

 

je kunt ook zondag, of zaterdag op de verjaardag komen van moeders, kun je kijken of het wat voor je is.

 

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi!

 

Ik kom ook ff koekeloeren hier -_-

Zusie tis toch een schande..ben ik nu nog vergeten de envelop op de post te doen B) toen ik dit topic zag besefte ik t pas..haha

Morgen gaat ie dan toch echt de deur uit! :lol:

Jammer dat mijn kistje nog niet klaar is..anders had ik wel willen adopteren.

Een goed alternatief voor diamantfolie is gewoon ff bij de bouwmarkt radiatorfolie halen.

Of eventueel van die isolering die je onder parketvloeren gebruikt. (zilverkleurig spul offcourse)

Kost je maar een paar eurotjes..

TL idd zo dicht mogelijk op de plant! zet je potten er zo onder dat geeneen dame onder de fittingen staat of zorg voor ventilatie op die plekken. ^_^

 

Ik ga maar es abonneren op dit topic...word hoog tijd dat ik gebruik maak van die functie.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel een stukkie folie voor je liggen.

Ik heb ook nog bergen radiatorfolie van de hele grote binnenplant, maar dat reflecteerd absoluut niet zo goed als dat diamond spul!

 

Voorlopig ben ik met name in voor nog een NYCD ivm vergelijking op aarde.... B)

 

Wat het weekend aangaat....je krijgt zo een PM :lol:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ OLA Elnegrow, nou lekker dan, ik bijna de postbode de post uit zijn handen gerukt waar blijft het nou :lol: , is toch iets voor komende seizoen. Check je mail effe. was vandaag in de buurt.

 

@Torsti, ik heb de lampen nu op ca 4 CM staan, en die folie heb ik al.

 

@KOI, moeten maar effe zien hoe het gaat lopen, succes.

 

 

en wat betreft de folie, de aangegeven alternatieven heb ik reeds maar ik wou eigenlijk mijn hokkie netjes updaten de komende tijd maar ben toch weer impulsief begonnen.

ik wil nu toch de komende week of zo alles netjes maken en zien of de diamantfolie een verschil geeft, zeker nu ik niet met de HPS aan de gang ga.

 

ik heb hier en daar gezocht naar verkoooppunten maar was nog niet zo eenvoudig. hier in mijn woonplaats zit ook een growshop maar deze zegt het niet te verkopen. ik wil in elk geval het hokkie klaar hebben als ik de OHAF erbij ga zetten, dan hoef ik er niet meer aan te knutselen.

 

thanks voor de adviezen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mn mail gechecked...maar er zit niks in hoor?

Zat het in een envelop (met naam)? of gewoon los in een zakkie?

Hoop niet dat je het bij de buren met mijn naam erop in de bus hebt gedaan! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel de E-mail. voor aanvullende gegevens, en dan voor de volledigheid niet die van WF

 

en er zit niets bij de buren in de bus, althans niet door mij, of zouden ze dit graag willen :lol:

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

hoe gaat ie?

Wat doen de plantjes?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan wel goed, de groei zit er nu weer een beetje in, zal vanavond proberen een fotoupdate te maken.

 

wel wat probleempjes om de temp goed te houden, ik had een dimmer tussen mijn afzuiger maar die wilde ik vervangen door een FAN controler maar deze werktte niet dus nu afzuiging voluit of niets. Maar zonder afzuiging komt de temp op 32 of 33 graden en dat leekt me te hoog.

 

van de week staat op de planning om het hokkie te vullen met de afbloeiers dan moet ik alleen nog even met de hoogtes stoeien om alle toppen op de zelfde hoogte te krijgen.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je toch lekker die dimmer er tussen zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er tussenuit gaat veeel makelijker dan er weer tussen knutselen. maar ik heb nu een 2e PC-fan erbij gehangen en de temp zakt weer onder de 30Graden. Dus dit maar eerst effe afwachten.

 

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier maar een paar pica's hoe het gaat en wat er in het hokkie moet komen.

 

alleerst de dames waaruit ik moet kiezen om toe te voegen aan de TL kweek. ik weet nog niet welke soort 3 planten gaat leveren en welk soortje 2 stuks. Ik wil er toch echt maar 5 in hebben. Er wordt al wat gesmokkeld als het lukt 2 wordt 1 :lol:

 

hier de kruizing ORANGE HAZE x AFGHAN, deze zijn van de testzaaisessie waar het zoals het nu naar uitziet deze 5 dames hebben opgeleverd. Deze kweek gaat ook om te zien of de kruizing verderop in de kweek toch geen herma's opleverd.

 

gallery_19177_8857_1005944.jpg

 

gallery_19177_8857_633035.jpg

 

en de minste van het stel.

gallery_19177_8857_533615.jpg

 

en verder zoals het er nu uitziet in het hokkie, de dames zien er wel goed uit, wel een keer gespoten van de week met spruzit, er zaten wat beessies in.

 

gallery_19177_8857_1268316.jpg

 

en KOI,

 

de middelste zijn voor jouw gereserveerd.

gallery_19177_8857_219500.jpg

 

als het een beetje mee zit ergens eind van de week keuzes maken, en dan het huisje bevolken met de geselecteerde dames, misschien van de week nog een keer popstars spelen zien wat ze te bieden hebben,

 

laterz.

 

oh ja en ik heb er ook nog 1 NYCD ergens in de tuin gedumpt, ze wilde echt niet in de kliko. wel met de worteltjes in de grond, eens zien wat er mee gebeurd.

geen pica van maar wel nog van de huidige temp en LV. niet heel erg verkeerd denk ik.

 

gallery_19177_8857_1979613.jpg

 

zo dit was het nu echt weer effe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het benne mooie jonge dames!

 

En natuurlijk wilde die andere niet in de kliko.... nog zo jong en nog zoveel te beleven :lol:

 

Ik ben benieuwd hoe dat er straks uitziet.

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

Zijn de buitenplantjes niet al te groot om nog onder de TL´s te gaan?

Vergeet niet, dat de T8 niet de dieptewerking van een HPS heeft.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti,

 

Ja, ze zijn te groot, maar deze dames zijn van een testkweek bedoelt om te kijken of en hoeveel vrouwelijke planten uit dit eigengekweekte zaad zou komen. maar nu ik toch een kweek op TL ga doen dacht ik ik zet er maar een paar bij.

Deze hele TL kweek was helemaal niet gepland, alles wat er nu als plant staat had er eigenlijk niet meer moeten zijn, de NYCD die er in staan heb ik voor iemand anders gesneden maar deze kwam hij maar niet ophalen. En aangezien ik weggooien zonde vind doe maar een doorstart.

 

en aangezien ik kweken leuk vind en heel benieuwd ben wat de resultaten zijn onder TL, draai ik deze ronde.

 

ik hoef ook geen grote opbrengst, mag natuurlijk wel :lol: , ik rook zelf nl niet maar mijn partner gebruikt het medicinaal. en er zijn altijd liefhebbers in de buurt waar ik mijn overschot aan kwijt kan.

 

Ik ben er vanuit gegaan dat alleen de toppen iets mee krijgen alles wat er onder groeit is mee genomen. Ook is het wel prettig dat ik normaal eens kan uitslapen, nu verduister ik de buitenplantjesnog handmatig.

 

deze buitenplantjes zijn een kruizing tussen Afghan en een Orange Haze, deze was met de vorige kweek niet gelukt 3 mannetjes van de 3 zaadjes. dus komt hier ook mooi de gelegenheid om O.A. dit te proeven en ook om te zien wat het verschil is tussen een binnen en buitenkweek van de NYCD.

 

zo toch nog een heel verhaal geworden, maar in het kort heb ik wel over nagedacht. Ik wil alleen de toppen op de juiste en de zelfde hoogte brengen, dit zou toch goed moeten gaan? alleen even een creatiefe oplossing bedenken om de hoogte simpel aan te passen tot de groei van de NYCD eruit is.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de lange planten ook gewoon buigen, zodat de lampen er toch wat dichter op kunnen.

En die planten verduisteren mag je nu wel mee stoppen hoor, tenzij het is tegen hebberige handjes (waarschijnlijk wel).

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja buigen kan ook nog, maar even zien of we voldoende lichtoppervlakte hebben dat ik ze niet buiten het licht buig. :lol:

 

en ik verduister ze nog omdat er erg veel licht in de tuin valt van 2 lantaarnpalen, en ik ben bang dat ze anders misschien weer in de groei schieten. ze wilden ook al niet echt bloeien voor ik ze ging verduisteren. dat is ook een reden waardoor ze groter geworden zijn dan verwacht.

 

De losse handjes komen nog niet zicht nog niet genoeg aan, hoop ik.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag maar even aan het knutselen geweest met de aanwezige dames. Ook ben ik in het hokkie bezig geweest om de lampen lager te hangen en alvast de achterwand voorzien van diamantfolie.

 

heb een tijdje gepuzzeld hoe ik het hoogte verschil tussen de verschillende dames kon oplossen, en ik heb nu een SPP gemaakt. een wat :closed: ?

Een "Scrog Per Pot". zo blijf ik flexibel om de planten eruit te kunnen halen als er wat mis is. Ook heb ik nu ook van elke plant de hoogte kunnen bepalen. dit zal wel hier en daar in het begin in de gaten gehouden moeten worden omdat morgen ochtend de buitendames lekker binnen mogen spelen in het hokkie. Ze staan nu al binnen in een donkere kamer om de pot vast goed op de juiste temperatuur te krijgen

 

Deze dames staan al iets van 3 of 4 weken in bloei, dus moest ik een goed moment bepalen wanneer ik ze zou toevoegen. Ik heb er voor gekozen om de buitendames na de donkere periode, morgenochten om ca 6:30 uur ca. 5 uur mee te laten lopen in de lichtperiode van het huidige schema, om daarna het hele hokje om te zetten naar 12/12. Mijn gedachte was beter in 1 keer wat stress en dan gewoon weer door gaan, als elke dag wer wat stunten om ze gelijk te trekken. ik weet niet wat beter is maar de tijd zal het leren.

Tenzij er iemand zegt absoluut niet doen, met een goede reden.

 

het verschil in bloeitijd heeft mij ook doen besluiten om elke pot apart te scroggen, dan kan ik ze zonder probleem verwijderen als de tijd, en dame, rijp is.

 

Qua verlichting weet ik nu even niet wat verstandig is, de groeikleur laten zitten tot alles bleoit. Of reeds omzetten nar 827 voor de bloei.

Ik denk dat ik langzaam de switch maak, een paar dagen nog de groei, en dan B.V. elke dag 1 TL verwisselen tot alles omgezet is naar 827.

 

nou ja genoeg geluld hier wat illustratie's.

 

hier hangt de lamp nog niet laag genoeg.

 

gallery_19177_8857_2625089.jpg

 

Hier mijn mini scrog van een OHAF buitendame.

 

gallery_19177_8857_1465850.jpg

 

en een zijaanzicht van een 2e SPP, beter gelukt.

 

gallery_19177_8857_1887588.jpg

en van bovenaf.

gallery_19177_8857_1847919.jpg

 

en 2 SPP met de NYCD stekken. totaal 3 dames.

gallery_19177_8857_948852.jpg

 

en zo met de lampen er, nu nog iets te hoog boven maar ga dit morgen strakker maken, hopelijk dat de planten zich reeds wat heeft gesetteld.

gallery_19177_8857_1133747.jpg

 

en de enkele NYCD na de eerste scrogsessie.

gallery_19177_8857_524071.jpg

 

en hier de 2 in 1 pot.

gallery_19177_8857_110412.jpg

 

en ten slotte het scrog-geknutsel bij elkaar nog lekker in het zonnetje vanmiddag.

gallery_19177_8857_1070774.jpg

 

tijdens het buigen van met name de buitendames is het toch hien daar knakken geworden, maar de toppies en blaadjes kijken allemaal na 1 dag weer fier omhoog dus dit lijkt geen probleem op te leveren.

 

hopelijk dat het van de week zichtbaar wordt of het idee gaat werken, en morgen zie ik wel of het lichtoppervlakte voldoende is voor de dames, misschien moeten er anders nog 2 TL's bij elk aan de kopse kant van de lichtbak. Ik denk dat er nog wel ruimte voor is.

 

zo weer even genoeg voor nu.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

de optie "Scrog per Pot" lijkt mij optimaal voor jouw situatie.

Met het omwisselen van de buizen wacht totdat de groei eruit is.

Je hebt nu kleur 33 erboven hangen, onder dit licht gaan de plantjes nog de hoogte in.

Ga je nu 827 erboven hangen gaan de planten zelfs bij 12/12 door het dak heen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ torsti, Als de 33 erboven laat hangen wat heeft dat dan voor invloed op de bloeiende planten? Op zich heb ik niet zo een moeite met de extra groei van de NYCD want dan krijg ik misschien nog een vol bedje wat nu nog redelijk open is.

 

ik neem toch wel aan dat de groei stopt als de bloei goed heeft ingezet. Alhoewel ik bij KOI zag dat de NYCD behoorlijk lang doorgroeide welliswaar onder HPS.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...