Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Baksteen

Nieuwe kast. Foto's erbij.

Recommended Posts

Oke dan, dat moeten we inderdaad niet hebbe. Ik maak er van de week anders nog wel een buis in aan de achterkant.

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee baksteen,

 

ook even bij jouw bouwdoosje kijken..dt wordt een mooie en hopelijk een verbetering op de vorige.

 

Als je die buis met gaatjes weglaat en alleen links en rechts het gat laat zitten, ben je er dan niet al qua inlaat? Het is voornamelijk de kleine gaatjes in de pijp die de inlaat zo klein maakte... En zijn wat gaatjes in de bodem geen optie?

 

 

 

Groet de Indicaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indicaan en baksteen: dat is eigenlijk nog veels te klein, ik zou op z'n minst 2 luchtinlaten maken met een diameter van 100mm.

Je kan bv. 2 buizen van 100mm erin en een cm of 5 naar binnen plaatsen zodat je potten daar geen last van hebben en als je die buizen schuin afzaagt aan de binnenzijde heb je ook niet of nauwelijks licht wat naar buiten komt, je zou ze ook nog van binnen zwart kunnen spuiten om refexie tegen te gaan.

Aan de buitenkant een ventilatierooster er tegenaan schroeven en klaar...

of inderdaad nog een dubbele bodem in plaatsen, die zou ik trouwens wel uitneembaar maken ivm schoonmaak werk aan je hokkie.

Het is maar een ideetje, succes verder

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen,

 

Ik wil even meedenken en schrijven ;

 

Daar mijn maten in dezelfde richting gaan. Voor jouw info;

 

Ik heb ook een cooltube van 225 m2 en die staat op nog geen 35%

De afzuiging ook een 225 m2 en die staat ong op de helft.

En dan is de kasttemp nooit hoger dan 5ºC ten opzichte van de garage

waar ie instaat.

 

Over de luchtinlaat; ik heb 4 maal 10 cm vanaf de bodem.

En dat moet je wel hebben om de afzuiging niet te hoeven laten " zuigen".

Dat zuigen merk je omdat de deur dan vastgezogen wordt als je hem

wilt openen.

 

Maak 4 gaten van 10 cm en zet daar een stukje buis in. Dan kun je aan

de binnen en of buitenkant er een bocht aan zetten en en van binnen zwart

verven, hebbie ook geen lichtuitval meer.

 

Ik heb voor de inlaten afzuigfilterdoek gespannen ivm beestjes. Werkt Perfect!!

 

Samenvattend: beter genoeg inlaat wat je kunt dimmen dan later bij moeten boren.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met jou eens el tullipan, moet je anders even een foto'tje uit jouw bouwtopic plaatsen.

Dat vind ik nog steeds erg mooi gedaan bij jou B)

gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB,

 

Na een maand helemaal niets gedaan te hebben ( letterlijk en in alle opzichten B) )

Kom ik bij mijn eerste reactie jou al weer tegen. Zal eens vlug naar jouw topics gaan,

eens kijken hoe het met de kweek gaat

 

On Topic;

 

Ik zou niet weten welke foto ik zou moeten plaatsen, maaaar hier de Link van mijn

bouwtopic. Ik zou zeggen knal er eens doorheen, het staat vol met fotoś en uitleg.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig! Ik begrijp het nu eindelijk hoor, het moest even tot me door dringen maar nu snap ik ook wat Babylonboy bedoelde.

 

Met zo'n kleine inlaat komt er wel lucht in de kast alleen heel de kast word dan vacuum getrokken en dat vinden de plantjes niet zo fijn. Sur yes sur! Ik ga van de week nog wat inlaat erbij verzinnen. Dubbele bodem is geen optie want ik zit al met een berperkte hoogte.

 

Heeel erg bedankt ! B) Baksteeeeennus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey baksteen,

 

ik ben zeer jaloers op je schakel kastje... :tu

moet het zelf doen met een aantal gamma spullen etc.

ook je kastje ziet er iets professioneler uit dan die van mij, ga zo door dus!!

ben zeer benieuwd hoeveel grammen je gaat draaien, heb je trouwens geen reflector boven je cooltube?

aangezien hij ook niet te verstellen is in hoogte lijkt mij dit een beetje verspilling van lumen. ;)

ben benieuw naar je kweekverslag

 

groetjes lemonhaze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx man. Ik heb een reflector in de tube zelf zitten. Mischien dat het niet zo duidelijk te zien is op de foto's maar in de bove kant van de tube zit een reflector B)

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de gaten groter gemaakt. 5x 75mm en er een 90 graden bocht stukje voor gezet.

Ook de aarde's zijn nu aangesloten :lol:

 

gallery_8347_8841_1955821.jpg

gallery_8347_8841_666902.jpg

gallery_8347_8841_2155775.jpg

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey baksteen,

 

Die 90 gr bochtjes zullen het licht niet tegen houden.

 

Maak er een grote bak omheen met de lucht ingang boven de bochtjes met gaas er over heen.

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhu ik weet het. De ruimte waar de kast staat is eigenlijk een soort opberg hok, dus er brand nooit licht. Maar stel iemand moet een keer iets hebben en doet een paar tellen het ligt aan dan houd het iniedergeval het ergste licht tegen B) Via de cooltube komt er ook onwijs veel licht binnen als het brand, daar zou ik dan ook van alles voor moeten gaan maken en daar heb ik niet echt zin in voor die paar keer dat het licht aan even aan gaat.

 

Maar bedankt voor het mee denken Maniac :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb jij je spulletjes voor je schakelkastje gekocht dan?

ik moet zelf de meeste electriciteit nog aansluiten namelijk,

over hoe zo'n lange tijd denk jij je 1e kweek te gaan doen in dit kastje?

wel ook eventjes een kweekverslagje maken hea :lol:

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het bij me baas gekocht, op me werk dus. Maar bij een beetje elektra winkel kan je het ook kopen :lol: Kweek verslag is er al. Kijk maar in me ' handtekening' bij 2e kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Baksteen,

 

volgens mij kun je aan die 90 graden bochtjes nog elk 2 keer een 90 graden bocht maken zodat je een soort Syfon idee (wastafel afvoer) krijgt. dan denk ik wel dat je geen lichtdoorlaat meer hebt.

 

misschien werkt dat, kun je proberen bij 1-tje en is ook niet zo heel duur dacht ik.

 

grtz en succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen,

 

het gaat goed zo hé.

 

Effe een dingetje; met een bocht aan de binnenkant en van binnen matzwart

komt daar ZEKER GEEN spatje licht naat buiten, nog even afzuigkapfilterdoek

ervoor spannen tegen eventueele beessies en klaar.

 

Nog even een ding. De cooltube word niet zo warm en met Blumat heeft de

warmte weinig of geen effect op de top. Rechts had geen Blumat en linkse top wel.

 

gallery_19792_7511_567277.jpg

 

En waarom de cooltube aan vaste pijpjes, waarom die pijpjes vast aan de kast niet

inkorten tot max 2 cm en dan flexbuis ertussen, katrolletjes aan het dak en je kunt

zakken tot net boven de topjes B)

 

Mijn kast is maar 80 cm breed:

 

gallery_19792_6690_425735.jpg

 

Tis maar een ideetje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie, dat syfon idee is nog wel een goede maar dat helpt natuurlijk alleen als ik het licht wat via de cooltube binnen komt ook weg krijg, maar dat moet nog wel lukken heb ik het idee :j

 

El tulipan, nu je het zegt, ik ben helemaal vergeten een stuk van dat filter doek voor de inlaat te maken, dat ga ik nog ff doen. Dat van die blumat vat ik niet helemaal, dat de cooltube niet heet word weet ik en dat blumat??? Waar komt dat ineens vandaan ?B) Maar mischien dat ik nog wel wat ga kloten met bochten enzo. Thanks voor het filter doek ! :lol:

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, klopt.

 

Dat is een watergeef systeem ( als ondersteunig van) De plant vraagt exstra ?

krijgt ie automatisch exstra. Velen zweren erbij. Kijk maar eens op de Zoekfunctie.

 

Vergeet niet dat de cooltube minder warmte geeft, maar ook licht tegenhoudt.

Dus moet een cooltube dicht, dichter, dichstebij :lol: onze plantjes.

En zoalsbewezen op de foto Kan dat ook B)

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet wat blumat is alleen ik snap niet helemaal hoe je daar ineens bij komt. Ik heb een tensiometer dus water geven komt wel goed.

En dat de planten zo goed als tegen de cooltube aan kunnen groeien heb ik in me vorige ronden gemerkt :lol:

 

Maar hoe die nu hangt vind ik hem wel best, voor die 2 eerste weekjes dat die wat lager kan vind ik het wel best zo. Als ze straks een beetje groeien hangt die presiec goed.

 

Baksteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi baksteen,

 

Ik bedoelde het eigenlijk zo:

 

De bulb dichterbij de planten = meer lumen dus meer toppen.

Dichterbij is meer warmte = meet "zweten" van de plant.

Blumat erin en de plant mag zweten wat ie wil mocht ie TE dichtbij komen

 

Zoiets.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa zit wat in maar gekloot met een watervat lijkt me niets. Ik heb ze nu nog veeeeel verder van de lamp staan, zowiezo wel 70 cm :lol:

Maar zolang ze niet onwijs gaan strekken en niet paars worden laat ik het denk zo. In het minilab van weetje hingen ze cooltube's ook ' vast' tegen het plafond en die had mooie planten aan het einde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , laat het maar rusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chill. Iniedergeval bedankt dat je me probeert te helpen :lol:

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...