Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenRecon

Green recon Guerilla 100pp antiworteldoek stijl

Recommended Posts

Kan ook dat de haartjes bruin worden door verbranding.

Er ligt water op, samen met de zon, wil dat ook wel bruin worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan ook dat de haartjes bruin worden door verbranding.

Er ligt water op, samen met de zon, wil dat ook wel bruin worden.

Denk dat het misschien is ....alle kennis of advies is handig...thx limbic...

heb wel wat rot gevonden maar dat is van een kleine schaal onder tussen de top..heb het weggehaald..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jammer dat ik laat ben begonnen met

grtz Greenrecon

Hoebedoeljedat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoebedoeljedat?

 

Ik begrijp PH donner dat je het goed bedoelt dat je kritisch bent vanwege de late bloei en dat je ons de waarheid probeert te vertellen dat we niet teveel moeten hopen vanwege het weer ...rot..schimmels..dat je veel ervaring en kennis hebt dan de meeste hier...dus hierbij als je inzicht of kennis hebt die je met me wil delen sta ik er open voor.

 

Gewoon soms neem je wel eens een evalutie van het proces..de min en pluspunten.

 

minpunt=

*de verkeerde soort die laatbloeien.

*laat met dieven

*te dicht op elkaar

*in het begin kun je de grond goed omploegen en de basisstoffen erin zetten...zodat je geen vloeibare grondstoffen hoeft te gebruiken.

 

pluspunt=

*antiworteldoek..weinig last van brandnettels.

*aanmelding forum met mensen die kennis en ervaring hebben zodat je het proces kunt delen.

*nieuwe ontdekking van zaad (vroegbloeiers)

*opvang regenwater

*het gevoel dat ik niet de enige ben die tegen problemen aanloopt.

 

groeten greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel het ook goed!

En je gaat toch echt nog wel wat lekkers oogsten en ook jij zal het hele jaar niet nuchter zijn :lol:

Ik ben geen plantkundige en praat meer uit ervaring en frustratie :rolleyes: met het net niet gebeuren.

Ik gun jou ook vele kilo´s "green brother" maar lees en leer deze winter,dan ga je volgend jaar lekker knallen :verrygood

En vind je de mannen zonder te vraagen lol

 

Suc6 en hou het droog.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bijna aan nemen dat dit sarkastisch bedoeld is maar ehhh....ik zie dat je goudeerlijk in je uitspraken bent dus,bedankt voor het compliment maar ik ben toch echt voor 100 % vrijwilliger :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verkleuren van de haren komt niet door verbranding door water en reflectie (pff) dat komt gewoon door het feit dat als de bloem te nat word zij onvruchtbaar word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx peeps voor jullie reacties :lol:

Ben op de spot geweest en het was mooi weer.. :lol: maar ben wel iets van 23 beginnende rot pluisje tegen gekomen op mijn plantjes en die heb weggehaald.

De 20 planten die heb gespoten met enzicur staan er nog en moet nu nog de rest doen...wist niet zeker of ik het overdag in de directe zon moest spuiten omdat het advies was om tegen de avond te spuiten..dus het moet een andere dag wanneer het bewolkt is.

 

heb nieuwe pictures van hoe het eruit ziet momenteel.

 

De zijtoppen.. :verrygood

gallery_23661_8794_254289.jpg

gallery_23661_8794_181669.jpg

gallery_23661_8794_189446.jpg

 

zo ziet de onderkant uit nadat ik ze van de week heb weggeknipt voor luchtcirculatie...geen geelblaad te bekennen..super nog gezond. en de worteldoek doet nog steeds zijn werk :o

 

gallery_23661_8794_359734.jpg

gallery_23661_8794_272632.jpg

gallery_23661_8794_164265.jpg

 

Dit is het hoofdkwartier..en zoals je ziet de zwarte zeil fungeert als opvang van het regenwater met een kuip van 90 liter eronder..die helemaal vol was..schuil er trouwens vaak onder als het regent of zo...houdt de spullen droog en mezelf.

 

gallery_23661_8794_45671.jpg

gallery_23661_8794_397270.jpg

gallery_23661_8794_85438.jpg

gallery_23661_8794_321674.jpg

 

Meer toppen

gallery_23661_8794_295917.jpg

gallery_23661_8794_430004.jpg

gallery_23661_8794_105327.jpg

gallery_23661_8794_508319.jpg

gallery_23661_8794_477534.jpg

 

Zijkant van het strookje

gallery_23661_8794_122412.jpg

gallery_23661_8794_281489.jpg

gallery_23661_8794_405172.jpg

 

Hoofdtoppen

gallery_23661_8794_560231.jpg

gallery_23661_8794_418861.jpg

gallery_23661_8794_497664.jpg

 

Overzicht strook

gallery_23661_8794_50480.jpg

gallery_23661_8794_516359.jpg

gallery_23661_8794_541985.jpg

gallery_23661_8794_86592.jpg

gallery_23661_8794_242416.jpg

gallery_23661_8794_14337.jpg

gallery_23661_8794_450296.jpg

 

Voorkant overzicht

gallery_23661_8794_13752.jpg

gallery_23661_8794_169879.jpg

gallery_23661_8794_203839.jpg

 

Verschillende Pluisje rot :lol:

gallery_23661_8794_107626.jpg

gallery_23661_8794_262507.jpg

gallery_23661_8794_282647.jpg

gallery_23661_8794_43996.jpg

 

Dat was het peeps en wens me veel succes met alles..hoop dat een goede einde word .. :rolleyes:

 

groetjes Greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee GR,

 

ziet er nog steeds goed uit!

die rot was onvermijdelijk dat wist je zelf denk ik ook wel.

dat heb je nou eenmaal met indoorsoortjes buiten :verrygood

 

ik duim in elk geval voor je..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee GR,

 

ziet er nog steeds goed uit!

die rot was onvermijdelijk dat wist je zelf denk ik ook wel.

dat heb je nou eenmaal met indoorsoortjes buiten :verrygood

 

ik duim in elk geval voor je..

 

gr

 

BK

 

thx voor je steunbetuiging Beekaa,heb gedaan wat ik kon tot nu toe..zorgen dat ze gezond en fit voor de dag komen qua voeding en dergelijke....maar de natuur kan zeer tegenwerken aan het eind van dit jaar ...toch ben ik zeer optimistisch dat ze het gaan redden...heb goed tips binnengekregen in mijn pm. :rolleyes:

 

 

groeten GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi greenbrothers,

 

Was gisteren op de spot...het was best lastig om daar te komen want vanwege het weer waren er veel vissers,wandelaars in de omgeving van ...dus moest echt omlopen ,door sterke begroeing lopen.. :rolleyes: .

Eenmaal aangekomen ...was het mooi genieten in de zon van de dames..de toppen onderzocht op bloeivorming...ze plakte lekker tegen mijn handen...hmmmmm.. :lol: .heb ze lekker voeding gegeven..5 beginnende rotpluisjes weggehaald....geen meeldauw te zien....daarna enzicur gespoten tot ze zeiknat zijn....de stam en bladeren bestudeert .paar gele bladeren weggehaald die ergens onderin zaten in de schaduw..iets van 22 totaal..geen last van onder&overvoeding..de grond bekeken..er waren veel wormen naast de doek en eronder.

 

extra info:

Heb van de totaal pakket van enzicur 1/10 delen gemaakt en boterham zakjes gestopt zodat ik het kan spuiten op 20 liter water.

Heb afgelopen maandag (5 oktober) 1 zakje enzicur gespotten over 20 planten en was er gisteren vrijdag (9 october),geen meeldauw te zien.Heb gisteren alle 98 planten bespoten tot het zeiknat is...(verbruik is 2 zelfgemaakte zakjes op 40 liter water..tegen meeldauw en rot....volgende week vrijdag weet ik het resultaat van alles. :lol:.

 

na paar uurtjes staan spuiten ging ik naar buiten..zag in de verte een verloren wandelaar of zo die bezig was met iets of zo...dus ik snel omdraaien en langzaam tegen de struiken lopen naar achter..de noodpad gebruikt naar buiten toe..so dat was echt niet te doen met al die begroeiing... :verrygood.want moest echt 300 meter lopen...

pfoee dat was close...uiteindelijk buitengekomen normaal lekker lopen ....de auto staat iets 2 km verderop voor de zekerheid...dus het is een lange wandeling geweest..wel van de natuur genoten enzo.

 

volgende week langsgaan om te kijken of ze er nog staan en kijken wat het resultaat is van de enzicur....is het positief dan is het mooi meegenomen maar ben van plan om rovral te gaan spuiten volgend week want dat heb ik gisteren alvast besteldt..dus heb van alles nu..staan .hahaha

 

Rosacur=meeldauw

Teldor= rot

Enzicur = meeldauw&rot

Rovral = rot (binnenkort)

Dettol=(noodgeval)

 

 

Hoop dat dit voldoende middelen zijn om de schade te minimaliseren.

 

groeten greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend man :verrygood

ziet er in ieder geval nog steds fantastisch uit !!

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spannend man :rolleyes:

ziet er in ieder geval nog steds fantastisch uit !!

 

grtzz

 

Nomar

 

Eerste slechte week harde wind,regen hoge luchtvochtigheid overleeft dus elke week is het echt aanzien wat het me oplevert het weer..tot nu toe zien ze er fantastisch eruit :lol:...maar moet niet te vroeg juichen want er is nog een lange weg te gaan..dus kan van alles gebeuren.. :lol:

 

voorbeelden zat :D :

=groene kabatours..smurfen..rippers

=schimmels,rot&meeldauw

=vraatzuchtige dieren of insecten

=onder&overvoeding

=het weer,wind of kou

=dijken die scheuren en alles overstroomt

=vliegtuig die neerstort op de groene strook

=marsmannentjes die het meenemen en zelf roken

=verloren indianen die het meenemen en als vredespijpje roken

=het begint opeens vroeg te sneeuwen

=plantjes die een hartstilstaand krijgen door voeding

=zware hagelbui van stenen met een diameter van 1 cm

=losgeslagen hert die er doorheen rent

=vogels die de planten onderschijten

 

 

:P :verrygood :o

:D :D :lol: hou het hoofd cool blijf hopen op een goede einde :D

 

 

 

groeten greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Green recon

dat regen opvangscherm van je gaat dat niet klapperen met veel wind? of heb je er verzwaring in liggen?en scheurt het gat niet verder uit?

ja.. ik blijf duimen voor jou en mammoet :verrygood ...ma tm woe volgende week moet het weer beter worden... :rolleyes:

en windkracht 4...

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hi Green recon

dat regen opvangscherm van je gaat dat niet klapperen met veel wind? of heb je er verzwaring in liggen?en scheurt het gat niet verder uit?

ja.. ik blijf duimen voor jou en mammoet :verrygood ...ma tm woe volgende week moet het weer beter worden... :rolleyes:

en windkracht 4...

gr Carpie

 

hoi carpe diem,

 

Het klappert heel weinig ..moet wel met de wind meebewegen natuurlijk ...heb het zeil schuin opgehangen...voor het schuilen uit de regen enzo...tussen de bomen..de vier hoeken bevestigdt en vast gemaakt met touw en tyrips..aan het einde waar het afloopt in het midden gat gemaakt waar het water uitstroomt in de kuip.van boven is het een opvangbak..U vorm..Boven de zeil heb ik veel taken neergelegdt om te verzwaren vanwege de wind enzo...de kwaliteit van de zeil is best sterk en stevig...dus geen vuilnis komo kwaliteit.

 

Ik vang met het zeil als het rustig heeft geregent minstens 10 liter water op een dag...en bij heftig weer is het meteen vol na 2 dagen zwaar regen.

 

ps:thx voor de link van het weer :lol: is best heel handig...

http://www.weeronline.nl

 

groeten greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

we leven met je mee GreenRecon... hoop ook dat alles goed verloopt. ik zit wat veiliger op mn dakje :verrygood maar ben wel een beetje jaloers op je eigen initiatief. keep it cool... be careful. peace, justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je rot als vijand nummer 1 moet zien,als het weer tegen zit zoals de laatste week met dat smerige lage druk gebied dan kun je spuiten wat je wilt maar toch krijg je her en der wat rot zeker stukke minder als dat je niks doet maar op een gegeven moment is der toch geen houden meer aan,ik heb al wat middelen derop gepompt maar begin nu na die slechte week toch her en der wat rot te spotten,maar het einde van mijn seizoen 09 is in zicht aan het komen en het weer word wat beter dat ik kan zeggen ik doe niks meer tegen het rot,maar jij moet nog wel ff.

Ik wens je sterkte toe.

 

Rot is vijand nummer 1 nu,in jou geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je rot als vijand nummer 1 moet zien..

 

Thx voor je reele advies Bernie en dat je laat merken dat je me steunt met alles...ik beschouw rot op dit moment als mijn hoofdzorg..dus nummer 1 vijand van de natuur op de spot..een gewaarschuwd mens telt voor 2..dus op dit moment is het alle middelen die gepast en geoorloofd zijn gebruiken.

 

Guerilla is net als oorlogvoeren..er vallen altijd slachtoffers aan beide kanten...de kunst is om het te minimaliseren tot een ratio niveau..

van dat ik uiteindelijk een slaginspercentage heb van 70 procent dan ben ik tevreden..de 30 procent van bijkomstige verlies hoort erbij...ben ik tevreden...gezien dat ik laat ben begonnen,soort laatbloeier en weeromstandigheden.

 

Op dit moment ben ik overgeleverd aan de natuur.

 

grtz greenrecon,

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Je kan het altijd mooi omschrijven GrRecon! Je gaat er in ieder geval helemaal in op. Das mooi om t e lezen. Ik denk dat je er sowiezo niet meer aan kan doen dan dat je nu doet en dan hoef je jezelf in ieder geval niets te verwijten. Hoop net als voor mezelf als voor jou met de vele overeenkomsten in onze guerrilla dat het tot een redelijk goed eind komt dit eerste jaar. Maar heb bij mijn eigen planyten toch het gevoel dat de toppen niet echt dik genoeg gaan worden en dat de verhouding van blad t.o.v. wiet te groot zal zijn.

 

Ik kan het op je foto's niet zo heel goed zien maar ze zien er wel redelijk vol uit toch? Misschien een idee om vast een goede top te knippen en dan kijken hoe dat er uitziet. Dan heb je een beetje een indicatie en kun je misschien beter inschatten hoeveel er nog bij moet komen.

 

Ik hoor het wel.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was van de week op de spot......... :lol: ......alles was WEG!!!!!!!... :wacko: ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh, god... je bent geript dus?

 

was dus rot toch niet je ergste vijand.

 

Gecondoleerd man, leek toch een beetje je kindje dat veldje van je.

 

damn damn damn it

 

grt Low

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles was weg.......dus je worteldoek enz enz ook ?

Dan is het de boswachter geweest!

Anders ben je gewoon geript......... :lol:

 

KUtkutklotezooiman!

 

sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: :lol: sjemig dit had ik echt niet meer verwacht...wat denk je rippers of petten?

rippers nemen geen wortel doek mee denk ik...?

wat een domper zeg...so close... :wacko:

man man echt @#$#@^%$%^

heeeel veel sterke !!

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede ganade zeg Green Recon.

 

Zit echt te genieten van de mooie foto's, lees ik dat ze geript zijn. Wat stonden je dames er cool bij zeg. Beetje de plaatjes van vroeger.

 

Dit is echt heel erg kut voor je man, hoop dat je hier en daar nog een dametje had neergezet zodat je nog wat hebt.

 

Tering zeg!! Heb je geen mensen meegenomen toevallig daarheen? Ken je je compaan goed?

 

Sterkte man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...