Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

SMS-ALARM, indoor/outdoor

Recommended Posts

Goed maar er wordt hier gevraagt naar ons eigen systeem.

 

Ik heb hier als beveiliging draaien :

1 oude laptop windows xp

2 webcam's

software: webcamxp

 

Cam heb ik in me schuur hangen gericht op de deur, met infraroodlicht voor in het donker.

webcamXP heeft zowel bewegingsmelder en geluidsmelder.

 

Als instelling kan je kiezen melden via: E-mail met met foto, of via sms

Ik heb beide aanstaan kan ik meteen zien met wie ik te maken heb, al voor ik op de plek ben.

 

Tevens is deze webcamXP een webserver met login en pass.

Vandaar dat ik ook een cam in me kast heb hangen, bijvoorbeeld makkelijk om te kijken of het goed gaat met stekjes vlak na plaatsen,of een growlog bij houden.

 

 

Grtz Strohrum

 

 

P.s heb me tijden geleden al eens voorgesteld, maar die was al weer weg zag ik.

 

Ben dus Strohrum

Lees hier veel en post eigenlijk weinig, maar ben zelf met kleine kweekjes bezig 5 plant max.

Meer voor de fun en wat te roken.

En vind wel leuk om met pc's, cameras en netwerken te klooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi STROHRUM

mooi systeem man !!! :P

zou je een topic in de bouwdoos willen open en dit systeem eens uitgebreid willen demonstreren?

ik denk dat je daar velen een plezier mee zou gaan doen ! want velen krijgen strepen als ze in de kweekruimte werken met webcams..

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpe_diem

 

Op deze http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...7&hl=webcam

kan je lezen hoe ik het gedaan heb.

 

Ben de beroerdste niet dus heb ff op de webcam server login en pas gamaakt voor wietforum

 

http://verwijderd

Login : wietforum

Pass : wietforum

 

Deze staat echter open tot morgen middag 7-9-2009 tot een 15:00 uur daarna gaan deze login en pass niet meer werken

Weet ook niet of die traag gaat lopen want is via wireles en oude trage laptop.

Normaal hang ik als enige gebruiker eraan en dat loop wel goed dus voor mij meteen mooie test haha.

 

Je kan hier nu kijken naar 1 big bang vanuit fem zaad, + een paar stekjes getrokken van die plant.

Kut plant om te stekken vind ik , internodes erg dicht op elkaar.

 

 

Edit: link verwijderd naar webcam, login en pass niet meer geldig.

Aanpassen van webcam staat in de bouwdoos

 

Grtz Strohrum

Edited by Strohrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is echt super gaaf! maakt hij ook automatisch fotos per dag? ik heb ff geprobeerd een webcam in me kast te richten maar gaat gelijk flikkeren/vaag beeld van de VSA. mss tijd voor een lumatek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Strohrum; leuk dat je de webcam ff met ons deelt :P . Zal de rest nog eens ff doorlezen. Lijkt me ook wel interessant om eens te doen.

 

@Otter; dat is zeer effectief! Geeft alleen zo'n rotsooi :punk:

 

@Crash; dat klinkt als regelrechte stroomvervuiling :) .Betaal je wel voor jouw stroom??? :yummy: :blink: (geintje)

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stekkiegebrekkie

Ach ip is toch al aardig bekent op het net, dus als ik daar wakker van moet liggen.

Post met link zal ik nog wel veranderen (ip verwijderen) als login en pass vanmiddag verlopen.

 

@ Crash

Ja idd elke dag zelfde tijd een klikkerdeklak foto in me gallerij en tevens word ook die foto naar me E-mail gestuurd voor bij de hand te hebben op me eigen pc.

 

Check ook de bovenste link in een van me vorige posts, dan kan je zien hoe je het strepen van je cam kan wegwerken met een paar op maat gemaakte zonnebril glaasjes.

 

Zal als ik daar tijd voor heb nog wel eens een goede tut voor schrijven met foto's erbij.

 

Grtz Strohrum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal als ik daar tijd voor heb nog wel eens een goede tut voor schrijven met foto's erbij.

 

Grtz Strohrum

top !! :P

Sjemig, heel mooi beeld zeg !!!

BEDANKT ALVAST !

Ik heb wel eens gehoord dat dit soort camaras te hakken zijn als je er in de buurt komt?..net zoiets als inloggen op een onbeveiligt netwerk? klopt dat?

GR

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is te hacken natuurlijk, hier draait het netwerk op wpa2 beveiliging samen met filtering op mac adres van netwerkaart, staat je mac adres dus niet in de router dan ook geen toegang.

Tevens heb ik me wireles netwerk verborgen, en wisselen regelmatig de wpa key's, en paswoorden.

 

En al zouden ze het systeem hacken en of slopen als ze binnen komen, de foto's die genomen worden belanden ook meteen op me vaste pc in huis, en ook op de ftp server van me provider.

 

Grtz Strohrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh...hoe het technisch werk...daar snap ik niets van, maar vind het nog steeds een TOP SYSTEEM ! :P

Gr Carpe_diem

ps: dat progammatje( webcamXP 5 v5.3.2.450 ) heb ik gisteren al gevonden..een oude pc ook en ik heb een webcam Logitech Quickcam Sphere met audio..nu nog werkend maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hjey das een leuke

 

toevallig dat we er van de week over hadden dit eens te gaan testen.

 

alleen zocht ik nog een proggie die het moest doen .. GEVONDEN DUS !!!!

 

superrrrr !! hebben we wat te klussen van het weekend

 

ik heb nog een geweldig mooie pc liggen die ik er mooi voor kan gebruiken ( pc waar geen draaiende delen in zit, zelfs geen HDD)

en alle andere zooi ligt ook vast nog wel ergens op zolder tussen al die andere pc's

Share this post


Link to post
Share on other sites

WietForum Disclaimer uitgelicht:

 

WietForum is niet aansprakelijk voor links geplaatst door posters of voor de inhoud van links geplaatst door posters.

 

Traangas of vormen van wederrechtelijke beveiliging van kweekinstallaties worden niet door het WietForum ondersteund.

Traangas, net als pepperspray, mag alleen door daarvoor bevoegde partijen worden verkocht/aangeboden en alleen door bevoegde partijen gekocht.

Traangas valt onder de Wet Wapens en Munitie, categorie II.

Handelingen met, dragen, voorhanden hebben, vervoeren, import en export, doorvoeren, vervaardigen/herstellen of transformeren en het verhandelen is verboden.

Tenzij ontheffing is aangevraagd en verkregen.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heeft er ook nog geen link bijgestaan :lol: .

Het ging er alleen om wat er zoal te krijgen is op de markt (niet te geloven <_< )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe als je een leuk adresje voor een handgranaat hebt <_< :lol:

 

Inderdaad niet te geloven wat er allemaal te koop is he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, inderdaad. Ik las:"CS-gas". Ik dacht..... dat is toch traangas? Wou het niet geloven, en toch maar ff gegoogled. Klopte dus wel, en vandaar ook verwerkt in de titel!

Meer discussie-power <_<

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh...niet verkrijgbaar met lach gas?( ik kan die link nergens vinden <_< ...) ....das toch redelijk onschuldig lijkt me.... :lol:

en als ze dat horen sissen...dan rennen ze heeeeeel hard weg toch.... :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hierboven, lachgas is redelijk veilig, totdat de concentratie te hoog wordt en iemand stikt of iemand moet toevallig iets brandends bij zich hebben...

 

hehe als je een leuk adresje voor een handgranaat hebt <_< :lol:

 

Inderdaad niet te geloven wat er allemaal te koop is he.

 

Tuurlijk Whazzup, hoeveel dozijn wil je ?

 

Kees.

 

//Was dat vragen om handel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd

 

wat er allemaal te krijgen is daar sta je versteld van.

 

ben zelf een sportschutter geweest en had een vuurwapen in huis liggen.

Als je ziet wat daar voor een regels aan hangen das niet normaal.

 

Mijn pistool moest in een kluis liggen en de munitie mocht niet in de zelfde kluis liggen maar in een andere kluis. Als ik ging schieten moest mijn wapen en munitie in twee koffers zitten en moest de koffer niet zo maar te opnenen zijn.

vergunning, kluis inspectie, aantal schietbeurten en ga maar door werd elk jaar bekeken en gecontroleerd.

 

kom je in duitsland of belgie zie je daar in winkels gewoon wapens liggen die je zo maar kunt kopen.

dan denk je ook yeah Right !! ff de grens over en je hebt een vuurwapen.

 

gelukkig zijn de regels aan het verscherpen en kan dit niet zo makkelijk meer, maar goed in de illegale handel is heel erg veel te krijgen.

 

Maar naar mijns inziens is een goed luid alarm nog het aller beste om je hok mee te beveiligen. zou jij gewoon een kast leeg trekken als er een dikke 110 dB sirene boven je kop staat te schreeuwen ?? ikke niet.

 

en het trekt ook nog eens lekker de aandacht van de buurtjes.

zeg wel even vtv tegen de buurtjes dat je een alarm op je huis hebt, anders moet je uitleggen waarom er een alarm op de schuur zit hahahah

 

dus

 

keep away form the illegal shit !! behalve de planten dan !! das natuur bescherming <_<:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is dat not-done!

Ik moet geen lawaai bij mijn hok. Dat trekt mensen aan, en dat wil ik nou net niet :j . Lastig pakket zou ik zeggen. Als het alarm afgaat met de luide sirene, en er komt iemand langs die de cops belt, dan ben je klaar ;) .

 

Als je thuis kweekt is het wel de oplossing natuurlijk :D .

 

Ik heb het alarmsysteem al binnen, en er zitten leuke gadgets op :lol: .

Je kunt hem op "stil-alarm" zetten. Je krijgt telefoon (je wordt dus gebeld door jouw alarmsysteem) en krijgt een melding. Je kunt op een toets drukken op je telefoon, en je kunt gedurende 20 sec. luisteren wat in je ruimte gebeurd! Je kunt die 20 sec. ook steeds verlengen met 20 sec. Hoor je iemand in je ruimte, dan kun je wederom op afstand met je telefoon de sirene in en uitschakelen.

Mooi systeem is dit <_<

De bewegingssensoren zijn zelfs uitgerust met anti-sabotage-systeem. Zodra het alarm op "scherp" staat, en je raakt hem aan of je kantelt hem, dan gaat ook direct je alarm af!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lachgas idee was een grapje van mij.. voor de record.. :j

idd een heel mooi systeem voor als ze al binnen zijn...

Wat een dief die al binnen is, ook altijd doet als eerste, is zijn eigen 2e ontsnapping route creeren zodat hij op 2 manieren het object verlaten kan...hij wil dus aan de achterkant een deur/raam kunnen openen voor in geval van...als jij hem daar van kan weerhouden(oa sleutels uit deuren en ramen aan de binnenkant halen, stroom van elec ophaaldeuren halen met een 2e verborgen werkschakelaar )....voelt hij zich gevangen...en gaat hij misschien meteen al weg..( inloodsen zetten ze ook graag hun (vracht)auto het liefst binnen.)

 

maar je moet een desperado ( bv heroine verslaafde) en een gelegenheid dief( iemand die ziet, dat het bij jou makkelijker binnen komen is als bij je buren ) een slag voor zijn en op het idee brengen bij jou toch maar niet te willen gaan inbreken....

 

ik zou zeggen, een mooi rood bordje laten graveren met witte letters: ""Dit object is voorzien van stil alarm en ir video registratie.""

zoiets hangt ook op mijn werk bij de voordeur.En buiten rond het pand lampjes met beweging sensoren en goed hang en sluitwerk met anti-koevoet strippen en maatregelen tegen gaatjes boorders.( maja.. jij ben handig dus heb je allang..)

Elke slimme dief maakt een verkenning rondje heeft de beveiliging man van de installatie op mijn werk me verzekerd.

 

Die gene die voor je dames komen zijn toch niet te stoppen, komen niet alleen, niet via de voordeur, zijn getipt en weten dus wanneer ze oogstrijp zijn.En die verwachten een tegenactie van de kweker...maja dat wist je al van Peter R en Reporter op tv....en uitzending gemist.

 

Over 2 maandjes vraag ik je wel hoe bedrijfszeker (tocht katten muizen spinnewebben) je systeem is..(op me werk zijn de bugs er na 3 jaar wel zo'n beetje uit..).kga dit dan kopen voor me woonhuis.

 

btw de keren dat ik na alarm naar het werk ging en de sirenes binnen ook buiten duidelijk te horen waren.heb ik nog nooit iemand gezien, die het ook gehoord had enof 112 gebeld had...(buiten het pand hangt ook een zwaailampje)

en de 2 keer dat ik het zelf deed...moest ik 2 uur wachten <_< , na 3 x bellen, op de handhavers van de wet....(prioriteit 0 en dat lieten ze merken ook !! :lol: )

Daarom hebben we nu een partikuliere beveiligingdienst op het industie terrein rond rijden (poele betaling van alle bedrijven) die alleen mij beld,of een collega opvolgorde van het bel-lijstje, als er aan de buitenkant van het pand ongebruikelijke dingen zichtbaar/hoorbaar zijn.Deze hebben geen codes van de inpandige-alarminstallatie en ze gaan voor hun eigen veiligheid ook nooit alleen naar binnen, maar bellen dan mij en politie...

Ik kan ze ook bellen als ik alarm heb snachts, dan komen ze tegen betaling met me mee door het pand ....brrrrr het blijft eng...en levensmoe ben ik niet..wel voorzichtig.. :D 1 hand voor mij en 1 voor de baas...

gr + suc6

Carpe_diem

 

oja... deze heb ik altijd in de auto liggen...er gaan een stuk of 6 van die grote dikke batterijen in.. en hij ligt lekker in de hand... ;)

zaklamp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem

 

Ja ik ken het , ik ben de eerste die ze bellen bij een alarm op de zaak

 

krijg ik een telefoontje, ja meneer we hebben een inbraak melding en gaan er heen , komt u ook ?

 

ik mn nest uit in de kleren en hup de auto in. Nu sta ik met 2 min op de zaak en was dus als eerste ter plaatse. auto op de parking gezet, lichten aan op de voordeur en niets te zien , wachten op de mannen was mn motto want de deur was dicht.

 

Heb ik me daar 30 min staan te wachten voor de beveiliging kwam :S triest gewoon , en daar betaal je dan een hoop geld voor.

 

Maar idd een paar stickers en bewegingsmelders doen al wonderen. voor de kleine kweek zullen de grote mannen geen moeite doen. maar de grote kwekers die hebben iets meer te vrezen.

 

maar goed hang en sluitwerk is een Pré

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is elk gsm alarm weggegooid geld wordt namelijk uitgeschakeld met een gsm blocker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit vind ik weer jammer

Zulke info gooi je toch niet online?

Mompel iets over slapende honden wakker maken

 

Net zo vreemd als growshops die dit soort apparaten verkopen!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achja, sommige mensen willen dat er IETS verstuurd wordt...

 

Anderen liever NIETS...

 

Voor beiden valt iets te zeggen binnen de canna branche...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...