Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

biggiesmalls

grote bladeren vergelen ! (sativa buitenkweek)

Recommended Posts

yeeps @all growers ;)

 

 

 

Ik zit met de volgende Sativa buitenkweek setup :

 

- 15L pot

- grond: aarde / klei / potgrond / hydrokorrels /// allemaal "neutraal" met bijna niets van voeding in

- 8u directe zonlicht per dag

- plant is 2 maand oud (50cm hoog)

- bewatering: om de 2dagen 250ml regenwater (tenzij het regent dan sla ik een dag over)

- ec en ph meten doe ik niet daar dit een budget kweekje is :rolleyes:

 

 

 

 

 

**Mijn probleem:

 

De grootste bladeren (hoofdbladeren) vergelen van kleur op gans het oppervlakte , geen puntjes of vlekken dus, maar het blad op zijn geheel wordt geel . Ze worden eerst licht groen en dan vergelen ze tot ze uiteindelijk afvallen .

 

 

ik heb nog niets van voeding gegeven , uitgenomen deze laatste week 1 x growvoeding (2ml op 500ml water) door de gele bladeren dacht ik dat de voeding wat aan de lage kant is, daarom heb ik 1x grow gegeven, maar de bladeren blijven vergelen

 

 

fotos :

 

 

cimg3303medium.jpg

 

cimg3301medium.jpg

 

cimg3299medium.jpg

 

 

 

***de blaadjes hangen wat op de fotos maar dit is door een hevige regenbui die daarjuist is gepasseerd :rolleyes:

 

 

wat denken jullie omtrent het vergelen? en wat is jullie mening omtrent mijn plantje in het algemeen ? staat ze er goed bij voor 2 maanden oud te zijn? :rolleyes:

 

 

 

Greetz Biggiesmalls

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er een gat in de pot ?

Je hebt de pot in gegraven maar heb je ruimte gelaten om water weg te laten stromen ?

volgens mij staat ze te nat steek je vinger er eens in zo diep mogelijk !

 

Je mag zeker wel voeding geven want nu heeft ze niks

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Biggiesmalls,

 

Ik had het ook.

Volgens mij is je medium uitgeput.....

 

Geef ze de komende dagen maar eens flink wat groeivoeding.....

Dan zal het vast niet meer erger worden.

 

De bladeren die al helemaal geel zijn kun je waarschijnlijk niet meer redden.

Maar geen probleem.

Ze groeien toch wel lekker door......

 

Anders kijk maar eens bij mijn verslag....

Daar zie je het ook bij de onderste bladeren,,,,,

 

Veel succes verder.

 

Groeten Stokey....

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reply , ik zal idd vanaf nu telkens wat groeivoeding geven

 

mag je dan elke dag voeding geven (wanneer je water geeft?) of is het beter om een dag tussen te laten?

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

 

ik heb ondertussen reeds 4x plagron groeivoeding gegeven , de situatie lijkt wat stabiel te blijven, de reeds gele bladeren blijven wel vergelen tot ze af vallen

 

maar de nieuwe bladeren blijven groen voor het ogenblik

 

de afgelopen 2weken is ze wel niet veel meer gegroeid , nu is het ook wel slecht weer geweest, dus dat kan ook de oorzaak zijn ... ( in de laatste 14dagen heeft ze 2 nieuwe internodes aangemaakt)

 

 

 

 

wat vinden jullie ervan ? laat maar horen !

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten, en gelijk een goeie mix van de shop erin.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet haar op de plak waar ze nu staat maar dan in de volle grond, erg groot wordt ze toch niet meer nu.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal ze normaal daar in laten staan :rolleyes: ze doet het voorlopig goed vind ik op de paar gele blaadjes na

 

imgp0156small.jpg

 

160709small.jpg

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant van twee maand oud in een medium met bijna geen voeding in. Lijkt mij duidelijk ondervoeding dus.

Je grond ziet er ook erg 'vast' uit. Dus ik denk dat de wortels ook een gebrek aan zuurstof hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm een kelin vraagje, waaorm staat hij nog in die pot :rolleyes: je kan hem net zo goed in de volle grond zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit redelijk wat zuurstof in de bodem denk ik door de hydrokorrels, ook heb ik de grond niet hard aangedrukt

 

verder laat ik ze in deze pot daar indien nodig ik ze snel kan verplaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perliet zorgt ervoor dat je grond luchtiger wordt, ik denk niet dat je hetzelfde kan zeggen van hydrokorrels.

Ze staat er inderdaad mooi bij, enkel een beetje aan de lichte kant (kleur).

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd hydrokorrels is meer om water op te nemen , maar toch zorgt het voor een kleine hoeveelheid zuurstof denk ik

 

ik heb vandaag voor de zekerheid nog 2 regenwormen in de pot gedaan, zo zal de aarde ook wat "luchtig" worden, tevens is de mest van regenwormen ook goed heb ik gelezen

 

het is idd geen "donkere" plant maar ze is nog iets lichter op de fotos dan in het echt (ligt aan fototoestel)

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik dat je toch wat meer moet nadenken over de verzorging van je plantje.

Betrek het wat meer op jezelf.

Je zou het toch ook niet leuk vinden om twee maanden lang op het toilet opgesloten te moeten zitten met een rantsoen van tien broden en voor de broodnodige vocht water uit de toiletpot te moeten drinken? Niet dan?

Als je toch een grote pot gebruikt vul hem dan ook helemaal vol.

Het betekent toch eztra voeding en ruimte voor nog meer wortels.

Iig succes......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@powerplant nee dat denk ik niet, ik heb er voldoende over nagedacht

 

Zo is de pot waar ze in staat gevuld met 15L aarde dus plaats genoeg :D (heb reeds met 10L gekweekt) oké stop je ze in een 50L pot dan worden ze nog groter en zo kan je maar blijven door neuken ...

 

verder controleer ik ze dagelijks 2x op alles (beestjes, water, voeding, schade enz ) dus verzorging neem ik genoeg op mezelf

 

wel had ik growshop aarde kunnen gebruiken, om zo minder snel met een voedingstekort te zitten , maar omdat dit een experiment - budget kweekje is en ik eerst wil zien of buiten kweken met dit klimaat wel lukt, volstaat deze setup wel vind ik :P

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Met het Nederlandse klimaat valt prima te kweken, je moet er alleen wel voor zorgen dat je plant sterk en gezond is, anders krijg je aan het einde van het jaar problemen met meeldauw, toprot en lage opbrengsten.

 

2. Een grotere pot is beter buiten. Meer wortelruimte betekend meer ruimte voor bodemleven wat weer betekend dat je plant gezonder is wat slaat op hierboven.

 

3. Welk merk voeding geef je ? Ik adviseer je hier direct mee te stoppen, als je plant van onder uit vergeeld doe je toch iets fout daarme...

 

4. Aarde van de GS hoeft niet persé meer voeding te bevatten, het kan alleen wel beter samengesteld zijn. Uiteindelijk zul je met buitenplanten toch nog zelf bij moeten gaan voeden vanwege de lange groeiperiode waarin ze eigenlijk al heel veel voeding uit de grond halen.

 

5. Op een 15L pot kun je eigenlijk niet kweken, tenzij je in augustus nog een plantje ontkiemd, je plant zal anders simpelweg te groot worden voor de pot, en dan krijg je precies de verschijnselen die jij nu hebt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Met het Nederlandse klimaat valt prima te kweken, je moet er alleen wel voor zorgen dat je plant sterk en gezond is, anders krijg je aan het einde van het jaar problemen met meeldauw, toprot en lage opbrengsten.

 

2. Een grotere pot is beter buiten. Meer wortelruimte betekend meer ruimte voor bodemleven wat weer betekend dat je plant gezonder is wat slaat op hierboven.

 

3. Welk merk voeding geef je ? Ik adviseer je hier direct mee te stoppen, als je plant van onder uit vergeeld doe je toch iets fout daarme...

 

4. Aarde van de GS hoeft niet persé meer voeding te bevatten, het kan alleen wel beter samengesteld zijn. Uiteindelijk zul je met buitenplanten toch nog zelf bij moeten gaan voeden vanwege de lange groeiperiode waarin ze eigenlijk al heel veel voeding uit de grond halen.

 

5. Op een 15L pot kun je eigenlijk niet kweken, tenzij je in augustus nog een plantje ontkiemd, je plant zal anders simpelweg te groot worden voor de pot, en dan krijg je precies de verschijnselen die jij nu hebt.

 

Kees.

 

 

1 ik ben niet van NL

 

2 zoals reeds gezegd hoe groter hoe beter (buiten of binnen speelt geen rol, het is altijd beter )

 

3 plagron grow en daar doe ik niets verkeerd mee, daar ik deze pas beginnen geven ben (halve dosis) NA de vergeling en de situatie nu stabiel blijft door plagron

 

4 dat is correct bijvoeden zal altijd nodig zijn, toch met GS aarde zal dat pas later moeten dan op neutrale aarde , logisch

 

5 In 15L is best te doen om te kweken zowel binnen als buiten, maar nog maals: hoe groter hoe beter

 

 

 

Conclusie: wat ik beter had kunnen doen is GS aarde kopen , voor de rest zou ik dezelfde setup opnieuw gebruiken

 

tevens doet mijn plantje het goed vind ik , daar we de laatste maand te kampen hebben gehad met slecht weer en er bijna geen zon is, enkel zware stormen met veel regen en deze is pas 2maand oud, dus vind ik wel dat ze er mooi bij staat om voor de helft van haar leven in kut weer te hebben gestaan , niet ?

Edited by biggiesmalls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf weten maar, als je plantje groter wordt, kunnen de wortels niet meer meegroeien...

 

Dat is alsof je 500 kilo gaat wegen, maar je nog met hetzelfde skelet moet doen... Problema.

 

Die plant blijft wel groeien, alleen zal er niet gezonder op worden, hoeveel plagron grow je er ook bij doet.

 

Verder snap ik je conclusie niet, je stelt hier een vraag over je kweekje, vrijwel iedereen geeft eenduidig hetzelfde advies: een grotere pot, je wijst al het advies af en concludeert dat je betere aarde had kunnen gebruiken maar de maat van je pot was prima...

 

Verder vrij vreemd dat je vragen stelt en dan mijn antwoorden gaat "keuren".

 

Kees.

 

PS: Je moet je nog voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de maat van mijn pot goed voor de plant die ik wens , dus het enigste wat ik beter had kunnen doen is een ander medium gebruiken toch?

 

De meeste die ik ken kweken in 10-15L potten (binnen en buiten)

oké, je haalt dan niet het maximum uit je plant en uit de opbrengst dat is correct, maar dood gaan doen ze heus niet , verder hoef ik ook geen boom van 3m hoog te hebben rekening houdend met de geburen :P anders had ik ze wel in de volle grond gestopt

 

 

ik geef enkel aan waar u de bal mis slaat (1,3,5), u hebt wel gelijk in de punten (2,4)

 

 

dit is een budget experiment kweekje mensen :D

 

 

imgp0165medium.jpg

 

 

imgp0169medium.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen we punt 1,3,5 nog even een keer bekijken in September/Oktober ?

 

Ik ben wel benieuwd waar je nou wél zit eigenlijk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zullen we punt 1,3,5 nog even een keer bekijken in September/Oktober ?

 

Ik ben wel benieuwd waar je nou wél zit eigenlijk...

 

Kees.

 

 

ik begrijp uw standpunt wel hoor :D en wanneer iemand optimaal wenst te kweken onder lampen, met optimale omstandigheden , dan hebt u daar 100% gelijk in :P maar dit is een budget buitenkweekje die volledig afhankelijk is van het (tot nu toe slechte) klimaat

 

om nog even terug te komen:

 

1 zal niet veranderen in sep/oct

3 het is niet door plagron dat ze vergeeld zoals u aangeeft (ben NA de vergeling begonnen met plagron)

5 hebt u deels gelijk in, idd hoe groter de pot hoe beter en hoe meer opbrengst dat is waar, maar om te beweren dat het niet mogelijk is te kweken in 15L potten vind ik niet correct

 

ze staat er toch goed bij om slechts 2 maand oud te zijn en waarvan 1maand met slecht weer en dit op een bijna neutraal medium (ik heb al veel slechter gezien) :

 

 

imgp0165medium.jpg

 

 

 

 

 

enfin ja, het is niet mijn bedoeling hier mijn handelingen de hemel in te prijzen verre van, ten slotte kom ik hier om jullie mening vragen en niet omgekeerd ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze heb ik ze zonet verpot in de volle grond :P om zekerheid dat ze toch genoeg plaast zou hebben

 

hopelijk heeft ze niet teveel wortelschade geleden ...

 

imgp0170medium.jpg

 

 

ill keep in touch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou net een reply neergooien waarom je zo eigenwijs bent, maar gelukkig heb je het advies toch opgepikt. Laat ze maar ff aanslaan, en je zal zien dat ze zich veel beter ontwikkelt.

 

Je had zelf geloof ik al aangegeven dat je ze niet zo groot wilde hebben. Het is nog niet te laat om wat buig(-knak)werk toe te passen.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

even ter info vandaag ben ik te weten gekomen dat deze een sour jack is :P (Diesel Sour X Jack Herrer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...