Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lexn

Royal Queen Seeds Quick One

Recommended Posts

hoi geinteresseerden :specool

ik ben onlangs nog maar begonnen met het kweken, dit is mn eerste kweek.

op 25/06/09 zijn de Quick Ones geplant (reeds ontkiemt) , 26/06/09 al teken van leven

eerst waren ze in kleine potjes geplant, maar toen ik hoorde dat autoflowers beter meteen in de goeie pot zitten, meteen overgepot in grotere potten +- 8 L, staan buiten rond 8.00(vat licht vanaf zon op is, achter raam) , savonds terug binnen rond 23.00.

nu heb ik voor de versterking van de zon spiegels achtr mn plantjes gezet, hopelijk kan dit geen kwaad?

 

hier volgen wat fotos met de datums erop.

gallery_22720_8294_271533.jpg

al mooi bovengekomen in 3 dagen

gallery_22720_8294_71878.jpg

1apart

gallery_22720_8294_146190.jpg

nog 1 apart

gallery_22720_8294_472717.jpg

 

 

heb eiglijk nog 1 vraag , hoeveel water zou ik ongeveer moeten geven om de drie dagen ? 30Cl ?

altijd tips en trics welkom

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

met dit weer kunnen ze ook snachts wel buitenstaan :specool

 

scheelt toch weer wat gedoe :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lexn,

 

Een spiegel kan geen kwaad, beter werkt om iets wat goed reflecteerd op de aarde te leggen. Hierdoor voorkom je dat de aarde niet te warm wordt als de potten in de zon staan.

Ik gebruik zelf radiator folie (zilverkleuring reflexi materiaal) Ook voor komt het verdamping van water.

De hoeveelheid water valt niet te zeggen, wel is te veel water een veel voorkomende beginners fout, door te veel water te geven sterven de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel water zou ik ongeveer moeten geven om de drie dagen?

 

Dat is een lastige. Het is voor de buitenkweek niet aan te geven hoeveel water je moet geven. Je bent namelijk afhankelijk van zon, regen, temperatuur van zowel omgeving als grond en de grootte van pot en plant. Je zult hier een beetje gevoel voor moeten ontwikkelen, d.w.z. potten wegen om te kijken hoeveel vocht ze nog bevatten en kijken hoe je plantjes reageren op de hoeveelheid water die je geeft. Het is wel zo dat de grond beter iets te droog is dan te nat, maar je moet er natuurlijk wel op letten dat je net ontkiemde zaailingen niet helemaal verdrogen. Zo op het oog lijkt het me dat je wel goed bezig bent.

 

gr.

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Panjaabie : is niet veel werk hoor, heb al gelezen dat dit wel goed is voor de planten , lekker warm beetje ventilatie met deur op kier. doordat ik zo laat ben begonnen probeer ik toch alle kleine dingetjes toe te passen zoals binnen zetten, spiegeltjes, later wat brandnetels gaan knippen enzo... het kan maar ten goede komen he :specool

 

@homegrower & NLkempic : thx vor de reactie, ja heb al veel gelezen dat het wat giswerk is het "water geven":yummy: maarja hoort er nu eenmaal bij, gelukkig is cannabis een sterke zelfstandige plant :wub:. ik denk wel dat een tijdspanne van 3dagen wel goed is. mag dit voor de gehele levensduur? gewoon de hoeveelheid aanpassen dan

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@homegrower1967, mee eens ipv die spiegeltjes. en dan nog liever iets heel erg wits ipv noppenfolie, vreemde geconcentreerde spiegelingetjes kunnen schade maken op de bladeren, wit is beter difuus, eerst noppenfolie en dan iets wits is beste, alleen uitkijken dat als je afgezuurd water zou geven dat het alu niet in contact komt met het water of de bodem anders lost het op in de grond.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lexn,

 

Leuk dat je ook een verslag maakt.

Bij mij niet zo goed nieuws, moet maar effe checken.

meer succes bij jou gewenst met je autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Panjaabie : ik laat ze nu toch buiten staan hoor :wub: heb gelezen op forum dat als je je planten vaak verplaatst ze stress beginnen te krijgen en dit kun je zien aan de paarsrode stengel...

de QuickOnes hun stengel is nogal paarsroodachtig, of its just my mind playing tricks on me... kan ook :yummy:

nuja , ik laat ze gewoon buiten staan, enkel verzet ik ze savonds laat andere plek buiten om van sochtnds vroeg al zon op te pikken , gisteren vergeten te verplaatsen , heeft iets van 4 uur VOLLE zon moeten missen :specool

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoveel maakt dat niet uit als je plantjes wat grooter zijn zie je ze iedere dag groeien hoeft niet eens een halve dag zon te hebben

is wel beter natuurlijk maar die paar uurtjes die ze dan missen is niet zo erg :specool

gr blow

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoveel maakt dat niet uit als je plantjes wat grooter zijn zie je ze iedere dag groeien hoeft niet eens een halve dag zon te hebben

is wel beter natuurlijk maar die paar uurtjes die ze dan missen is niet zo erg :specool

gr blow

 

alle beetjes helpen :wub: en met dat ik al veel gelezen heb dat autoflowers soms op zich laten wachten, probeer ik alles dat mn plantjes kunnen helpen :j (binnen budget natuurlijk :yummy:)

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

PROBLEEEEEMMMM!!!!

 

door het te hard toe gooien van de deur, is het spiegeltje omver gevallen op mn plantje.... GELUKKIG nog gehoord datt gevallen is

nu is me dillemma is ie dood ???

er zit een smal stuk in de stengel :s gooi ik gewoon meer aarde in de pot waardoor hij vaster komt te zitten? want zonder tandestoker wil ie niet recht blijven....

hoe kun je uitmaken als je zaailing dood is ?

 

de boog van de stengel is de versmalling, komt zo uit de grond dan naar dikkere stengel ....:s

gallery_22720_8294_247757.jpg

gallery_22720_8294_387273.jpg

gallery_22720_8294_460384.jpg

 

graag advies...:specool

(ander zaailingkje gaad goed , eerste gekarteld blaadjes komen mooi rechtop te staan )

 

grtz van de mindere gelukkige farmer :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegeltjes weghalen om te beginnen (maar daar ben je nu wel achter denk ik :specool).

Zo te zien komt ie er wel weer bovenop, ze kunnen heel wat hebben. Stokje er tegen en/of een beetje extra aarde zal em goed helpen.

 

Kweekze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow Lexn,

 

Snap niet goed het nut van je spiegeltjes en je stokjes.

Met dat spiegeltje gaan je kleintjes verbranden volgens mij.

En het is nu dat je kleintjes wel wat door de wind mogen heen en weer waaien.

Zal je later een stevige stam opleveren die je kilozware :specool toppen met gemak zal dragen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dietyman : ja de spiegels zijn al weg, heb nu gewoon wit karton op stokjes erachter gezet, bij 1 toch

 

die eene zaailing met stokje is die waar spiegel op gevallen is :s :specool zonder stokje wilt ie niet meer recht blijven

en heb eiglijk geen potgrond meer om bij te vullen...

 

de andere gaat goed

 

update volgt

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste week zit er op voor mn twee Quick Ones

 

ik denk wel dat die een met stokje de klap van de spiegel wel heeft overleeft. Begint al aan tweede reeks gekarteld blad uit te duwen

 

is het normaal dat die stengel dikker is bovengronds dan ondergronds? wanneer begint dit ongeveer te verdikken ?

 

gallery_22720_8294_563185.jpg

gallery_22720_8294_361634.jpg

gallery_22720_8294_131530.jpg

 

( die witte stukjes zijn slakkehuisje verkruimeld , dacht aan wat extra kalk mss? :s )

 

tips altijd welkom :specool

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi iedereen,

 

wat kan ik juist doen om men stengels wat te verdikken?

het baart me toch zorgen hoor, het onderste deel van de stengel is echt heeeeeel smal :s ik denk zelfs als de bladeren algauw nog wat aandikken het gaat omvallen....

aan wat kan dit liggen? niet genoeg lucht in de bodem ofzo?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon je potje bij vullen man...

dan vallen ze niet snel om :specool ziet er trouwens leuk uit!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is er al eentje dood ;) twee nieuwe al bovengekomen

 

2de oudste begint zo wat lichtgroen aan de kiemblaadjes te worden , juist zoals die dode deed :s

ik geef niets van voeding

 

aan wat zou dit kunnen liggen?? te warm ofzo?

 

pls advice quickly!!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de twee oudste zijn eraan , ik denk aan overvehitting aan de steel...

 

nu heb ik er nog twee staan van ongeveer 4 - 5 dagen oud

 

nu kwam ik thuis en zag die eene neer liggen. heb er dan tandestokers bij gezet en toen ik nu binnenkwam zag ik hem heel naar beneden hangen....

 

ik snap echt niet wat ik verkeerd doe , ik geef niets van voeding , enkel water en zonlicht....

 

graag jullie mening hierover , dit is toch neit meer normaal ....:s

 

de hangende

gallery_22720_8294_632060.jpg

 

de tot nu toe nog goeie

gallery_22720_8294_633435.jpg

 

de laatste paar dagen wel geen zon heel goed weer gehad , maar daaraan zou het toch neit mogen liggen ....

steeltje is nochtans mooi groen...:s

 

ik begin stilletjesaan gek te worden , het is precies of ik dood in de vingers heb zitten ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

SHUT THIS SHIT DOWN

 

MISLUKTE KWEEK....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lexn,

 

Begin je dit jaar toch opnieuw ;) je bent nog niet te laat.

Leer van de fouten en start opnieuw.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenckie

 

ben al begonnen eerste beginnen koppie boven te steken

kweekverslagje komt wanneer ze toch wat groter zijn. kijken wat ze doen eerst

nieuwe kweekseeds :

(1ste draai)

 

1x Quick One(over van vorig jaar)

1x Bubba Kush(zaadje van a'dam zat in mn top)

 

3x dieselryders (regulier)

 

(2de draai, rond Eind Mei denkk planten)

 

4x Easy Ryder (fem.)

7x Dieselryders (regulier)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze al lekker aan het groeien ? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...