Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

homegrower1967

dagen van 27 uur en 25 min

Recommended Posts

Ik wil nu niet uit de hoogte doen, maar Ed heeft al wel meer onzin laten drukken, het is in mijn ogen de boekschrijvende vorm van Lieve Monna, en al evenveel diepgang erin.

 

Blijf vooral voor jezelf kijken en proberen, je bent goed op weg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah de verhouding 70% om 30% van respectievelijk mannetjes en vrouwtjes. :P

Toevallig was mijn zadenkweek ook zoiets qua verhoudingen, maar ik heb daar een theorie over.

 

Ik mis nogal wat gegevens en heb Whazzup gevraagd daar een pol over te lanceren.

In mijn theorie het volgende: :P

 

Ons zaad komt doorgaans van geselecteerde planten waarvan een enkele (af)tak(king) wordt gebruikt voor het bestuiven, right?

Dit begreep ik uit enkele topics over het oogsten van zaden.

 

Stel nu de natuur voor waarbij een vrouw minimaal bestoven wordt doordat door omstandigheden het aantal mannelijke planten is gedecimeerd of waarvan de stuifmeeloogst door omstandigheden minimaal zou zijn.

Bestuiving minimaal dus. Ik stel me voor dat er dan een mindere hormonenstroom op gang komt waardoor de plant "denkt" dat er te weinig mannen zijn om de voortplanting te waarborgen.

Het is in de natuur niet vreemd dat dan het aantal mannetjes dan op zal lopen om de soort in stand te houden.

Dus in een volgende generatie meer mannetjes.

 

Nu terug naar onze kunstverlichting.

Als de plant daar ook minimaal bestoven wordt, kan ik me indenken dat de plant verstoord raakt en in een soort van "soort-verdedigings-modus" komt en meer mannelijk zaad gaat produceren.

 

Nu andersom :D

Zou een plant, beoogd voor zaadproductie, door veel mannen omringt zijn tijdens de bloei, zou het tegenovergestelde zich kunnen voordoen. Dus veel vrouwlijk zaad. :P

 

Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat de bloemen van een vrouw meteen "afsluiten" wanneer ze bestoven zijn. :D

Net als bv bij de mens. Als dat zo zou zijn, zou mijn theorie niet kloppen. :D

 

Die vraag hoop ik ook beantwoord te krijgen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buble grower

 

Dat idee heb ik ook, maar het is ook wel erg warm. Normaal kan je een watergeefbeurt wel eens een dag overslaan.

Nu twee keer per dag !

 

 

@ Dr LivingStonend

 

Dankje, ik vindt het groeien en ontwikkelen geweldig om te bestuderen. De planten hebben het zo te zien erg naar hun zin !

 

 

@ Holy Buddy

 

Dat zou heel goed kunnen, dat het te maken heeft met de natuurlijke drang van voortplanten !

 

 

 

Het is tot nu toe voor mij geen ideale manier van kweken op zaad. De stekken gaan tot nu toe erg goed.

Eerst laten wortelen in een pitpotje, daarna in een potje met stek grond. en staan onder 2 spaarlampen op 18/6( gisteren hebben ze bijna 15 uur bij de grotere zussen gestaan onder HPS. Dit heeft ze erg goed gedaan, ze zijn weer mooi groen geworden!

Het zijn er in middels 9 moeten nog zeker 3 tot 5 weken op 18/6 blijven voordat er weer ruimte is !

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 dagen bloei foto update

 

gallery_18974_8227_893548.jpg

gallery_18974_8227_945535.jpg

 

Niet alle planten op de foto staan 35 dagen in bloei, dit door het zaad verhaal.

 

gallery_18974_8227_1357236.jpg

gallery_18974_8227_1494260.jpg

gallery_18974_8227_508604.jpg

gallery_18974_8227_770441.jpg

gallery_18974_8227_553726.jpg

gallery_18974_8227_734145.jpg

gallery_18974_8227_680798.jpg

 

 

 

 

gallery_18974_8227_579561.jpg

 

De grote bladeren, laten een tekort zien. Inmiddels is er beendermeel en kalk bij gegaan.

Vandaag Pk13/14 + bloei stimulatie + cannazym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een boeiende test,ziet er niet slecht uit voor 35 dagen. :P

De vooruitgang verder volgens planning..??

 

p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pp1979

 

Het gaat goed alleen het water geven is nu wel wat werk, door het verschil in bloeitijd. Doordat de lamp 16 uur achter elkaar brand drinken de planten aanzienlijk meer en moet daarom vaker gedaan worden.

De toppen worden nu al dikker, dit gaat sneller als bij de vorige kweken, met de zelfde plant op 12/12 schema.

 

@ bots

 

Ziet er inderdaad goed uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi HG67!

Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, hoewel ik het alwel zie aankomen. :P

 

Is dit nu je 2e kweek en was je eerste representatief genoeg om als referentie te gebruiken?

Want elke kweek leer je meer dacht ik zo. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallootjes hier een middenindenachtwakkergeworden slaapkop!!

 

 

@ Homegrower1967

Ik vraag me wel af hoe het nou zit met het rekenen van de dagen, tel je in onze 24 uurs cyclus of in de cyclus van de plant (6 dagen/week), en in hoeverre je denkt te gaan kweken volgens de aanbevolen bloeitijd?

 

Verder ziet het er goed uit voor 5 weken 24tijd; de toppen beginnen veel sneller met het aandikken dan bij andere kweekjes lijkt het mij, of kan dat ook een eigenschap zijn van de soort???

 

Veel succes ermee, en ik ben erg benieuwd naar de resultaten die komen gaan.

 

Ik blijf je volgen met veel intresse,

 

groetn greenthumbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HB

 

Hoeveel kweken weet ik niet, ik ben begonnen 21 jaar geleden. Ik ging op mij zelf wonen in een huurhuisje met een leuke tuin. De eerste tijd alleen buiten.

Sinds een paar jaar kweek ik ook binnen.

Het is nu de derde kweek met de zelfde plant, door te klonen. Vandaar dat ik wel het verschil met de andere kweken weet. Het is alleen jammer ik van die kweken geen verslag heb gemaakt, zodat ik het verschil aan jullie kan laten zien !

 

Dit was bv een PP kweek

 

gallery_18974_6375_1261743.jpg

 

Nog een PP kweek

 

gallery_18974_7228_708905.jpg

 

en nog een met PP

 

gallery_18974_6245_108643.jpg

 

Dit is een bv een buiten kweek

 

gallery_18974_6240_205130.jpg

 

Dit is de vorige kweek Master Kush die nu in het hok staat, nu de derde keer.

 

gallery_18974_7861_51269.jpg

 

@ Dr Greenthumb

 

Ik reken met gewone 24 uur dagen, de aanbevolen kweek tijd hou ik niet in de gaten. Ik weet de kweek tijd van de vorige kweken met de zelfde plant.

De planten blijven staan tot ze goed rijp zijn. Ik weet niet of dit eerder of later zal zijn. Op 12/12 was dit 64 dagen. Het blijft dus nog 30 dagen wachten.

De toppen zijn nu dikker dan met de kweek op 12/12 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

He HM67!,

 

Heel mooi om die fotos te zien zeg... 21 jaar ervaring !! :P zo zo...

 

maar dat laat zich ook wel zien hoor :P.. Wat betreft die dikte van de toppen en de bloeitijd. Ik denk dat dit aardig in de buurt zal komen van het aantal extra lichturen per week in procenten. Stel dat dit 20 % is dan denk ik dat een kweektijd van 10 weken wordt gereduceerd tot ongeveer een dikke acht weken. Omdat een bepaald soort plant waarschijnlijk een bepaalde hoeveelheid fotosynthetische activiteit gehad moet hebben, voor voldoende afbloeien.

 

De dikte en het eindgewicht van de toppen durf ik minder goed een gok over te doen. Want naar mijn weten zal de plant hierdoor sneller afbloeien, waardoor je dus minder cyclussen doorgaat, en toch niet zo heel veel meer lichturen draait. Stel nou dat je gewoon 64 cyclussen zou doen van 27 uur en 25 min (dus 2 normale weken doorkweken) zal je volgens mij wel een veel grotere hoeveelheid wiet oogsten.

 

Zijn er nog andere mensen die hier een bepaalde kijk op hebben, en theorien hebben bedacht :D...???

 

Natuurlijk zal de waarheid ergens in het midden liggen, en denk ik dat je iets eerder zult kunnen oogsten, bij iets dikkere toppen.

 

Maar we wachten af, en de tijd zal het ons leren..

 

Groetn

 

Groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dr greenthump

 

Wat ook een belangrijke factor is tijdens een kweek is stress . Dit kan een 14 dagen verschil maken op een kweek.

Volgens het huidige schema krijgen de planten 34% meer licht.

Dit vind ik het mooie aan het experiment, het blijft afwachten. Tot nu toe ben ik niet ontevreden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aanval wortelluis !!!

 

Vandaag een aanval van wortelluis geconstateerd.

Ze zijn ongeveer 0,5mm groot en tasten de wortels aan. Het zijn hele snelle beestjes die in en op de grond leven. Ze ontstaan door vocht.

Vanmiddag ga ik ze behandelen met een poeder die aan het water wordt toegevoegd, daarna veel water geven zodat de gehele pot goed nat is.

Vervolgens geen water geven tot al het water verbruikt is. Na 1 behandeling moeten de luizen zijn verdwenen.

 

Na deze behandeling water geven met wortel stimulator en cannazym !!

 

We gaan kijken of dit helpt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, mja bij organisch kweken moet je alles bijnemen natuurlijk. Ook het bodemleven komt aardig op gang bij je dus :P

 

Die wortelluis als ze nog niet te heftig woekert weet de Hypoaspis ook wel komaf mee te maken. Je kan ze niet gebruiken in combinatie met gif want ze zijn heel gevoelig voor pesticides.

 

Ik vermoed dat ook de Steinernema kan helpen in het opruimen, misschien een idee om ze beide uit te zetten. ik werk zelf met 1200L aardebakje en gebruik hele lange tijd mijn aarde, vandaar dat ik meestal ook een 100% bio oplossing zoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 39 dagen bloei

 

Een foto update van soortje wat ik zelf heb gekruist en nu 39 dagen in bloei staat.

Hiervoor heb ik een PP soort (van een stekken boer)

 

gallery_18974_6241_950731.jpg

 

Bevrucht met een Master-kush uit zaad. De foto van van deze plant ben ik helaas wijt !!! :lol:

 

Het nageslacht vrouwelijk staat nu 39 dagen in bloei. Met het volgend resultaat :

 

 

gallery_18974_8227_1002515.jpg

 

 

gallery_18974_8227_919447.jpg

 

gallery_18974_8227_268290.jpg

 

gallery_18974_8227_347453.jpg

 

gallery_18974_8227_148447.jpg

 

gallery_18974_8227_1220678.jpg

 

gallery_18974_8227_1062709.jpg

 

 

 

gallery_18974_8227_1086169.jpg

 

Deze top heb ik weer bevrucht met de F1 Master-Kush man. Ben benieuwd wat dat wordt !! :lol:

 

Eerst maar even afwachten wat hier van afkomt. Het ziet er goed uit tov de Master-kush waar ik ook nog steeds mee kweek. Tot nu toe is de kruising wel sneller met produceren van hars en is witter als master-kush f1 en de master-kush f2, die in het zelfde hok staan, maar door de wortel luis kun je er nog niets van zeggen

 

gallery_18974_8227_1640249.jpg

 

Dit zijn de stekken voor de volgende ronde. Ook heb ik vandaag nog twee van deze stekken in de tuin gezet, hier maak ik weer stekken van voor lang het gaat en waarschijnlijk hou ik er, als de weer goden mee zitten, er nog een lekker rokertje aan over ook :P

 

Vanavond heb ik een blik open getrokken met toppen van een PP plant uit oogst (buiten) 2006, een geweldig zoete geur bij het openen van het blik.

Dat iets gemengd met Purple (eerst buiten opgekweekt en met veel blad binnen gebloeid. (red.)), om alleen purple te roken vind ik persoonlijk niet lekker en is veel te kruidig ! Maar die twee samen is voor mij een goede combinatie kan ik jullie melden :lol:

 

Zo dit was het dan weer !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 43 dagen

 

Nog steeds zijn de wortel luizen !! :lol:

 

De toppen blijven naar mijn idee achter in de bloei. Vandaag alle planten naar buiten, de bovenste laag van de aarde verwijdert ( waar de meeste beestjes lopen) en aangevuld met verse aarde. De growshop gebeld en heb besloten de planten nog een keer te behandelden + wortel stimulator + cannazym gegeven.

Boven in de potten zitten nagenoeg geen wortels. Nu hopen dat de wortels weer aangroeien.

Nu wat pica's.

 

gallery_18974_8227_1667873.jpg

 

gallery_18974_8227_12201.jpg

 

 

gallery_18974_8227_466336.jpg

 

gallery_18974_8227_1001398.jpg

 

gallery_18974_8227_205033.jpg

 

gallery_18974_8227_798939.jpg

 

gallery_18974_8227_1001398.jpg

 

Ook nog wat stekken in de tuin gezet !

 

gallery_18974_8227_1669763.jpg

 

De andere plant in de tuin gaat ook goed !

 

gallery_18974_8227_242789.jpg

 

gallery_18974_8227_625845.jpg

 

Zo dit was het voor vandaag.

Reacties welkom !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die arme plantjes weten niet wat ze overkomt!

Een normaal dag en nacht ritme! :lol:

 

Maar kerel wat heb jij die bladeren mooi groen!

Dat red ik niet op!

 

Wortelstimulator of niet, volgens mij zullen er geen wortelen groeien aan de bovenkant als ze langere tijd steeds naar onderen groeiden.

Maar goed, ik ben een leek natuurlijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Holy Buddy

 

Bedankt voor het compliment. Het groene van de bladeren krijg ik door Bloedmeel en kalk, aan het begin van de bloei voeden met bloedmeel. Na derde week bloei worden de stengels een beetje slap. Dan wat kalk en beendermeel (dit is te vergelijken met PK 13/14, alleen is de verhouding dan NPK 5/16/30). Beendermeel is een organische meststof die bestaat uit 5% organisch gebonden stikstof en 16% organisch gebonden fosfor. Dit bevorderd de bloei. Daar geef ik dan bij Vinassekali met 30% K daar krijg je de groene kleur van.

 

De plantjes heb ik gisteren naar buiten gezet tijdens de lamp aan periode, hiervan hebben ze niets gemerkt. Het was gisteren zonnig dus de lumen waren hoger dan dat de 600W greenpower levert

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dagen geleden mijn dames in de 10 uur bloei gezet.

 

Na 9 dagen: gallery_21888_8278_845860.jpg

 

En nu, meteen na het wakker worden:

 

gallery_21888_8278_1171409.jpg

 

Een donkerperiode van 10 uur is genoeg als je een vroegbloeiende soort hebt en veel verrood aan het begin van de donkerperiode.

(Bubbleblower et al., 2009, 2008, 2007 etc. :lol:)

 

Misschien helpt dit tegen wortelluis en ander ongedierte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bubbel

dus je nacht is 10uur !! en je dag 12licht of pak je die 2 overgebleven uurtjes er ook bij ?

succes bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dag is 13 uur en halverwege 1 uur rubisco break maakt 14 uur.

Die break zorgt voor een hogere fotosynthese, zeker -relatief- bij lange lichtperioden.

 

Nog even over die verrood;

 

"An intense exposure to far red light at the start of the night reduces the dark requirement by 2 hours"

 

CockleburChart.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bubbleblower

 

Ziet er goed uit. Na 9 dagen al zulke toppen !

 

De rubisco break van 1 uur wat voor lamp gebruik je daar voor ?

 

Is het ook mogelijk om 10% UVB licht continu te laten branden, voor het zelfde resultaat ?

 

Met beestjes bestrijden gaat nu niet meer, ik heb een chemisch middel gebruikt. Ook waren het wel erg veel wortel luizen.

Als ik het nog een keer mee ga maken, al hoop ik het niet, zal ik er eerder bij zijn en dan is het wel een goede manier om te bestrijden !

Share this post


Link to post
Share on other sites
De rubisco break van 1 uur wat voor lamp gebruik je daar voor ?

 

Is het ook mogelijk om 10% UVB licht continu te laten branden, voor het zelfde resultaat ?

 

Met beestjes bestrijden gaat nu niet meer, ik heb een chemisch middel gebruikt. Ook waren het wel erg veel wortel luizen.

Als ik het nog een keer mee ga maken, al hoop ik het niet, zal ik er eerder bij zijn en dan is het wel een goede manier om te bestrijden !

 

Tijdens de break gaat al het licht uit.

 

"10% UVB" lampen zijn UVA lampen met veel blauw erin, die vaak een klein werkingsgebied hebben en veel warmte-afgifte.

Bovendien slaat die 10% op het percentage UVB/UV en geven ze in de verste verte geen 10% UVB tov het totale licht.

Misschien is de martian method wel wat voor je als je altijd het licht aan wilt, want met rood -monochroom- lukt dat wel.

 

UVB is beslist de moeite waard en leidt -bij nader inzien- zeker tot een hogere THC productie.

Wortelluis mijdt UVB licht trouwens en verkiest planten die niet onder UVB zijn opgegroeid.

Daar heb ik wel eens een topic aan gewaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...