Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

"De Koffieshop" dicht

Recommended Posts

Nu zijn burgemeesters verplicht om het federale beleid uit te voeren, dus dat coffeeshops dicht moeten binnen een afstand van 250 meter van een school, maar 1 van de regels voor een coffeeshop luidt dat personen onder de 18 jaar geen toegang hebben, dus de redenatie dat kinderen verleid kunnen worden tot Cannabisgebruik vind ik een beetje raar.In de Pannekoekstraat zit trouwens een drankzaak, waar je als 17-jarige wel je drankjes kan halen voor een avondje comazuipen. :)

Burgemeester Aboutaleb zou trouwens als moslim ook moeten weten dat alcohol velen malen erger is dan Cannabis.

 

Namaste :(

 

zulke dingen, kunnen niet vaak genoeg gezegt worden.

 

elmanito, Namaste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weten en deren zijn mijlenver uit elkaar verwijderd.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan me het wietje Kierewiet nog herinneren,

 

ja nu je het zegt, inderdaad

 

altijd maffe namen, volgens mij hadden ze ook een soort die "achteruitfietswiet" heette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas.

 

Ben bang dat dit het begin is van het eind.

 

Wij Nederlanders hebben blijkbaar geen ballen genoeg om de handen in elkaar te slaan en een protestactie tegen de regering en zijn plannen en uitvoeringen ervan.

 

Pim zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit zou weten, notabene zijn stad nog wel.

 

Maar ja je ziet het wel weer, we zijn gewoon het klootjesvolk.

 

En we hebben niks te zeggen.

 

Democratie. Echt nie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha achteruitfietswiet, onder die naam ga ik de mijne ook weg doen :( ik kan niet wachten tot t klaar is

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( daar is het begonnen in '92 :) voor de verbouwing... volgens mij was de shop toen van marcel...

Dat klopt. Ze waren zeker niet de eerste koffieshop in Rotterdam, maar wel een vroege. Marcel begon met een legale zaak (maripharm) en deed het over aan zijn zwager, Willem. Voor de verbouwing stonden er een paar tafeltjes en een koelvitrine met drankjes. De Rotterdamse jochies van amper 16 had je toen ook nog in de koffieshops, ik weet nog hoe ik als 15 jarige de rit naar Haarlem met de bus maakte om bij Las Palmas mijn stuff te halen. Hoewel toen ook al de gemiddelde leeftijd ietsje hoger lag en er eigenlijk vooral hippies binnenzaten :(.

 

Maar het is en blijft een schande. Ik heb dit geschreven omdat als je over een "maatregel" praat het vaak niet eens zo erg lijkt maar als je de persoonlijke verhalen er achter leest dan heeft dat toch een enorme impact. En waarom? Wat kost dit de gemeente overigens weer allemaal? En het ergste is: Ik moet er nog voor betalen ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dus niemand weet verder welke zestien er dicht zijn :( daar ben ik nou echt benieuwd naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie blowde er nou niet toen die 14-15 was ? ik ben 36, en 20 jaar geleden waren er helemaal niet veel coffeeshops. dacht je dat, dat een problem was voor ons, om aan hash of wiet te komen ? dacht het niet. die onzin, dat die coffeeshops overal weg moeten. het zoveelste bullshit fabeltje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Rotterdamse jochies van amper 16 had je toen ook nog in de koffieshops

 

hahaha die was ik :( :(

 

en inderdaad, die vitrine bar en die witte tafeltjes met klapstoeltjes

 

wehehe en daar dan de hele dag zitten blowen

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke ik aan het rijtje van gesloten shops kan toevoegen zijn

 

de schurk

de lachende paus

pluto

huyskamer

chief

krimson

 

maar wie weet er nog een goede shop in rotjeknor die wel open is??ik was blij dat ik de schurk had ontdekt bij het oude noorden.nu moet ik weer gaan zoeken naar een shop om me pauzes door te brengen tijdens me werk.dus wie weet daar nog een shop die open is??

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenpoint en challeger en oslo zijn ook dicht naar horen zeggen , lachende paus is verplaatst naar waar de pool zat(bij eendrachtplein)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal willem nog eens vragen voor wat plaatjes uit de oude doos <_<

 

Nostalgia he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond de verzameling ingelijste buitenlandse bankbiljetten aan de muur erg leuk,heb er zelfs ooit nog eens een jamaicaans 20 dollarbiljet voor gedoneerd. :rofl

Kwam de beste man pas nog tegen voor de deur van zijn,helaas gesloten,zaak.

Even mijn medeleven betuigt en gevraagd "wat nu?"

Het antwoord was een duidelijke waarschuwing voor rotterdamse fietsenbezitters!

Echt een droevig gezicht,die rolluiken naar beneden. <_<

Waanzin ten top.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom uit protest niet gewoon open blijven?

Effe geen wiet verkopen maar alleen drankjes e.d. Zet een frituurpan neer. <_< En dan gewoon net als in de begin periode een "dealer" met een leren schoudertas die niets te maken heeft met de shop en daar alleen maar komt om zijn koffie te drinken. (Toevallig zit ie dicht bij de nood-uitgang.)

schaf een paar verdampers aan en je komt ook onder het rookverbod uit. Dan kom je in het nieuws en ga je in ieder geval niet geruisloos ten onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doodzonde om te zien hoe de Hollandse politiek een succesvol beleid volledig naar de kloten helpt..

 

Veel sterkte aan de mensen van "de koffieshop" <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is gristenpolitiek?

ben belg en de term is hier niet bekend

 

minderheden onderdrukken is onze tweede natuur trouwens

als je dat wil veranderen moet je veel campagne voeren of minder, hangt er van af hoe dicht je bij de beslissingnemers staat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
wat is gristenpolitiek?

 

Fundamentalistische christenen die politiek bedrijven, zeg maar de taliban van de lage landen. :rofl

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ahja die

 

hebben hier met de economische crisis ook weer goed gescoord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom uit protest niet gewoon open blijven?

omdat je dan geen poot meer hebt om op te staan bij je hoger beroep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...