Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
justforfun

Weersverwachtingen...

Recommended Posts

Ik zat te denken misschien is het aardig om wat actiever te worden wat betreft weersverwachtingen. Dus hier melden als er echt een kut storm aankomt... oid. Maatregelen etc.

 

Dit zal vooral gericht zijn op buitenkwekers. maar ook misschien guerilla kwekers. daarnaast heb je soms dat mensen in hun garage drogen ofzo, dan zouden die ook inkunnen spelen op de aankomende hl% ... en dus misshcien de ventilator wat hoger zetten... ik noem maar wat :rolleyes:

 

Sta open voor discussie... ga maar los.

 

Zelf. Zit ik in ZH, hier stormt 't nu flink.

 

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer_in_he..._barst_los.html

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer_in_he...eroverlast.html

 

... dus heb mn plantjes even binnen gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik heb hetzelfde gedaan, zelf doe ik guerilla.

 

Heb ze ook snel in de garage gezet, zijn er toch maar 6 de rest is nog niet ontkiemt.

Maar hier in Zeeland is het echt rotweer op het moment!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij staan nog buiten. hier is het nog niet zo erg los.

en de sterkste blijven toch wel staan denk :rolleyes: .

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in nederlands limburg is het ideaal k*tweer

o.a. om te experimenteren om HOGERE LV bestendige plantjes te 'maken' :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg het weer op de site van kmi België, Op de radarbeelden wordt er elk half uur/uur aangepast. Daar ik in België zit kijk ik naar de windrichting en weet ik enkele uren op voorhand wat in mijn richting uitkomt. Een tijdje geleden hing er een hevig onweer boven zeeuws-vlaanderen, dit onweer passeerde de ganse B-kust.

 

Misschien een aanrader bij westelijke winden voor de hollandse telers!

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html

 

Stauffenberg. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in Brabant is er nog niks aan de hand. Ik heb de plantjes toch maar in veiligheid gebracht

want het zal wel stilte voor de storm zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen,

 

leuke dat iedereen reageert...

 

het is nu 5am, wat een k** weer man. echt storm....

 

ben een beetje laat met mn weersverwachtingen post.

 

willen mensen een soort meldingsysteem hier hebben oid?

 

er zijn zo als hier boven wordt gemeld sites... maar is dat genoeg?

 

chilz justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeden morgen.. Had ik nau maar geluisterd.! Al mijn planten naar de kloten gegaan vanacht. Zit nau in de auto naar mijn werk.. Vanmiddag de schade opnemen en dan laat ik het jullie weten.. Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz minder man. en ook in zo'n vroege stadium... balen. hoop dat de schade mee valt ):

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn planten lagen allemaal plat vanmorgen :rolleyes: , beetje bij elkaar gebonden en hopen dat het nog goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weert/wind hou ik altijd wel in de gaten.Een lijstje van een stuk of 20 favorieten :rolleyes:

Kitesurfer he!

Mijn plantjes in de volle grond achter in de tuin stonden nog mooi fier overeind vanmorgen,alleen wat grond op de onderste blaadjes :whistling De rest staat in een kastje.

Wat ging het erop zeg.

Hoe ze er op mijn Guerilla-spot bijstaan weet ik pas over een weekje(of 2).

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

je kan het weer ook actueel volgen op buienradar, dit geldt trouwens ook voor de Belgische forumleden.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of deze al gepost is.

Weeronline veel plaatsen in nederland staan erop.

Wie weet heeft iemand er wat aan.

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook in West-Vlaanderen heeft de storm serieus huis gehouden! Vanmiddag ga ik naar mijn guerrillaplantjes kijken. Ik houd mijn hart vast :rolleyes: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke alles staat zo goed als overeind weer , het zijn sterke planten dus denk dat het allemaal wel goed komt.

maar voor de zekerheid goed in de gaten houden en vanavond voor de zekerheid de schuur in want er is meer op komst zag ik net op het nieuws.

dus maatjes pas goed op de plantjes , het is zonde als je kweekie eraan gaat.

 

 

greetz : J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij mijn zeer degelijke kasje heb ik mij geen zorgen over mijn plantjes hoeven maken.

Ik heb gisteravond nog lange tijd op mijn dak gezeten, beter dan televisie, wat is dat onweer toch prachtig! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier lag de grootste plat, zonet maar even gespalkt met wat bamboe stokken. Laten we hopen dat die het gaat redden. Zoniet dan moet ik als de wiedeweer nog wat stekjes maken. Wat een weer, wat een weer.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het idee gisteravond voordat het losbarstte om planten in pot binnen te zetten wat ik ook heb gedaan en planten in vaste grond, twee bakstenen ernaast te leggen aan weerszijden en daar een terra pot overheen te plaatsen, omdat mijn plantjes nog maar zo;n 10 cm zijn.

 

De storm hebben ze in ieder geval overleefd alleen was het een slakken meeting onder mijn pot (ondanks de bekertjes bier rondom mijn plant).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal,

 

balen voor sommige dat er onzekere momenten zijn ontstaan. en mooi voor andere dat 't toch nog goed is gekomen.

 

maar wat is jullie mening over een melding systeem. stel er komt onweer aan, willen jullie een email oid. ontvangen om iig actie te kunnen ondernemen. misschien is het wat overdreven... maar lijkt me sterk dat niemand hier iets voor voelt. ongeluk zit in een klein hoekje, soms vergeet je gewoon op te letten ... dan is 't zo afgelopen.

 

... chilz justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moedertje natuur zorgt dat de sterkste overleven.

 

Dat geldt ook voor onze plantjes.

 

Weer of geen weer, ze moeten overal tegen kunnen, ik laat ze dus bewust buitenstaan en kijk hoe ze stralen.

 

gallery_6979_7024_100583.jpg

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer van gister heeft bij mij in de tuin toch een hoop schade aangericht , aardbeien ,frambozen , appels , peren , verschillende bessen soorten en vijgen

 

Me appels ,peren en vijgen vind ik het vervelensdt omdat dat weer een jaar duurt voor er weer vruchten aan zitten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...