Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Basp

Hoe lang duurt knippen nou echt?

Recommended Posts

Beste mensen, mijn naam is Bas. (zgan op het forum)

 

Middels lezen op dit forum heb ik de conclusie getrokken dat de tumble trimmer en de cannacutter de beste knipmachines zijn.

 

Waarop ik nog geen degelijk antwoord heb kunnen vinden is de vraag hoe lang het ongeveer duurt om bijvoorbeeld 100 planten te knippen.

 

Wel hebben veel mensen het over "een hokkie is zo klaar" maar dan weet ik natuurlijk niet hoe groot het "hokkie" is.

 

Vriendelijke groeten,

 

Bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt van zooo veel dingen af.. hoe groot is je plant, zijn je toppen lang en fluffig of kort en compact, hoe snel knip je, smoke je tijdens t knippen :D enz. dus hier is niet echt een tijd voor te geven. je zult t zelf wel merken.

 

ltrs,

b

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet te vergeten rook je het zelf op of geef je het weg tegen kleine vergoeding ?

Rook je het zelf op dan kun je beter met de hand knippen want dan heb je ook geen last van olie !!!!???

Ja olie , die cutters en trimmers moet je schoonmaken en af en toe smeren met olie of andere bende/troep

 

Schaar kun je na in de vriezer te hebben gelegd gewoon afkrabben

Het duurt natuurlijk wel langer maar is wel schoner en het afval kun je weer bewerken tot hash

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Maar is er een beginnen aan als je alleen bent met 100 planten van ongeveer 1.20 meter en met een tumble trimmer?

 

Toppen zijn vrij lang en niet al te dik en ik rook niet tijdens het knippen.

 

Een richtlijn? Is het gekkenwerk om eraan te beginnen?

 

Groeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk een stuk of 3 per uur!?

Maar dat verschild echt per plant en soort

Zeer moeilijk om zo wat te roepen

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen probeer het uit en laat het ons weten, volgens mij knipt DEFFY ook alleen, die had een paar honder planten staan en daar was die 17 uur mee bezig zeg ik uit m'n hoofd... kan zijn dat ik het fout heb hoor. Weet ook niet wat hij gebruikte om te knippen enz enz maargoed er is niks verkeerds aan om dingen zelf uit te vinden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat het echt te zeggen is hoe lang knippen duurt zijn te veel dingen die het beinvloeden 1 er van is het tempo van een mens .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Basp,

 

Ik heb dit uit betrouwbare bron he...150 planten duurt 12 uur met 1 cannacutter.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jongens, bedankt. Ik ben er uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja olie

 

Sorry hoor, maar ik gebruik geen olie in mijn tumble trimmer tijdens het trimmen.

Ik gebruik het alleen aan het eind van de knip om de hars op te lossen, daarna gaat hij bij mij gewoon in de vaat wasser :D

 

Mijn laatste knip is +- 37 planten in 8 uur met de tumble trimmer, planten waren wel gediefd, en hadden mooie harde topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olie word wel geadviseerd als je met een cannacutter werkt...maar ik raad niemand het aan..je wiet kan bruin uitslaan na het drogen wat weer nadelig is met de verkoop.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, die 150 planten in 12 uur van Schenkie met de Cannacutter staat me dan weer wat meer aan dan de 37 planten in 8 uur van BigButtBram met de TT.

 

Van olie (behalve op het eind) wil ik niks weten, of ik het nu verkoop of niet. En van een knipploeg eigenlijk ook niet maar ja, misschien kom ik daar toch niet onderuit.

 

Volgende keer niet meer zo veel planten, de hobby kan toch beter hobby blijven want zodra het werk wordt, is het werken.

 

Bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BasP,

 

Voor 150 planten heb je ook geen knipploeg nodig hoor....gewoon een makkelijke stoel :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goede knipper doet 10 tot 12 planten in een uur over, een beginner 4 tot 5 per uur

Share this post


Link to post
Share on other sites
staat me dan weer wat meer aan dan de 37 planten in 8 uur van BigButtBram met de TT.

 

En dat is nog wel een persoonlijk record !,.....doe er normaal langer over :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

knippen is steeds verschillend.

 

ik heb eens noodgedwongen alleen met een schaartje 60 struiken zitten knippen en deed daar 16uur over.

laatst heb ik in mn eentje met de schaar 100 kleine gediefde plantjes gedaan in 12 uur.

 

ik knip altijd aan 1 stuk door met een blikje fris en een magnetron menutje snel tussendoor.

het in etappes knippen kan ook natuurlijk.

 

mijn voorkeur gaat naar met de hand knippen, dit ivb met het olie.

ik gebruik wel afentoe een paar druppels op mijn handschoenen.

waar alleen de stelen in contact komen met de olie.

 

maar zo'n cutter moet je regelmatig inspuiten met een mengsel van wasbezine en slaolie wat wel weer op het wiet komt.

grote hokken zijn makkelijker en sneller met een cutter te doen. 1 man hakken en 1 man de machine bedienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je zeker dit artikel aanraden, komt wel vanonder het stof, maar desalniettemin leerrijk.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker oud topic :D :rofl wel bere goed :)

Dat appelmoes verhaal was ook goed toender tijd , ik heb wat tranen gelaten van het lachen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd leuk oud topic...zag ook dat in die tijd Suffie nog humor had.....good old time's

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...