Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik ben totaal nieuw met kweken en alles er om heen. Daarom heb ik me hier goed(redelijk) ingelezen voordat ik mijn spullen heb aangeschaft. Het leek mij het handigst om alles in een keer te kopen bij een growshop.

 

Wat ik gekocht heb is dit:

 

1 X Tent Secret Jardin kweektent 120X120X200 (iig niet de kleinstje :rofl )

1 X Lamp 600 Watt +VSA+Cooltube

1 X Afzuiger + Koolstoffilter

1 X Fancontroller + Thermostaat

1 X Tijdschakelaar

1 X Hygro / Thermometer

1 X Lamp ophangsysteem (easyrol)

2 X Snoer + Stekker

1 X 1 Aluflex 10 mtr.

3 X Slangklem

1 X 5 mtr. Elektra snoer

1 X 1,5 mtr. Vijverfolie

 

25 X Pot rond 7 ltr.

5 X Potklein kweek

3 X Zak Grond a 50 ltr..

1 X Rhizptonic 250 ml.

1 X 1 ltr Canna Terra Vega

1 X 1 ltr Canna Zijm

1 X 1 ltr Canna Terra Flores

1 X PK13/14 1 ltr.

1 X Maat Beker 250 ml.

 

1 X Plakkaarten.

 

In totaal was ik €800,- euro kwijt.

 

Het tentje opzetten was gelukkig met een half uurtje gebeurt. Daarna was het wachten op de stekken die ik bij een niet nader genoemd persoon heb gekocht :D.

 

De stekken zijn 30 maal PowerPlant, 25 voor in de 7ltr potten en 5 voor als er uitvallers zijn.

 

De stekken zagen er prima uit. Helaas heb ik hier geen foto's van. De eerste foto die ik genomen heb is namelijk van dag 2. Maar goed, lamp aan! 3 dagen 18/6 was het plan en ze zullen na 9 weken op 12/12 geoogst kunnen worden volgens het kweekschema dat ik van de growshop heb gekregen.

 

De stekjes zijn gepot met +- 800ml water per plant en 80ml rhiztonic op 20liter water.

 

Helaas was ik nog niet goed genoeg geinformeerd en zodoende hebben de stekjes de eerste dag een LV gehad die terugliep tot 35% :) .

 

Ik denk niet dat ze erg geleden hebben want het ziet er allemaal nog erg groen uit :). Ik heb de volgende dagen een paar natte handoeken in de tent opgehangen, en met een plantensproeier de wanden natgehouden en flink wat water nevel de tent in gespoten. Dit heb ik elke 1-2 uur dat ik thuis was gedaan. Hiermee kreeg ik de LV op een min van 50% tot max 75% net na het sproeien. Hiermee daalde de temperatuur ook naar +- 25 graden.

 

Ze zitten inmiddels in dag 2 van de bloei. Ik heb op dag 1 van de bloei 20 liter water met 80ml rhiztonic op het vijverfolie op de bodem van de tent gegoten op aanraden van de GS. De LV was nadat ik terugkwam van werk minimaal 60% geweest dus dat zit nu goed voor mekaar.

 

Ik heb inmiddels 2 plantjes vervangen. Een had een gebroken blad en had na 2 dagen totaal geen vorderingen en had ook de minste bladeren van het stel. Een 2e heb ik op dag 2 van de bloei vervangen(vandaag), deze zag er een beetje gelig uit met kleine blaadjes(hiervan een foto op de volgende post). Niet helemaal gezond naar mijn mening terwijl de plantjes in de kleine potjes ter veranging van uitvallers er stukken beter uitzagen.

 

Ik heb tot nu toe foto's van dag 2/3 groei en dag 1/2 bloei.

 

Wanneer ik helemaal op de hoogte ben van hoe de foto's te plaatsen( ff sticky lezen ) zal ik dit ook doen. Zonder foto's natuurlijk ook geen compleet verslag, dacht ik zo :nerd .

 

 

Groeten Paul

Edited by PPPaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's!

 

Dag 2 groei gallery_21908_7753_75418.jpg

 

Dag 3 groei

 

Het plantje rechtsboven is hier vervangen

 

gallery_21908_7753_31379.jpg

 

Dag 1 bloei gallery_21908_7753_24846.jpg

 

Dag 2 bloei gallery_21908_7753_97127.jpg

 

Ik heb het 2e plantje van boven van de 1e rij van links ook vervangen. Deze zag er niet echt geweldig uit. Binnenkort daar ook een foto van, misschien kunnen jullie mij vertellen wat het mankeert.

Edited by PPPaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig... De batterij is op dus maar 1 foto.

 

gallery_21908_7753_45157.jpg

 

Ik heb nog een foto waar de andere kant op staat(batterij leeg helaas :D). Hier is nog een geel/bruin afgetakeld blad te zien. Ik heb deze stek maar vervangen. In tegenstelling tot de andere had deze heel veel vertakingen met daaraan heel weinig en vooral kleine blaadjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi :rofl ,

 

Succes met je kweek...ziet er netjes uit.

 

Dat stekje met moeilijkheden, het lijkt wel of die last heeft van TMV.

 

groetjes :D

 

Hscarry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit en je hebt last van TMV

krijg je tegenwoordig kado bij de stekken boer

succes met je kweekie

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie setup, wees alleen wel voorzichtig met de voedingslijn van Canna, mijn ervaring is dat de advies hoeveelheden van de voeding echt te veel zijn.

 

Vooral de cannaboost kan je planten een opdonder geven in negatieve zin, ik gebruik 1/4 van advies in het begin en voer dit op naar 3/4 van advies.

De rest gebruik ik ongeveer op 50% van advies, anders vliegt mijn EC tot ver boven 1,5

 

Heb je al een EC en PH meter? hiermee kan je namelijk goed in de gaten houden wat je aan voeding geeft.

 

Verder zag ik dat je geen zwenkventilator had, die zou ik zo snel mogelijk plaatsen, krijgen je planten lekker de wind tussen de bladen en je hebt minder warmte en je planten worden er veel sterker van (dikkere stammen is betere opnamen van de voeding)

 

Daarnaast heb ik zelf veel baat bij mijn tensiometer (www.blumat.nl) om de vochtigheid in de gaten te houden en niet te veel/weinig te bewateren.

 

Wat het TMV betreft (Tabaks Mozaiek Virus) kan ik je niet adviseren, ik heb er nooit last van gehad aangezien ik met zaad kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had er een zakje potgrond meer bij kunnen halen dan waren je potten vol geweest. Ben zelf van 25 naar 20 potten gegaan en de opbrengst bleef het zelfde. Het knipwerk en de kosten gingen wel omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 bloei gallery_21908_7753_81909.jpg

 

Het plantje met TMV? nog een keer gallery_21908_7753_43744.jpg

 

Goeie setup, wees alleen wel voorzichtig met de voedingslijn van Canna, mijn ervaring is dat de advies hoeveelheden van de voeding echt te veel zijn.

 

Vooral de cannaboost kan je planten een opdonder geven in negatieve zin, ik gebruik 1/4 van advies in het begin en voer dit op naar 3/4 van advies.

De rest gebruik ik ongeveer op 50% van advies, anders vliegt mijn EC tot ver boven 1,5

 

Heb je al een EC en PH meter? hiermee kan je namelijk goed in de gaten houden wat je aan voeding geeft.

 

Verder zag ik dat je geen zwenkventilator had, die zou ik zo snel mogelijk plaatsen, krijgen je planten lekker de wind tussen de bladen en je hebt minder warmte en je planten worden er veel sterker van (dikkere stammen is betere opnamen van de voeding)

 

Daarnaast heb ik zelf veel baat bij mijn tensiometer (www.blumat.nl) om de vochtigheid in de gaten te houden en niet te veel/weinig te bewateren.

 

Wat het TMV betreft (Tabaks Mozaiek Virus) kan ik je niet adviseren, ik heb er nooit last van gehad aangezien ik met zaad kweek.

 

 

Bedankt voor de reactie. Ik zal rekening houden met teveel voeding geven. De eerste paar weken dus met ongeveer de helft van het voorgeschreven aantal mililiter beginnen, scheelt ook weer geld!

 

Ik heb nog geen EC/PH meter en zal me eerst moeten inlezen wat dat precies inhoudt, info zat hier.

 

Een zwenkventilator werd mij ook aangeraden in de shop, helaas is m'n spaarvarken leeg op dit moment. Wanneer ik geld heb zal ik de dingen kopen die je me hebt aangeraden.

 

je had er een zakje potgrond meer bij kunnen halen dan waren je potten vol geweest. Ben zelf van 25 naar 20 potten gegaan en de opbrengst bleef het zelfde. Het knipwerk en de kosten gingen wel omlaag.

 

Het was een combi pakket wat ik gekocht had bij de GS, ik nam aan dat ze genoeg grond er bij zouden leveren. Niet dus... Dit terwijl ze tegen met gezegd hadden dat ik de potten tot de rand moest vullen, en dan niet genoeg leveren.

 

Wat betreft dat TMV zou het wel fijn zijn als iemand mij daarover advies zou kunnen geven. Is het geneesbaar(griepprikje :D)? Tasten de aangetaste planten de gezonde planten ook aan? Krijg ik te maken met een lagere opbrengst bij de aangetaste plantjes?

 

Ik zal zelf ook even zoeken hier, misschien vind ik wel wat.

 

In ieder geval bedankt voor de reacties en het advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit alleen had ik zelf wat minder planten erin gezet en wat grotere potten

 

 

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me even ingelezen in het TMV. Dit is toch wel een beetje jammer, maar ik zorg er nu voor dat de min temp boven de 20 C blijft. Hiermee zou het virus vrij weinig schade aan kunnen richten als het goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 16 planten in 11 liter potten is ideaal voor dit tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja 16 planten in 11 liter potten is ideaal voor dit tentje

 

Eerst maar eens kijken wat dit gaat opleveren, misschien volgende keer minder planten met grotere potten.

 

Hier in ieder geval dag 7 van de bloei.

 

gallery_21908_7753_95490.jpg

gallery_21908_7753_29403.jpg

 

Ik heb net voor de 2e keer 20 liter water in de bak gegooid met 60 ml rhiztonic en hiermee is de rhiztonic ook op. De GS heet mij aangeraden pas water te geven nadat het vijverfolie minstens een dag droog is en wanneer de potten niet al te zwaar meer wegen(het folie was al 2 dagen droog).

 

Volgens mij doen ze het nog steeds wel redelijk ondanks het TMV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit....:whistling

 

Om die TMV zou ik me niet te druk maken, dat valt allemaal best mee...

Je moet jezelf aanleren wat potten op te tillen en aan het gewicht te wennen.. Zo krijg je een indicatie wanneer je water moet geven. Als je dan water geeft, moet je de balans opzoeken qua hoeveelheid. Als het water langer dan 1,5 uur blijft staan heb je teveel gegeven .:vape:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er netjes uit....:vape:

 

Om die TMV zou ik me niet te druk maken, dat valt allemaal best mee...

Je moet jezelf aanleren wat potten op te tillen en aan het gewicht te wennen.. Zo krijg je een indicatie wanneer je water moet geven. Als je dan water geeft, moet je de balans opzoeken qua hoeveelheid. Als het water langer dan 1,5 uur blijft staan heb je teveel gegeven .:lol:

 

Grt Paffie

 

Ok, volgende keer zal ik eerst even wegen van te voren. Het water staat er nu nog na 8 uur :whistling . Volgende keer nog wat langer wachten dus.

 

leuk PP

 

ik volg je.

 

enne... succes

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je potten hebt kun je ze regelmatig verzetten. De kleinere planten onder de lamp, de groten verder naar de kant. Hierdoor wordt het hele veldje egaal van hoogte en daarme gaat het rendement omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat je potten hebt kun je ze regelmatig verzetten. De kleinere planten onder de lamp, de groten verder naar de kant. Hierdoor wordt het hele veldje egaal van hoogte en daarme gaat het rendement omhoog.

 

Volgende keer dat ik water geef zal ik de kleinste in het midden zetten, thanks for the tip!

 

Het zal wel wat lastig worden omdat ik nu wat gaas heb opgehangen.

 

Planten 's nachts:

 

gallery_21908_7753_22921.jpg

 

En dag 10 van de bloei net in het zonnetje:

 

gallery_21908_7753_93901.jpg

 

Dit heb ik er ook bij gekocht:

 

gallery_21908_7753_16382.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon het niet laten om weer een foto te nemen :innocent:

 

Dag 11 van de bloei:

 

gallery_21908_7753_71344.jpg

 

Voor de rest gaat er volgens mij weinig fout.. Alles groeit met een redelijk tempo nu(ongeveer 2+ cm per dag). Het raam in de kamer staat open en met de regenbui die nu aan de gang is is de LV 65% en de temp zo'n 25,5C. Als de grond een beetje droog is zal ik een foto van een zijaanzicht van een plant nemen.

 

Volgende water beurt ( over zo'n dag of 3-4 dagen wanneer de potten wat lichter qua gewicht zijn) geef ik 50 ml Canna Zym en 100ml Terra Vega bij de 20 liter water die ik dan ik de bak gooi. Ik ben langs de GS geweest en die wist mij te vertellen dat ik dit schema gewoon kon aanhouden, het zou niet teveel voeding zijn... Ik twijfel nog of ik niet met wat minder ga beginnen. Misschien de eerste 2 volgende waterbeurten met 25 ml en 50 ml respectievelijk.

 

Groeten PPPaul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag voor de experts. Mijn lamp heb ik nu op een niet al te gunstig tijdstip aan, namelijk van 14:30 tot 2:30. Wat gebeurt er als ik de lamp voor één dag 24 uur laat draaien zodat hij voortaan van 2:30 tot 14:30 aan staat? Is het slecht voor de planten, zullen ze minder opbrengen? Kan ik beter één dag de lamp 24 uur uit hebben?

 

Als dit te ernstige gevolgen heeft maakt het verder ook niets uit, het is alleen handig voor mij als hij 12 uur later aan staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PPPaul,

 

Je kan je uren ook in 2 dagen laten verspringen...iets minder stress :innocent:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben t met schenkie eens......heb zelf ook weleens zoiets gehad,tijdschakelaar verrot,48 uur licht aan gehad.

Heb het in een keer weer teruggezet.Verder geen stress gezien bij de planten.

Maar als je zeker wil zijn zou ik t advies van schenkie volgen. :innocent:

Succes

blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de adviezen. Ik heb toch maar gekozen voor 24 uur licht. Ze zijn er flink door gegroeid en zien er nog heel gelukkig uit.

 

Wel heb ik wat bladproblemen. Ook zag ik een fruitvliegje vliegen. Aangezien het een no fly zone is in mijn tent heeft hij het met de dood moeten bekopen.

 

Hier in ieder geval het totaaloverzicht

 

Dag 14 van de bloei:

 

gallery_21908_7753_585403.jpg

 

Rimpels op een blad?

 

gallery_21908_7753_529170.jpg

 

TMV?

 

gallery_21908_7753_65295.jpg

 

Witte puntjes

 

gallery_21908_7753_309227.jpg

 

Witte puntjes en verschroeid bladpunt(TMV?+?)

 

gallery_21908_7753_574162.jpg

 

Achterkant blad witte puntjes

 

gallery_21908_7753_118310.jpg

 

Ik zag op de achterkant van de +/- 3 blaadjes met witten puntjes alleen witte puntjes, geen oranje of gele balletjes(niets levends).

 

Info + advies stel ik erg op prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pppaul,

 

het grootste gedeelte ziet er nog prima fris uit.

 

Die vreemde blad vergroeingen zijn zeker wel TMV, t zijn net bladeren uit resident evil ofsow.

 

Dat gerimpelde had ik ook, mij werdt toendertijd vertelt dat dit te maken heeft met een te hoge temp in combinatie met een te hoge lv. Bij jou mischien ook!?!

 

Witte stipjes kan mischien meeldauw zijn??

 

ik weet niet en lul ook maar wat.

 

verder succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

PPPaul, je hebt inderdaad last van tmv, geen paniek, als het niet te erg word merk je er weinig van, behalve dat je planten er minder mooi uit zien :innocent:

wat die witte puntjes betreft, achterkant van het blad waren het geen puntjes als in de vorm van balletjes, wat dus eventueel eitjes kunnen zijn?

zo niet, dan kan het een begin stadium zijn van calcium tekort, even in de gaten houden of het erger word en op roestplekjes gaat lijken.

die foto met verbrand blad zou je eigenlijk zeggen overvoeding, maar ik denk dat de rest van de plant er ok uitziet?

als het 1 blad is, dan even aankijken of het daar bij blijft.

 

grtz en succes <_<

PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...