Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

2012-Begin van einde, begin van nieuw begin ?

Recommended Posts

where's the beef?

Wat zegt dat allemaal? Berichten die we al zo vaak in een of ander onderwerp

gelezen hebben. Mensen die ontevreden zijn, rampen en shit. Was er altijd al.

Ik weet niks van Maya, en zie wel wat komt. Media ha, trek zelf je conclusies

en overwin de hindernissen in het leven. Deze week in het nieuws gaslek

ergens bij Schotland? en flinke ecologische impact aldaar. Pas geleden en nog

weten we van niks hoe het gesteld is met die BP stront allemaal in de Golf van Mexico.

Die concernen krijgen nog geen echte straf voor die rotzooi wat ze maken, en "jan

met de pet" maar lekker zn autootje blijven rijden he, o.a van BP service.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beelden van gisteren boven st.Petersburg:

 

 

Deze is ook wel mooi.

Beschrijving(van earthwatcher.nl http://www.earthwatcher.nl/voorlichting/ze...kelijkheid.html )

''Een belangrijk historisch moment in het leven van Rob was wanneer hij zich op de weg begaf naar het bevrijden van zijn angsten, controle van de overheid, en de afhankelijkheid van openbare energie- en voedselvoorziening. Hij deelt met ons deze reis, die hem leidde "uit het rooster" (Off the grid)''

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De vruchten beginnen nu zich af te werpen.:tu Terrence Mc Kenna had toch een vooruitziend blik op de toekomst

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Japanse wetenschappers: Zon krijgt in mei 4 polen; temperatuur Aarde kan dalen

 

zon_op_7_maart_2012_a.jpg

 

De zon op 7 maart 2012. De aanvankelijk in mei 2013 verwachte poolomkering vindt een jaar eerder plaats en zal een unieke viervoudige pool veroorzaken, met grotendeels onbekende gevolgen.

 

Volgens een onderzoeksteam van het Japanse Nationale Astronomische Observatorium staat de zon in mei een zeldzame gebeurtenis te wachten: de noord- en zuidpool van de Zon zullen beide splitsen, waardoor er vier polen zullen ontstaan in plaats van de gebruikelijke twee. De laatste keer dat dit gebeurde was zo'n 300 jaar geleden. Het gevolg was destijds onder andere een temperatuurdaling van 0,6 graden op het Noordelijke Halfrond van onze planeet. Of er nog andere gevolgen voor onze planeet kunnen optreden is echter onbekend. Wel zijn er volgens een seismoloog de laatste tijd een abnormaal aantal zware aardbevingen.

 

Iedere 11 jaar vindt er op de Zon een magnetische poolomkering plaats. Wetenschappers weten nog altijd niet waarom dit gebeurt, maar wel is bekend dat de poolomkering altijd gepaard gaat met een toename -en vervolgens afname- van het aantal zonnevlekken.

 

Unieke poolomkering jaar eerder dan verwacht

De huidige cyclus zou in mei 2013 zijn hoogtepunt bereiken, waarop de polen van de Zon zich zouden omkeren. Het internationale onderzoeksteam dat geleid wordt door de Japanse professor Saku Tsuneta heeft echter ontdekt dat de omkering een jaar eerder zal plaatsvinden, namelijk in mei 2012. Bovendien duiden de veranderingen in de magnetische velden op de Zon erop dat er een zeldzame viervoudige pool op de Zon zal ontstaan, waarbij de noord- en zuidpool positief geladen zullen worden en er negatieve velden rond de evenaar zullen ontstaan.

 

Het team trok deze conclusie omdat de zuidelijke pool in tegenstelling tot de noordelijke pool zich niet lijkt om te keren, maar positief geladen blijft. Omdat de noordpool wél omkeert -van negatief naar positief- is het ontstaan van een viervoudige pool verzekerd. In de 17e / 18e eeuw zou dit voor het laatst gebeurd zijn, wat destijds een temperatuurdaling van circa 0,6 graden op het Noordelijke Halfrond van de Aarde tot gevolg had.

 

'Iets ernstig mis met aantal zware aardbevingen'

De bijzondere omstandigheden op de Zon gaan op onze planeet gepaard met een forse toename van het aantal zware aardbevingen. Zo vonden er op één dag (11 april) in Indonesië twee aardbevingen met een sterkte van meer dan 8.0 plaats, een seismologische zeldzaamheid.

 

Gheorghe Marmureanu, seismoloog aan het Roemeense Nationale Instituut voor Aarde Natuurkunde, noemde het aantal van 39 aardbevingen in een etmaal 'zonder twijfel een teken dat er iets ernstig mis is. Er zijn te veel zware aardbevingen... die niet met de huidige wetenschappelijke kennis kunnen worden verklaard. Statistisch gezien zou er in Indonesië maar één keer in de 500 jaar zo'n grote aardbeving moeten plaatsvinden, maar sinds 2004 zijn er al drie bevingen boven de 8.0 geweest. Dat is niet normaal.' (2)

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel nu even heel crú, dat als we op termijn een wereld wijde ramp of verandering

met ernstige gevolgen meemaken, dan liever een natuurlijke als een door mensen veroorzaakte

gebeurtenis.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mayapriester: wereldwijde chaos door einde cyclus van 5200 jaar

 

De allereerste Europese Mayapriester, de in Oostenrijk geboren Omrael Norbert Muigg, zei dat de chaos in de wereld een

gevolg is van het feit dat een cyclus van 5200 jaar in december 2012 afloopt.

Daarna zal volgens Muigg een nieuw tijdperk beginnen waarin de mensheid belangrijke innerlijke veranderingen gaat ervaren.

 

Dit transformatieproces brengt enige onrust met zich mee terwijl de mensen zich ontwikkelen. Dat is nu al te zien aan familiebanden en sociale en economische relaties, aldus de priester in de noordoostelijke Spaanse stad Zaragoza waar hij zijn boek Sol Maya (Mayazon) presenteerde.

 

Wijze beschaving

“De voorouders zeggen dat een tijd van grote innerlijke veranderingen in de mens aanvangt,” zei hij. “De chaos in de wereld die onder andere blijkt uit de economische situatie zal voorbij zijn wanneer het nieuwe tijdperk over vijf tot 10 jaar vorm begint te krijgen.”

 

Muigg besloot zijn land 20 jaar geleden te verlaten om zich helemaal onder te dompelen in de Mayacultuur. Hij bracht een bezoek aan Spanje om zijn kennis over deze wijze beschaving te delen.

 

Interculturele brug

Muigg woont momenteel in Guatemala en ziet zichzelf als een interculturele brug. “De Maya’s zeggen dat het van groot belang is voor het lichaam om zich te verbinden met het spirituele. Dat is de enige manier om van binnen kalm te worden,” zei hij.

De westerse cultuur moet haar spirituele kant ontwikkelen om angsten voor de onzichtbare wereld los te laten. Daardoor zou een betere verbinding tussen beschavingen ontstaan. Elk land kijkt nu naar zichzelf en verdedigt haar eigen belangen wat enkel conflict veroorzaakt.

 

Harten openen

“Als buitenlander in Guatemala heb ik gemerkt hoe mensen zich voor je openstellen wanneer je je met ze verbindt,” ging hij verder. “We zouden als Europeanen onze harten moeten openen voor de wijsheid van andere rassen.”

Nadat hij zijn kennis had verspreid in Italië en Oostenrijk besloot de Mayapriester zijn werk met de hulp van de Ancestral Voices Foundation voort te zetten in Spanje, een land dat altijd de aanwezigheid van drie ‘spirituele krachten’, Jakobus de Meerdere, Joris van Cappadocië en de Maagd van Montserrat, heeft gevoeld.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

NASA verspreekt zich!!!

In onderstaand filmpje gemaakt vanuit de discovery spaceshuttle zie je allerlei UFO’s vliegen. De commentator doet zoals gewoonlijk of er niets aan de hand is, en ze bespreken de orde van de dag. Wanneer ze het heeft over de beelden die in het filmpje te zien zijn verspreekt ze zich net genoeg om te weten wat ze bedoeld. Ook bij de NASA zijn ze blijkbaar erg blij om zoveel UFO’s te zien.

 

Ook wil ik nog opmerken dat ondanks dat ik niet kan bewijzen dat het filmpje niet is bewerkt, het zeer opvallend is dat de bewegende objecten in het filmpje van richting en snelheid veranderen. En zeg nou zelf, alleen al het verspreken van de commentator is al reden genoeg om hiervan te kunnen genieten.

 

 

Bron: http://www.earthwatcher.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Jah, duidelijk een gedelete scene uit Independence Day.:tu

 

Hier nog 1

 

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt dit ook uit independence day of is hij gewoon wat aan het flippen... kvind hem wel multidimentional denken :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Niet alle filmpjes zijn met CGI gedaan.Zelfs Wubbo Ockels is zelfs zeer overtuigd dat we niet de enige zijn in het heelal.Hij zal ook wel het een en ander gezien in zijn tijd als astronaut.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er eigenlijk ook zeer van overtuigd dat we niet alleen zijn, ik kan ook niet één reden bedenken waarom dit zo zou zijn.

In mijn mening is er in de archeologie te veel bewijs gevonden dat bijv. de eqyptenaren regelmatig bezoek hebben gehad van aliens.

En waarom zouden we hier alleen zijn? We leven in een onvoorstelbaar groot universum en wij, hier op aarde, zouden de enige levende wezens zijn die in dit universum bestaan? Ik denk in ieder geval van niet.

Ook ik ben spiritueel best wel met 2012 bezig, zoals er best wel veel zijn hier op het forum denk ik.

Ik ben er van overtuigd dat we een hele hoop veranderingen tegemoet gaan en dat dit heel onze wereld zal veranderen, zowel in in de materiële wereld als in de spirituele wereld. We moeten gewoon terug waar we vandaan komen en dat gaat niet op deze manier. 95-98% van de bevolking word onderdrukt door van alles en nog wat, veeeeeeeeeeel te veeeeel om op te noemen terwijl bijna niemand het zich realiseert. Deze wereld is in handen van een select groepje mensen die bijna al het geld van de wereld in handen hebben en zo dus oppermachtig zijn. Maar wees gerust, er komt verandering :wacko:.

 

Ik hoop dat dit topic weer een beetje aangewakkert word want dat is nodig zo te zien

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog maar wat info wat voor ik voor mijn gevoel toch ff moest posten hier op het forum :wacko:

 

 

dit is een link van een filmpje waar word bewezen dat water informatie draagt van wat ze tegenkomt... heel erg intressant.Zeker als je erover nadenkt dat bijv ongeveer 70% van ons lichaam uit water bestaat en dit dus constant alle informatie opneemt die wij tegenkomen. Als je van deze theorie uitgaat zijn er dus ontelbare dingen die een negatieve invloed hebben opons en muziek is er daar 1 van. Luister jij bijv erg agressieve muziek, dan zal dat allemaal op worden geslagen in je lichaam en kan dit een negatieve invloed hebben. Luister jij nou feng-shui bijvoorbeeld of mantra's( helende muziek) zal dit er juist voor zorgen dat het water positieve informatie gaat dragen en je hier ook positieve invloeden van zult ondervinden.

Op deze manier kun je natuurlijk nog 1000en voorbeelden opnoemen maar om het overzichtelijk te houden doe ik dat toch niet.

 

Ik ben er van overtuigd dat er zooooo veeeeeeeeeeel meer is dan wij weten en dit is er weer een bewijs van.

 

ik hoop dat deze discussie weer voortgezet word want mijn hart ligt bij dit onderwerp

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanstaande 5 en 6 Juni de Venus Eclipse.

Venus komt tussen de zon en de aarde.

Hier zullen wij dit misschien kunnen zien.

Veel delen van de wereld zullen dit wel kunnen zien.

Een gebeurtenis die eens in de 8 jaar voor komt.

 

Hier een link die dieper op de betekenis in gaat van deze Venus eclipse.

 

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/sa...len-met-jezelf/

 

Klein stukje voorbeeld tekst, de rest staat in de link die het lezen wel waard is:

 

2012 is het jaar waarvan de grote profetieën zeggen dat de wereld zoals wij die kennen ophoudt te bestaan. We gaan naar een nieuwe manier van leven. Hogere dimensies van het bestaan willen worden geïntegreerd in ons leven. In de uitputting die vele mensen op dit moment ervaren wordt steeds meer voelbaar dat het oude niet meer voldoet.

 

Toelaten van transformatie wordt steeds dringender. In dit artikel uitleg over het transformatieproces en hoe de Zon-, Maan- en Venus-eclips van mei en juni 2012 ons daarin inspireren en ondersteunen als zeer belangrijke pijlers voor deze tijd van veranderingen nu en de komende jaren. In de nacht van 5 op 6 juni 2012 zal Venus weer een stukje van de Zon verduisteren. We kunnen in Europa bij zonsopgang op 6 juni 2012 nog net een stukje van de verduistering zien.

 

Venus-eclipsen als paren

Deze Venus-eclips is een onderdeel van een grotere cyclus. 1631-1639, 1761-1969, 1874-1882, 2004-2012. Steeds zijn er twee gebeurtenissen waarin Venus een stukje van de Zon verduistert bezien vanaf de Aarde. De tijd tussen deze twee gebeurtenissen is steeds 8 jaar. De grotere cyclus tussen de Venus-eclips paren is afgewisseld 113 en 130 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de buurt zijn we met een hechte groep mensen die zich hier mee bezig houden. Aanstaande dinsdag tijdens de venus transitie houden wij een aantal ceremonies, meditaties ed op het strand, heel de nacht lang.

Ik vind het erg leuk om te lezen dat er nog best veel andere mensen zijn hier op het forum die zich ermee bezig houden, laten we onze energie bundelen en uit het hart spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn bewogen tijden met veel verandering...

Er is heel wat aan het gebeuren...

 

Ik zet me in om te zijn wie ik ben... en niet te zijn wat ik denk te zijn...

 

Het wordt tijd dat we al de leugens die we over onszelf en elkaar geloven overboord horen en de waarheid gaan zien en (be)leven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symptons of inner change and personal transformation

 

You sense that something big is happening

on planet Earth these days

 

Your inner voice tells you that

change is coming

 

You feel a restlessness stirring deep within

 

You find yourself searching

for a deeper meaning

and purpose to life

 

Struggling for survival and happiness

in the material world just doesn’t

satisfy you anymore

 

More and more you are becoming

bored and frustrated with the

routines of everyday life

 

You no longer feel connected or attached to things,

places, or even people you once felt close to

 

Your career or personal relationships

with other people don’t feel

the same anymore

 

Your hunger for the material comforts

and pleasures of life leaves you

feeling empty and incomplete

 

You are beginning to realize that

lasting peace and happiness

is an inner thing

 

You find yourself breaking ties

with all things physical

 

You find yourself looking into the spiritual or mystical

realms for a greater sense of purpose,

direction and meaning to life

Tests of personal, financial or physical

hardship have found their

way into your life

 

Perhaps you suffer through periods of profound doubt,

depression, dissociation, loss of orientation,

rootlessness and a profound sense of loss

 

Heavy foods such as beef, rich deserts,

and the like no longer feel right and

lower your vibrations

 

You often find yourself wondering… who am I,

what am I really doing here or what is

my real purpose on this planet?

 

Perhaps your feelings are becoming more intense,

that you cry or become overly emotional

for no good reason

 

You feel that time is speeding up

 

Sometimes you question your own sanity but there

is a knowingness deep within that says

you are on the right path

 

You find yourself going through a personal cleansing

process where old belief systems are being

weeded out from your inner being

 

At times you feel exhausted

for no apparent reason

 

Other times you find it difficult to focus on

your job or other types of work

 

Your traditional belief system is showing signs

of upheaval and you find yourself

detaching from it

 

You find yourself in career crisis and are perhaps seeking

employment and professional fulfillment in an

entirely new area or a series of unfocused

projects that have little

substance to them

 

You feel a sense of separation

from family and friends

 

Material things no longer are a

source of security for you

 

For some, it seems that your

entire world is falling apart

 

You begin to look at things in a

much different way

 

Some days everything seems to go right…

other days everything seemingly goes wrong

 

You no longer seem concerned

with financial security

 

You trust in the knowingness of your higher Self

and in the notion that the spiritual

journey is one’s true path

 

Your old life is dying while at the same

time a new life is emerging

 

You find yourself very uncomfortable in

the presence of negative energy

 

Religious dogmas that have motivated

you through fear and guilt

no longer feel right

 

You find yourself waiting for signs

 

More and more you feel out of touch, out

of sync, with the rest of the world

 

You no longer find meaning in your work

 

Your life has recently gone through upheaval, perhaps

in the form of a health crisis, financial

loss, career failure, divorce,

a broken relationship

 

You feel that your vibration is increasing and that things such

as traffic, noisy malls, busy highways, bustling airports,

violent movies and other kinds of negative

energies lower your vibrations

 

You now find that attachments to any and

all things put limitations on you…

that your sense of freedom

is diminished

 

You find yourself detaching from the rat race,

material possessions, negative relationships,

and old belief systems that don’t

serve you well anymore

 

You no longer feel connected to consensus reality

 

You find yourself seeking ways to achieve

inner peace and simplicity of life

 

You feel that you live in and sense two different realities

simultaneously: The 3-dimensional material reality

your old self used to occupy and a new reality

of higher vibration and spirituality that

you find yourself shifting into

 

Feel good if you can relate to the symptoms

of personal transformation!

 

There are massive changes taking

place on our planet these days

 

Mother Earth’s vibrations grow stronger every

day and they are reaching higher

and higher elevations

 

As that happens, you will experience

profound changes within yourself

 

Inner change is happening for many of us

 

And a greater sense of the spiritual is awakening

in the mass consciousness of humanity

 

Bron: http://the2012scenario.com/2010/09/symptom...transformation/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degene die geen innerlijke verandering doorgaan, zullen nooit ervaren wat wij ervaren en laten een deel van hun hersenmassa onbenut :)

 

gallery_6979_13329_8424.jpg

 

Just love Nature, thats all there is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het begrijp is het de energie van de aarde die hoger aan het vibreren is...

 

Voor mij lijkt het alsof er maar 1 weg is, voorruit gaan in het NU

 

Ofwel ervaar je onbewust de effecten van dit hele gebeuren of je doet het bewust.

 

De waarheid is het leven, of je dat nu gelooft of niet.

 

Alle mensen zijn met de aarde en elkaar onlosmakelijk verbonden...

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

When we are waking up to our true nature, it is like we are giving birth to our Selves. We are finally coming alive. Since we have lived most of our lives like a sleepy zombie, always searching for something. Thinking that if only I had that or this I would be happier, free, loved. We are really searching our whole lives for Love. We are searching for our Selves. So when we find ourselves in the awakening process, it is only natural to feel contractions. These contractions are needed for us to give birth to this new Self. The authentic Self that we forgot is our true nature.

 

Now the intensity of these contractions are only as painful as the resistance you are putting up is. So if you are strongly resisting this process you will feel strong contractions. If you are unwilling to let go of the steering wheel, you will feel these contractions stronger. They are trying to lovingly wake you up. Some of us need louder ones to get our attention (yup I was one of them). This is where the suffering is created.

 

To fully wake up, we have to finally get to the core wound. We have covered this wound up for lifetimes upon lifetimes. We cover it up with addictions, relationships, working, anger, boredom, frustration, etc. Anything that keeps us from focusing on right NOW, on what feelings are trying to get our attention right NOW. We go through Life resisting people or situations that remind us that the wound is there.

 

So in the waking up process, it is inevitable to finally face this wound. No more trying to fix the symptoms or the effect of the wound. Life is encouraging us to directly look at the wound, to focus on the cause.

 

And there is nothing to actually do to clean this wound. All that is needed is that we keep it clean so it can heal by itself. So no more holding onto things that can infect it furthermore. So this means finally facing pain. This wound is the pain of separation. To go back Home all we need to do is to go through. Face everything. Invite it in. So you can finally be free of these heavy feelings. So you can allow your wound to heal.

 

When I finally realized that trying to fix the symptoms was actually infecting the wound even more, I looked to the cause. I finally had to face this pain I have carried for lifetimes. I finally had to allow myself to be afraid, lonely, angry, etc. When I admitted my weakness as a human, that is when I tapped into my true strength-Being.

 

So with these contractions, it hurts more when we clench up due to fear. It hurts more to resist pain than it does to fully feel pain. Actually, when you FEEL these contractions all the way through and even FEEL the fear of these contractions through, you transform the contractions into a beautiful feeling that only comes from surrender. Like an orgasm. Why does it feel so good? Because we surrender to our helplessness. We surrender to the moment. There is no “me” and this moment. There just IS. You totally dissolve into the beautiful nothingness of this moment.

 

So when people are waking up and these kind of icky feelings are bubbling to the surface, this is perfect! This is your moment to finally face what you have been running from. I mentioned this in the last post. But these contractions are normal. You are in a rebirth process. Relax into them by trusting that whatever you are experiencing is meant for you to experience. Use all your pain for deep transformations.

 

These birthing pains have been experienced world-wide to some degree. 2012 will be the year of birth. Everything you have been through thus far, has brought you right HERE. So everything was needed. Everything is always playing out Divinely. All we need to do is allow it. We allow it when we trust that Life is always naturally flowing towards Home

 

 

Bron: http://www.freedomfromashes.com/2012/01/24...ebirth-courage/

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn niet alleen aan de aarde verbonden, maar aan het hele Universum.

 

Als er geen universum was, was er geen aarde.

 

Venusovergang thuis volgen niet ongevaarlijk

UTRECHT - Mensen die de venusovergang van aanstaande woensdagochtend zelf willen volgen, doen er goed aan voorzorgsmaatregelen te nemen.

 

Foto: NU.nl/Allesoversterrenkunde.nl

Vooral het aanschaffen van een eclipsbril of speciaal folie is een must, aldus Martin van Ingen van sterrenwacht Sonnenborgh in Utrecht.

Venus schuift als een zwarte stip voor de zon langs tijdens zonsopkomst. Een unieke gebeurtenis, maar niet zonder gevaar voor de mensen die thuis even willen kijken. ''Je moet niet kijken door een beroet glaasje of een cd. Die laten uv-straling en infrarood door. Dat zou ik dus zeker niet aanraden, want dat beschadigt de ogen'', zei Van Ingen.

''We hebben hier al ongeveer 1000 eclipsbrillen verkocht, de afgelopen weken. We hebben ze zelfs uit Amerika moeten halen om aan de vraag te voldoen.''

Noordoosten

De brilletjes zijn bij vrijwel alle volkssterrenwachten te koop en ook op internet te bestellen. ''Verder moeten mensen zorgen dat ze een goed zichtpunt hebben naar het noordoosten, waar de zon opkomt. Het beste kan je vrij hoog gaan staan of uitkijken over een gebied met weinig bebouwing en begroeiing'', adviseerde Van Ingen. ''Venus staat namelijk al voor de zon als die opkomt, dus je moet er vroeg bij zijn.''

''Het beste is om vooraf al een keer te kijken naar de zonsopkomst op de uitverkoren locatie. Dan zie je of het echt ideaal is'', tipte Van Ingen. De zon komt die dag om 5.22 op. Om iets voor 7 uur 's ochtends is de venusovergang weer voorbij en is het wachten tot 2117, voordat de volgende passage van de planeet plaatsvindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ze willen zoals gewoonlijk weer het onderste uit de kan trekken met het verkopen van die eclipse brillen.... jongens geloof alsjeblieft niet in deze bullshit, ze willen ons gewoon bang maken en elke euro uit onze zak kloppen.... morgen avond is het zover, ben benieuwd!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ze willen zoals gewoonlijk weer het onderste uit de kan trekken met het verkopen van die eclipse brillen.... jongens geloof alsjeblieft niet in deze bullshit, ze willen ons gewoon bang maken en elke euro uit onze zak kloppen....

Wat een lariekoek!

 

Je hebt wel degelijk een goede bril of filter voor je telescoop nodig om de overgang te kunnen bekijken. Het beschermt je ogen en je hebt beter zicht.

 

Als je dat te duur vind kun je zelf een filter maken met Baader Astrosolar® zonnefilterfolie of naar een goede sterrenwacht gaan waar je vaak gratis even kunt kijken met een bril of telescoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, het is maar wat je zelf gelooft natuurlijk. Ik geloof er niet in dat de uv-straling zo slecht is voor je ogen datje er blijvende schade van kan oplopen... niet in deze mate dan toch. Over het zicht heb je wel gelijk, het is een stuk beter te zien met een bril. ALS we het al kunnen zien met de bewolking die ze voorspellen. We zullen zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof er niet in dat de uv-straling zo slecht is voor je ogen datje er blijvende schade van kan oplopen...

 

Ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten :)

 

Bewolking s*cks inderdaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...