Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Nou zal ik dan maar van start gaan.

Recommended Posts

Diegene die hierboven mij op de korrel wilden nemen, mikeh lacht het laatste en uiteraard het hardst.

Komende maand zullen jullie me niet online zien, jullie zien maar wie je topic verplaatst en je klachten adequaat behandeld.

 

Hoogachtende groet,

 

Mike

 

ps; topic gesloten. klachten kun je per pm sturen, alhoewel ik die pas over een maand zal lezen.

 

Nou zijn we volgens mij toch bezig met een openbaar forum waar ieder zijn zegje mag doen, dus bij deze wil ik wel het spits afbijten.

 

De laatste tijd vind ik zelf dat Mikeh alleen maar loopt af te geven op mensen die het misschien niet helemaal snappen of begrijpen. Dit geheel is natuurlijk wel alleen in Mikeh zijn ogen. Geen hond snapt zijn bevindingen, of waarom hij zich nog inlaat met ons klootjes volk. Ik ben niet zo slim om jullie plat te praten met computertaal, en dat gaat ook niet gebeuren. Doch voel ik dat deze Mod ons toch te boven is gegroeid.

 

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zelf nogal door is geslagen.

4weken in een inrichting dat gaat jou niet helpen Mikeh, neem dat van een pas begonnen verzorgen aan.

Ik denk meer dat je je moet toe leggen op een van die door geslagen vrienden van je die zo met de PC bezig zijn , en niet meer aan de verwachtingen kunnen voldoen en dan maar helpdesc werker worden, of zich heel licht verhuren aan iemand die er echt niks van snapt van die gekke PC. Jij kan je dan tegoed doen aan zijn domme gedoe en daar een goed gevoel over hebben.

 

 

Zaterdag ben ik in de buurt, misschien heb je tijd voor een bakkie.

 

Gr Ert, die wel weet waar die hier voor zit :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft gaat er eens een bezem door het mod bestand hier. Zitten er ook veel met modstatus die nooit online zijn, de zgn. spek- en bonenmods. Het is nu gewoon een old boys network (in Nederlands: vriendjespolitiek) en ik denk dat dat eens doorbroken moet worden.

 

Just my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie gelegenheid om dan aan te melden als spek en bonen mod...staat wel lekker op mijn CV.

 

Wat betreft ert zijn poost....ik kan je alleen gelijk geven...dat sommige reacties als een een lul op een drumstel slaan.

Een mod is ervoor om op de zaakjes toe te kijken en eventueel corrigerende maatregelen toe te passen..maar om het minste of geringste gaat er een slotje op of word het betiteld als para gedrag...en als het maar in zijn straatje past en met hem mee praat is er niks aan de hand(algemeen statement).....vreeeeemd ,misschieen een overleg onder de mods wat er gaande is?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het er helemaal mee eens, als ik MikeH met een mod als Whazzup of BBB vergelijk denk ik kerel relaxed man je hebt maar 1 hart. Niet iedereen is even snel van begrip of heeft er gevoel voor Mike.......DIt is iets van de laatste tijd, ik weet niet of er prive wat speelt dat je ineens zo doet of dat je er gewoon geen zak zin meer in hebt, maar af en toe draaf je wel door kerel. Neem nu het topic van Deffy, daarin reageerde je ook niet bepaald als een voorbeeld functie. Tuurlijk snap ik dat het je af en toe je strot uitkomt om als papagaai te spelen en alles te herhalen, maar kerel daarom ben je Mod geworden he..................

 

Misschien wil jij hier ook ffe je zegje doen Mikeh??

 

Mustang

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben effe niet zo actief (hehe valt niet op he :cry ) maar voor we modje gaan bashen in dit topic wil ik toch wel even een (modererende en persoonlijke) bijdrage leveren

 

Ik denk persoonlijk ook dat het goed is dat mikeh effe een beetje afstand neemt. Verder zijn er een aantal mods op dit moment om persoonlijke redenen helaas niet erg actief (dat kan altijd gebeuren en dat gebeurt ook wel eens langere tijd) maar ik kan me in de strekking van het verhaal wel vinden.

 

Ik geloof niet dat leden die nooit moderator zijn geweest beseffen wat het inhoudt om een (druk) forum te moderaten. Ik weet van mezelf dat ik op een bepaald moment ook erg geïrriteerd raakte, iedere keer maar weer dezelfde mod acties. Daar word je wel eens bot van maar daar moet je dan ook wel door je collega's op aangesproken worden. En dat doen we ook (niet voldoende misschien maar geloof me, het gebeurt). En ik klaag niet hoor, helemaal niet. Maar het is vaak wel ondankbaar werk.

 

En leden hebben over het algemeen ook geen blad voor de mond. Ik heb af en toe gevoel alsof wij mods meer worden gezien als de vijand dan de vriend, zeker als ik sommige reacties lees. Dat escaleert wel eens zoals nu.

 

Kortom, ik denk dan mikeh (die hier overigens al jaaaaren trouw mod is!) een goede beslissing neemt om er effe een mandje tussenuit te trekken.

 

Wat je op een forum schrijft komt altijd 10 keer zo hard aan dan als je het gewoon zegt. Je kunt iedere zin op veel manieren lezen en interpreteren. Waarmee ik wil zeggen dat in een draad een discussie veel makkelijker explodeert dan in een gesprek. Af en toe een beetje adem halen en opnieuw beginnen is niet alleen voor mods, maar ook voor leden wel eens goed - ik kan het in ieder geval aanbevelen.

 

We horen wel hoe het op de koffie is gegaan ert :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup, dat jullie het zo druk hebben komt juist door de niet actieve mods. Lullig dat ze problemen hebben maar beter vervang je ze gewoon. Ik denk dat hier genoeg actieve users zijn die prima een modfunctie kunnen uitvoeren. En zeg zelf, het modwerk is misschien leuk om te doen maar zonder die status eet je er geen boterham minder om. Ik denk dus zuiver in het belang van dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah, eindelijk weer een zeiktopic. ik was ook betrokken, bij de vernederingen van mikeh.

dus ben ik ook mede schuldig aan dit debakel. mikeh wat kan ik doen voor jou, om het weer goed te maken ?

sorry dat ik je een pm stuurde, waarin ik je zei dat ik respect had voor jullie als moderator. en dat ik je niet meer zou afzeiken. maar op deze manier maak je het wel erg moeilijk voor mij. je geeft steeds van zulke mooie voorzetjes. wat moet ik daar anders mee doen? als raszeikerd

 

wees eerlijk en probeer gewoon een goeie moderator te zijn. zodat wij met plezier op dit forum aktief kunen zijn.

 

ert bedankt, dat je mij weer de mogelijkheid hebt geboden, weer eens lekker te kunnen zeiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word wel een keer tijd voor vernieuwing ja :rofl

 

hup bezem erdoorheen: nieuwe jonge garde :rofl

 

Waar is de mod mehighto toch :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikeh besef jij wel dat je ons niet in de steek laat. voor ons is het heerlijk om ongecontroleerd te kunnen zeiken maar wel je mede moderatrs en het wietforum.

 

by the way, mogen we nu vrij uit ----EDIT----en voor een maand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee pisvlekken, ik was niet bezig om mikeh de grond in te trappen :cry

meer om f wat recht te zetten want anders ga je dat via pm doen en willen er 500leden weten hoe dat is gegaan.

 

 

Whappie slaat de spijker op zijn koppie.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ertje je hebt Mikeh helemaal overspannen gemaakt nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wazzup ik bach niemand ik geef bv enkel me mening , die is wel eens fout en daar kan ik ook op aan gesproken worden een mod dus ook .

ik weet wat het is om mod te zijn ik heb een jaar als mod gezeten op een chat site om het gezellig te houden , het ging er effe anders toe soms dan hier en met een rapper tempo en veel intensiever .

en ik weet ook dat verplichtingen op een gegeven moment teveel kunnen zijn maar dan hoeft het niet zo te zijn dat je anders gaat gedragen .

en bot zijn vind ik niet erg ik weet ook wel dat jij dat kan zijn maar heb je mij er ooit over gehoord ? bot is iedereen weleens tis toch net hoe je het brengt .

 

 

ert het blijft leuk dat er mensen zijn die gewoon hun mening geven .

 

 

en mikeh top idee tot over een maand effe rust doet een mens wonderen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel mensen hebben mikeh af en toe verteld om maar even niet te reageren, waaronder ik. Maar juist als moderator is dat enorm lastig.

Ik heb veel respect voor het feit dat mikeh zijn taak serieus neemt, maar het kan nooit geen kwaad om effe te stoppen.

 

Ben wel benieuwd wie die hondenbaan wel wil. Ikke niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij kan je dan tegoed doen aan zijn domme gedoe en daar een goed gevoel over hebben.

 

Gr Ert, die wel weet waar die hier voor zit :cry

 

Vergis je je in. Als ex systeembeheerder/helpdesk meneer, denk ik dat we te maken hebben met pure frustratie.

 

Kijk, als je iets niet snapt met een computer, prima. Als je iets niet weet maar je gaat wel onzin roepen, dan krijg je te horen dat het onzin is. Als je dan vervolgens boos word omdat die computerknul je stom heeft genoemd, en je weigert je onzin te stoppen, of om beter te leren, ja kijk.

 

Dan help ik je ook niet meer :rofl das lastig, als je het wel geacht word te doen.

 

Ik heb een leuke anecdote:

 

Er was een bedrijf met een personeelsmevrouw met een PC probleem die een helpdesk knul oproept. De jongen komt en treft een mevrouw die gebaart naar het scherm... waar zij een papier voor houd.

"Ik heb een probleem, maar ik kan je niet het scherm tonen, want dat is personeelszaken gevoelige informatie."

"best" Zei de knul. "Dan loop ik wel naar boven, neem je scherm over en doe ik het daar."

Aldus zo deed hij, maar ondertussen had de de dame al op hoge poten de directie er bij gehaald.... na een oeverloos stukje gezeik, drong het uiteindelijk toch tot de dame door dat de technieker toch echt het probleem zou moeten ZIEN, voordat hij wat kon doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee pisvlekken, ik was niet bezig om mikeh de grond in te trappen :rofl

meer om f wat recht te zetten

 

gr ert

 

nou dat deed je lekker dan :cry iedereen begrijpt alleen maar dat we mikeh lekker konden afzeiken. ik begreep aleen die laatste zin niet: ik ben van de week in de buurd zullen we dan een bakkie doen :rofl

mooie pisvlek ben jij, verziek heel dit zeiktopic.

 

p.s: ik adviseerde mikeh een maand geleden al dat ie even gas terug moest nemen

 

stelletje pisvlekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens laten we het wel leuk houden , een beetje respect

 

Voor de rest zoeken jullie het maar uit

 

Buble

 

Maar kan ik er nu van uit gaan dat de meetings niet meer door gaan ? :rofl :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het volledig eens met bovenstaand bericht.

 

Waar is de Love en Peace gebleven omtrent wiet. :rofl

 

Marijuana :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou dat deed je lekker dan :cry iedereen begrijpt alleen maar dat we mikeh lekker konden afzeiken. ik begreep aleen die laatste zin niet: ik ben van de week in de buurd zullen we dan een bakkie doen :rofl

mooie pisvlek ben jij, verziek heel dit zeiktopic.

 

p.s: ik adviseerde mikeh een maand geleden al dat ie even gas terug moest nemen

 

stelletje pisvlekken

 

 

ik vermeld er nog maar even bij , dat ik een geintje maakte.

 

behalve dat ik een maand gelede al tegen mikeh zei dat ie gas terug moest nemen.

waar ik nou an twijfel, zou mikeh gedacht hebben dat ik een geintje maakte ?

 

pffff, nou raak ik zelf in de war

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb ik echt heel wat gemist?

 

 

miss toch maar wat mods van Fok.nl aantrekken die hebben iig een dikke huid..

 

ohjah zie nou net dat ie mijn topic verwijdert heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ert is heel respectvol een goed topic begonnen, en zeker niet met de intentie om een mod of mods in het algemeen af te zeiken dus behalve het feit dat afzeiken not done is, is het nog off-topic ook :cry

 

Over de niet actieve mods: Het is heel erg makkelijk om maar te zeggen "weg er mee" als je de achtergrond niet kent. Als een mod niet modereert dan heeft hij of zij daar echt wel redenen voor. En die zijn zeker niet altijd bestemd voor het forum. Overigens zie je veel mod handelingen niet eens, ik denk dat zo'n 80% of meer onzichtbaar is: topics verplaatsen en samenvoegen, code fouten verbeteren, hulp bieden bij allerlei zaken die het forum aangaan via de pm, de topics in ieder geval lezen (!) en waar nodig inhoudelijke bijdragen leveren en de sfeer in een topic bewaken, reports behandelen (jawel, die knop wordt écht gebruikt!), klachten behandelen (gelukkig komt dat niet zo veel voor) en ondertussen af en toe ook nog eens je topic bijwerken.

 

Het klopt dat een aantal mods om uiteenlopende redenen even non-actief is. Die redenen kunnen niet altijd op het forum gedeeld worden. Wat ik storender vind is dat iemand pas na twee maanden gemist wordt :rofl

 

Wat dan wél weer leuk is dat er zo nu en dan oude (in forumjaren!) leden terugkeren op het nest na een lange afwezigheid, zoals Blowmonkey. Zou trouwens wel leuk zijn om te horen wat hij nu vindt van het forum na al die tijd. Volgens mij hebben we de afgelopen paar jaar wel een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik denk dat ik daar maar eens een topic over start - de eregallerij van de oude glorie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :rofl

 

Ik vind het forum een stuk drukker, het is gegroeid. Vergeleken met toen ik hier voor het eerst kwam is (vooral) de administratie & moderatie alleen maar verbeterd, geen stab @ de oudere mods & admins, maar de sfeer is er echt een stuk beter op geworden sinds de regels wat strikter worden toegepast. Het is geen anarchie meer (tot op zekere hoogte dan, stoners blijven stoners), alles is een stuk professioneler en gestroomlijnder dan voorheen.

 

Ik wil verder niet echt ingaan op mikeh z'n posts van de laatste maanden, kan er niet echt een oordeel over geven aangezien ik pas weer online ben. Daarnaast moet je alles wat mikeh zegt gewoon met een korrel zout nemen, ik zie de humor er wel van in, sommige mensen hebben af en toe ook ff een "corrigerend tikje" nodig, ben je lekker cynisch zoals mikeh schiet het al snel het verkeerde keelgat in bij sommigen.

 

Mikeh = bad cop :cry

 

Ook wat betreft moderators die niet actief zijn.. Er zit natuurlijk een grens aan, maar je moet je beseffen dat modereren vrijwilligerswerk is, mods zijn geen robots, het zijn mensen, ze kunnen niet constant online zijn. Ik weet niet of er hier postquota's zijn voor de verscheidene fora, maar het is wel handig om te weten als mod (& misschien ook medeforumgebruikers) wat er nou zo ongeveer van je verwacht wordt qua activiteit. Een paar richtlijnen opstellen (als die er nog niet zijn) zou veel gezeik kunnen voorkomen in de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop in de hema,

en begin opeens te roepen:

dat ik de bedrijfsleider veels te weinig zie,

de kassieres hun kleding beter in gaten moeten houden,

en dat de concierge niet zoveel koffie moet drinken.....

 

Met welk recht ik dit roep?

geen idee....

 

een mens is een mens

een mens is een mod.

Wat een onzin om over de afwezigheid of andere zaken te blaaten,

tenzij het je toko is!!!!

 

Ik beschouw WF nog steeds als een digitaal ontmoetingspunt,

die schijnbaar gratis in de wolken zweeft.

Onderhouden door mensen die er hun hart hebben liggen.

 

In het verlengde van de WF gedachte probeer ik een actief lid te zijn

die dit gedachtengoed ook probeert te handhaven.

Ik was dus ook verbaast , om te horen van Mikeh, dat er gereport had moeten worden,

Ik heb zelfs gezocht naar de report regels..(niet gevonden eigenlijk)

In dit geval had Mikeh zeker meer uitleg moeten geven.

Dus ik hoop dat je een beslissing hebt gemaakt zodat je ff lay back time hebt,

 

 

ff chillu

op de billu

cu laterz Mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt whazzie wat je zegd.

 

Dit moet echt wel kunnen vind ik.

 

Gaat er mij om dat als Mikeh deze dingen doet, hij dat wel met een reden zal doen, maar die niet laat weten.

Dat stoord ongelofelijk, en dan krijg je uitspattingen die als je ze zou zeggen er miss heel anders in je oren zou klinken.

 

Ik blijf er wel bij dat Mikeh op deze manier heel veel spanning creeerd die gewoon niet nodig is en daarom ook door mede forrummers op het matje geroepen mag worden. Anders kan je net zo goed niks zeggen, of plaatsen.

 

Maatje van mij die hier wel eens komt, en lid is die leest alleen maar omdat er gassies tussen zitten die met de hele meute mee lullen en dan ook gewoon nog eens fout zijn ook. Die neemt de moeite niet meer om het tegen te gaan, maar daarmee laat je ook de topic starter rotten, en daar doe ik dan weer niet aan :rofl

 

Jammer dat Mikeh, een maand moet zitten, anders had ie zelf een reactie kunnen geven :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alle begrip voor mikeh.

Ieder lid op WF is intussen 18 en het zou in de lijn der verwachtingen moeten liggen dat men zich ook dusdanig gedraagt.

Sinds begin 2009 schijnt iedere mod actie discutabel te zijn. Er wordt erg veel over en weer geschreeuwd.

Ik zou aan iedere zeikerT voor willen stellen nogmaals de gedragsregels en forum reglementen door te nemen, dat scheelt ons veel werk.

Tevens ben ik voorstander van de door sommigen zo verketterde censuur. Na tientallen topics over de "veiligheid van het forum", het functioneren van mods, het al dan niet het recht hebben eigen topics te verwijderen en/of foto`s op WF te plaatsen ben ik van mening dat het tijd is stevig aan de stam te schudden.

Irrelevante topics, bashen, "beroep op eigen mening", regels in twijfel trekken , geen gebruik maken van de galerij etc. behoren vanaf nu onverkort gesloten te worden.

Afzeiken doen jullie maar op Geenstijl en FOK! alwaar je overigens sneller een ban of waarschuwing aan je broek hebt dan hier op WF.

Blijkbaar hebben sommigen inderdaad een mod nodig met dictatoriale trekjes.

Wat mij betreft wordt vanaf vandaag harder opgetreden tegen sfeerverziekers. Inderdaad mond snoeren en paar dagen op je handjes zitten totdat je herontdekt hebt waarom je eigenlijk lid van WietForum bent geworden.

NIEMAND wordt verplicht onze gedragsregels te onderschrijven, dat heb je zelf gedaan bij aanmelding !

Take it or leave it en besef dat een ideaal forum geen mods nodig heeft.

 

Nuf said,

 

suf

 

p.s.

gallery_6678_982_4022.jpg

Niet mijn sectie dus bij deze een verzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar suffie,

zo reken je dit topic weer af,

op zij die maar wat schreeuwen.

ik bemerk in de post van ert juist een bemiddelende rol,

en dat lijkt mij altijd nodig.( ik had zelf ook de behoefte om er iets meer van te begrijpen)

Juist dit zijn de posts waarin naar voren komt hoeveel werk er achter de schermen plaats vind,

zodat de verziekers dit ook te horen krijgen.

 

Daarnaast is er juis ook een inhoudelijke kant die laat zien

dat de verziekers geen recht van spreken hebben,

als zij pogen iets als dictatoriaal oid te bestempelen.

Kortom ook een stukje democratisch gesprek....

 

Juis als je dit inzicht blijft verschaffen,

heb je meer recht van spreken om verziekers te verwijderen,

en kan geen mod beticht worden van autonoom handelen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...