Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Smakenkabinet, een wereld van smaak...

Recommended Posts

zo'n soort als la confidential is gewoon ideaal in vertical opstelling ....

 

plantje dat je als stekje gewoon direct onder 12/12 laat bloeien en een hele zooi kleine potjes erin proppen :P wedden datj e die kilo dan ook gewoon haalt onder een 600 watt :D

 

 

ken ook niet wachtne op de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE! (Grapje...)

 

Panjaabie, mwah, ik zie niet in waarom zijtopjes niet van dezelfde kwaliteit zouden kunnen zijn, het gaat er om dat er geen auxine producerende hoofdtop is, en dan nog, zelfs zijtakken maken me niet zoveel uit, ik dief, en pas de jungle techniek toe... Wat feitelijk inhoudt dat ik planten laag houdt zonder te scroggen... Hierover volgende update meer...

 

Masteryero, Ja een vertical, moeten we ook nog eens maken hé... Als je een vertical zou doen in die DR60, zonder cooltube natuurlijk, hoeveel kleintjes zou je daar in moeten proppen, volgens mij zit je dan al zeker aan 16 kleintjes...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, tijdje geleden dat hier wat is gezegd, inmiddels is de tent van plaats verwissenld. De tent staat nu op een koelere plaats voor in de zomer, meer in het centrum van het huis, lijkt me beter voor de temperatuur. Ook is de tent nu op overdruk in plaats van de reguliere onderdruk. Geuren zijn niet zo'n probleem...

 

Het is lekker warm in de tent, maar de planten vinden dit volgens mij allemaal wel fijn, ik heb ze nog nooit blad zo dik zien maken, het blad is echt voelbaar meerdere malen zo dik als andere planten... Vreemd?!

 

Hashplanthaze

 

Mooie plant, met zoals ik al zei erg dik blad... Mooie vorm van het blad, korte bloei, we zullen zien wat deze gaat doen, er gaat gescrogged worden dit keer (ja dit keer wel), de theorie zegt dat de opbrengst dan leuker gaat worden, dus dan gaan we kijken of theorie praktijk wil worden...

gallery_19_747_22153.jpg

 

LA Confidential

 

Nog dikker blad, nog mooier blad, echt een ernstig mooi plantje, ook deze gaat gescrogged worden, omdat deze kort bloeit zal ik minder dieven van deze plant zodat de kortere groeiperiode een beetje gecompenseerd wordt!

gallery_19_747_4397.jpg

 

Matanushka heeft het niet gehaald, en daarom deze vervanger... Niet geheel onbekend, pheno 3 van de bluehammers, één die niet meer bewaard is nu... Maar dat geeft niet...

gallery_19_747_100796.jpg

 

Het net hangt er al, op ±30cm hoogte, ik verwacht dat de planten daar over een kleine week zijn aangekomen, nog een kleine tot een hele week verder en ik hoop dat het net vol zit, oftewel, ik hoop over 14 dagen de klok om te kunnen zetten, liever een volle tent dan half werk trouwens, ik wil goed in m'n rookwaar zitten hehe!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plan Kees, met een bizarre mix.

 

Ik heb in de vorige eeuw ook gewerkt met een 45-dagen soortje.

De oplossing was om op 13/11 te bloeien.

De plant deed er toen gewoon 9 weken over, en bracht ook een stuk meer op.

In jou setup gaat dat nu niet, maar het is ooit het proberen waard.

 

Een stek van een blauwe hamer, direct op 12/12 werd bij mij één meter hoog.

Jij gaat haar twee weken voorgroeien? Dan krijg je het wel volgescrogd, denk ik.

Waarom geen halfpijpje, eigenlijk?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb in de vorige eeuw ook gewerkt met een 45-dagen soortje.

;) :) het blijft leuk klinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen halfpijp, daar heb ik meerdere redenen voor...

 

1. Dit scrognet had ik nog (en is precies groot genoeg).

2. M'n lamp hangt diagonaal, dus dan zou ik het scrognet nog vreemder moeten maken.

3. De diamandkappen schuinen al het lucht te bundelen (geloof ik niet helemaal) maar voor de theorie staat het leuk...

 

Dat is het wel zo ongeveer...

 

Verder heb ik er niets tegen, ik heb het overwogen, maar ik wil niet wéér nieuwe spullen halen...

 

De LA is geen 45 dagen denk ik hoor !? Eerder 49 dagen ofzo, dat valt best mee als de meeste PP na 56 dagen om gaat... We zullen zien wat de opbrengst doet.

 

Betreffende de bluehammer, tsjah, ik denk wel dat die groot wil worden ja, maar omdat deze breed uitgescrogd is (alle dominantie van de auxines er uit) zal het extreem hoge wel meevallen, maar het zullen veel kaarsen worden!!!

 

Ach, ik zie het wel joh!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

Een vraagje: Als jij nu de planten niet scrogd, maar hun gang laat gaan, mischien een keer toppen, zou dat geen betere optie zijn? Je bent dan niet meer zo gebonden door de verschillenden groeihoogtes en afbloeitijden.

Met een 400-watter kom je toch aardig in de diepte met het licht en de diamantkap is een dieptestraaler, je bent toch niet an een scrognet gebonden?

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk nu weer met 250W, dus helaas heb ik niet de power van een 400W...

 

Ik moet wel scroggen denk ik, want een aantal planten zijn echte schieters, en wat dat betreft hoop ik dat ik de LA het meeste een schop kan geven qua groeien, de rest groeit vanzelf wel...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gemist deze... Tot nu toe dan :)

 

Leuk om weer verschillende soortjes te zien, en noch onder een 250W ook. Da's pas hobby ;)

 

Fijne ronde gewenst, Kees.

 

Ik kom zeker af en toe kijken.

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kees!

 

Wat zien jouw plantjes er mooi uit, echt geweldige soortjes !

De opbouw vind ik heel mooi van de 2 bovenste plantjes..

 

Idd scrogg in combi met die 250 watter zal goed werken.

 

Alleen bij scrogg vind ik het zonde om 5 plantjes te ''versnijden/toppen''..

Ik heb bij de Indoor verslagen, een scrogg van arjans haze gezien en die gene had 1 plant gescroggd en er toch een dikke 500 grammetjes vanaf gehaalt..

 

Toen ik dit zag dacht ik, dat moet ik ook een keer proberen !;)

Zo kan je heel goedkoop en efficient zaad kweken.

 

Maar in iedergeval heeel veel succes met al je smaakjes daar!

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Banaan! Hobbyen is leuk! Zeker als het op overdruk is!

 

GG, hoe bedoel je versnijden/toppen ? Ik heb die plantjes nog niet aangeraakt, en dat was ik ook niet van plan eigenlijk... Ik ga ze gewoon lekker scroggen en dan zie ik wel of het wat moois wil worden!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kees, de meeste mensen die scrogge toppen de planten..

Waardoor de onderste scheuten inprinicipe al gelijk opgaan met de nieuwste scheuten..

Dan hoef je de plant zelf niet de buigen ofzo..

 

Succes !

 

Edit,

 

Was net trouwens in A'dam ( Central Coffeeshop ) die verkocht ook die L.A. wiet, en er stond op ''Warning''..

Dit was de duurste wiet die ze hadden, ik zat zelf erg te twijvelen maar de special die ze hadden zag er toch ietsjes beter uit.

 

Maar ik geloof dat dit een zeer sterk wietje is, mede dankzij de Warning ;)

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah ik zou niet in zien waarom je zo perse zou moeten toppen met een scrog. Naar mijn weten is het voor een plant beter om minder takken te hebben qua bevoorrading etc. Ik heb alleen de LA getopt, deze nu in de breedte getrokken zodat die meer licht vangt en daardoor sneller groot wordt, ik denk dat ik deze takken gewoon door het net heen laat groeien of één keer vast zet, dan zijn de toppen tenminste nog een beetje van formaat hihi.. Het blijft spannend of er echt zo weinig aan komt!

 

Volgens mij vinden m'n planten de overdruksituatie prima! De temperaturen lopen tussen de 22 en 34 graden, de luchtvochtigheid zit meestal rond de 50-55%, precies het klimaatje dat ze lekker vinden, de softbox hoeft niet eens voluit lucht in te blazen om ze dit gunstige klimaat te geven, 90% van de tijd draait de box op 60%, ook een teken dat deze box precies goed is voor deze tent! Ik ga zeker geen temperatuursprobleem krijgen in de zomer...

 

Ik heb er een scrognetje ingehangen zoals jullie kunnen zien, het net is iets groter dan de tent, dus er zit een hele lichte kromming in... In de toekomst wil ik nog wel een soort bowl maken, maar nu had ik geen groter stuk gaas :verrygood . Van links voor naar rechtsachter, LA confidential, BH3, Hashplanthaze, Madonna.

gallery_19_747_404911.jpg

 

Lekker bossig... Alleen de madonna heeft weinig blad, verder zijn het allemaal vrij bladerrijke planten, maar goed, ze zijn nog niet gaan schieten voor de bloei, ik weet dat de HPH straks érg hoog wil worden!

gallery_19_747_332252.jpg

 

 

Dit blaadje vond ik wel mooi, de voedingsbehoefte zit wel goed zo dacht ik... Ik ga voorzichtig beginnen met een klein beetje de planten op gang te brengen met wat stimulatoren!

gallery_19_747_151872.jpg

 

Ik geef 3x per week water, om de dag, en dan 2 dagen er tussen 1x per week. Voeding 2/3 keer, maar dat geef ik nog niet. Ik bespuit ze 2 a 3 keer per dag met water en 2 keer per week met bladvoeding... Hmmmm Daar houden ze van!!!

 

Als je dit topic wilt volgen moet je hier klikken: Klik.

 

De mazzel,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sshhhhhh... Ik heb ALWEER het scrognet er uit getrokken en de boel op 12/12 gezet...

 

Scroggen = té lang groeien :D.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kees,

 

 

Veel succes met je overdrukexperiment!

 

Naar mijn idee moet je voor een scrog toch wel 1 x toppen, maargoed, daar zul je nu geen last mee van hebben. Ben wel benieuwd hoe ze ze het gaan doen zónder scrog, aangezien die 250 watters niet zoveel dieptestraling schijnen te hebben.

 

Wel mooie soortjes hoor!

 

 

Mvg. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah dieptestraling, ach ach ach...

 

Ben ik niet zo bang voor, bij mij is licht gewoon licht!

 

Het dek met toppen wordt gewoon niet dikker dan 20-30cm...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed wat ik gisteren gezegd heb klopt waarschijnlijk niet... De toppen zullen wel wat verder in hoogteverschil zitten, maar ik ga bij ieder plantje precies blad/takken weghalen, precies zo dat er genoeg licht op de topjes komt! Want fluf roken vind ik niet lekker, en dat doe ik dan ook al een tijdje niet meer.

 

M'n tentje ziet er goed uit, het staat nu twee dagen op 12/12 5 mei was dus de eerste dag 12/12.

 

Ik verwacht ieder moment de groeiboost, dus iedere dag even controleren of die kap niet naar boven gehesen moet worden...

 

Ik had ze even lekker nat gespoten voor de foto...

gallery_19_747_475660.jpg

 

Zo, ze staan er gezond bij...

 

Ze hebben een klein beetje groeivoeding gehad in het begin om een klein beetje stikstof in die blaadjes te pompen voor het kleurtje en nu twee dagen terug een klein beetje bloeivoeding om ze alvast die richting op te sturen. Verder ga ik ze een tijdje geen voeding geven tot de specialmix aangeeft dat het weer mag ... En dan zullen we wel zien!

 

(even terug gerekend, het is dus 9 dagen groei.)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er super uit Kees :D

 

Heerlijk om het te zien groeien en bloeien.

 

Het fijnste nog als je de eerste topjes ziet verschijnen en een tijdje later hele torentjes :rofl

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat wel lekker he kees!

Mooie planten hoor, ze groeien lekker :D

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een leuk vol groen tentje Kees :D .Keep up the good work.

 

 

Dampende groet,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje kees het ziet er weer super bij je uit :D

Ik zie dat je je scrogrek heb weg gehaald, maar zo te zien heb jij dat niet nodig.

Dat gaat weer een mooi veldje worden, net als met die PPP?

Veel succes verder

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dames en heren, een paar dagen later ziet het er weer heel anders uit.

 

De planten zijn nu begonnen met slurpen, eerst dronken ze lekker door op ongeveer 2.5 liter per dag. Nu zitten ze al op 3.5 en ik denk dat dat in de hoogtij van de bloei naar een 5 liter per dag gaat... Een heleboel water dus, althans...

 

Ze groeien er ook wel naar... Vreemdgenoeg is de LA confidential de grootste boom van de vier, en dat is maar goed ook, want die stopt wel het eerste met groeien... De HPH is het kleinste, maar dat is ben ik bang stilte voor de storm. Wat ik wel weet is dat ik nooit meer lucht uit een hokje durf te zuigen, ik blaas het er wel in, vinden ze veel lekkerder...

 

De temperatuur laat ik oplopen tot 51 graden, hmm.. Zal de sensor voor de foto wel even op m'n kap gelegen hebben. Normaal laat ik de temperatuur oplopen tot ongeveer 32-35 graden. Alle bladpuntjes staan strak omhoog, gezonder dan dit... Oei, niet eens verbrandde bladpuntjes, en dat op specialmix!!!

 

Genoeg geluld...

 

Dag 6 bloei.

gallery_19_747_130317.jpg

 

De LA, écht een mooie stek!

gallery_19_747_208332.jpg

 

Schokkend groot blad verborgen onder het bladerdek... Dit blad is nog niet de grootste, die kan ik niet op de foto krijgen, de grootste is formaatje van de halve tent, letterlijk...

gallery_19_747_244867.jpg

 

Mooi donkergroen blad, het wordt echte liefhebber wiet dit!! Jummie... Liever 10 gram lekkere wiet dan één gram hydro-shopwiet, das logisch toch ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kees!

 

Die zijn explosief gegroeid zeg! Hele mooie planten.

 

'' Liever 10 gram lekkere wiet dan één gram hydro-shopwiet, das logisch toch ''

 

Klinkt zeker logisch!

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekker kees !

Ziet er super uit, en je stelling stem ik ook in mee!

Nu ik mijn bio wietje proef en de stone ervan ervaar is het een heel groot verschil met de shop.

Natuurlijk ook doordat ik al blij bent dat het van mij is, maar de smaak enzo echt puur gewoon geen nasmaken ofzo ja van de sigaret :whistling

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...