Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

28 Super Shiva onder 540Watt T5-Buizen

Recommended Posts

ohh... dat denneboompje is om verliefd op te worden :wacko:

ben egt benieuwd hoe je kast er na wat aanpassingen uitziet, of beter hoe je nieuwe oogst eruit ziet :wacko:

 

grtz en bouwze alvast B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peter,

Deze kast wordt afgebroken. Er komt een volledig nieuwe kast, deze heb ik op maat laten maken.

In deze kast worden verschillende ervaringen van medekwekers in verwerkt.

Dus een heel nieuwe kast.

 

Verhuisbericht:

De vier dames met de koude voeten zijn nu verhuisd.

gallery_5351_7758_573572.jpg

gallery_5351_7758_1467911.jpg

 

Afbloeien onder een T5-hemel.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor jouw misschien leuk: De T5´s hebben zich bewezen, je kan iedereen deze buizen aanbevelen!

Ik zal dit serieus overwegen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die t5jes rocken hoor B) 0,8... is zeker een hele mooie score !!! terwijl dit nog niet eens perfect was verlopen ( je zei namelijk dat het beter kon )... ik zou er voor tekenen

 

is het alleen ook goed mogelijk met 100 watt aan t5 ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey torst!

 

Lekker hoor de buiten dames binne, ze zulle de warmere nachten zeker op prijs stellen!

 

Masteryero, als je dan 1 gr/w zou kunnen draaie heb je dus 100 gram..

Dat is en blijft ook super lekker, zeker om het feit dat je maar met 100 watt gewerkt heb ( exc )

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola torsti,

 

Mooi dat je nog even doorgaat in deze kast, ik ben benieuwd naar je nieuwe kast, zal vast wel een top kassie worden B) .

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

zodra je info´s over mijn opbouw nodig heb, pm me! B)

 

@Masteryero,

Natuurlijk kan dat, zelfs met T8 is het mogelijk:

gallery_5351_7758_1000483.jpg

gallery_5351_7758_1987563.jpg

 

Hier is de opzet van mijn oude quarantaine-hok. Het waren 7 TL´s van 18 watt, deze waren apart schakelbaar. De voorste was nooit in gebruik in verband met werkzaamheden an de plantjes.

5 bubbelgums bijna 100g droog.

 

@worm,

deze eerst afbloeien, dus dat wordt nog effe wachten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti, zie ik daar achter een bubbelator ?B)

 

Maar mooi hoor die TL kap heb je goed in elkaar gezet, heb je toevallig foto's van die kweek daaronder ?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee,

Het is een wasmachine voor op de camping, deze krijg je bij de pollinator-companie. B)

 

De kweek eronder? 5 x dennebompie ( bubblegum) bericht# 241. An de zijkant zij je nog een gedeelte (spanplaat) van de kast en daar achter de filter met pliegerfan. De witte vlakte achter het bompie was de deur.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti,

 

Mooi verslag en een interessant experiment, complimenten je hebt het proffesioneel aangepakt! Van onderaf watergeven heeft ook mijn voorkeur.

 

De kwaliteit van de wiet zou beter zijn met tl (?), het zou kunnen maar dan zou ik toch een logische verklaring daarvoor willen weten. In een ander topic zei iemand dat er onder tl minder olieen verdampen vanwege de lagere temperatuur van tl tenopzichte van HPS. Maar... de temperatuur in je kweekruimte is ook belangrijk, ik weet niet of jij met je 10 tl's een temperatuur bereikt van 26/28 graden of dat je bijverwarmt. Maar dan zou de temperatuur van in je hok, of je nou HPS of tl zou gebruiken, gelijk zijn dus zouden er niet meer olieen kunnen verdampen. Als je bijverwarmt kost het je nog eens extra energie tenopzichte van HPS.

 

Daarnaast zeg je 0.85 g/watt te halen. Hoe is je berekening? 1) heb je gewoon 10x het wattage van je tl's genomen om tot die vergelijking te komen? 2) of heb je ook het tijdsbestek meegerekend? Gezien jouw planten 12 weken staan te bloeien en ik met een 8/9 weken bloeiende plant ook 0.85 g/watt haal maar dan 3/4 weken minder energie heb verbruikt. Hiermee is dan ook aangetoond dat HPS een veel beter rendement geeft als tl lampen. Daarom zie ik ook niet echt veel voordelen van het kweken onder tl. Je hebt 10 lampen / armaturen nodig inplaats van 1 HPS lamp, neemt dus veel meer plaats in beslag en is een stuk duurder. Zo te zien zijn er niet veel verbeterpunten waardoor je het nog beter zou kunnen doen, de planten zien er gezond uit, je setting ziet er goed en doordacht uit dus je haalt iig het maximale uit de mogelijkheden die tl's bieden!

 

Pierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga daar ff op in.

 

Je hebt wel een beetje gelijk, aangezien torsti ook 28 planten in zijn hok had.

Ik denk als ik dat zou doen plus 2 weken voorgroei en bloei dat ik dan ook wel richting die gram per watt of juist er over heen ga.

 

HPS Heeft ook meer stralings warmte dus het is niet alleen de warmte die van de bulb af komt.

TL heeft dit zogoed als niet. ( weet niet hoe dat zit met T5 ).

 

Maar pierewiet, voor een microgrower die niet spotbaar wilt zijn is dit een perfecte oplossing.

Natuurlijk ben je altijd spotbaar, maar minder als met een lamp die een kern heeft van meer als 1000 graden.

 

In iedergeval vind ik T5 ( zeker ook door dit topic ) heel erg de moeite waard.

Jammer van de koste maar op lang termijn verdien je dit zeker terug!

 

De meeste die onder HPS kweke willen kilo's berijken.

De meeste die onder TL kweken doen dit puur voor de lol en de wiet dus stel als je voor de lol en de wiet dan nog is een lekkere oogst kan halen zoals torsti deed.

Dan is TL dus wel een beter optie voor de microgrower.

 

@ Torsti, ik ga denk ik binnekort die 3 x 144 watt PL systeempjes aanschaffen.

Deze waren zeer aantrekkelijk en dan hoop ik onder de 100 euries kwijt te zijn.

 

Dan heb ik aan lumen ongeveer het zelfde, maar aan lux meer! ( aangezien ze veel dichter op het gewas kunnen hange ).

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Pierewiet,

In mij kweekhok ben ik in staat de temperatur tussen de buitentemperatur en ca 35°C te regelen. Dit gebeurt via de afzuiging.

Tijdens het kweken hou ik een temperatuur van 28°C aan. De planten-nacht wordt niet kouder dan 18°C.

Ik verwarm het hok niet.

Het verdampen minder oliën bij deze temperaturen.

De opkoper van mijn wiet zet altijd de ventilatie in zijn bureau aan en dat doet hij niet bij iedereen. Zodra de zak opengaat, geniet hij van de geur, zegt hij.

Onder HPS hebben veel kwekers last van te hoge temperaturen, waardoor veel van deze oliën verloren gaan.

 

De berekening is in der daad 10 x 54 watt. Dus opbrengst door wattage. Bijkomende factoren zoals verwarming etc. worden niet meegerekend. Ook de aantal bloeidagen wordt buiten beschouwing gehouden. Voor het resultaat is het, tot nu toe, niet van belang, hoeveel dagen je gebruikt.

De Super Shiva is een langbloeier, deze plant heeft 12 tot 13 weken nodig. Deze plant kan ook jij niet in 8 of 9 weken afbloeien.

Had ik voor een commerciële soort gekozen, bubblegum of powerplant, zo waren deze ook in 8 of 9 weken klaar geweest (zie "dennebompie" Bericht#241). Zeker met hetzelfde of een nog beter resultaat.

Ik zie hierin geen bewijs van een beter rendement van HPS tegenover TL´s.

 

Ik ben trouwens ook geen missionaris, die probeert iedereen overtehalen om onder TL´s te kweken.

Als jij de voordelen niet ziet en alleen maar nadelen ziet, dan is het zo.

Ik heb voor deze weg gekozen vanwege de brandveiligheid, minder geschouw met voedingswater en lagere temperaturen. Ook heb ik nu een gelijkmatig belicht oppervlak.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsti,

 

Er zijn ook geen bewijzen. Dit leer ik ook op school.

Elke kweker pakt het anders aan en berijkt daar me zijn beste oogste.

Terwijl de andere kweker die ene raar aankijkt van he, doe jij dat zo ?

 

Net als in mijn boek staat er ''rozen voelen zich het best bij een tempratuur rond de 22/23 graden'' terwijl ons gewas zich het lekkerst voelt met een 27 graden.

Als ik weer vraag aan een roze kweker in de buurt, wat vind jij de optimale tempratuur ? praten ze ook over hele andere getalen.

 

Wil jij zelf weten wat het beste is, moet je alles gaan teste in precies dezelfde omstandigheden en zelfde gewas etc.

Dan zal je merken wat het gebeurt.

 

Maar ik ben het zoiezo wel met torsti eens aangezien ik een hekel heb aan de hitte van de HPS en de stomme VSA blok ding... Er komt gewoon veel meer bij kijken als je met die hps kweekt terwijl voor de micro TL uitstekend is zeker PL en T5..

 

Edit

Plus is het niet ook zo dat door de verdamping van de olien de geur flink sterker wordt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gode moggel Gegee,

Meer planten / minder planten? er spreken voor allebeide situaties punten voor en tegen.

Met minder planten: twee weken voorgroei en twaalf weken bloei, dus 14 weken in totaal.

Meer planten: geen voorgroei en twaalf weken bloei.

Vaak gaat het om de tijd, bijzonders bij "broodkwekers".

 

PL´s: B)

Dan kan ook jij genieten van een lekker geurende wiet!

 

De knipresten heb ik trouwens ook in folie gesealt. Het hele huis rook erna!

 

Groetjes

Torsten

 

Wij posten tegelijk: Door de hogere temperaturen verdampen meer oliën. Deze geur maakt het gevaarlijk voor de kweker.

Lagere temperaturen, minder verdamping, ook meer veiligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morge torsti!

 

Oke, me besluit staat wel zo goed als vast dat de volgende ronde zeker niet met HPS gaat gebeuren.

 

Ik denk dat ik ook weer voor het zelfde zaad ga, aangezien dit weedje echt heel goed was.

 

Ik ga nu ff koffie zette B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

t is binnen hoor vriend ga m zo roken B)

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey torsten!

 

Het was gezellig vanmiddag man!

Je hebt daar heel wat moois in je hok :(

 

Ik bedank je! en zit nu lekker te geniete van deze heerlijke wiet!

Een nadeel :( hij plakt zo erg, dat ik niet meer normaal kan draaie! :)

Maar wanneer die gedraait is, geniet ik er echt van een toppie wietje!

 

De geur en de smaak zijn heftig, heerlijk zoet en sterk kan zelf moeilijk zeggen wat voor smaak het heeft maar in iedergeval heerlijk!

 

De rest zit ff in de vriezer, ieder half uur kneed ik ff in de zak waardoor de kristalle al een beetje onder in de zak vallen.

Er zitten echt veel trichome op het blad denk wel een redelijk stuk er vanaf te halen!

 

Snel volgen foto's in het Hasj maker gedeelte..

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee,

Veel plezier met het hasj-maken.

 

Geniet ervan. :(

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
@torsti

 

je wietje is echt n lekkere sterke soort

kan niet echt plaatsen de smaak maar n lekkere

bankzitter :) :( :(

 

gr damian

 

^_^

Bedankt Damian

 

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen dank maat

jouw soortje is voor mij de meest vreemde maar lekkerste

die ik tot nu toe gerookt heb

wij moeten maar is n paar biertjes drinken torsti

 

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey torsti!

 

http://www.wietforum.nl/Bladafval-zeven-me...jes-t57610.html

 

Dit zijn niet alle foto's aangezien me telefoon vaak uitviel wanneer ik foto's aan het maken was.

 

Maar Damian je hebt gelijk, de smaak is heel vreemd maar lekker en super stoned !

Dit geld ook zeker voor de hasj dit is voor mij de eerste waarvan ik echt super stoned van werd.

De laatste tijd voel ik niet veel meer van die shop troep, maar dit is echt een lekkere! zal zeker wat bewaren voor op de meeting 21 juni!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Damian,

21 juni in Tilburg mag jij betalen :(

 

@ Gegee,

mooie Topic, geniet ervan!

Ik heb trouwens nog een wasmachine staan (Ice-o-lator)

Had je effe mogen uitlenen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zonde torst, ik had graag wat vroeger willen komen zodat we iets langer konde blijven.

Maar dat heb je met vriendinne die willen zonne :(

 

Ohja, gister kom ik thuis..

Hangt me vriendin echt heel stoned uit me raam te zwaaien naar mij, dus ik ga naar binne en vraag 'Hoeveel heb je wel niet gerookt, je doppe zijn super rood' ze antwoord 'Een paar haaltjes van die wiet van Torsti'

En geloof me dat stoned worden hebben we lang niet meer ervaren :(

 

Gr

 

Edit ; opnaar de 10.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog n foto van hoe het verstuurt was en nog stok :( :(

gallery_18687_7908_973299.jpg

maar o zo lekker

:)

gr damian

 

 

ps zat natuurlijk wel in n bubble envelop ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi genieters,

Ik ben blij te horen, dat het wiet / hasj gelukt is.

Het zou jammer zijn, iets te laten groeien om 13 weken later vast te stellen dat het

bagger is.

 

@ Gegee,

groetjes an jouw vriendin

 

@ Damian,

ik had de zakken nog op lekkages getest gehad.

Ze bleken dicht geweest te zijn, anders had ik ze nooit verstuurd gehad.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...