Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wildplant

Ledontkieming en 14 dagen groei daarna..

Recommended Posts

@DLS, is het geen zij ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wildplant,

 

Je resultaat is toch wel mooi voor iemand die enkel LED gebruikt moet ik zeggen. :wacko:

 

Kan je voor mij eens wat begrippen verduidelijken?

Ik begrijp namelijk niet wat Pf, Pfr en PSS zijn.

Voor zover ik het begrijp zijn Pf en Pfr absorbtion curves.

Maar is een absorbtion curve niet onafhankelijk van het aangeboden licht?

En wat hebben de planten nu aan absorbtie in het donker?

 

Zoals je ziet begrijp ik er weinig van :icecream:

Mijn interesse is oprecht, daar hoef je niet aan te twijfelen!

Zelf ben ik ook een beetje met spectra aan het spelen, vandaar...

 

Groetjes,

Aurèle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Wildplant,

 

Ik heb het eens doorgenomen en stuurlicht is inderdaad heel interessant.

60-70% meer droge stof met maar 36% meer licht :wacko:

Ik denk dat ik eens wat blauwe T5'jes ga kopen :icecream:

Voor de 11/4/9 :vape: (11uNormaal/4uBlauw/9uDonker)

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aurele

 

We zijn al bezig geweest met HPS en "blauw" toevoeging. zie

Maar toen bleek dat het rood/verrood in de weg zat voor een optimale bloei.

 

Dus hebben we de 180 watt led met andere chips er boven gehangen ( niet te verwarren met hogere wattage chips :icecream: ), met wel dezelfde spectra..

 

De volgende proef zal meer in de richting gaan van 420 watt ( dus de 3 lampen) maar dan 4 uur alleen op de 2 x 120 watt en 9 uur donker. (11uNormaal/4uBlauw/9uDonker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je hoopt uiteindelijk een beter resultaat te halen dan met HPS ? :vape:

 

Beetje knoeien kan ik ook met lichturen, maar eh, is het makkelijkste niet gewoon doen zoals de evolutie het aangedragen heeft ?

 

Scheelt heel wat moeite :wacko: .

 

Lekker creatief in ieder geval :icecream: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keestemad

 

Het gaat niet om beter resultaat...dan HPS.. Het gaat mij er om wat is mogelijk met LED.

om met eenvoudig 120-180 watt led jezelf te kunnen voorzien..( en dat is hier wel voort bewezen..)

 

Maar wil je commercieel produceren...tja dan zit je in het verkeerde topic. :wacko:

 

 

De Wereld gaat gewoon verder.

 

LED sportveldverlichting houdt rekening met gebruikerswensen

Jarenlang zijn Metal Halide lampen de standaard geweest bij het verlichten van buitensportvelden.

Lange opwarmtijd en de kwetsbaarheid na het uitzetten van de lamp maken deze lichtbron erg inflexibel en niet gebruiksvriendelijk.

LED-technologie maakt het nu mogelijk een gebruiksvriendelijk, flexibel en duurzaam alternatief te bieden, met comfortabel licht.

 

bron: "made in China" :icecream:

 

 

Eerste-sportpark-met-leds-verlicht-in-Eindhoven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar wil je commercieel produceren...tja dan zit je in het verkeerde topic. :vape:

hahaha, Ja want dit is de afdeling van JOUW commercie, normaal word de gebruiker blij, hier de dief met z'n lampen :icecream:

 

@Aurele: hij belazerd de boel, laat planten buiten opgroeien aangevuld met led lampen, kweekje led+hps, dus kijk goed, denk zelf en hou de knip op de beurs, hij is het type dat oude vrouwtjes uitbuit en gehandicapt z'n laatste cent afpakt!! Een dagje nadat we op zijn verwerpelijke praktijk wezen had ie het hazenpad al gezocht.

 

 

Ik vond dit stukje ook heel verhelderend, prachtige conclusie erin en hele mooi foto's die echt wel duidelijk aangeeft waar het omgaat.

 

De netto actuele bladfotosynthese van chrysanten geteeld onder SON-T belichting was bij hoge lichtintensiteit hoger dan de bladfotosynthese van planten geteeld onde LED belichting.

 

In hte begin van de teelt ontwikkelde het bladoppervlak zich sneller(meer blad, geen bol blad en groter oppervlak per blad) van planten geteld onder SON-T vergeleken met LED

 

De reactietijd was 10 tot 14 dagen langer bij chrysanten geteeld onder LED belichting.

 

De grootste groeiverschillen zijn gekwantificeerd bij de overgang van de lange dag naar kort dag. Planten geteeld onder SON-T waren zwaarder dan planten geteeld onder LED belichting. Dat betekent dat op het moment van bloei-inductie er groeiverschillen waren. Het bladoppervlakte van planten geteeld bij SON-T belichting was groter en planten hadden 1 blad meer. Dit tezamen resulteert in meer lichtonderschepping en grotere gewasfotosynthese en daarmee meer drogestofproductie

 

eind conclusie

 

In het gepresteerde onderzoek is 1 µmol SON-T beter dan 1 µmol LED. Er zijn meedere factoren naast het spectrum van de assimilatiebelichtingdie bepalen hoeveel rendement er uit een µmol licht is te halen. Dit onderzoel laat zien dat factoren als bladtemperatuur en het totale spectrum waarbij het gewas geteeld wordt van belang is.

 

Ach en dan heb je in dit geval nog professionele LED lampen en niet de zelfwarmwateruitgevonden lampjes van een niets ontziend malicieus verkopertje.

 

Ik ben heel erg blij dat ze goed presteren als winkelverlichting en stadium verlichting. Is LED toch nog bruikbaar ergens, als tv lampje doen ze het ook goed wildplant. Misschien moet je daar je pijlen maar oprichting.

 

He, ik heb deze keer nog niets gezegd over de abberante prijs van die china LED prullen, nou hier komt ie dan ... voor 1 led lampje van 600 watt koop je 15 HPS lampen sets. Of voor 1 ledlampje heb je met hps een compleet ingericht A kwalliteit hokje met kema keur :wacko:

 

Maar wil je commercieel produceren...

 

Ik gun iedereen zijn commerce, maar dieven horen achter slot en grendel !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeiii.....

Das wel heel fel dr.living.......

 

Net zo fel als deze SUPER led's..????

 

Ik ben het wel gedeeltijke eens met de dr. (even los van het uitmaken van bepaalde dingen ivm ken wildplant zijn werk niet)

Ik ben zo erin getrapt toen met alle mooie verhalen over envirolight's.....

Niks mis met die dingen,

behalve dat ze niet waar maken wat ze er over roepen.....

 

Hier een beetje zelfde verhaal....

Mensen krijgen goude bergen voorgeschoteld maar komen thuis met wat kruimels.......

 

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gun iedereen zijn commerce, maar dieven horen achter slot en grendel !!

 

Daar ben ik het mee eens..

Je blaast en blaast..klets uit je nek op basis van eigen veronderstellingen..ga eens hulp zoeken i.p.v. hier je dagtaak aan te besteden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou stikkie, als je jezelf op je eigen site gaat staan quoten vanop wietforum, als een onafhankelijk onderzoek, richting medicinaal gebruikers om deze te overtuigen van je eerlijkheid, gaan bij mij de stoppen eruit inderdaad. Dit is hulp behoevende mensen proberen te bestelen en laat ik daar nu gdvr een gruwelijke hekel aan hebben.

 

Hij is het voorbeeld van wat je nou net niet in deze industrie wil, de legale crimineel. Het is altijd al moeilijk geweest om in deze branche eerlijkheid te vinden, maar als het dan ook tot op dit niveau word doorgevoerd ben je helemaal de lul als klant. Ik heb NIETS tegen LED, heb alleen wat tegen dieven.

 

Het zijn 10 euro setjes in china en eens ze hier geraken worden ze voor 600-1000 euro verkocht. Er word gewezen op hun ongelooflijke heilzame invloed voor medicinaal gebruik, gewoon als commerciële doelgroep uitgekozen om te worden gemolken moet er staan ipv heilzame werking eigenlijk. :icecream:

 

Ook het NIET commerciële belichten hier op het forum van die LED's is puur op een doelgroep proberen te mikken, het is hype om groen te zijn, het slaat nergens op want als je de site had gezien, toen ie er nog was, werd daar net WEL op het rendement gewezen. Hoezo, veranderd die doelgroep dan?

 

Beliegen en bedriegen zijn karaktereigenschappen die verfoeilijk zijn, we zijn allemaal mensen en kennen het zelf allemaal prima, maar als dit dan ook nog commercieel tot een hoogtepunt doorgevoerd word, lijkt het wel heel erg op uitbuiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad wel erg laag........

 

net als het rendament....haha

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klikker.. je gaat uit van veronderstellingen..

 

Al wat ik hier heb weer gegeven is 100% correct...

Ik rotzooi niet met fake uitslagen...wat is mijn belang...dan kom je jezelf tegen...

en medicinaal..het spul is goed...Ik zelf loop al jaren kreupel etc...2 keer in de week aan de ballon en het helpt weer even..

 

Maar ik heb mijn resultaten hier weergegeven...en dan kan ieder mee doen wat ze willen...maar de ongeloof zegt meer over de intelligentie van de bezwaarmaker/lezer

dan degene die bezig is met zijn hobby/ontwikkelen...

 

Trouwens we spreken hier nog steeds over crimeproducten..en leek mij het verstandig om de site op te doeken...daar ik je zie als een gevaar...

Nu kun je nog ellelange ondeskundige boel uit schelden maar dat zegt meer over jouw dan over de topicstarter..

 

Als je zo'n "heilige" bent wat doei je hier dan op dit forum...

Ik zie je meer als een infiltrant die ook wil scoren.. :icecream: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als mensen er echt zo van overtuigd zijn van die lampen bieden ze er 5 aan wietforum aan om in de testsectie te gooien zoals ander dat ook netjes doen

Dan krijg je een eerlijke onafhankelijke test die wat zegt ben het in dit geval met dls een dit zegt geen flikker :icecream:

En moet dan dus ook eerlijk vertellen dat ook ik vind dat je een dief bent en mensen probeerd geld uit het zakje te kloppen

 

GroeT Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergat mijn IP erbij te zetten wildplant, hier 82.176.79.93 voor je records. Ik ben MEDI kweker, weet je wel, die doelgroep die jij probeert te bestelen en te bedriegen, ik hoef me dus geen zorgen te maken, jij ook?

 

Het leverde je natuurlijk wel een ban op

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...