Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Panonic

Nederland regelstaat nr.1

Recommended Posts

Hoe ziet onze toekomst er eigenlijk uit, nu nergens meer roken, over enkele jaren geen drank meer onder de 21???

 

Wat denk je van de vette hap??? Geen zorgverzekering meer...

 

Hoe ver gaat de regering eigenlijk??????

 

Wat is onze toekomst?????

 

 

Dit is Nederland regelstaat nr 1

 

Een klein voorproefje:

 

 

Telefoniste : 'Pizza Hut, goede morgen.'

 

Klant: 'Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen.'

 

Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'

 

 

Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'

 

Telefoniste : 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?'

 

 

Klant : 'Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?'

 

Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'

 

Klant: (zucht diep) 'Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'

 

 

Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'

 

Klant: 'Hoezo?'

 

Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'

 

 

Klant: 'Oei! Wat raadt u mij dan aan?'

 

Telefoniste: 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'

 

Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'

 

 

Telefoniste: 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.

 

 

Klant: 'Oké... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'

 

Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig euro.'

 

Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'

 

 

Telefoniste: 'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'

 

 

Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'

 

Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening.'

 

Klant (boos): ' Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?

 

 

Telefoniste: 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'

 

Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'

 

 

Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'

 

 

Klant: '@#%/$@&?#!'

 

Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'

 

 

Klant: (Sprakeloos)

 

Telefoniste: 'Nog iets anders, meneer?'

 

Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'

 

 

Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar...'

 

 

Klant: hangt op.

 

 

 

 

 

 

 

Nou,wat denken jullie hiervan? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, wat zal ik er van zeggen.

 

eigenlijk klinkt het als onzin, maar van de andere kant:

 

op 5 maart is mijn tweede kondje geboren, een dochter, en ik ben blij dat ze niet meteen een chip in haar nek hebben geplaatst zoals ze bij een hond al doen.

ik denk namelijk wel dat dit in de toekomst waarheid gaat worden.

 

we zullen zien wat de toekomst ons brengt.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De maatschappij zal zich vermoedelijk opsplitsen in twee kampen:

 

1.De schapen die zich alles laten welgevallen, inclusief verplicht implanteren van RFID of andere chips.

 

2. De low-tech paria’s die weigeren het spelletje mee te spelen.

(Hier is vast wel gepaste huisvesting voor verzonnen. Interneringskampen of proletenzone’s in gezellige getto’s.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als we niet oppassen, dan gaan we inderdaad die kant op.Doet me trouwens denken aan de film Demolition Man.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ook aan dezelfde film.Wel eens Gattaca gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://static.youku.com/v1.0.0024/v/swf/qp...=-&showAd=0

 

"Gattaca" Genre: Drama / Thriller / Sci-Fi

 

Release: 1997 October

Length: 1H., 41 min.

Views: 43517

Rate: 95%

 

 

Ethan Hawke,Uma Thurman

 

 

 

Description :

 

A genetically inferior man assumes the identity of a superior one in order to pursue his lifelong dream of space travel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar hebben onze voorouders dan hun leven voor moeten geven.

 

Al onze vrijheden worden van ons afgenomen. ;)

 

En wat doen wij. :smoke

 

Het klootjesvolk stond erbij en keek erna.................... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En daar hebben onze voorouders dan hun leven voor moeten geven.

 

Al onze vrijheden worden van ons afgenomen. ;)

 

En wat doen wij. :smoke

 

Het klootjesvolk stond erbij en keek erna.................... ;)

 

 

De kids van tegenwoordig worden gehersenspoeld met de wegwerpcultuur,wegwerpmuziek,wegwerpwaarden zodat alles langzaam per generatie vergeten wordt om zo in de toekomst slaafjes te maken.Oude "vrijheidstrijders" sterven vanzelf uit denken ze... Via Hyves,Facebook creëren ze voor ons een virtueel sociaal leven zodat we 5 minuten denken dat we vrij zijn.Want 's ochtends moeten we vroeg op!Er moet gewerkt worden.Voor wie?Voor HUN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig zijn er ook nog mensen die anders zijn.

 

Mensen zoals wij. Vrijheid van denken.

Vrijheid van meningsuiting.

Vrijheid van eten.

Vrijheid van drinken.

Vrijheid van roken.

Vrijheid van genieten van het leven.

 

 

Vrijheid in alles dus, uiteraard wel volgens moraal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger stond je te kijken naar sciencefiction films..

 

Toch moet ik daar nog wel eens aan denken.., alsof het zo is dat het moment dat er zo'n film uitkomt "jaren80/90"

en 10 a 20 jaar later begint het leven ineens zulke vormen aan te nemen.. alsof het in films al word voorspeld :smoke

 

OF.. machthebbenden worden geinspireerd, van ja "waarom ook niet zo'n chip?" .."waarom ook niet een gesloten systeem"

 

en dan nog de meeste burgers... die het niet eens zo erg zouden vinden.. "ik heb toch niets te verbergen?"

 

Je prive leven is gewoon prive.. klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gattaca is een leuke film ja. Het idee is dat ze aan de hand van je dna al een profiel kunnen maken over je levens verwachting, ziektes, intelligentie etc. Zover is het natuurlijk nog niet, gelukkig maar :smoke

 

Nederland gaat wel de verkeerde kant op betreft privacy

 

- rfid in documenten

- elektronisch patientendossier

- ov chip kaart

- rekening rijden

- camera's op straat

- slimme elektriciteitsmeters

 

En dit is nog maar het begin... de regering houd je in de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik even blij dat ik mezelf van de oude stempel mag noemen. Ik heb schijt aan de regels en wetten. Alles wat de kwaliteidvan mijn leven onnodig benadeeld omdat bakelende weer een regel erbij gooid lap ik aan mijn modderige laars.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
De kids van tegenwoordig worden gehersenspoeld met de wegwerpcultuur,wegwerpmuziek,wegwerpwaarden zodat alles langzaam per generatie vergeten wordt om zo in de toekomst slaafjes te maken.Oude "vrijheidstrijders" sterven vanzelf uit denken ze... Via Hyves,Facebook creëren ze voor ons een virtueel sociaal leven zodat we 5 minuten denken dat we vrij zijn.Want 's ochtends moeten we vroeg op!Er moet gewerkt worden.Voor wie?Voor HUN!

 

Dat is niet alleen tegenwoordig zo, dat is al veel langer aan de gang.

 

Lang leve de comsumptie economie. Je dacht dat je vrij bent? Je moet werken, je moet belasting betalen. Waarvoor? Om iedere dag maar te consumeren. Zo veel mogelijk consumeren. CONSUMTIE VERPLICHT! Doe je niet mee? Dan val je buiten de boot, hebben we nog een keuze... bijna niet. Enkel de zwerver op straat snapt nog wat vrijheid betekend. Geen verplichtingen, geen rekeningen te betalen, heerlijk aan de ene kant.

 

Maarja, ik ben zelf net zo'n grote hypocriet, ik werk ook vrolijk mee aan die walgelijke reclames, ik wil ook een mooie auto en snelle computer. De samenleving zou veranderd moeten worden. Het doel in leven zou niet moeten moeten zijn om zo veel mogelijk geld te verdienen maar om zo veel mogelijk aan de samenleving bij te dragen. Ieder krijgt wat'ie nodig heeft, alles word eerlijk verdeeld. Werken voor kennis en ontwikkeling.... pfff ik kijk te veel Roddenberry's startrek :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAHAHAHA dit is echt fucking briljant. :smoke ;)

 

Ik mag jullie verzekeren dat zodra het zo ver komt er vast wel extreme terroristische fracties ontstaan die ofwel de rechtspositie van de burger herstellen, ofwel een staatsgreep plegen en een noordkoreaans regime gaan voeren, waarbij het ontwikkelingsniveau van ons land afzakt naar het jaar 1920.

 

Groet,

 

nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mede daarom woon ik in Spanje. ( alhoewel het soms ergelijk is dat alles met een

Aviertje en stempel moet). De controle is hier minder of in ieder geval minder digitaal.

Wat dacht je van 3.5 JAAR !!! wachten op je ziekenfonds pasje ;)

 

Zoekmachine: Ixquick ( enige zoek machine die geen data opslaat).

Betaal ALTIJD cash, altijd al gedaan.

Zo min mogelijk contracten of andere onzin.

 

Ik zal wel een pessimist zijn, maar ben blij dat ik geen kinderen heb. :smoke

Hoe zou ik die ooit een "vrije" wereld kunnen uitleggen als het door "ongelukken"

( 9/11, kredietcrisis die nog niet eens begonnen is ) onder het mom van veiligheid

langzaam maar zeker alle vrijheden worden afgenomen.

 

O, en kijk hier eens...

 

Zappruder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig ben ik niet de enigste... :smoke

 

De meeste mensen om me heen kijken me altijd raar aan als ik weer eens lekker op dreef ben, maar zo af en toe kom ik iemand tegen die me wel begrijpt ;)

 

 

El Tulipan,

 

I agree! Nu ik hier een tijdje woon begin ik het steeds meer te waarderen. Af en toe mis je wel het goed geregelde nl maar als ik het in de weegschaal gooi... no more nl voor mij! In 1,5 jaar tijd heb ik enkel een parkeer boete opgelopen. hahaha in nl had ik gemiddeld iedere maand wel 2 onzin (verkeers) boetes... wat een verademing is het hier zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens niet zo para :smoke ;)

Wat minder van jullie wiet roken hahaha:P laat dat jointje nou maar eens liggen tot de volgende dag. En niet zoveel films kijken haha;)

Prachtig dit!!!

Vraagje wie was niet stoned toen ie een reactie ging plaatsen????

 

IKKE!!! hahaha

 

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zo nuchter als wat!

 

En het is zeker niet para... dat noemt men realiteit. Helaas leeft 95% van de bevolking in de droomwereld geschapen door de multinationals.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zo nuchter als wat!

 

En het is zeker niet para... dat noemt men realiteit. Helaas leeft 95% van de bevolking in de droomwereld geschapen door de multinationals.

 

 

Ben ook nuchter.De multi's hebben alles duur gemaakt zodat de vrijheid ook duur wordt.Vrijheid is alleen voor hun gegund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja goed, m'n laatste reactie was lekker kort door de bocht natuurlijk.....

 

Vrijheid....

 

Definieer vrijheid, ik denk dat daar het probleem ligt. Zoals ik eerder al zei zijn we vrij binnen de regels van de samenleving.

 

Maargoed Panonic, hebben de ultra-groot-verdieners volledige vrijheid? Je zou zeggen van wel. Maar met al dat kappitaal komt weer een andere zorg kijken: Hoe behoud ik m'n kapitaal? Is dat vrijheid? mss wel, mss niet...

 

Ze zeggen altijd, geld maakt niet gelukkig. Bewezen is dat geld wel gelukkig maakt... tijdelijk...

 

Wat is vrijheid... dat zal per persoon ook anders zijn denk ik. Ik voel me altijd behoorlijk opgesloten binnen al de regels om me heen. Andere mensen bepalen wat ik wel en niet mag doen. Daar stoor ik me persoonlijk erg aan. Gelukkig heb ik daar nu minder last van sinds ik in Spanje woon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gelukkig ben ik niet de enigste... :smoke

 

De meeste mensen om me heen kijken me altijd raar aan als ik weer eens lekker op dreef ben, maar zo af en toe kom ik iemand tegen die me wel begrijpt ;)

 

haha soulmates ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...