Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hangmat

Hangmats Rare Ontkieming: Wat betekent dit?

Recommended Posts

Ik heb hier een klein plantje met 3 kiem- en wietblaadjes.

Wat is dit? Is er iets mis met de plant, of maakt dit geen verschil?

 

Het is Little Wonder, een autoflower soortje.

Ik heb nog 5 andere zaadjes die allemaal normaal op de '2-way manier' zijn ontkiemd.

Ook heb ik van dit zaad al 1 vrouwelijke plant die nu net begint te bloeien (geef nu alleen BioBizz Bloom mee).

Deze kreeg net als de kleine plantjes de eerste weken groei onder 120W bulb, plant is nu zo'n 50cm en staat buiten (ik ga vanmiddag met een vriend een kasje bouwen).

De plantjes staan in verse BioBizz Allmix grond. Verder krijgen ze gewoon kraanwater (of water uit het aquarium met vissenstront :smoke )

 

gallery_20816_7455_1877120.jpg

 

Graag commentaar en reacties over dit verschijnsel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit gehoord van een 'wietje 3'? Das hetzelfde als een klavertje 4 vinden. Het brengt geluk en een mooi opbrengst met zich mee. :smoke ;)

 

Even serieus nu, dat is gewoon een gril van moeder natuur en eigenlijk een misvorming. Gewoon laten groeien en kijken wat het worden zal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me laten vertellen dat het hier gaat om een tripliode, wel leuk om er een keer een pic van te zien zijn er niet zoveel van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is inderdaad een triploid...dit komt meestal alleen voor bij mannelijke planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit komt meestal alleen voor bij mannelijke planten.

Complete onzin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat net een topic te lezen met een triploide was ook een vrouw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best kans dat het een triploide-plant is. Dit houdt echter ook in dat de plant 3 geslachtschromosomen heeft, met de volgende mogelijke combinatie's:

 

de plant is XXY, oftewel Hermafrodiet

de plant is XYX, ook Hermafrodiet

de plant is XXX, tripple-vrouwelijk. Je hebt nu dus ipv 50% kans op een vrouwtje opeens 33,3333333333333333333% kans op een vrouwtje.

 

Als je leuk vind om te zien wat er uit komt moet je maar lekker door laten groeien. Anders zou ik deze plant meteen nekken, want nucleaire mutanten, daar zitten we niet op te wachten.

 

 

Succes verder Hangmat :smoke

 

Groeten van N@tor

Share this post


Link to post
Share on other sites
klavertje 4 staan van bijna 2 weken oud is een LR2

Foto foto foto! :smoke

Dat wil ik wel eens zien ;)

 

Banaan

 

@toppic starter: Jammer dat het een AF is... Want vaak zijn planten die tripoid zijn niet helemaal tripoid. Maar alleen bij 1 vertakking.

Anders had je er een mooie moeder van kunnen maken. Alle stekken triploid ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij was een triploide ook een mooi RS vrouw.

 

En de smaak was er niet minder om.

 

Afwachten wat het wordt.

 

Leuk om te volgen.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit houdt echter ook in dat de plant 3 geslachtschromosomen heeft, met de volgende mogelijke combinatie's:

 

Ook dit is niet echt juist "In een `triploïde` cel komen in de celkern van elk chromosoom drie exemplaren voor (geslachtschromosomen uitgezonderd)" book_surf2.gif

 

Just freak of nature, als ie mee wil lekker laten staan. Indien ie ook maar iets gebrek in vitaliteit toont gewoon omhakken en andere voor in de plaats zetten. Gewoonlijk hebben ze nog wel meer genetische afwijkingen dan. Dus imho niet echt de moeite om het te laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat hem gewoon lekker staan, kijken wat het wordt..

Ik ben toch nog een beetje aan het experimenteren met kweken en mogelijkheden,

vind dit juist wel leuk om te zien en ga wel kijken hoe hij zich verder ontwikkeld.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik ben weer een beetje meer 'weedwise'. :smoke

 

groetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej!

ik dacht dit vaker gezien te hebbe bij autoflowerplantjes zoals LR, en LR2 , kan aanmij liggen kan misschien ook aan het autoflouwergebeure liggen, zelfs hier wat foto's op 't forum, als ik ze gevonden heb zal ik wel ff linke :verrygood gr Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triploide is 3 sets chromosomen hebben. 3 Blaadjes ipv 2 noem je een Trifoliate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel vaker een plant gehad met drie vertakkingen in plaats van 2

 

med_gallery_5651_1281_489680.jpg

 

ook gewoon afgebloeid met drie toppen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...