Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hijsfijn

Coffeeshops moeten sluiten.

Recommended Posts

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenl...n_coffeesh.html

 

Burgemeesters sluiten coffeeshops

 

En de betutteling rukt verder op; de coffeeshops in Roosendaal en Bergen op Zoom gaan op 16 september definitief dicht. De burgemeesters van beide gemeenten willen zo een eind maken aan de overlast van 25.000 drugstoeristen per week. Dat werd vandaag aangekondigd bij de vaststelling van hun gezamenlijke cannabisbeleid.

 

Daarnaast werd er ook besloten om per direct strengere handhaving en meer controles uit te voeren. Op die manier moet illegaliteit verder worden tegengegaan.

 

 

 

 

En de verkwanseling van Nederland gaat verder. Zullen wij allen dan maar naar Roosendaal etc gaan om steun te betuigen? Ben totaal geen

spandoek activist, maar er moet zo langzamerhand een goed tegengeluid komen. We worden gezuiverd op een gristenmanier. BAH!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zijn de mensen (Nederlanders) die een lekker blowtje willen haalende lul:S

 

 

:lol: kloote voor wie er daar woont ben nu toch wel blij dat ik in zuidholland woon waar er om de 3 meter een schop staat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat er een goed en net tegengeluid moet komen van de liefhebbers van een jointje... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roosendaal en Bergen op Zoom schaffen gedoogbeleid af

 

Het gedoogbeleid voor softdrugs in de Nederlandse grensgemeenten Roosendaal en Bergen op Zoom wordt afgeschaft. Na een overgangsperiode zullen er vanaf 16 september geen coffeeshops meer toegelaten worden op het grondgebied van de gemeenten en de reeds aanwezig softdrugszaken worden verplicht gesloten. Dat is het resultaat van de nota cannabisbeleid 2009 die dinsdag door beide burgemeesters werd bekrachtigd. Vandaag werd de beslissing bekendgemaakt in een persbericht. Met de beslissing willen ze een einde maken aan de grote stroom van 25.000 drugstoeristen per week uit de buurlanden.

 

Tot nu werden er per gemeente maximum vier coffeeshops toegelaten. Dat beleid wordt nu vervangen door een nultolerantienorm. Zo moet het positieve imago dat Roosendaal en Bergen op Zoom hebben voor drugstoeristen, omgebogen worden.

 

Communicatiecampagne

De gemeenten lanceren daarom ook een uitgebreide communicatiecampagne gericht op Belgische softdrugsgebruikers. Daarvoor wordt samengewerkt met de provincie en de stad Antwerpen. Door de invoering van nultolerantie, wordt tijdens de overgangsperiode tot 16 september de geplande verscherping van de gedoogvoorwaarden niet doorgevoerd. Er zal wel strenger worden opgetreden tegen illegale verkooppunten van drugs. Bij de eerste vaststelling van een overtreding, zal de politie onmiddellijk sanctioneren. De politie gaat verder een uitgebreid actieplan uitvoeren tegen drugstoerisme. Er komen controles op de weg en op treinen en dealers worden nauwlettend in het oog gehouden. De hennepteelt op zich wordt vanaf nu ook veel strikter aangepakt.

 

De burgemeesters van Bergen op Zoom en Roosendaal werken al langer aan de inperking van druggebruik op hun grondgebied. Met deze nultolerantie moet de afzetmarkt voor illegale handel worden verkleind. De toestroom van drugstoeristen zal op termijn verdwijnen, waardoor volgens de burgemeesters de ciminaliteit die daarmee gepaard gaat en de negatieve impact die dat heeft op de inwoners van hun gemeente gevoelig zal dalen. (belga/sps)

05/03/09 11u18

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch vreselijk dat ze nu juist de mensen gaan dwingen om te kweken.

Ikzelf heb standaard al 5 planten staan ,wat genoeg is voor mij.

Maar je zal zien dat de heksenjacht die al reeds bezig was ,nog een niveau hoger gaat draaien.

Wellich zullen ook de mensen die zich aan de 5 norm houden ook vervolgt gaan worden.

En dan.....

 

Dan moet ook ik weer terug naar het systeem van elders gekweekte wiet. Wat vaak gepaard gaat met verzwaren en toegang tot de "hardere" drugs.

 

Nee zeg ik je..

 

Ook ik wil kunnen blijven kweken en vind dat de shops in ons land erbij horen.

Net zoals de cafe's en de "kantine's "van diverse sport annex zuipverenigingen.

Wij moeten onze stem wel degelijk laten horen.

Mij lijkt dat 25.000 toeristen niet opwegen tegen het aantal blowers in Nederland.

 

Hoe zal de burgermeester reageren als er zeg 50.000 Nederlanders ,naar Roosendaal komen met 1 stem.

Dan zal ook hij zich achter het oor moeten krabben en toegeven.

Wellicht moeten er dramatiche acties genomen worden.

Met zijn allen het geheel weekend lekker stoned bij het stadhuis zitten. Ik heb nog wel 3 stoeltjes dus dat is al 1 extra.

 

Wie is voor ?

 

Laat het me weten op klaaskooistra1980.....geen email adressen op 't forum ..... met als subject stadhuis.

Misschien kunnen we dan iets afspreken en ons echt verenigen met als boodschap de harde realiteit.

 

groeten ,

 

Mr Smokalot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt altijd gerept over "overlast" en als ze het al specificeren zijn het parkeerproblemen enzovoorts...

 

Om maar een voorbeeld te geven, de gereformeerde kerk in het dorp waar ik vroeger woonde zet elke woensdag en zondag de hele buurt vast met auto's van kerkgangers, moeten we de kerk dan ook maar sluiten?

 

En waarom kan zoiets niet naar een minder centrale lokatie verplaatst worden, nee dat kan niet, gewoon sluiten... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

domme is

die drugs toeristen hou je.

of ze rijden verder het land in dus nog langs dat gebied.

alleen gaan deurtje verder dus het probleem wordt verplaatst.

en tja criminaliteit los je er niet mee op zo veroorzaak je criminaliteit.

de toeristen rijden verder of zoeken dealers

Share this post


Link to post
Share on other sites

25000x belasting inkomsten mislopen als regering....... SLIMME ZET HOOR!

 

echt stom... zeker met deze economische crisis.... dan moet je elke cent die een buitenlander in je stad/land uitgeeft koesteren alsof het heilig is.

 

maarja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
die drugs toeristen hou je.

of ze rijden verder het land in dus nog langs dat gebied.

 

Deze drugstoerist rijdt nu gewoon naar Breda... Als ze daar de boel sluiten ga ik wel naar Tilburg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben beeld.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in Breda zijn de touristen wel welkom.

Burg. v d Velden houdt hopenlijk wel van de toeloop op onze economie.

Ik zeg je Burg van Roosendaal Han Polman is een eikel.

 

een boze bredanaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit wietforum niet iets te organiseren die kant op?

 

Dit kan toch niet, sjek dat filmpje. Een hevig rokende, en waarschijnlijk ook drinkende, droplul die verkondigd dat een

half jaar wel genoeg is om de boel op slot te doen. Liever nog sneller eigelijk.

 

Laten we dit soort figuren stoppen op de 1 of andere manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...op een gristenmanier. BAH!

 

Waarom hebben de christenen het weer gedaan?

Arie Boomsma is al geschorst door de EO.

Da's erg zat.

Keep on bashing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De burgermeester van Den Helder is ook niet fris en Arie zat op de radio alleen maar mooi te wezen samen met Thijs, de giraffe!

 

Laten we Andries knevelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee een Gathering lijkt me een beter idee. Lekker met zijn allen Roosendaal blauwzetten. Het gemeentehuis eerst.

 

mail voor gatheren naar : klaaskooistra1980.....geen email adressen op 't forum .....

 

groeten ,

 

][)ragonStorm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fool

 

Moeilijk te snappen he waarom er gebasht word, snap ik wel. Zal even wat links met leesvoer voor je geven waarom dat Gristendom zo achtelijk, achterhaald is, en uitgeroeit dient te worden uit de openbaarheid.

 

Misbruik:

 

http://www.endandit.nl/sport/2007/12/07/ch...misbruikte-kind

 

Coffeeshops sluiten

http://www.knack.be/nieuws/europa/cda-wil-...ticle25199.html

 

Patienten dossier

http://www.minvws.nl/dossiers/elektronisch...ienten-dossier/

 

Schaamhaarpolitie

http://www.ad.nl/binnenland/2800999/Vrees_...aarpolitie.html

 

Doorslaande Rouvoet:

http://www.ikvader.nl/blog/Rouvoet_slaat_door

 

Handje klap:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3297462...t_af__2___.html

 

Cartoons zijn een reden voor een onderzoek van het OM:

http://www.depers.nl/binnenland/203793/Hir...t-Nekschot.html

 

Oorlogje voeren, onschuldigen doden uit naam van wat?

http://www.nrc.nl/binnenland/article208381...Irak_niet_nodig

 

Ik kan nog wel even doorgaan met het opsommen van al dit soort Gristen ellende. Ga jij vooral door om in elk

topic van mij de Gristenen te verdedigen. Het laat zien wat jij voor soort en vorm van mens bent.

 

Moet je niet op profieletjes van jonge indo dames rondneuzen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een super egoïstische actie. Je zadeld alleen andere gemeenten er mee op. Het is het zelfde als alle junks en zwervers in een trein stoppen en van Amsterdam naar Utrecht brengen.

 

 

Hijsfijnjij nu echt dat elke christen kortzichtig is? Je doet net of het christelijk geloof en de normen en waarden die er bijhoren zo slecht zijn. Ik weet niet of jij het weet maar dit land is opgebouwd met die waarden. Kun jij mij vertellen wat er zo slecht is aan de 10 geboden? Er zijn ook genoeg christen en gelovigen in het algemeen die wel openminded zijn. Je kunt wel alles afschuiven op het Christelijk geloof maar dan ben jij in mijn ogen net zo slecht als die kortzichte gelovigen.

 

Je schopt tegen dingen aan zonder enige nuance. Er is meestel meer dan 1 kant van een verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat er nog mensen zijn zoals Fool & Johny. Ik stoor me ook aan dat "Gristenen dit en Gristenen dat..." gezeik.

 

Christendom draait om verdraagzaamheid (en nog zoveel meer). Die mensen die zitten te brullen over sluit dit, verbied dat, controlleer die... Die mensen zijn ongeveer even Christen als jij hijsfijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_Sack

 

De 10 geboden zullen best voor mensen een interpertatie hebben, alleen geld dat zeker niet voor mij of andere atheisten.

 

Feit is en blijft dat waar er geloof is, ook ellende is. Wat voor geloof dan ook. Daar kun je de geschiedenisboeken op na slaan.

Persoonlijk ken ik ook gristenellende, ik woon namelijk op de veluwe. En zie hierdoor zeer duidelijk wat er gebeurt als je in een gristelijk

gezin geboren word.

 

Kruistochten, vierendelen, heksenverbranding, kinderoffers, dat soort ellende gebeurde er vroeger. De gristelijke

middeleeuwen waren inderdaad een verrijking voor onze geschiedenis, om over de tijdperken daarvoor nog

maar niet te spreken.

 

Kom anders een langs hier, gaan we langs een paar gezinnen met polio kinderen. Ik heb ook wel een paar mensen die

uit de Biblebelt komen, en totaal van het geloof zijn afgestapt.

Puur omdat ze hun ogen hebben kunnen opendoen omdat ze normaal onderwijs hebben gehad. (hun ouders zagen het goed). Ze

zijn afvalligen in hun geloofsdorp. maar dat zal ze een ruk zijn. Ze zijn weg van de indoctrinatie.

 

Ook ken ik een geval uit een gristelijk gezin die in een afkick-kliniek werd gefklikkerd door zijn ouders omdat hij een joint

had gerookt op 16 jarige leeftijd. Door alle medicatie is dat nu een kasplantje op 28 jarige leeftijd.

 

Toen ik vroeger op school de theorie aan de kaak stelde over het splisten van zeeen, helen van zieke met een stok. Het veranderen

van een stok in een slang, het laten regenen van eten in een woestijn etc etc, werd ik van school geflikkerd. Met als reden dat ik

een opstoker van de verkeerde zijde was.

 

Jullie geloven in een boekje wat is geschreven 100 jaar na het sterven van jezus, wat ze zeggen. Ik geloof meer in de werkelijkheid

en het hier en nu. En laat mijn leven zeker niet invullen met een sprookje.

Dat jullie daarin geloven is prima, en ik heb daar geen last van.

 

Ik heb wel last van het huidige gristenkabinet, en alles wat erbij hoort. 10 jaar geleden hadden we dit geloofsgezeik niet in Nederland

en ik wou dat het weer stopte. Geloven doe je maar thuis, en al helemaal niet in de politiek. Ik heb er oprecht last van. Voor mij en zo

verschrikkelijk veel medelanders is het zo'n totale onzin.

 

Wanneer er een moslim partij zou zijn die alles maar wil verbieden wat hun godje verboden heeft, had ik die in woorden aangevallen.

Realiteit is alleen dat het gristendom als een malloot om zich heen grijpt, en dat moet gestopt worden. Dat jullie in die, in mijn ogen

onzin, mee willen gaan, prima. Maar blijf er bij mij zover mogelijk mee uit mijn buurt vandaan.

 

Ik geef heel wat links altijd om mijn relaas te benadrukken. Zouden jullie dat ook eens willen doen met de mooie kanten van het geloof? Ik

kan er niks van vinden namelijk. En uit prive ervaringen, plus waarnemingen om mij heen kan ik niks anders constateren dat het geloof zo

snel mogelijk achter de voordeur van de kruisjes huizen dient te verdwijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bye the way.

 

Ik zou best heel graag eens een joint met een normaal gristen willen roken. Iemand die ook het groene gras waardeerd, en zich ergerd aan mensen

uit zijn eigen gelederen die alles maar willen verbieden.

 

Wellicht heb ik een kokervisie gekregen, en kan het ook anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Johnny_Sack

 

De 10 geboden zullen best voor mensen een interpertatie hebben, alleen geld dat zeker niet voor mij of andere atheisten.

 

Feit is en blijft dat waar er geloof is, ook ellende is. Wat voor geloof dan ook. Daar kun je de geschiedenisboeken op na slaan.

Persoonlijk ken ik ook gristenellende, ik woon namelijk op de veluwe. En zie hierdoor zeer duidelijk wat er gebeurt als je in een gristelijk

gezin geboren word.

 

Kruistochten, vierendelen, heksenverbranding, kinderoffers, dat soort ellende gebeurde er vroeger. De gristelijke

middeleeuwen waren inderdaad een verrijking voor onze geschiedenis, om over de tijdperken daarvoor nog

maar niet te spreken.

 

Kom anders een langs hier, gaan we langs een paar gezinnen met polio kinderen. Ik heb ook wel een paar mensen die

uit de Biblebelt komen, en totaal van het geloof zijn afgestapt.

Puur omdat ze hun ogen hebben kunnen opendoen omdat ze normaal onderwijs hebben gehad. (hun ouders zagen het goed). Ze

zijn afvalligen in hun geloofsdorp. maar dat zal ze een ruk zijn. Ze zijn weg van de indoctrinatie.

 

Ook ken ik een geval uit een gristelijk gezin die in een afkick-kliniek werd gefklikkerd door zijn ouders omdat hij een joint

had gerookt op 16 jarige leeftijd. Door alle medicatie is dat nu een kasplantje op 28 jarige leeftijd.

 

Toen ik vroeger op school de theorie aan de kaak stelde over het splisten van zeeen, helen van zieke met een stok. Het veranderen

van een stok in een slang, het laten regenen van eten in een woestijn etc etc, werd ik van school geflikkerd. Met als reden dat ik

een opstoker van de verkeerde zijde was.

 

Jullie geloven in een boekje wat is geschreven 100 jaar na het sterven van jezus, wat ze zeggen. Ik geloof meer in de werkelijkheid

en het hier en nu. En laat mijn leven zeker niet invullen met een sprookje.

Dat jullie daarin geloven is prima, en ik heb daar geen last van.

 

Ik heb wel last van het huidige gristenkabinet, en alles wat erbij hoort. 10 jaar geleden hadden we dit geloofsgezeik niet in Nederland

en ik wou dat het weer stopte. Geloven doe je maar thuis, en al helemaal niet in de politiek. Ik heb er oprecht last van. Voor mij en zo

verschrikkelijk veel medelanders is het zo'n totale onzin.

 

Wanneer er een moslim partij zou zijn die alles maar wil verbieden wat hun godje verboden heeft, had ik die in woorden aangevallen.

Realiteit is alleen dat het gristendom als een malloot om zich heen grijpt, en dat moet gestopt worden. Dat jullie in die, in mijn ogen

onzin, mee willen gaan, prima. Maar blijf er bij mij zover mogelijk mee uit mijn buurt vandaan.

 

Ik geef heel wat links altijd om mijn relaas te benadrukken. Zouden jullie dat ook eens willen doen met de mooie kanten van het geloof? Ik

kan er niks van vinden namelijk. En uit prive ervaringen, plus waarnemingen om mij heen kan ik niks anders constateren dat het geloof zo

snel mogelijk achter de voordeur van de kruisjes huizen dient te verdwijnen.

Ook al ben ik niet christelijk of zo maar ik zie wel in dat het best goede normen en waarden zijn die 10 geboden.

 

Waar de mensheid is elende. Mensen gebruiken geloof als exusses om sommige dingen te rechtvaardigen. Dat is niet goed maar je kunt jezelf afvragen of ze nou moslim of hindoe of wat dan ook waren dat het dan anders was geweest. De mens onderneemt acties niet het geloof.

Je hebt het ook vooral over de extreme gevallen, die zullen er vast veel zijn in de omgeving de veluwe. Ik heb ook op een christelijke school gezeten vroeger en ben er ook afgetrapt. Niet omdat ik zo tegen het geloof aanschopte maar op andere redenen haha.

 

 

Ik ben het helemaal met je eens dat politiek en kerk geloof gescheiden moet zijn. Ok vind ik dat er geen christelijke scholen of moslim scholen moeten zijn. Ik zie liever een standaard school waar je leert over alle geloven en je zelf kunt kiezen. Geloof is iets prive.

 

Maar daarom is het Christendom niet per defenitie slecht of zijn alle Christen zo als jij ze omschrijft. Daar gaat het om. Jij doet elke gelovige af als een bekrompen en starre persoonlijkheid. Dat is gewoon niet waar. Ik ken mensen in mijn vrienden kring die af en toe nog wel eens naar de kerk gaan maar daar naast ook heel openminded zijn.

 

Wat positief is aan het geloof? Ik kan het moeilijk vanaf mijzelf verwoorden omdat ik niet geloof in een god zoals in de bijbel staat onschreven. Maar het gaat vooral om een bepaalde rust die die mensen hebben. Hun hebben een bepaalde begeleiding in het leven, een steun, een richting. Wat is er verkeerd aan dat iemand steun vind in het geloof als er iets naars is gebeurd. Wat is er verkeerd aan dat als je denkt dat je overleden familielid of zo ergens is en dat er voor gezorgd wordt in de hemel? En dat je die ooit weer gaat zien? Dat is toch fijn voor die mensen als ze dat denken en daar steun aan hebben?

 

Natuurlijk vind ik dat net zulke onzin als jou maar daarom mag je hier wel respect voor hebben. Beoordeel op de persoon en niet of de persoon nou gelovig is of niet of geel of zwart is of mooi of lelijk of man of vrouw. Dat vind ik het belangrijkste. Dat vind ik positief aan de 10 geboden. Respect voor je medemens. Dat moet je toch met mij eens zijn?

 

 

Dat sommige gelovigen dit totaal niet uitdragen is een ander geval maar die zijn in mijn ogen ook niet echt Christen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Johnny_Sack

 

De 10 geboden zullen best voor mensen een interpertatie hebben, alleen geld dat zeker niet voor mij of andere atheisten.

 

Feit is en blijft dat waar er geloof is, ook ellende is. Wat voor geloof dan ook. Daar kun je de geschiedenisboeken op na slaan.

Persoonlijk ken ik ook gristenellende, ik woon namelijk op de veluwe. En zie hierdoor zeer duidelijk wat er gebeurt als je in een gristelijk

gezin geboren word.

 

Kruistochten, vierendelen, heksenverbranding, kinderoffers, dat soort ellende gebeurde er vroeger. De gristelijke

middeleeuwen waren inderdaad een verrijking voor onze geschiedenis, om over de tijdperken daarvoor nog

maar niet te spreken.

 

Kom anders een langs hier, gaan we langs een paar gezinnen met polio kinderen. Ik heb ook wel een paar mensen die

uit de Biblebelt komen, en totaal van het geloof zijn afgestapt.

Puur omdat ze hun ogen hebben kunnen opendoen omdat ze normaal onderwijs hebben gehad. (hun ouders zagen het goed). Ze

zijn afvalligen in hun geloofsdorp. maar dat zal ze een ruk zijn. Ze zijn weg van de indoctrinatie.

 

Ook ken ik een geval uit een gristelijk gezin die in een afkick-kliniek werd gefklikkerd door zijn ouders omdat hij een joint

had gerookt op 16 jarige leeftijd. Door alle medicatie is dat nu een kasplantje op 28 jarige leeftijd.

 

Toen ik vroeger op school de theorie aan de kaak stelde over het splisten van zeeen, helen van zieke met een stok. Het veranderen

van een stok in een slang, het laten regenen van eten in een woestijn etc etc, werd ik van school geflikkerd. Met als reden dat ik

een opstoker van de verkeerde zijde was.

 

Jullie geloven in een boekje wat is geschreven 100 jaar na het sterven van jezus, wat ze zeggen. Ik geloof meer in de werkelijkheid

en het hier en nu. En laat mijn leven zeker niet invullen met een sprookje.

Dat jullie daarin geloven is prima, en ik heb daar geen last van.

 

Ik heb wel last van het huidige gristenkabinet, en alles wat erbij hoort. 10 jaar geleden hadden we dit geloofsgezeik niet in Nederland

en ik wou dat het weer stopte. Geloven doe je maar thuis, en al helemaal niet in de politiek. Ik heb er oprecht last van. Voor mij en zo

verschrikkelijk veel medelanders is het zo'n totale onzin.

 

Wanneer er een moslim partij zou zijn die alles maar wil verbieden wat hun godje verboden heeft, had ik die in woorden aangevallen.

Realiteit is alleen dat het gristendom als een malloot om zich heen grijpt, en dat moet gestopt worden. Dat jullie in die, in mijn ogen

onzin, mee willen gaan, prima. Maar blijf er bij mij zover mogelijk mee uit mijn buurt vandaan.

 

Ik geef heel wat links altijd om mijn relaas te benadrukken. Zouden jullie dat ook eens willen doen met de mooie kanten van het geloof? Ik

kan er niks van vinden namelijk. En uit prive ervaringen, plus waarnemingen om mij heen kan ik niks anders constateren dat het geloof zo

snel mogelijk achter de voordeur van de kruisjes huizen dient te verdwijnen.

Ook al ben ik niet christelijk of zo maar ik zie wel in dat het best goede normen en waarden zijn die 10 geboden.

 

Waar de mensheid is elende. Mensen gebruiken geloof als exusses om sommige dingen te rechtvaardigen. Dat is niet goed maar je kunt jezelf afvragen of ze nou moslim of hindoe of wat dan ook waren dat het dan anders was geweest. De mens onderneemt acties niet het geloof.

Je hebt het ook vooral over de extreme gevallen, die zullen er vast veel zijn in de omgeving de veluwe. Ik heb ook op een christelijke school gezeten vroeger en ben er ook afgetrapt. Niet omdat ik zo tegen het geloof aanschopte maar op andere redenen haha.

 

 

Ik ben het helemaal met je eens dat politiek en kerk geloof gescheiden moet zijn. Ok vind ik dat er geen christelijke scholen of moslim scholen moeten zijn. Ik zie liever een standaard school waar je leert over alle geloven en je zelf kunt kiezen. Geloof is iets prive.

 

Maar daarom is het Christendom niet per defenitie slecht of zijn alle Christen zo als jij ze omschrijft. Daar gaat het om. Jij doet elke gelovige af als een bekrompen en starre persoonlijkheid. Dat is gewoon niet waar. Ik ken mensen in mijn vrienden kring die af en toe nog wel eens naar de kerk gaan maar daar naast ook heel openminded zijn.

 

Wat positief is aan het geloof? Ik kan het moeilijk vanaf mijzelf verwoorden omdat ik niet geloof in een god zoals in de bijbel staat onschreven. Maar het gaat vooral om een bepaalde rust die die mensen hebben. Hun hebben een bepaalde begeleiding in het leven, een steun, een richting. Wat is er verkeerd aan dat iemand steun vind in het geloof als er iets naars is gebeurd. Wat is er verkeerd aan dat als je denkt dat je overleden familielid of zo ergens is en dat er voor gezorgd wordt in de hemel? En dat je die ooit weer gaat zien? Dat is toch fijn voor die mensen als ze dat denken en daar steun aan hebben?

 

Natuurlijk vind ik dat net zulke onzin als jou maar daarom mag je hier wel respect voor hebben. Beoordeel op de persoon en niet of de persoon nou gelovig is of niet of geel of zwart is of mooi of lelijk of man of vrouw. Dat vind ik het belangrijkste. Dat vind ik positief aan de 10 geboden. Respect voor je medemens. Dat moet je toch met mij eens zijn?

 

Dat sommige gelovigen dit totaal niet uitdragen is een ander geval maar die zijn in mijn ogen ook niet echt Christen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik zie wel in dat het best goede normen en waarden zijn die 10 geboden.

 

Alleen, er bestaat niet zoiets als 'christelijke waarden'. Zij doen juist of ze hebben dingen als 'gij zult niet doden' of verdraagzaamheid, vrede,liefde etc. uitgevonden. MENSELIJKE waarden bestaan ja. Dat het christendom ze ook toevallig gebruikt wilt niet zeggen dat die waarden christelijk zijn. De islam gebruikt veel van deze waarden evengoed, net als de hindoes of joden. Het erge bij veel gelovigen is dat ze er niet meer mee kunnen leven dan mensen een andere interpretatie hebben. Ze gijzelen en misbruiken dan die waarden simpelweg om hun gelijk te halen en discussie uit te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jonny_sack

 

Je omschrijft het iets beter dan ik nu, waarvoor dank.

 

Ik schreef ook dat ik er absoluut geen last van heb als iemand gelooft, ik heb daar echt geen last van. Waarom. Van mij part mag iedereen doen wat hij wilt. Maar er mag niet

een bevolkingsgroep de andere nare en idiote regels opleggen. Als dat binnen de gemeenschap gebeurt, echt prima. Maar niet richting mij, en dan door middel van allerlei

achterdeuren vanuit de politiek.

 

En ja, hier op de veluwe heb je er gewoon meer last van. Koopzondagen, coffeeshop, casino, alles word aangevallen uit de gristelijk hoek. Dus het is moeilijk om een scheidings

lijn te zien. Ook ik heb vrienden die vroeger naar de kerk gingen, nu af en toe omdat ze willen trouwen, en niet als een wildvreemde voor de dominee willen staan. Prima. Als ik

maar niet mee hoef.

 

Een gristen hoeft de coffeeshop ook niet in als hij dat niet wil, net zoals ik niet een kerk in wil. Waarom dan toch altijd verbod pogingen vanuit de gristenhoek? Laat ze daar mee

stoppen, kunnen we weer vrij samen leven. Nu is dat ondenkelijk, en iedere Jehova heeft een zware kluif aan mij. Iets wat ik eerder gewoon liet gaan. Nu geef ik er op af.

 

 

 

MAW.

 

Iedereen koppen dicht, en leven en laten leven. Nu komt er weer ellende van. En daar zijn de geschiedenis boeken op na te slaan.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen, er bestaat niet zoiets als 'christelijke waarden'. Zij doen juist of ze hebben dingen als 'gij zult niet doden' of verdraagzaamheid, vrede,liefde etc. uitgevonden. MENSELIJKE waarden bestaan ja. Dat het christendom ze ook toevallig gebruikt wilt niet zeggen dat die waarden christelijk zijn. De islam gebruikt veel van deze waarden evengoed, net als de hindoes of joden. Het erge bij veel gelovigen is dat ze er niet meer mee kunnen leven dan mensen een andere interpretatie hebben. Ze gijzelen en misbruiken dan die waarden simpelweg om hun gelijk te halen en discussie uit te sluiten.
Ik geloof ook niet dat die normen en waarden door God zijn verzonnen maar idd door mensen. De bijbel is geschreven door slimme mensen die gebruik maken van de angst voor het onbekende en de ontwetendheid van de mens. Die mensen die jij noemt die vind ik ook niet oprecht gelovig. Maar buiten dat verhaal betekend nog niet dat dat alle mensen die geloven zo bekrompen zijn. Of die christelijk zijn.

 

 

Ff heel iets anders. Ik woon 15KM van de grens met Duitsland. Er komen hier wel wat duitsers in de shops maar eigenlijk vrij weinig als ik vergelijk met steden waar dit topic over gaat. Ook is er geen overlast of zo, geen drugsrunners.

 

Hoe zou dat komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...