Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nieuweling

op 2 hoog afblaas aan de voorkant van huis?

Recommended Posts

hoi effe voorstellen ik ben karel en ik heb een vraag ik wil wat plantjes in de slaapkamer zetten maar het probleem is die slaapkamer staat aan de voordeur kant dus aan de weg maar wel op 2 hoog waar ik bang voor ben is dat mensen de afblaas hooren maar ik ga uiteraard een geluidsdemper gebruiken en koolstof filter maar kun je dat nou goed hooren die afblaas het is trouwens een silent box van 3250 kub en ik ga ook geisoleerde slang gebruiken!! dus hierbij wil ik tips van jullie prof kwekers!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nieuweling,

 

Heb je een idee hoe je naar buiten gaat blazen? door een raam ofzo ?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je de rest wilt inrichten.. als je maar 2 x 600 hangt bijvoorbeeld heeft je afzuiger veels (niet erg) te veel vermogen en kan je hem dus zwaar dimmen met een fancontroller. ik heb zelf ook een 3250 afzuiger en maakt wel wat geluid bij mij maar als je even de zoekfunctie gebruikt zou je hebben gezien dat je bijvoorbeeld nog extra kan isoleren enzo en hoe je dat moet doen!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie

 

ik wil die afblaas via het raam doen ik heb een schuif raam die je naar boven schuift die wil ik op een kiertje zetten en dan vast schroeven en ik ga daarop 6x 600 zetten vandaar die 3250 kub afblaas en het voordeel is naast die slaapkamer raam zit nix alleen maar een trappen huis aan de rechterkant en linkerkant woonkamer raam van mij dus geen raam van buren gelukkig maar ik vraag me af als mensen op straat lopen of ze geen geluid hooren van die afblaas want ik wil niet gepakt worden en wil lang blijven draaien zoals elke hobby kweker!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@salinas

 

ik ga zowiezo die silent box extra isoleren van buiten kant want het moet muis stil zijn en ik doe die slaapkamer verdelen in 2 delen en ga 3x 600 gebruiken per helft om en om schakelen ivm energie leverancier maar de afblaas blijft door de zelfde raam blazen van allebij de hokken ik had een korte filmpje gezien van iemand die een hok bouwde in slaapkamer en maakte een vierkante blok en van binnen had hij die geisoleerd met noppen schuim en had die tegen de raam aangeschroeft en aan de achterkant een flens op gemonteerd en hij had de raam ook op een kiertje zoiets wil ik ook gaan gebruiken ik ga het maken en tegen de raam bevestigen en die afblaas erop aansluiten en dan ga ik kijken wat de resultaat is!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nieuweling,

 

Op zich moet dit wel gaan...als de kier waardoor je uitblaast niet kleiner is dan de oppervlakte van je uitblaasslang.

Misschien een handig filmpje waar jou vraag word behandeldUitblazen via een raam

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ervoor zorgt dat je niet teveel weerstand hebt en je je softbox niet op 100% moet laten draaien moet het wel lukken...

toch moet ik zeggen dat ik met 1X600w en 1000m3 afzuiging alles moet doen om het een beetje stil te houden..

 

denk er wel aan dat je alles super veilig doet

want jij als 6 x600w "hobbykweker" :verrygood brengt zo wel de rest van de bewoners in gevaar ...

heb je al ervaring??

want met zoveel lampen op een appartementje moet je wel weten wat je doet wil je niet betrapt worden...

denk maar aan de geur (ook tijdens het knippen)

het lawaai

het transport van je spullen

en het stroomverbruik... denk eraan dat jij in 2 uur zoveel stroom verbruikt als een normaal gezin in een hele dag.

ik vrees ervoor dat een verbruik 12 hoger als normaal wel zal gaan opvallen in Nederland ...

 

kan je niet beter 1 tentje met 2 x 600w zetten

anders zit je bijna in hetzelfde schuitje als deze kweker

en loop je eigelijk veel risico betrapt te worden... of erger :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie

 

dat filmpje had ik al gezien en van dat flmpje heb ik het idee opgedaan om raam op een kier te doen en die vierkante constructie ertegenaan te doen en van binnen te isoleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nieuweling,

 

Goed isoleren en genoeg diepte in die voorzet(kast) dan moet het zeker lukken zonder dat de onderburen of voorbijgangers het horen.

 

Succes

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pure

 

hey ik heb zeker ervaring had ik opgedaan bij vrienden maar nu wil ik zelf 1 maken voor mijn eigen en over die 6x 600 die ga ik om en om laten draaien 2 verschillende hokken want tegelijk gaat denk ik wel opvallen en ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die met 6x600 draaien en zelfs meer en dat nog wel op de meter en dat is wat ik ook ga doen wil gewoon betalen vandaar 2 hokken om en om draaien!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nieuweling,

 

Misschien een idee om 12/12 te gaan draaien....ipv 6 vsa's kun je het met 3 doen...door je stroom die van je vsa naar je lamp gaat te schakelen.

De vsa brand 24 uur maar je schakelt de uitgang van je vsa tussen 2 lampen...even een snelle schets van het idee ervan.

 

gallery_20213_7254_9882.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie

 

hey bedankt voor het advies en had er trouwens niet overnagedacht had bijna 6 vsa's neergezet terwij het ookgewoon met 3 kan en nu nog uitvogelen hoe ik dat ga maken dat schakelsysteem.maarehhik had jou kweekverslag gelezen jij hebt 8x600 hangen doe je dat gewoon over de meter??

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Nieuweling,

 

Misschien een idee om 12/12 te gaan draaien....ipv 6 vsa's kun je het met 3 doen...door je stroom die van je vsa naar je lamp gaat te schakelen.

De vsa brand 24 uur maar je schakelt de uitgang van je vsa tussen 2 lampen...even een snelle schets van het idee ervan.

 

gallery_20213_7254_9882.jpg

 

Gr schenkie

 

 

shit had ik ook nooit over nagedacht wel handig, werkt dat dan gewoon met een relais en een timertje?

zal eens gaan kijken of ik er in de toekomst wat mee kan doen tnx voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bolf,

 

Ja het werkt met een relais en een klok...enige nadeel wat voor sommige zou kunnen zijn dat je geen 18 uur kan zetten in 2 ruimtes.

Wil je dit met meerdere vsa's doen zul je een relais moeten hebben met meerdere contacten(NO en NC)

Hoofdrelais(4xNC)

00113234_0.jpg

Hulprelais(kan er boven opgeklikt worden)(4xNO)

00113225_0.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat raam waar je je die houten bekisting omheen wilt maken met een flens erop,,

is dat op een galerij of iets dergelijks? omdat ik iets zag staan van 2 hoog. want als er mensen daar langs kunnen lopen lijkt het me niet zo een super idee. kan dat ik het helemaal verkeerd heb hoor :verrygood maar vraag het toch even voor de zekerheid..

 

Salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@salinas

 

hey ik wil op die kist een flens zetten en het gaat om een portiek woning dus eerst een trap op dan kom ik bij mijn voordeur en ga naar binnen en nog een trap op dan ben ik bij mijn woonkamer etc..en als ik in die slaapkamer sta waar ik mijn hokje wil maken en links kijk dan kijk ik tegen mijn woonkamer raam aan en rechts tegen de gezamelijke trappenhuis de eerste trap waarbij ik bij mijn voordeur kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ipv 6 vsa's kun je het met 3 doen

 

Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat?, met ALLEEN maar een relais........heb er geen ervaring mee.

Maar kan me wel indenken, dat een lamp opgestart dient te worden, en dat gebeurt op die manier volgens mij niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heet idd niet voor niets een Voor Schakel Apparaat...

 

Maar over je uitlaat, als je een goede soft of metal box hebt en de juiste flensen kan je voor je woning gaan staan zonder dat je maar iets hoort, zeker als je langs een redelijk drukke weg woont.

Ik zou zeggen test het gewoon voordat je gaat draaien.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt toch vrij gemakkelijk te realiseren te zijn (klopt die zin wel? :verrygood )

Op hennepdesk stond toen ook een opstelling van 48x400W met 24 VSA's, dus zal het zeker wel kunnen.

Niet een lid hier die ook lid is van hennepdesk? Is nu niet meer vrij te bekijken ;) .

Daar staat het gehele systeem uitgelegd.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beweer ook niet dat het onmogelijk is,.....maar of het kan door ALLEEN maar gebruik te maken van een relais, betwijfel ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel eens vaker ter discussie geweest, maar niemand die er een concreet antwoord op kan geven. Voor 2 hokken 12/12 draaien zou het zeker wel ideaal zijn. Dat schakelen van de lamp, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe ze dat doen ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
@schenkie

 

ik wil die afblaas via het raam doen ik heb een schuif raam die je naar boven schuift die wil ik op een kiertje zetten en dan vast schroeven en ik ga daarop 6x 600 zetten vandaar die 3250 kub afblaas en het voordeel is naast die slaapkamer raam zit nix alleen maar een trappen huis aan de rechterkant en linkerkant woonkamer raam van mij dus geen raam van buren gelukkig maar ik vraag me af als mensen op straat lopen of ze geen geluid hooren van die afblaas want ik wil niet gepakt worden en wil lang blijven draaien zoals elke hobby kweker!!

 

Hallo,

 

Als je 3250 m3/h lucht door een kiertje wil gaan blazen gaat dit veel stromings geluid geven, meestal een fluitend geluid !

Het meest waarschijnlijk is dat je door het een kiertje zoveel weerstand geeft dat er van de 3250 m3/h weinig tot niets overblijft.

De 3250 m3/h verplaatst de ventilator bij 0 Pascal weerstand, dit wil zeggen dat de ventilator de lucht vrij kan wegblazen.

Omdat jij schrijft dat je het raam op een kiertje gaat zetten moet de lucht door het kiertje en dat geeft weerstand !

 

Daar ligt meteen het probleem !!! De ventilator kan de lucht niet kwijt en moet druk op gaan bouwen. De druk gaat namelijk niet liniear met de luchthoeveelheid naar boven maar dat gaat tot de 2e macht !! Het opgenomen vermogen gaat zelfs met een 3e macht omhoog (dit is het stroom verbruik) !!!!!!!

 

Verder werkt een ventilator volgens een kurve, midden in de kurve is het rendament van de ventilator het meest optimaal.

De verhouding tussen verplaatste lucht (m3/h), de druk (Pa) en het opgenomen vermogen ( Ampere ) is hierbij optimaal.

 

Omdat, door er door de kier weerstand wordt opgebouwd gaat de ventilator weerstand opbouwen met het gevolg dat de ventilator

meer links in de grafiek gaat draaien, hierdoor gaat het rendament naar beneden ( het kost meer energie, de stroom rekening gaat omhoog) en er wordt minder luchtverplaatst. De luchtverplaatsing gaat echt erg hard naar beneden, vaak is het zelfs zo dat de ventilator helemaal niets meer verplaatst !

 

Dit gaat gebeuren als de weerstand hoger wordt dan dat een ventilator kan opbouwen !

voorbeeld

 

Als de weerstand 200 Pa en de opbrengst van een ventilator 199 Pa dan zal er geen luchtverplaatsting zijn.

De ventilator daaid maar de lucht wordt niet verplaatst!

 

Ik hoop dat ik dit met JIP & JANNEKE taal duidelijk heb gemaakt, zo niet dan hoor ik dit graag !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beweer ook niet dat het onmogelijk is,.....maar of het kan door ALLEEN maar gebruik te maken van een relais, betwijfel ik ;)

 

Nou het werkt alleen met een relais...NO en NC...idd wat Green lady zegt....48 lampen met 24 vsa's gewoon door de uitgang van je vsa te schakelen....anders gewoon ff proberen ...dan weet je het zeker :verrygood

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij ook niet goed voor een VSA om te "schakelen".

Daarvoor is een VSA niet gemaakt.

Buiten dat ik denk dat de levensduur hier aanzienlijk me wordt verlaagd,

is het denk ik ook zeer gevoelig voor storingen op die manier.

 

Het is wel eens vaker ter discussie geweest, maar niemand die er een concreet antwoord op kan geven. Voor 2 hokken 12/12 draaien zou het zeker wel ideaal zijn. Dat schakelen van de lamp, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe ze dat doen :verrygood

Voor 2 hokken die op 12/12 draaien gebruiken ze vertragingrelais of 2 schakelklokken die per minuut zijn in te stellen.

Dan houd je er 5 minuten verschil tussen op je piekstroom op te vangen (elimineren is het juiste woord denk ik

 

Niet een lid hier die ook lid is van hennepdesk? Is nu niet meer vrij te bekijken ;) .

Goeie vraag!! Naar mijn inziens is dit ook altijd een site geweest waar op hoog niveau gesproken werd en men veel informatie vandaan kon halen.

Jammer dat je er niet meer op komt.

Zijn er mensen die weten wat daar aan de hand is, en of 'ie ooit nog actief de lucht in gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...