Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wildplant

Led Leds proef nr2

Recommended Posts

Ik denk dat ik redelijk goed zit met het totaal spectrum.

 

Zit je al in het verrood?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi filmpje, je ziet hier beter hoe dik de topjes werkelijk zijn.

 

En natuurlijk doe je het de volgende ronde veel beter, je weet nu wat wel kan en wat niet kan in de groei.

Straks ook nog de bloei.

 

Dus volgende ronde test voltooid ?

Of deze ronde al ?

 

Het ziet er in iedergeval geweldig uit wat je met de plantjes gedaan hebt, en hoe je het gedaan hebt!

 

Complimentjes! hehe

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NEE.( geen strekkingsgroei.)

 

gallery_12486_6515_128660.jpg

 

Mooi plaatje hoor. En wat laat dat pijltje hierboven precies zien?

 

De effecten van het wijzigen van de R/FR ratio -normaal rond de 1- door een deel van het rode licht af te schermen. Onze situatie is totaal anders want wij hebben nagenoeg 0 verrood. Het onderzoek waaraan jij refereert toont juist aan hoeveel FR we zonder problemen kunnen toevoegen.

In de praktijk wordt met een R/FR verhouding van 10/1 gewerkt wat dus in de verste verte niet tot strekkingsgroei leidt.

 

Hetzelfde onderzoek toont bovendien de positieve effecten aan van het verlengen van de dag met verrood stuurlicht.

 

Ten slotte staan er nog veel meer mooie plaatjes in; figuur 14 is vooral food for thought (weet niet hoe ik dat van mijn PC hierheen tover).

Hoe dacht jij na het zien daarvan nog het goede spectrum te hebben? Het actiespectrum wijzigt al zodra je andere kleuren geeft (!) en houdt bovendien rechtstreeks verband met de hoeveelheid licht die je geeft. Daar had McCree nog geen idee van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het actiespectrum wijzigt al zodra je andere kleuren geeft (!) en houdt bovendien rechtstreeks verband met de hoeveelheid licht die je geeft. Daar had McCree nog geen idee van.

 

Nu is het wachten op de foto's van jouw resultaten en worden we er allemaal "wijzer" van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu is het wachten op de foto's van jouw resultaten en worden we er allemaal "wijzer" van.

 

Laten we het hopen, alhoewel ik niet verwacht dat mensen veel van mij zullen leren zolang er groentje onder mijn naam staat. In ieder geval zal ik geen dingen roepen die niet waar zijn en me daarbij beroepen op een onderzoek, waarvan ik alleen de plaatjes heb bekeken en de inhoud niet ken.

Ook ben ik niet zo denigrerend al doet de vorige zin wellicht anders vermoeden.

 

De effecten van verrood zijn zo belangrijk dat iemand dat strekkingsfabeltje uit de wereld moest helpen.

Gezien je redenering waarom te veel rood killing is houd je zelf ook niet zo van fabeltjes.

 

Overigens groot respect voor je pionierswerk, waar we inderdaad allemaal wijzer van worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overigens groot respect voor je pionierswerk, waar we inderdaad allemaal wijzer van worden.

 

Sorry voor mijn manier van antwoorden :rolleyes: , maar het heeft weinig zin om met me in discussie te gaan.

Ik merk dat inmiddels de gehele tuinbouwsector deze topic "stiekem" volgt om daarna zonder enige know-how de gebruiker ( moet zelf de keus van het spectrum bepalen) een vlees nog vis verhaal te verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees ik nou goed af in die tabel dat vooral blauw en verrood goed zijn voor de bloei? Of betekend het pijltje naar boven dat de bloei dan langer duurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_12486_7643_668259.jpg

 

gallery_12486_7643_192710.jpg

 

gallery_12486_7643_89354.jpg

 

330 Watt-Led nl. 120-120-90-watt verschillende spectra..

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo, die coca planten zien er gezond uit, in wat voor grond heb je ze staan?

 

besproei je ze met water, en geef je ze voeding?

 

Het is toch een moeilijk plantje. Gevoelig en direct bladverkleuring.

Verder heb ik geen idee hoe ik ze moet behandelen ..binnen buiten..aan de grond heb ik ook mijn twijfels...Zal er een dezer dagen enkele verpotten in ..welke grond???

 

Het verschil in ruim 14 dagen geleden

 

gallery_12486_7643_312306.jpg

 

 

gallery_12486_7643_452900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wildplant,

Zou ik deze fofo´s zien, zonder dat ik wist, dat het coca-planten zijn, zou ik an buxus denken.

Zijn deze planten met elkaar verwant? Dan zou buxus-grond (als zoiets bestaat) misschien iets zijn.

 

In de ons bekende LED-hype-topic had jij iets over bepaalde lichtspectras voor bepaalde planten.

Misschien moet je deze nu ook aanpassen. De Coca-plant is meerderjarig, toch?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
340watt led power!

 

Dat kan natuurlijk ook in 1 lamp :( hier verkopen ze 180,300 en 600 watt led lampen: http://www.kweekotheek.nl/webwinkel/ledlampen.html

 

Hier heb ik wel belangstelling voor mogen deze lampen wel? Dus dan geen angst meer voor politie, indien dit het geval is ga ik er een kopen mijn huidige spiksplinter nieuwe relais werkt niet meer en de dames staan nu in het donker. Wie het antwoord weet mag het zeggen

 

Grt Begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is geen 1 lamp toegestaan of dat het nu een

HPI, HPS of Ledlamp is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de ons bekende LED-hype-topic had jij iets over bepaalde lichtspectras voor bepaalde planten.

Misschien moet je deze nu ook aanpassen. De Coca-plant is meerderjarig, toch?

 

Groetjes

Torsten

 

Mijn spectra is goed..Ze hebben nu echt op 9 weken gisteren de tent verlaten..

Heb deze ronde weer veel geleerd. En weet dat ik voldoende en het juiste licht heb.

Nu moet ik technisch gaan bij werken. zoals ras, substraat,voeding.

Nu dit is het ende van dit topic. Er staan er nog 3 buiten. en kunnen naar binnen.

 

gallery_12486_6515_173819.jpg

 

gallery_12486_6515_171122.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het eind gewicht geworden dan hoeveel gr/watt

want dat is natuurlijk ook belangrijk en de smaak hoe is die?

 

 

 

 

wat is het eind gewicht geworden dan hoeveel gr/watt

want dat is natuurlijk ook belangrijk en de smaak hoe is die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet er niks van..Ik gebruik niet en degene die het meegenomen heeft zal het toch eerst eens moeten drogen..

Als je goed de opening bekeken had en het slot dan had je kunnen weten dat het hier om het zoeken van het juiste spectrum ging.. :P

Dus al die andere toestanden mogen de "profi's "zelf uit proberen...

Maar een conclusie kunnen we wel trekken ...zeg nooit nooit !! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch leuk zoeken? knutselen uit proberen, voor een paar dollar ben je eventjes zoet.

Als het een ander lukt, kan het bij iedereen lukken toch?

Zo moeilijk is het ook niet.

Het is en blijft een leuke hobby.

 

nog meer planten led paneeltjes

http://www.alibaba.com/trade/search?Search...ct_en&ssk=y

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...-All-Categories

Genoeg keuze tegen een redelijke prijs

 

Het is wel handig, Carlito, dat VOOR dat je een bijdrage levert aan een discussie, ook het hele topic leest.

In de door jouw genoemde link staat nu precies alle rotzooi die NIET werkt en waar veel te veel geld voor wordt gevraagd.

Bijna alles wat daar te koop wordt aangeboden valt onder de noemer 'oplichterij'.

Idem dito voor je later gegeven link van Alibaba.

Ik denk dat de term 40 rovers meer op zijn plaats zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wildplant, petje af man.

Ik ben onder de indruk van de LED pioniers in ons land.

Ik had alwat andere test gezien met een soort gelijk goed resultaat als het jouwe.

Maar ik haalde nog niet eens één volle rijpe, goed ontwikkelde top, onder me wijlen UFO vandaan.

Onderandere jouw foto's hebben me weer overtuigd, ik ga van de week shoppen voor een nieuwe LED lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er naast zitten, maar volgens mij heeft Wildplant geen kant-en-klare armatuur gekocht.

Hij heeft hem volgens mij gedeeltelijk zelf samengesteld.

Dus fotoformo, voordatje jezelf door een GS weer een poot uit laat draaien met een (niet werkende) Ufo of een ander non-produkt, vraag het hem eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik uit van de resultaten die ik. onder andere. hier kan vinden, de lamp van wildplant zie ik alleen nergens tekoop?

Op een ander forum zag ik ook een prachtige test. Die lamp zier er meer dan veelbelovend uit. En ik las dat die lamp ook door een kweker(Dokkie) is medeontwikkeld, de resultaten zijn, naar zeggen en zover ik weet, uitstekend en onovertroffen in andere tests. De foto's zeggen toch genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zeggen niet altijd genoeg.

Voor zover ik weet (maar correct me if I'm wrong) is Wildplant de enige die een redelijk resultaat heeft bereikt.

Maar lees eerst even zorgvuldig wat hij gedaan heeft en het aantal Watts dat hij gebruikte.

 

De foto's op dat andere forum vertrouw ik voor geen meter (maar misschien ben ik paranoia)

Ik heb een ernstig vermoeden, maar geen bewijs, dat daarmee geknoeid is.

En dat er een bepaalde leverancier van armaturen achter zit.

 

Maar misschien zit ik er dik naast.

Dus als jij ze nou koopt en ermee aan de slag gaat, en ons op de hoogte houdt, dan komt alles goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh , nou bedankt man, dat wist ik niet.

Ik ging er vanuit dat dokkie wel echte resultaten laat zien.

Dus die hele test is gewoon nep?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...