Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Pot vs. Zak,......zal mij benieuwen.

Recommended Posts

Ik ga ook voor de zakken!

Heb je in de potten dezelfde goldlabel-allmix? (lijkt me van wel :verrygood )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dat is zeker belangrijk grl..

 

als je zakken recht op zet ga ik voor de zakken hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Doc, wat gok jij eigenlijk ??

 

Ik weet het niet maar denk dat de zakken hetzelfde is als kweken in aardebakken en daar zien we toch ook leuke resultaten van op dit forum.

Op zich was het natuurlijk jammer dat de eps dozen niet pasten omdat het voordeel van de isolatie van eps nu niet naar boven komen.

Ook het verschil van 50 liter in de zak en 30 liter in de doos maakt uit natuurlijk.

Het voordeel zit niet alleen in tijd en werk.

Het ontwerp is aangepast op jou en andere mensen die ik ken die van vlug werken houden.

Toch wil ik er meer voordelen er aan koppelen zoals isolatie.

Als je nog een leuk idee hebt??

Zou bijv uitdrukrondjes in de deksel makkelijk zijn.

Of drainage op een centrale goot.

Mogelijkheden voor eb en vloed.

Een mal maken voor een aangepaste doos is niet heel lastig en ook niet zo duur.

Een spuitgietmal voor plastic is bijv. veel duurder.

 

Wat ga je doen met voeding??

 

 

succes :verrygood

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

 

waarom zou je de boxen niet hoger maken zodat je alsnog meer volume kan maken? Heeft dit te maken met de kosten voor een speciale nieuwe mal omdat die afwijkt van een bestaand ontwerp of.....................?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft gek genoeg met de zak te maken.

De zak die we in de box stoppen heeft bepaalde afmetingen.

Daar ben ik aan gebonden.

Een vierkante zak maken is niet mogelijk in de zakkenvulmachine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien onder in de doos wat uitdruk gaten (groot) zodat je vrij simpel een 2x zo hoge pot kan maken :verrygood... Gooi je gewoon 2 zakken er in...

 

Afwateringsystemen lijken me erg ingewikkeld worden met piepschuim. Gaten in de deksel snap ik niet, dan kan je net zo goed geen deksel doen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iedereen, Uiteraard staan ze allemaal in dezelfde grond,...."special mix"

 

@Doc, uiteraard zal er verschil zijn tussen een 30 of 50 liter zak.

Hadden het echter 30 liter zakken geweest, dan had ik er maar 2 plantjes ingezet. :verrygood

Ze krijgen dit keer wel weer gewoon voeding,........voor een goede vergelijking te kunnen maken.

 

Plantjes staan erin :rolleyes:

 

Tentje 1

gallery_9381_7101_1651179.jpg

gallery_9381_7101_64515.jpg

 

Tentje 2

gallery_9381_7101_2852701.jpg

gallery_9381_7101_1085082.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo mooie stekken :verrygood

 

Ga je er nog een luchtbevochtiger bij knallen of niet??

 

Ziet er wel grappig uit zo he.

Maar wanneer ga je met je voeding starten brammie, ga je een schema volgen of op je gevoel???

 

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB,

 

Dat ziet er weer strak uit...laat de test beginnen.

Nog een kleine vraag...ik heb wel eens bij iemand gezien dat ze die cooltube reflector(tjes) hadden vervangen door een spiegelkap(fitteng eraf gehaald) zou dit geen betere reflectie geven?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie, Dat zou best mogelijk kunnen zijn, dat het een betere reflectie geeft,......heb er geen ervaring mee.

 

@Ert, Ik start voorzichtig rond de 3e week bloei met voeden. En ja de stekkjes vielen dit keer mee,....stonden voor de verandering nu eens niet alvast in bloei :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bbb

 

ziet er weer abnormaal netjes uit :rolleyes:

en ben benieuwd ik ga voor de potten :whistle: meeste gaan voor zak dus ik pot :verrygood

succes deze kweek en ik las dat je niet ging afzuren tog??

 

mvg northerlightXXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet BBB

Maar waarom heb je zulke grote gaten in je zakken gemaakt , zo verdampt er toch ook veel weer ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel verschil in tijd was er met het opzetten van de tentjes i.v.m. het zakkensysteem??

Scheelt het wel wat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BBB,

 

Ziet er weer top uit!

 

Heb een kweker gezien in een filmpje van Jorge Cervantes die met recht opstaande zakken kweekte en moet zeggen dat het er best goed uit zag.

Maar ik kies toch voor de potten.

 

Ben heel benieuwd wat het gaat worden.

 

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He BBB,

 

Hoe werkt dat met een vat en die sproeistok, zit die sproeistok dan aangesloten op die dompelpomp. en hoe vaak of hoeveel water geef je hem dan precies, 200 ml, tel je dan van te voren hoeveel ml hij per seconde spuit en dat gebruik je dan bij het watergeven.

 

gr

 

den-men

Share this post


Link to post
Share on other sites

@northerlightXXL, klopt ik ga niet afzuren.

 

@Buble, ik had er ook wel vierkantjes van 4x4cm uit kunnen snijden,.....maar geeft een beetje lastig water :whistle:

Dit is voor mij een testje voor een grotere kweek,....en daar ga ik echt geen meerdere vierkantjes uitsnijden :verrygood

 

@Doc, Leuk dat je dat vraagt.........Ik heb van de week 147 potten gevuld/zakken opensnijden/geplaatst, ben daar exact 3 uur mee bezig geweest (2 man!)

 

Rekensommetje:

2x3uur= 360minuten : 147 potten = 2.44 minuten per pot,....in de tent staan er 32, is dus: +- 1.18 uur

 

Zakkentent was +- 5 minuten ?? :rolleyes:

 

@A.C.A.B., heb wel eens iets van die coco's zakken gezien,....die zijn idd hoger

 

@den-men,.....pomp aanzetten, sproeier aanzetten,.....rest is "spitzenfinger werk" 200ml per keer geven werkt niet, ze drinken immers niet hetzelfde <_<

(heb ergens nog wel wat tensio meters liggen, mischien dat ik ze erbij plaats)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, Bram aan de sproeistok :rolleyes:

Ik dacht dat jij zo lui was <_< Heeft dit met jouw vriendin te maken :verrygood

Inderdaad weer mooie stekken. Lijkt leuk, de allmix met de gouden rand :whistle:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB

 

siet er weer gelikt uit man echt super netjes soals gewoonlijk

 

maar lees dat je niet gaat afsuren wat is hier het voordeel van en kan je dat somaar doen in ieder huishouden

 

want mijn ph meter geeft aan dat mijn ph sonder afgesuurd te hebben dathet 7.78 is lijkt me vrij hoog

 

greeets Ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey brammie ik ben ook weer van de partij ( fijn heah :verrygood )

 

vraagje over zo'n sproeistok.... houd dat gewoon in dat jij elk plantjes zelf moet sproeien ( of je vriendin :rolleyes: )

 

zo ja waarom niet meer de blumat ...stukje eenvoudiger en dat si volgens mij wat je wilt niet te druk zijn met het een of ander

 

veel suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dieslamone, ik zuur nooit af :verrygood als je voldoene aarde volume / goed bodem leven hebt, dan regeld dat zichzelf.

(neem eens een bodemmonster :rolleyes: )

 

@masteryero, Heb niet voldoende blumats voor beide tenten,.......het zou dus geen eerlijke vergelijking zijn als ik bij één van de twee tenten blumats erin steek :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bram

 

Ja je ben sneller met opzetten met zakken ,maar is dit me opruimen ook zo? (potten lijken me dan makkelijker)

Ik ga voor de potten kwa opbrengst :verrygood

 

Hoe doe je dat met die warmte van de 1 de ander verwarmen?

Ik kan niet echt vinden hoe je dit doet ..ik heb alleen die hangende slang gezien.

Kan je dat uitleggen?

 

Laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hell interessant dit duel tussen

zak en pot

ook ik ga voor de potten BBB

mooi gedaan

 

:verrygood

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga voor de potten.

 

hoezo ga je toch voeding bijgeven. je vorige ronde heeft toch wel aangegeven dat dit eigenlijk niet nodig is?

 

wat ik nu zie en zelf ook wel is beetje lastig vind is dat, en zeker bij jou,als je 4x4 18L in de tent zet de luchtgaten half zijn afgeschermd, maar nog minder handig, de ingang van onder om slangen door te steken.. hier is bij SJ dus zo te zien net niet genoeg over nagedacht hadden beter net 15cm hoger gezeten..

 

succes met de kweek verder!

 

ltrs,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Michael,.....normaal zouden het "grow boxen" zijn,.....dat gaat 50x sneller als potten vullen, leeg gooien.

Maar omdat deze niet in de tent passen, gebruik ik even losse zakken,.....dat is wel lastiger.

 

De slang van de cooltubes loopt door de tent (wand, cooltube, wand), de slang gaat daarna bij de andere tent naar binnen.

Als 1 tent aanstaat, gaat de warmte van de cooltubes dus naar de tent die uit staat,......en andersom.

En de lucht van de tent die uit staat, komt binnen (dus heb ook inblaas) bij de tent die aanstaat.

De blazer van de cooltubes staat dus continu aan.

 

@Damian,...mijn gevoel zegt ook potten :verrygood ,......ben ook zeer benieuwd

 

@bart420, bij alle tenten zitten de luchtroosters/inlaten te laag :rolleyes: Maar heb er nog nooit problemen door ondervonden.

De slang van de cooltube van de andere tent, zorgt ook voor inblaas. :whistle:

 

Voeding doe ik juist wel,....weet het resultaat bij een 18 liter pot wel, maar omdat ik nog geen resultaat weet van een "zak"

met alleen water,.......hierdoor zou er al een verschil kunnen ontstaan in beide opstellingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB <_<

ik heb nog ff een vraag over het wel of niet afzuren :rolleyes:

in jou vorig verslag zuurde je het niet af i.c.m buffertabs op 18 liter potten.

mijn vraag is :verrygood of ik het wel af moet zuren omdat ik op 11 liter potten met buffertabs kweek ? daar staan amnesia's in trouwens en ik gebruik een all mix medium.

 

alvast bedankt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...