Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Palla

Vraagjes Amnesia haze

Recommended Posts

Hallo.

Nou ik ben pascal en dit is mijn eerste topic. Ik heb al zoveel mogelijk gezocht in de growguide en via de zoekfuntie, maar sommige dingen toch niet helemaal duidelijk.

Ik heb een vraagje want ik heb nu 14 stekjes amnesia-haze, er blijven er hier 6 en de rest gaat naar mijn vader toe.

Maar nu wil ik graag weten wat een goed voedingsschema is, en nog wat andere dingen:P. Ik heb ph-meters en voeding en alles maar ik heb totaal geen idee hoeveel voeding ik nou eigenlijk moet geven.

 

Kzal allereerst is even mijn maten en alles doorgeven.

Het hok waarin ze staan is 140x177x240. Het dak loopt in een punt het hoogste punt is 240. op dit moment staan ze al 2 weken in de groei met een 600w lamp erboven hangt ong. 130cm boven het hoogste punt van het hoogste plantje.

Het hoogste plantje is op dit moment 16cm hoog. Ik heb per ongeluk(echt dom) het licht ipv 18/6 op 20/4 gezet. Ik ben daar na anderhalve week achtergekomen en gelijk veranderd.

Momenteel is volgens de meter met licht aan van 19:30 tot 13:30 ca 26,4graden en met licht uit van 13:30 tot 19:30 ca.20,5 graden.

 

Ik heb er een luchtbevochtiger ingezet en 4 bekers met water en een washandje en een emmer met 2 handdoeken en water erin. Nu blijft volgens de meter de luchtvochtigheid nog steeds net iets onder de 40. Kan ook zijn dat de meter kapot is want hij is in het water gevallen, maar ik denk het niet. De luchtfilter en verse lucht inblaas staan op hun laagste stand om zo toch de lv wat hoger te houden. Nu heb ik ze tot nu toe gewoon kraanwater zonder ph vloeistof of iets erbij te doen alleen wortel stimulator. Ik besproei ze ook met wortelstimulator in water uiteraard.

 

Kheb nu even een ph meter en ec meter erbij gehaald om zo toch het water op de goeie ph waarde te brengen.

Ze staan momenteel nog in potjes waarbij de diameter van de bodem 6,5cm is, de hoogte is 7 cm en de diameter van de bovenkant is 9cm.

Ik wil ze dus binnenkort ook gaan over potten. Uiteindelijk wil ik in potten van onderkant diameter 25,5cm, bovenkant diameter 30cm, hoogte 30cm. Is volgens mij iets van 25 liter inhoud(ze zijn rond) Momenteel heeft iets meer als de helft een een spiraal van wortels om de aarde heen alsje ze uit de potjes haalt.

Nu heb ik dus even een paar vraagjes zoals ik in het begin van dit topic ook al aangaf.

 

Tot wanneer moet ik ze wortelstimulator blijven geven en wanneer moet ik dan gewoon voeding gaan geven of moest dit al?

Hoeveel voeding of water moet ik ze dan geven en om de hoeveel tijd.

Hoe kan ik het beste de lv omhoog gooien, of kan het zijn dat er ergens een gaatje zit waardoor er veel ontsnapt of iets dergelijks?

Wat is een goeie tussenmaat om nog eerst een x overtepotten ipv gelijk naar de grote potten, of is het verstandig om gelijk naar de grotere potten over te potten.

Wanneer moet ik dan scrog methode toepassen of is dit geen goed idee?

Wanneer of bij welke lengte is het een goed tijdstip om de plantjes te toppen?

En ten slotte ik heb momenteel een klein pc fannetje ernaast gehangen maar is het verstandig om mijn grote ventilator ernaast te zetten?

 

Ik wacht met smart op jullie antwoorden:).

Groetjes pascal

Edited by Palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :wacko:

 

Welke voeding gebruik je? bij plagron staat het op de fles hoeveel je moet verdunnen en kun je ook een aangepast voedingsschema vinden op het net. Mortelstimulator geef je in de eerste week, waneer je dan overschakelt op voeding hangt af welke aarde je gebruik, als deze al goe bemest is zoal plagron batmix kan je wel een week of 3 zonder voeding te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik heb bemeste aarde van het merk Plagron. Ik heb hier voeding staan bestaande uit 3 nummers grow, blow en nog iets. Er staat voor de rest niets op over hoeveel je moet geven ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent goed op weg.

Heb je de pH meter geijkt? niet vergeten.

 

je kunt meteen in de grote potten, zeker omdat de wortels al helemaal een "spiraal" om de aarde hebben gemaakt.

Er is wel wat te vinden over toppen. Dat zou je nu al best kunnen doen. Dan heb je meteen weer een paar stekken erbij. Hoeveel internoden hebben je planten? Hoogte zegt niet alles.

 

scroggen is een keuze. Houd er rekening meer dat de planten in de bloei nog zo'n drie weken doorgroeien. Begin met scrog als de planten begonnen zijn met bloeien. voordeel van scroggenis dat je een mooi groen oppervlak krijgt zonder gaten. ook krijg je gelijke toppen ipv 1 grote, en een aantal kleinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pacal,

 

Mijn ervaring met Amnesia is dat het erg slanke planten blijven.

Als ze op 12/12 gaan, geef dan nog een week of 2/3 wortelstimulator en groeivoeding mee (indien je geen voorbemeste aarde gebruikt).. ze groeien immers nog.

Daarna schakel je over op bloeivoedingen evt bloeistumulator.

Mijn Amnesia's hielden niet van teveel voeding, rustig aan dus.

Ik zou je eerste ronde de plant lekker zn weg laten groeien, ipv scroggen.

Verder kan ik je de voeding van BAC op aarde aanraden, met de schimmels van BAC en bacto van Sannie geen gezeur meer met PH en EC.

maw, afzuren en EC meten is dan niet meer nodig.

Met blumat tensiometers in je pot, geef je nooit te veel water.

http://www.blumat.nl/

Overpotten in grote potten kan meteen.

Een klein pc fannetje is wel handig om de warmte die van je lamp komt niet meteen op je dames te laten komen, verder is het wel aanteraden een goede fan optehangen... niet te hard laten draaien anders drogen je platen uit.

 

 

Je opstelling ziet er goed uit!

 

suc6 :wacko:

Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

@white tooth:

 

Mijn ph meter heb ik idd geijkt ja.Ik heb ze nu overgepot naar iets grotere potten.

Sorrie maar wat bedoel je precies met internodes?

Maar als ik nou scrog moet ik dan niet al eerder een net erboven spannen want ik lees hier op het forum datje een bepaalde afstand boven je planten het net moet spannen en dan groeien ze vanzelf erin en dan moetje die stengels eraan vastmaken?

 

@ anne:

Ik kan dus bij mijn voeding ook nog als extra wortelstimulator doen? Ik gebruik wel voorbemeste aarde van het merk plagron.

Ik merk nu ook al dat ze heel klein beetje gele puntjes krijgen dus idd teveel voeding. Gaf ze tot nu toe ongeveer 100ml per tijdscycles en dan wel door2en gedeeld. Dus als het licht aangaat en sochtend beiden 50 ml. Die voeding van BAC is misschien wel een goed idee jah, maar ik probeer het nu nog even met de voeding die ik hier nog heb.

En die Blumat tensionmeters zien er zeker mooi uit, welke zou ik dan aan moeten schaffen?. Ik zet er een iets grotere fan in als de planten wat groter en sterker zijn voor nu is dit pc fannetje nog wel even goed.

En jah merk ook datze niet zo hard groeien, zal misschien ook wel aan de soort liggen maar als stekkies vielen ze al tegen kwa wortels.

LV staat nu trouwens rond de 70% dus dat is wel goed denkik.

 

Bedankt voor jullie reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht nog maar met scrog totdat je precies weet wat het is en hoe het moet.Het staat hier op het forum keurig beschreven.

 

De eerste weken hoef je alleen afgezuurd water te geven,,verder niks.Die wortels groeien ook prima op de voeding die er in je aarde zit.

 

Tensiometer is een leuke gadget,meer niet.Handmatig voelen is toch het veiligst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,die PH,probeer hem voor amne s 5.8 naar 6 :wacko: ,beetje zuurder dan andere soortjes,en zoals gezegt ;niet te veel voeding grtz

 

Komt allemaal goed ;)

 

 

@Tony montana ;tensio idd leuk gadget in de groei,en dan nog....met haze naar je tensio luisteren is door je dak groeien :wacko:

 

Ik geef op gewicht van de potten water,en dan zeker niet te veel...zoals tensio zegt B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze nu dus ook al wat minder voeding. Ze zien er gelijk wat beter uit lijkt wel alsof ze nu beter groeien.

Als ik ze nou top hoelang duurd het dan voordat er weer nieuwe op die plek komen? Ze staan nu al meer als 3 weken in de groei haha weet niet of dit een probleem kan zijn maar lijkt mij datze dan alleen maar groter worden is het niet?

En tjah misschien dat ik wel zon tension meter aanschaf.

 

grtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn amne s groeien 6weken door...,ik heb maar een hoogte van 1.70 dus zet ze in bloei vannaf ze 15 cm groot zijn .Dan niet te veel water geven of ze schieten door de hoogte in...nu worden ze dus zo n 1 a 1,20m hoog

 

Als je topt heb je binnen de week 2nieuwe topjes als alles in orde is ,je kan altijd toppen in vegetatief stadium,maar ik ga liever voor de 1dikke top :wacko:

 

grtz

 

 

 

Foto s!!want je zal moeten gaan buigen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor beginners is zon tensio een aanrader vind ik.

Je kan natuurlijk besluiten bij een hogere waarde pas water te geven.

Voor mij werkt het iig goed!

 

Groeten!

 

Anne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah die tension ga ik bij deze kweek nog niet gebruiken. Kheb ook mijn vader die me elke dag helpt en die weet nog wel het 1 en ander.

Heeft ooit is een x 8 stekken haze een maand laten groeien en derna in de bloei. Wel mooi een kilo van 8 planten ghehe. Voor de rest was het altijd 50 planten en gemiddeld 4 kilo deraf. Zijn geen slechte opbrengsten alsje het mij vraagt:P. Dus die heeft er wel redelijk wat verstand van.

Maargoed is voor hem ook alweer tijd geleden dus die weet ook nie alles meer daarom stel ik veel vragen hier.

Sinds dat ze overgepot zijn, zijn ze echt veel mooier geworden. Plantjes beginnen veel meer volume te krijgen. Er zijn helaas maar 11 goeie bij maar dat kwam al omdat het geen goede stekken waren. Nu heb ik ze dus getopt en er blijft een zwart puntje zitten waar eerst de top zat. Moet ik ze dan nu in de bloei gaan zetten?

 

Kheb al tot nu toe wat foto's geschoten staan nu op me computer. Zit eraan te denken om zon kweekverslag te gaan beginnen eve kijke of ik er tijd voor heb.

Heeft dit forum trouwens een eigen server voor foto's of iets??

 

grtz palla

Edited by Palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft dit forum trouwens een eigen server voor foto's of iets??

 

grtz palla

 

Dat heet hier; "mijn albums".

Waarom niet meteen in grote potten gestart?

Foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan B)

 

 

Ik heb ze express eerst in kleine potjes gezet om ze goed te laten wortelen. Ik wilde een spiraal van wortels om de aarde creëren. Tenminste dit wilde mijn vader.

Hebben we dus gedaan. Ze worden dus in totaal 2x overgepot. De eerste x is al gebeurd en dit is nog tijdens de groei periode. Ze staan volgens mij nu al langer als 3 weken in de groei worden ze toch lekker groot haha. Wil ze einde van deze week in de bloei gaan zetten en dan toch een scrog rek erin bouwen, ben wel handig genoeg om dit te doen en ik wil graag beetje expirimenteren.

 

Ik zal morgen middag even kijke of ik wat foto's kan plaatsen

 

grtzzzz palla

Edited by BigButtBram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als overpotten je hobby is, of je hebt niet meer plaats, of wegens logistieke redenen, dat ze nog op transport moeten, dan kan ik het begrijpen.

De plant groeit het best in de volle grond, en heeft van nature geen "spiraalwortels".

Iedere keer overpotten is er kans op ongelukken.

Als het niet echt hoeft, laat het dan liever.

Plant en bodemleven ontwikkelen zich beter in een grote pot.

Als de bloei eenmaal is ingezet, dan is er weinig energie meer beschikbaar voor nieuwe wortelvorming.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

internoden zijn de plekken op de stengel waar steeds twee blaadjes gevormd worden en later ook een takje. de stengel tussen die internoden kan langer of korter zijn. Dat varieert per soort en met de hoeveelheid licht. Sativa's zijn meer "gestrekt". Vooral als er minder licht is. Indica's zijn meer gedrongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als overpotten je hobby is, of je hebt niet meer plaats, of wegens logistieke redenen, dat ze nog op transport moeten, dan kan ik het begrijpen.

De plant groeit het best in de volle grond, en heeft van nature geen "spiraalwortels".

Iedere keer overpotten is er kans op ongelukken.

Als het niet echt hoeft, laat het dan liever.

Plant en bodemleven ontwikkelen zich beter in een grote pot.

Als de bloei eenmaal is ingezet, dan is er weinig energie meer beschikbaar voor nieuwe wortelvorming.

Succes.

 

 

Ohw dat wist ik dus niet. Ik merkte ook wel gelijk datze het beter gingen doen in de grotere potten. Zet ze zo snel mogelijk over in de grootste potten. Maar kzit nu wel even ermee dat het dus niet anders kan want me vader is nog steeds nie klaar met zn hok en er staan hier nu 14 planen waarvan er 11 al groter beginnen te worden dat gaat hier nooit passen.

 

 

 

Ik heb ze nu een paar x voeding gegeven maar merk dat ze een beetje gele puntjes beginnen te krijgen. Duid op overbevoeding volgens mij. Geef ze voortaan maar weer gewoon water ipv toevoegingen erbij.

 

 

grtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezecht hier wat foto's van het gebeuren:

 

zo staan ze er op dit moment bij

med_gallery_20743_7214_63476.jpg

med_gallery_20743_7214_412424.jpg

 

Zoals je kan zien zijn er 3 achterblijvertjes, ik denk dat ik er maar 2 van kan laten staan. Die achterste kan weg want die doet echt niks.

med_gallery_20743_7214_18973.jpg

 

Hier nog 2 close-ups van het mooiste plantje.

med_gallery_20743_7214_231371.jpg

med_gallery_20743_7214_170677.jpg

 

 

Mijn vader is dus echt heel ontevreden over de stekken. Zijn er in principe maar 6 die het echt goed doen.

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het hoogste plantje is op dit moment 16cm hoog. Ik heb per ongeluk(echt dom) het licht ipv 18/6 op 20/6 gezet. Ik ben daar na anderhalve week achtergekomen en gelijk veranderd.

Momenteel is volgens de meter met licht aan van 19:30 tot 13:30 ca 26,4graden en met licht uit van 13:30 tot 19:30 ca.20,5 graden.

 

Ik weet niet wat voor schakelklok je gebruikt maar bij een normale is het onmogelijk om 20/6 te schakelen.

Dat is totaal 26 uur en een klok werkt met een 24 uur cyclus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet wat voor schakelklok je gebruikt maar bij een normale is het onmogelijk om 20/6 te schakelen.

Dat is totaal 26 uur en een klok werkt met een 24 uur cyclus.

 

Jah typfoutje, al veranderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gozer haal aub die tafeltjes of wat eruit en doe ze in

grotere potten zet ze dan nog 2 dagen op 18-6 en dan knallen

op 12-12

je benut niet heel je hok heel stom

 

 

B)

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan ook in grotere potten, maar er blijven er maar 6 hier, kanje nog makkelijk er omheen lopen en ze goed verzorgen.

 

grtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe die potten dan ook HELEMAAL vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe die potten dan ook HELEMAAL vol.

 

 

 

Hoebedoelje heel de potten vol zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...