Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Sativa autoflower

Recommended Posts

Bij sommige equatoriale soorten (zoals thai) kunnen autoflower eigenschappen voorkomen. Ooit van een medegrower gehoord dat deze zo rond half september geoogst kunnen worden. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar lijkt het voor wat betreft de autoflower gene in de lowrider wel op ja. Sommige eigenschappen worden inderdaad maar door 1 kant overgegeven... dus het is best mogelijk.

 

Maar dat weet je dus niet zeker.

Ik denk dat het eerder prakties van aard is. Er staan veel meer vrouwtjes in bloei, overal, om te kruisbestuiven.

Een low-man heb je zo opgekweekt. Je wilt ook alleen de af-genen van hem. De moeder van je zaad wil je selecteren op mooie toppen, (en dat gaat lastig als dat een man is)

Ik kan bijvoorbeeld wel een lowryder vrouw bestuiven met bijvoorbeeld een bluehammer-man, maar dan tast ik in het duister.

Andersom zie je goed wat de feno die je AF wil maken in huis heeft.

 

Wie weet het zeker?

En is AF wel een genetische eigenschap? Is het geen defect gen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabizzniss : ja een mooie plantje moet het wel wezen jah :blink: meer daarover komt er zeker aan :P

 

 

@foolonthehill: ik denk niet dat een autoflowering een defect gen is o.i.d .... dan zou het naar zoveel generaties weer normaal moeten worden tog??? de orginele autoflowers staan als het goed is in gebieden die of altijd zon hebben of waar het weer heel snel daalt , waar er voor normale cannabis planten geen mogelijkheid is om te bloeien...

 

ik DENK dat de plant zich gewoon heeft anagepast door de eeuwen heen !!! een soort evolutie zeg maar

 

maar wetenschappelijk zou ik het niet kunnen onderbouwen het is wat ik denk misschien dat andere hier meer over weten en vraagtekens kunnen weghalen

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoveel generaties weer normaal moeten worden...

masteryero

 

Zegt niks, als je het erin kunt kruisen, kun je het er ook uitkruisen, zowel eigenschap als defect.

De gambia's waar ik mee pruts hadden veel voorbloei. Gekruist met een lowryder gaf de F1 geen AF.

Voorbloei en AF zijn iets totaal anders, naar mijn inzicht.

Het ene is voor in Siberië, het andere voor de tropen.

Wel evolutie, idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ziehet stabiliseren van een soort als volgt..

 

je hebt een lowrider man (stabiel) deze kruis je bijvoorbeeld met een double fun vrouw (stabiel)

 

nu ga je het zaad verkregen uit deze kruising opkweken, nu zul je dus pheno's tegenkomen die autoflower zijn en pheno's die dat niet zijn, nu pak je een man en een vrouw die autoflower zijn deze kruis je en het zaad hiervan is sowiso een autoflower? of kunnen de eigenschappen alsnog verloren gaan. Ik heb een keer een topic gelezen over het stabiliseren van soortjes maar ik begrijp de balle niet van die formules en toestanden, hehe

 

iemand wel eens een double fun met een lowrider gekruisd? lijkt me een ultieme cross.. double-ryder :blink:

 

misschien wel een leuke test om te proberen voor mezelf..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu zul je dus pheno's tegenkomen die autoflower zijn en pheno's die dat niet zijn...

 

Nee, pas één generatie verder (F2), en wel in 25% van de gevallen...

 

Proberen maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanener je een een goed potent lowryder1 en een ????? soort neemt heb je na de eerste kruising al een paar autoflowers er tussen zitten ... met die moet je weer doro gaan zo'n keer of 4 a 5 dan heb je je soort stabiel meer is het niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een kruising met Lowryder x een andere soort zul je in de F1 bijna geen autoflowering planten tegen komen. Die vind je pas in de F2, en inderdaad 25%. In theorie zou je in de F4 100% autoflowering kunnen krijgen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, pas één generatie verder (F2), en wel in 25% van de gevallen...

 

In een hybryde kruising (F1) komen de dominate eigenschappen van de beide ouders naar voren,

en zijn de recessieve eigenschappen latent aanwezig.

De eerste generatie vertoont geen AF, maar draagt het wel in zich.

Pas als de AF van beide kanten wordt ingebracht, in een volgende generatie, komt het AF er (phenotypisch) uit, in 25% van de gevallen.

 

Maar na een F5 zou het goed moeten zijn idd.

Anderhalf jaar stevig doorkweken, dus.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus in 1 kweek zou het niet mogelijk zijn om er AF's te hebben ???

 

ik heb tog hele andere dignen gezien met een outsider x lowryder

 

van de 20 zaden waren er 2 die na 3 a 4 weken bloei vertoonden en deze ook door zetten ...

 

als ik jullei zo hoor zou het beteken

 

lowryder x ( ik noem maar wat ) pp

 

daaruit komt

 

lowryderxpp hier zit niets in

 

je pakt dus zomaar een man van lworyderxpp en zomaaar een vrouw lowrydexpp en hieruit komt dan wel ineens 25 % ???

 

dat klinkt erg raar

 

want je kruist door met de planten die de eigenschappen heeft die jij zoekt in dit geval AF en daar zoek je al naar na je kruising

Share this post


Link to post
Share on other sites
je pakt dus zomaar een man van lworyderxpp en zomaaar een vrouw lowrydexpp en hieruit komt dan wel ineens 25 % ???

 

dat klinkt erg raar

 

In alle cellen bevindt genetische informatie zich op chromosomen-paren, behalve op geslachtscellen. Daarin zijn de chromosomen-paren weer gesplitst.

Zo kan de gen-info van de vader of de moeder worden doorgegeven.

Na de bevruichting (de versmelting van de cellen, en de vorming van nieuwe chromosoom-paren) kunnen er in een F2 weer verschillende feno's opduiken.

25% af, waarvan weer de helft gewoon LR.

 

Allemaal theorie, als jij wat anders ziet, is misscxhien bij de soort die je gebruikte het "niet-AF-zijn" niet erg dominant, of slechts op een der chromo-paren aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ik krijg al weer door dat het boven me petje gaat dit soort info :blink:

 

tsjaa ik weet niet beter als je pakt een stabiele AF krusit hem met een andere soort

 

deze kruising kruis je met elkaar ...de volgende zaden pak je weer de AF eruit die kruis je etc etc

 

tot het stabiel is na 4 a 5 keer.... verstand over gen etc heb ik niet, zal voor mij ook altijd abra kadabra zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
...de volgende zaden pak je weer de AF eruit die kruis je etc etc

 

tot het stabiel is na 4 a 5 keer....

 

Na iederekeer kruisen, maak je weer een selectie.

In de F2 heb ik dus veel individuen nodig,

maar zal al na een maand kunnen gaan selecteren op Af.

Of je dan ook een potente wiet te pakken hebt, is maar de vraag. die info staat waarschijnlijk weer op een ander gen.

 

Vergelijk het met mensen, daar steekt roodharigheid ook plotseling de kop op, na een generatie te hebben overgeslagen.

Of bekijk dit schema van de gekko's, dat moet toch duidelijkheid geven.

 

genetica_schema1.jpg

 

Voor albino, moet je dus AF lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb tog hele andere dignen gezien met een outsider x lowryder

 

van de 20 zaden waren er 2 die na 3 a 4 weken bloei vertoonden en deze ook door zetten ...

 

Met eigen ogen? Outsider is een vroegbloeiende buitensoort.

Heel wat anders dan PP of haze.

Maar nog ff over Autoflower en de gekko's.

 

Stel je wilt albino-gekko's kweken die , ik noem maar wat, net zo indukwekkend uit hun bek stinken als de wildkleurige die je hebt.

dan moet je dus net zo's schema tekenen, en dus heb je maar 12 1/2% kans op uit hun bek stinkende albino's in een F2 (waarvan weer de helft mannetjes...).

Daarom heb je voor een selectie uit de F2 de meeste individuen nodig.

 

Ik heb een paar Lowriders opgekweekt, zodat ik weet hoe ze ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de meeste kruizingen waarbij ruderalis genen zijn gebruikt, zal het nageslacht eerder gaan bloeien dan de oorspronkelijke niet-ruderalis ouderplant.

 

als ik bijv. een White Widow bestuif met een Lowryder#1, dan zullen over het algemeen de meeste planten uit de F1 eerder bloeien dan de oorspronkelijke White Widow.

 

Kijk ook eens naar de al wat oudere interessante soorten zoals Ruderalis Indica en Ruderalis Skunk van Sensi Seeds

 

of de Early Special van Nirvana.

 

Lowryder kruizingen zijn leuk, maar d'r zit een hoop werk in om echt een geschikte plant uit het nageslacht te vinden om mee door te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey foolonthehill many tnxx

 

ik snap nu je verhaaltje een beetje, vooral door dat rood haar :blink: ik heb zelf rood haar en degene die daarvoor rood haar had was de broer van me oma .... dus dat kotm ook van verder weg :D

 

dat van je albino schema rulezzz ik begrijp het nu :P

 

over die outsider x lowryder die heb ik met eigen oogjes gezien deze was gezaait begin mei en bloeide aan het begin juni nou ja die paar plantjes dan de rest deed wat die zelf wilde en was alles behlve stabiel te noemen :P sommige werden echt mormels

blad dat alle kanten uitgroeiende verre van synchroon etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar d'r zit een hoop werk in om echt een geschikte plant uit het nageslacht te vinden om mee door te gaan.

Inderdaad, vooral ook omdat we niet alleen naar autoflower zoeken, maar ook de beste smaak, geur, thc-gehalte, rot-bestendigheid, de juiste lengte, en ga zo maar door.

 

Masteryero, van vaders kant moet er ook roodharigheid in de familie zijn, anders is de melkboer op bezoek geweest.

De outsider is blijkbaar niet stabiel (of homozygoot). Dan komt er in de eerste generatie al veel variatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant allemaal zeg. Dus als ik het goed begrijp is het gen wat verantwoordelijk is voor autoflower recessief(kleina 'a)?! Of is dat niet zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat ik nu weer heb gelezen in de ruderalis sectie is dat als je lowrider F3 zaden hebt dat de lowrider eigenschap verdwijnt..

 

mooi bak dan, denk je even lekker ieder jaar weer een nieuwe lowrider voorraad aan te leggen verdwijnt de eigenschap die we allemaal zo aanbidden.. :blink:

 

een stabiele soort verliest toch geen eigenschappen over de generaties heen? Of moet ik dus naar het verhaal van masteryero kijken, zijn ouders zullen wel donker haar hebben maar masteryero zelf heeft rood haar dus de eigenschap van donker haar gaat verloren bij de F3.. dus in lowrider eigenschap gaat dan de af verloren, maar is het dan weer niet zo dat het weer kan terugkeren in de F4 of F5?

 

ik heb zo een donkerpaars vermoeden dan FoolOnTheHill hier ook wel iets over weet hehe :P

 

 

 

Wat mij ook nog niet helemaal duidelijk is hoelang het moet duren na de oogst van zaden voordat de verse zaden geplant kunnen worden.. ivm zadenkweek LR en voor de 2e keer in het jaar knallen..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als ik het goed begrijp is het gen wat verantwoordelijk is voor autoflower recessief(kleina 'a)?! Of is dat niet zeker?

 

Je begrijpt het doinders goed, als AF dominant was, kreeg je in de F1 allemaal af-planten.

En dat is dus niet zo.

 

@cannabusinesss: Als er in de f3 geen AF meer is, zijn de verkeerde individuen uit een f2 geselecteerd.

Terugkruisen kan dan helpen.

 

Als zaad rijp en goed droog is, kun je inzaaien, evt na een koudeschokje in je koelkast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm oke.. dus als je altijd 2 planten met elkaar kruist die de af eigenschap hebben zal deze nooit verloren gaan?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dan blijft de autoflower eigenschap gewoon bestaan

er zijn hier op mensen op het forum die inmiddels wel een f6 versie hebben van het zaad ooit gekocht bij sannie :(

 

 

@foolonthehill : :P wat zeggie nou ... :) niemand is roodharig aan de kant van me vader :) :P das een hele schrok :D :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...