Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezever's guerilla 2009

Recommended Posts

hey slappe.

 

dat veldje mega's wordt een megaveld! :whistling

fantastisch om te zien hoe jij te werk gaat.

ik zit hier stilletjes te genieten van dit topic,wat een inspiratie krijg ik hier van zeg..

veel geluk en plezier en ik blijf ook lekker meeloeren..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slappezever:

 

Nog steeds niets :nerd ...strange :whistling .Mja morgen mss?

 

Anyways, seg maatje stuur eens een pm met die mais picca die je niet wil posten.Ik wil dat wel eens zien.

 

Kwou dat ik een veldje had zoals jou..dat gaat weer wat worden denk ik hoor. :blink:

 

mvg

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het is weer tijd voor een update.

 

Goed nieuws en slecht nieuws.

 

Eerst maar eens beginnen met de mais zaadkweek. Tis niet tussen de mais maar er langs overigens. Vind het niet zon goed idee om in de mais te kweken, wil de boer niet opzadelen met mijn hobby... Ben er gisteren nog ff langs geweest om er nog 2 bij te zetten die ik overhad. Dit waren al zeker mannen. De rest heb ik op mijn nieuwe spot staan, hierover later meer.

 

gallery_6751_7047_21935.jpg

 

Zoals je ziet heb ik wat ruimte vrijgemaakt en ze daar allemaal bij elkaar gezet. Plantjes staan ongeveer 30 cm uit elkaar. Zeer droge grond nu, toen ik gisteren was wezen kijken waren ze nog geen cm gegroeid. We blijven met zijn allen hopen op regen!

 

Dan mijn tuin. Hier heb ik er eentje omgehakt. Ik was me planten aan het inspecteren en de grootste quasimodo is een herma geworden... Was zowieso een lelijke plant en had weinig hoop dat het wat werd. Overigens heb ik al weken geleden er eentje omgehakt die in de LR tent stond. Stond in de weg en werd ook niet veel.

 

gallery_6751_7047_24294.jpg

 

gallery_6751_7047_11792.jpg

 

gallery_6751_7047_47896.jpg

 

Het grappige is is dat ie nou net juist uit de bloeifase kwam, er zat alweer 3 vingerig blad aan. Eerst was het 1 vingerig. Hoe dan ook, het werd een lelijke plant.

 

gallery_6751_7047_75021.jpg

 

Ik snap niet eens hoe die plant groeit, er klopt helemaal niks van

 

gallery_6751_7047_86489.jpg

 

Wel vol met kleine topjes nog steeds.

 

gallery_6751_7047_54770.jpg

 

gallery_6751_7047_73702.jpg

 

helaas pindakaas.

 

gallery_6751_7047_93100.jpg

 

Vandaag dus ff naar mijn nieuwe spot gegaan. Ik had nog zon 20 plantjes over die al veel te lang in kleine bekers stonden. Dus gisteren avond alles voorbereid en vandaag op pad. Maar ik had geen rekening gehouden met de hitte dus heb ik er maar 9 geplant. De rest weggedonderd. Dit in de eerste plaats omdat na het eerste plantgat ik al bjina flauwviel van de hitte. Daarnaast had ik 5,5 liter water bij voor de eerste start, en dat kon ik nu verdelen over 9 plantjes ipv 20. Dus na een uur zwoegen (moest eerst nog door een heel brandnetelveld) stonden ze er.

 

Voor

 

gallery_6751_7047_249103.jpg

 

Na

 

gallery_6751_7047_51455.jpg

 

gallery_6751_7047_159571.jpg

 

Overigens heb ik voor een deel de wegehakte plantjes weer terug gelegd. Dat scheelt in de verdamping van de grond. Al dat verse plantmateriaal zorgt ervoor dat je grond niet meteen compleet uitdroogd. Mulchen heet dat volgens mij.

 

Ik ga in het voorjaar ofzo weer terug om de plek helemaal om te spitten. Dit jaar doe ik er niks aan, afhankelijk van het resultaat bepaal ik hoeveel ik er daar kwijt wil.

 

Dan mijn tuin, die gaat gewoon goed verder. Wel wordt ik ziek van dat regenereren maar daar doe ik niets meer aan. We zien het wel weer. Er is altijd volgend jaar! (en dat maakt het ook zo leuk eigenlijk, elk jaar maak je wel fouten waar je van leert, en elk jaar wordt het weer beter).

 

Lowryder kastje, deze gaat goed

 

gallery_6751_7047_61334.jpg

 

Lelijke ndb

 

gallery_6751_7047_178648.jpg

 

De mega, zwaar in bloei nog steeds maar begint uit te lopen. Heeft een meer dan vuistdikke hoofdtop, volgend jaar vanuit zaad en dan gaan we eens kijken of ik nog zon monster top kan kweken.

 

gallery_6751_7047_138210.jpg

 

Ziek dikke top

 

gallery_6751_7047_87724.jpg

 

Kan zich meten met een binnenwietje nu! Nu maar hopen dat de schimmel niet toeslaat in zon compacte top. En ruiken! Heerlijke citral geuren!

 

gallery_6751_7047_82492.jpg

 

De lowrydertent, mijn nieuwe kindje :wub:

 

gallery_6751_7047_134179.jpg

 

Blijft geil :yummy:

 

gallery_6751_7047_164250.jpg

 

Dan nog een AK zaadkweekje, niet spannend maar we hopen op een handje zaad voor volgend jaar. Houd de verslagen van iedereen die em kweekt in de gaten wat nu de resultaten zullen zijn maar het beloofd wat. Denk een potentere soort dan LR.

 

gallery_6751_7047_74527.jpg

 

1 man 2 vrouwen. Staan ook nog 5 of 6 ndbs onder, deze ook voor de zaad, als de akaas om zijn laat ik de ndb's uitbloeien.

 

gallery_6751_7047_163052.jpg

 

En nog een overzichtje, altijd leuk.

 

gallery_6751_7047_195619.jpg

 

 

 

Zo dat was em weer, 23 fotos for your viewing pleasure!

Reacties / opmerkingen / verwensingen / adviezen welkom

 

EN NU ALLEMAAL EEN REGENDANSJE DOEN!

 

slappy out :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja, de mega spot update komt later een keertje, had geen puf meer om daar heen te gaan, veel te heet. Durf er eigenlijk ook niet heen te gaan want ben bang dat alles verdord is met dit weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi slappezever :yummy: ben best wel jaloers van je tuintje, geen last van de buren of dergelijke? Is nogal groots hé :specool

 

Dat plastiek rond de ak'tjes, houdt dat ALLE stuifmeel tegen? of zullen je andere planten ook een klein beetje bestoven raken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee buren geen probleem hier, iedereen kweekt :specool

 

Wat dat plastic betreft, ik moet de boven kant ook nog beter dicht maken, je hebt wel gelijk want de LR en andere planten staan allemaal in bloei. Maar goed, eerlijk gezegd kan me tuin me niet zoveel b(l)oeien dit jaar. Het gaat klote en heb alweer zin in volgend jaar... Geen gekut meer met stekken, ik ga via vreeken jiffys regelen, en dan een gruweloos veld aanleggen :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan mijn tuin. Hier heb ik er eentje omgehakt. Ik was me planten aan het inspecteren en de grootste quasimodo is een herma geworden... Was zowieso een lelijke plant en had weinig hoop dat het wat werd. Overigens heb ik al weken geleden er eentje omgehakt die in de LR tent stond. Stond in de weg en werd ook niet veel.

 

gallery_6751_7047_24294.jpg

 

 

slappy out :yummy:

 

 

dat is dus echt vet fucked-up dude !!! ....ndb met ballen!!! .....buiten nog wel...:wub: :specool

heb dit zelf alleen nog maar meegemaakt met de ndb in een verotte indoor ruimte die continu stroom storing had

 

hoop voor je dat je guerilla een beetje vocht heb gehad..., als het goed is heb die van mij over een uurtje ook wat vocht:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie update man! ben benieuwd naar je hoofdspot :wub: ! netelveldje ziet er super uit alleen had ik alle wortels er uit gehaald. maarja, met dit weer is dat niet te doen :specool :yummy: .

 

grtzz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wierie;

Ja ik denk dat het aan mij ligt, niet de genetica. Ik heb de plant teveel gestrest met dat stekken en regenereren.

 

@kasper,

Ik droom nu elke dag van volgend jaar, dat ik daar dat hele veld heb vrijgemaakt, omgespit en bemest en bewaterd heb. En dat ik daar 1000 zaailingen in gezet heb. En die mega spot? Tsja, dat zie ik wel weer over een paar weken, dan ga ik weleens kijken. Maar ik verwacht niet zoveel meer van dit jaar.

 

Maar;

 

HET REGENT! GROTE DRUPPELS! eindelijk krijgen mijn planten waar ze zo om vroegen. Kunnen ze mooi verder groeien tot volwassen quasimodoos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Slappezever. ;)

 

De plant bij mij in volle grond, geef ik nooit water of wat dan ook.

 

Dus hoop dat het op je grote guerilla plek ook reuze meevalt.

 

Zonnetje schijnt hier weer en echt veel regen is er niet gevallen.

 

Succes.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Slappy! Wanneer komen er weer guerilla foto's ? :rolleyes: :rolleyes: ben benieuwt ;) !

 

en ben kiemtestje aan doen. zijn van de 22, tot nu toe 6 uitgekomen ! :rolleyes: ben best tevreden.

(ik kon niet uit laten bloeie omdat ik niet meer kon verduisteren en ik wou ook niet te veel stress in de zaden hebben) maar komt goed dus.. stuur je snel ff wat op ..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey allemaal,

 

Bedankt voor de reacties, updates van de guerilla komen binnenkort, heb er ff geen tijd voor, heel mischien dit weekend. Ben blij dat er veel regen is gevallen maar had het liever gezien dat het wat gespreid was, het blijft hier maar regenen. Maar ja, je kan niet alles hebben.

 

@highlife,

niet om te zeuren maar 6 van de 22 is niet echt een goede score ;) Weet niet hoelang je ze al hebt liggen kiemen maar 80-90 % is in mijn ogen normaal. 25-30% is niet veel. Maar goed, ik denk dat ik de zaden gebruik om er zelf weer een zaadkweek mee te doen het eerste jaar, kan ik meteen zien hoe ie het doet buiten, en dan meteen selecties maken om de soort te verfijnen. Ben sowieso erg geinteresseerd om een paar soorten verder door te kweken, en niet meer alles proberen. Dan die soorten door middel van zaadkweekjes elk jaar wat verder te selecteren.

 

Iedereen verder succes, als het meezit dit weekend fotos van de mega spot en de tuin. Wat betreft de tuin, de lr tent is niet zon groot succes, de plantjes die gewoon in het kastje staan zijn een stuk verder. You grow you learn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi slappezever

 

Die regen vinden ze prima na al die droogte hoor ;)

Ben benieuwd naar je nieuwe fotos

Ze zouden wel een stuk gegroeid zijn

Kweek ze

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie update man! ben benieuwd naar je hoofdspot :rolleyes: ! netelveldje ziet er super uit alleen had ik alle wortels er uit gehaald. maarja, met dit weer is dat niet te doen :rolleyes: :rolleyes: .

 

grtzz en succes

 

Nou ik heb het gedaan en het was bijna niet te doen..

Die wortels zitten overal maar overal in de grondlaag bij zo'n brandnetelveld joh.

 

EEj slappe..regen genoeg man?Wel,hier mag het stoppen nu hoor.

 

Mooie update van jou ook alweer maatje.Kben jaloers( zoals velen) op jouw tuintje..tmoet heerlijk zijn om daar ene te roken

Leuk leuk..guerilla 2010 gaat HELS worden lees ik ..yeah.. :rolleyes: dat hoor ik graag...en met zaailingenn,net als ik.Kblijf je volgen jongen.

Oja ..je had mss beter wat meer netels plat gegooid nee?Bij hevige regen en wind kunnen die mss over je plantjes vallen..t'is maar een tip he :rolleyes:

 

Ps: bedankt nogmaals om wat je me hebt gestuurd he slapje,dat vergeet ik ni..(wierie ook bedankt als je dit leest ;) ..echt vet de max)

 

Laters

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis weer hoog tijd voor een update;

 

We beginnen maar eens met de lowryder projectjes, het kastje, best leuke topjes geworden. Had er al eentje te drogen gelegd maar het droogt wel erg fluffy op.

 

gallery_6751_7047_116781.jpg

 

gallery_6751_7047_40079.jpg

 

gallery_6751_7047_40898.jpg

 

Dan de tent, ik had het zeil eraf gehaald omdat ik toprot kreeg. Dat tentje werkt niet, de andere lowryders zijn best mooi geworden, in het tentje zijn ze niet volwassen geworden. Ach een mooi probeersel geweest.

 

gallery_6751_7047_46279.jpg

 

gallery_6751_7047_881.jpg

 

gallery_6751_7047_4339.jpg

 

gallery_6751_7047_37749.jpg

 

Heb ze maar omgelegd. werd niets meer en het waren allemaal sprietjes geworden.

 

gallery_6751_7047_191299.jpg

 

Een penwortel en een paar vertakkingen, geen groot wortelstelsel.

 

gallery_6751_7047_48145.jpg

 

gallery_6751_7047_34332.jpg

 

Dan de mega in mijn tuin, deze gaat wel oke. Ze is nu weer aan het uitlopen, ben wel bang voor toprot onderin de plant waar alles dicht is gegroeid door het regenereren. Maar ja, maakt niet uit, kan ik meteen wat middeltjes proberen tegen de rot.

 

gallery_6751_7047_12338.jpg

 

gallery_6751_7047_123939.jpg

 

AK 47 zaadkweek. gaat zijn gangetje. Moet zeggen dat ik het nu al een interessantere AF soort vind dan LR1. Toch een wat volwassener soortje zo te zien. Maar goed, dit is mijn eerste keer hiermee, volgend jaar door experimenteren.

 

gallery_6751_7047_22334.jpg

 

Weer ontdaan van het mannetje en de plastic. Alles staat netjes te bloeien.

 

gallery_6751_7047_111119.jpg

 

 

EN DAN NU, HOOGGEEERD PUBLIEK, HET MOMENT WAAR WE ALLEN OP GEWACHT HEBBEN;

DE MEGA SPOT!

 

 

Hehehe, ja ik was blij verrast toen ik daar aankwam. Was bang dat het de droge periode niet had overleefd maar dat viel mee.

 

gallery_6751_7047_219313.jpg

 

Geen last van slakken, althans de slakken krijgen het nu niet meer voor elkaar om de planten helemaal op te eten. Er staan al een paar plantjes tussen die uitgebloeid zijn, met daarin een hoop nieuwe zaadjes. ERG vroege zaadjes dus. Maar ik weet nog niet of ik hier iets mee wil. Die AF genen zijn niet altijd even handig. Er zijn wel een aantal uitvallers, denk 10 to 15 die gebroken waren en niet te repareren. Maar dat maakt niet uit op zon veld, ik laat alles mooi dicht groeien.

 

mooi groen he :P

 

gallery_6751_7047_35477.jpg

 

Een aantal vroege mannen er al uitgehaald. Heb verder niet gekeken of er meer mannen tussen staan. Laat ze liever staan omdat ze last van de wind hebben gehad en ik de slakken liever ook mannetjes te eten geef.

 

gallery_6751_7047_13139.jpg

 

vroege zaden

 

gallery_6751_7047_82257.jpg

 

gallery_6751_7047_52561.jpg

 

Dit plantje zag er toch wel erg mooi uit, deze zaden wil ik wel gebruiken.

 

gallery_6751_7047_8487.jpg

 

close upje hiervan, je kunt de zaden zien zitten, ik laat alles staan en oogst zaden zo laat mogelijk.

 

gallery_6751_7047_46496.jpg

 

Toen kwam het werk van alles stutten, is moeilijk te zien maar de meest planten waren scheef gewaaid en zo door gegroeid. De wortels gaan toch niet zo heel diep in de grond en de plantjes zijn wat instabiel hierdoor. Maar heb een heleboel takken gesneden en deze langs de planten gezet.

 

gallery_6751_7047_209220.jpg

 

 

Ben ook nog ff naar mijn nieuwe spot geweest. Even kijken hoe het met de 9 dames ging. Ze groeien prima daar, ik denk dat het een goede spot gaat blijken te zijn.

 

gallery_6751_7047_157763.jpg

 

Ze doen hun best

 

gallery_6751_7047_116225.jpg

 

Weer een heel vroege pheno;

 

gallery_6751_7047_45065.jpg

 

 

Dat was em weer, iedereen verder succes en veel zon gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit bij jou daar, op die paar met toprot na dan.

 

Maar ja wie buiten kweekt weet dat ie meer problemen kan krijgen als binnen en echt van de natuur afhankelijk bent en vooral de zon en juiste insekten.

 

Komende week weer wat meer zon heb ik begrepen.

 

Succes en fijn weekend Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slappy,

 

dat mega veldje is echt mooi geworden man! :D

 

heb er dit jaar ook erg veel TE vroege pheno's er tussen zitten,maar die ene uitgebloeide mega van jou vind ik wel een erg mooi plantje hoor :P

 

daar ga je vast nog wel een kilootje weghalen dit jaar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey slappe,hoe gaat ie met dat mega veld van je?

kan haast niet anders dat het de laatste week erg hard gegroeit is daar op die spot..

krijgen we gauw weer een update van jou hiervan,,ik ben erg nieuwsgierig..? :lol:

 

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook benieuwd naar je update :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey slappe

 

al veel te lang geleden dat ik op WF ben geweest

 

Mega Spot vind ik egt mega

 

Heb van de week ook weer eens een spot tourtje gemaakt

 

heb wat foto's in me topic gezet

 

Succes nog man

 

laters da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Tis ff rustig met meelezen, reageren en updaten maar alles gaat zijn gangetje. Niet veel tijd om alle topic netjes bij te houden maar over een maandje weer wel. FF een snelle update, ben vandaag naar de mega spot gegaan om er nog wat mannetjes te verwijderen. Verder in de tuin heb ik mijn mega flink gesnoeid. Al het spul wat in bloei stond heb ik eruit geknipt, nu nog alleen de toppen van de planten over die netjes groeien nu. De ndb's zien er nog steeds niet uit maar maakt niet uit.

 

Blowsterke, wierie, indo en da dende; bedankt voor de reacties.

 

Dan nu 2 piccas, niet verkleind dit keer, want het veldje ziet er te mooi uit voor woorden. Ben overigens niet meer naar andere spots gegaan want veel wordt dat niet en van die updates wordt je alleen maar droevig :D

 

gallery_6751_7047_217920.jpg

 

gallery_6751_7047_403315.jpg

 

Elk jaar leer je weer wat bij en de beste les voor dit jaar is dit; als je vanuit zaad heel veel planten zet maken een paar slakken niet meer uit (eten ook mannetjes), en onkruid wat je planten zou kunnen overwoekeren wint het ook niet. Dus volgend jaar weet ik wat ik ga doen. VOLKNALLEN MET ZAAILINGEN. geen ge-eikel meer met stekken, gewoon heel veel zaailingen maken en volzetten. Grond een keer omspitten, kalk en mest erin, plantjes erin en klaar. In het begin een paar keer slakkenkorrels en meer hoef je niet te doen.

 

Nou mensen, tot de volgende keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk topic. Vooral dat wild kweken.

 

Ik zal eens gaan kijken of ik dat in de toekomst ook niet kan doen voor de lol.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey talldutch,

Moet je doen! hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) Is ook best een gezellig gedeelte, de guerillas van het forum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...