Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezever's guerilla 2009

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Allereerst de beste wensen iedereen, dat het maar weer een mooi jaar mag worden voor ons allemaal!

 

Nu we het jaar des godes 2008 netjes hebben afgesloten zijn bij mij de voorjaarskriebels al weer begonnen. De eerste voorbereidingen zijn alweer onderweg. Beginnen we maar eens met de plannen voor dit jaar;

 

Gewoon weer met zaad beginnen!

 

gallery_6751_7047_22799.jpg

 

 

Soortjes;

lowryder 1

Ik wil in het voorjaar mijn tuin volgooien met een heleboel lowryders. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat. Nooit eerder echt gekweekt (1 keer onder een lampje, 1 keer voor het zaad).

 

AK47

Hiermee wil ik wel een minizaadkweekje opzetten nadat de eerste lowryders zijn geoogst. Dit is meer een experimentje.

 

Megalomania

Soortje waar ik goede verhalen over heb gehoord en gelezen. Op dit moment ben ik er een zaadkweek mee aan het doen. Ik ga meteen proberen om een paar stekken te nemen en deze te laten opgroeien (mischien zelfs tot moeders)

 

New Dame Blanche

Na tegenvallende resultaten met de DB nu dus eindelijk de juiste gekregen! Bedankt Wierieman! Nu staan er wat zaailingen onder een TL en ik hoop dat ik ze straks tot moeder kan gaan upgraden

 

TUINPLANNEN

Vooralsnog gewoon een stuk of 5, paar megas, paar ndb's, zooi lowryders.

 

 

Kiemende NDB's

 

gallery_6751_7047_52677.jpg

 

Hallo mooie wereld! :)

 

gallery_6751_7047_102144.jpg

 

Mega's onder de 250 watt

 

gallery_6751_7047_82076.jpg

 

Random Mega

 

gallery_6751_7047_66473.jpg

 

En dan nu de;

:tu GUERILLAPLANNEN! :P

 

Ja dat wordt dit jaar een ander verhaal...

Vorig jaar heb ik een hoop geexperimenteerd met spots. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 1 spot waar ik moeite in steek, 1 spot waar ik er gewoon een paar zet en dan wel zie wat het wordt. De voorbereiding van deze spot is al in volle gang. Heb recentelijk snacht toen het vroor mijn autootje volgeladen met grond en dergelijke en ben mijn spot gaan bevoorraden. Het moest snachts om ontdekking te voorkomen en door de kou kon mijn auto niet vast in de modder komen te zitten...

 

Op de spot liggen nu (na rugbrekende toeren :D ) 14 zakken grond, kalk, gaas en kippenmest. Er moet nog perliet heen (ff uitverkocht) en slakkenkorrels maar dat heeft nu geen haast. De grond daar moet echt geupgrade worden want anders wordt het niets. Maar de spot is niet ontdekt vorig jaar en dat is het allerbelangrijkst. Dan maar wat meer werk.

 

Ik wil er een stuk of 15 gaan zetten, liefst zelfgemaakt stekken. Vorig jaar precies de helft uitval door mannen en daar ga ik geen grond meer voor sjouwen. Ik hoop met het gaas en de korrels de slakken dit jaar beter op afstand te houden maar ik maak me geen illusies na afgelopen jaar. Als ze de eerste maand maar overleven.

 

Nog maar een paar maandjes en dan mogen we weer los!

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klikt allemaal erg goed ik blijf je zeker volgen!

 

Laten we hopen op een mooi jaar! Heelveel Suc6

 

Mvg, Kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes dit jaar

Zal je blijven volgen

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slappy,

 

alweer lekker begonnen dus :)

de mega's zijn ook al bijna wietplant zie ik,die ga ik in de gaten houden....(maar 7 ontkiemd?)

wens je erg veel succes dit jaar

 

 

wat is dat btw voor een zak met gras die je op de eerste foto heb ?? :tu :P

 

groeten wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha wierie!

 

Ja van de 9 waren er 8 gekiemd, en toen in de potjes 7 uitgekomen. Maar dat moet goed komen, er hoeft maar 1 mannetje of vrouwtje te staan en het komt goed. Ik probeer ook meteen een paar stekken te maken voor ik ze afbloei, want dat scheelt weer een hoop tijd. Kan ik daar moeders van maken voor de guerilla.

 

En die zak met gras :tu ja als je in spiegelbeeld kan lezen; lowryders 08! Zaadkweekje buiten van vorig jaar :P

 

Jij al plannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de guerilla-plannen zijn er al,stukkie groter en meerdere soorten,(DF,NDB,IB en ook de mega)

nu alleen de uitvoering nog......... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch de Ierdbei? Ik ga dat op de voet volgen. Mijn ervaringen zijn tegenvallend, op verschillende spots zelfde rare verschijnselen. Ik hoop dat het jou beter vergaat. De DF durf ik ook niet meer aan, mooie dikke toppen maar bij mij gevoelig voor rot geweest. Maar ja, als ie mooi afbloeit heb je wel een topwietje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Slappezever!

 

Waarom wil je perse perliet daar hebben? Dat ziet er zeer onnatuurlijk uit, je zou ook kunnen opteren voor kokos als je perse iets van dien aard wil toevoegen.

 

Guerilla ga ik dit jaar enkel lowrider2 zetten, zijn vroeg te oogsten en kan ik af laten bloeien terwijl de zon op zn sterkst is.

Tevens zijn ze niet zo hoog waardoor ook kans op ontdekking kleiner is. In de oogsttijd is NL op vakantie dus ook dan is kans op ontdekking minder groot.

 

Vorig jaar i nde tuin een shiva verduisterd, is prima bevallen zal dit jaar weer een shiva zetten en ik denk een santa maria.

 

Succes met alles makker!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt me niet zoveel uit of het perliet is of cocos, alleen perliet is makkelijker te verslepen. En voor het volume is het denk ik een betere toevoeging voor je medium als het gaat om luchtigheid. Jij ook succes maat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ok dan, maar ga er aub geen lampen boven hangen dan!? :tu

 

Aan kokos wordt veelal geen perliet toegevoegd omdat het al erg luchtig is van zichzelf.....

 

Succes,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sleeppy

geperste cocoslabs zijn net zo handig om te verslepen hoor

 

perliet voegt niets toe aan je grond behalve lucht....,cocos zorgt voor lucht en dient ook als voeding voor wormen (die ook de grond luchtighouden) die maken er weer wormenmest van en zo een ideale voeding voor planten

 

indoor wordt perliet ook steeds minder gebruikt ook om de reden dat het vrijwel niets inbrengt in je medium

 

wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar paar zakken ecostyle gecomposteerde kokosgrond halen dan? :P

Niet slecht hoor in je grondmixje.

 

Sowieso wens ik je natuurlijk een groot succes, een leuk topic om af en toe es binnen te wippen. :tu

 

Groetjes,

Wv

 

Ps: ik bedenk me, in wat voor biotoop en wat voor soort grond staan je planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
geperste cocoslabs zijn net zo handig om te verslepen hoor

 

Het is eigenlijk wel een goed idee, als cocos ook nog iets toevoegd. Had niet veel zin om weer een hoop te moeten sjouwen maar het is zeker een goede optie. Het liefst heb ik dan een zootje afgewerkte slabs, maar hoe kom je daar dan weer aan he. Enige nadeel zou opgebouwde zouten kunnen zijn maar in de volle grond loopt dat niet zon vaart.

 

Ik heb bij de boerenbond wel cocosgrond zien liggen maar dat is nog vrij prijzig. Ik hoop eigenlijk op een niet al te dure oplossing.

 

Wat betreft de biotoop; tis een stukje land met een goede toplaag van zon 15 cm, daaronder gelig zand. Niet zo best dus. Maar ik heb geen betere spot als deze en met een beetje voorbereiding kom je een heel eind. We zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf hoor slappezever dat je zo vroeg in het jaar al begint .

Nou maar hopen op een mooi jaar vol zon :D

Mooie keus van soortjes

 

knutsel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van het voorjaar heb je verse voorbemeste kokosgrond van ecostyle en pokon.

De zakken die er nu liggen kunnen soms een hele hoghe ec hebben omdat er genoeg inzit voor de hele teelt, volgens mij composteerd het zaakie en door verstrijken van de tijd komt alle voeding vrij maar wordt niet opgenomen. Ik had dat van de herfst met voorbemeste kokosgrond van praxis, maar die zak die ik in sptember kocht had een EC van minimaal dik boven nde 2.

Mensen hebbe nhierover nog contact opgenomen me tde praxis of pokon maar weet de reacties nog niet.

 

Je kan ook niet bemeste nemen, het is gewoon goed medium om in te telen. ik zou buiten niet snel op 100% kokos gaan, gewoon met wat dolocal erbij door je aarde heen mengen, in meer of mindere mate natuurlijk. :)

Of je moet met hydrovoeding naar je plantjes lopen. Tussen pure kokos blijft weinig voeding zitten na een paar flinke regenbuien.

 

Dus wel klei toevoegen voor het klei/humuscomplex als je op puur kokos gaat.

 

Hoor mij nou... ;p

 

Succes!

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vandaag eens even wat rondjes langs de GS en praxis geweest. Had naar cocoslabs gevraagd bij de GS en 1tje gekocht om zo eens te kijken wat ik er van vind, blijkt thuis aangekomen dat het een steenwolslab is! Zucht...

 

Ik wil nog steeds cocos toevoegen, is cocospeat precies hetzelfde?

 

ff update mega's; vandaag allemaal getopt.

 

gallery_6751_7047_67399.jpg

 

gallery_6751_7047_3086.jpg

 

Het gaat goed me ze wierie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mega's zien er zekers goed uit slappy, :)

wat staan dr links in het hoekie voor kneusjes bij ?

 

cocopeat is ook gewoon cocos, maar ik heb persoonlijk toch de voorkeur voor de gepersde slabs of blokken,deze zijn nl veel groffer van structuur, de gepersde bricks van BN of b'cuzz kosten ook geen drol

over de ec zou ik me idd ook niet te druk maken aangezien je het met het aanwezige geel zand gaat mengen

 

wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe die kneusjes zijn 2 ndb's die ik verhuisd heb van de tl naar de 250 watt. Ik had nog een plekje over. Overigens is de kleinste mega zo klein omdat de rest beter onder de lamp stond. Heb ze nu allemaal een ander plekje gegeven en probeer ze wat gelijk te houden. Dat is dan weer het voordeel ten opzichte van de laatste keer, alles in 1 bak.

 

Die geperste blokken klinken als wat ik zoek, handig met vervoer enzo. Waar kan ik die kopen? gewoon bij de GS? mijne heeft ze niet, die heeft steenwol :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey slappie,

 

Ik ga je volgen dit jaar!

 

Je voorbereidingen zien er iig al goed uit!

 

Groeten,

 

groninguh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt wierie voor de link! Ik ga nu op zoek naar een GS in de buurt om ze te halen want de verzendkosten zijn bijna de helft van wat ik wil bestellen.

 

Ey gruning'! bedankt voor je reactie, ik neem aan dat het bij jou ook alweer begint te kriebelen? Geen DF's dit jaar he :D

 

 

Gaaf hoor slappezever dat je zo vroeg in het jaar al begint .

Nou maar hopen op een mooi jaar vol zon :D

Mooie keus van soortjes

 

knutsel :)

 

Ben ook benieuwd wat dit jaar gaat brengen, ik geloof wel dat we een goed jaar tegemoet gaan. Jij ook al plannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey slappezever.

 

Ik heb nog wat zaden over die ik van mediwiet had gekregen, ben even zijn naam vergeten. Maar de andere ontwikkelaar van df als cees no mercy.

 

Deze had ik wat betere ervaring mee.

 

Hoofd soortje word dit jaar NDB, en nog ene paar andere soortjes.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah! dus je hebt de "goede" DF zaden te pakken? Relaxed. Ben benieuwd of dat wat gaat worden. Ik ga je topic volgen (wel ff topicje maken dan he :) )

 

NDB wordt ook steeds populairder... mischien wordt het tijd dat iemand eens een NDB F2 gaat maken. Minder phenos stabielere soort... zie ik wel zitten. Breeders?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyz

 

Ik ben nu bezig met de ndb, ben ook nog iets op touw aan het zetten voor de zomer ik wil de ndb namelijk stabieler krijgen. Maar hier zal je nog wel wat over te zien krijgen.

 

Groeten,

 

gruningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben beniewd groningen :blink:

 

Kleine vordering, heb een growshop in de buurt gevonden die cocobricks verkoopt. Voor een heel mooie prijs ook nog. Komend weekend maar eens een doosje kopen. De meiden gaan ondertussen ook goed. Wordt alleen wel tijd om de ndb´s onder de 600 watt te gaan zetten. Dit weekend bouw ik nog een extra voorgroeihokje denk ik. Dan heb ik 2,5 maand tot half april om moeders te groeien en stekken te snijden. Iemand een idee hoe groot een moeder vanuit zaad wordt in 2 maanden (2 weken nodig voor de stekken om te wortelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...