Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rem

SPC Fancontroller

Recommended Posts

Lees ff de berichten terug. Jij zit verkeerd! Ik heb niet de mechanische smscom. @rem (die dit topic opende) heeft deze aangeschaft.

Jij hebt je post ook aangepast, want je had er eerst plaatjes en vragen bij over een variac-schakelaar waar je er 2 van wou kopen voor €200,-, en daar sloeg mijn antwoord op. Nu klopt het niet meer. B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady

 

ik koop een klimaatregelaar die alles moet regelen. Ik heb je zin goed doorgelezen, maar begrijp niet hoe ik de stroom voltage moet verlagen. Dan zou ik er zeker nog een dimmer of transformator op moeten zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

???

een regelaar voor een regelaar?

Kun je er niet beter bij blijven staan dan?

ben je zelf een regelaar.

 

zonder dolle.

dingen moeten gewoon werken toch?

zoals al gemeld je bent niet de enige,

dus er moet gewoon toch een productiefout in zitten.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mechanische fancontroller die jij hebt werkt goed. Je kunt dus niets doen om je fan nog langzamer te laten draaien want dan start hij niet op.

 

De SPC 7a die kan dat wel doordat de afzuiger eerst volaan gaat draaien en daarna kan hij verder terug regelen dan de mechanische controller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green lady, er gaat inderdaad wat fout, ik zit verkeerd. De controller van REM is een mechanische en werkt waarschijnlijk prima. De controller die jij hebt is een electronische en die heeft het nadeel van brommen soms bij lage belasting van een lichte afzuiger. Dat hij bij jou nog vrij hard draait, dat zou kunnen ik heb hier geen verklaring voor.

 

Wat betreft mijn post over de variacs, dit werkt volgens het zelfde patent als de mechanische controller van REM namelijk het verlagen van de spanning. Ik heb daar een nieuw topic voor gemaakt, ik heb in dit topic hier niet voor geedit. Dat dit niet efficient is klopt, maar het verlagen van de spanning zorgt ervoor dat de afzuiger goed te regelen is zonder te brommen. Er gaat inderdaad wat vermogen verloren dat in warmte word omgezet maar dat is niet zo'n probleem.

 

Ik hoop dat het nu duidelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat hij bij jou nog vrij hard draait, dat zou kunnen ik heb hier geen verklaring voor.

 

Zo klopt hij weer @cheng.

Alleen het ge-quote zinnetje, dat is ook niet een opmerking van mij. Ik heb de boel nog niet klaar, dus ik weet nog niet hoe het gaat draaien ;)

En een reactie van mij (waar het verkeerd ging) had een reactie moeten zijn op je variac-topic!!! (Foutje van mij)

Wat lopen we toch te klooien hier, we snappen het zelf niets eens meer! B) :wacko: :wacko:

 

Oke dan,

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is de Fancontroller retour van reparatie.

 

Gratis via de GS verstuurt en gemaakt, en doet het uiteraard weer.

 

Er zat een kaartje bij waar volgende op stond;

 

De CAL.min potmeter ( onder het aansluitklepje ) zodanig instellen dat de aangesloten afzuiger in minimale afzuigstand ( 20% ) altijd blijft draaien.

 

Als de SPC mbv de schakelaar wordt uitgeschakeld (0stand) en daarna weer wordt ingeschakeld, dan eerst de schakelaar weer even op de 100% stand zetten en dan gelijk doorschakelen naar de AUTO stand.

 

Dit wordt aanbevolen om de aangesloten afzuigers te beschermen

 

Nu maar hopen dat hij het blijft doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @Rem,

 

Heb je naar aanleiding van de tekst op het bijgevoegde kaartje nog iets kunnen ontdekken wat je misschien fout hebt gedaan? Heb diverse andere gebruikers gesproken, en die draaien er al tijden mee. Heb je iets kunnen ontdekken? Ben wel benieuwd :oeps

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening heb ik niks verkeerds gedaan. Hij staat altiijd op automatisch en er zit een 1500m3 en 2500m3 op aangesloten, en opeens deed hij het niet meer. Nu ik hem terug heb, heb ik hem op een 500m3 en 1500m3 aangesloten, en dat is een ramp op de 500m3. Maakt veel kabaal door dimmen en de controller zelf maakt ook een herrie met knijpen. Ik denk dat het aan de 500m3 ligt, want op een andere fancontroller maakte hij ook zo'n kabaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...